't Is niet zo dat je per se op het dorspfeest moet verschijnen, maar men verwacht wel dat je je een beetje sociaal opstelt (veel Randstedelijke immigranten doen net of ze in de stad zitten en stellen zich bijv. niet voor aan buren e.d.).quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:
Fries verstaan zou ik nog wel willen leren, maar een dorpsleven. Nee.
Hij weet hoe ik erover denk en dat ik sommige van zijn opvattingen ronduit belachelijk of zelfs walgelijk vind. Discussies over deze zaken wil hij niet (wrs mede vanwege het feit dat ik hem eruit lul).quote:
Voorstellen aan buren is idd iets wat in de randstad niet altijd gewoon is (In sommige volksbuurten echter wel). Ik zou zelf denk ik vooral afwachtend zijn, en wachten tot buren zich aan mij voorstellen (Omdat het hier dus van de wijk afhangt of het een gewoonte is)..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
't Is niet zo dat je per se op het dorspfeest moet verschijnen, maar men verwacht wel dat je je een beetje sociaal opstelt (veel Randstedelijke immigranten doen net of ze in de stad zitten en stellen zich bijv. niet voor aan buren e.d.).
Komt me bekend voor, ik heb dat ook met mijn zusje. Discussie over die onderwerpen staat garant voor een echte rel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hij weet hoe ik erover denk en dat ik sommige van zijn opvattingen ronduit belachelijk of zelfs walgelijk vind. Discussies over deze zaken wil hij niet (wrs mede vanwege het feit dat ik hem eruit lul).
Ik heb ook geen contact met mijn buren, vooral omdat ik er gewoon geen enkele behoefte aan heb. Ik zeg ze goeiendag, verder niet. Heb me wel voorgesteld toen ik hier kwam wonen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:36 schreef Alicey het volgende:
Voorstellen aan buren is idd iets wat in de randstad niet altijd gewoon is (In sommige volksbuurten echter wel). Ik zou zelf denk ik vooral afwachtend zijn, en wachten tot buren zich aan mij voorstellen (Omdat het hier dus van de wijk afhangt of het een gewoonte is)..
Op zich wel een goede gewoonte om je aan buren voor te stellen. In de randstad zie je je buren, je zegt wel hoi of dag, maar verder spreek je ze eigenlijk nooit.. Waar ik woon wordt er zelfs regelmatig verhuisd, en weet ik zelfs niet meer wie er wonen.
Yep. Ik kan me verschrikkelijk kwaad maken om zulke zaken. Vooral omdat ik weet dat hij diep in zijn hart die dingen wrs. niet gelooft.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:36 schreef Alicey het volgende:
Komt me bekend voor, ik heb dat ook met mijn zusje. Discussie over die onderwerpen staat garant voor een echte rel.
Het hangt er bij mij vooral van af wat voor buren.. Ik heb zelf momenteel contact met 1 buurvrouw, in de zin van dat een gesprek verder gaat dan hoi en dag.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb ook geen contact met mijn buren, vooral omdat ik er gewoon geen enkele behoefte aan heb. Ik zeg ze goeiendag, verder niet. Heb me wel voorgesteld toen ik hier kwam wonen.
Bij mij is het juist mijn zusje die zich gigantisch aangevallen voelt..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Yep. Ik kan me verschrikkelijk kwaad maken om zulke zaken. Vooral omdat ik weet dat hij diep in zijn hart die dingen wrs. niet gelooft.
Ik voel me niet aangevallen, ik maak me kwaad over het feit dat hij zich zo voor de gek laat houden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:40 schreef Alicey het volgende:
Bij mij is het juist mijn zusje die zich gigantisch aangevallen voelt..
Rotterdammers zijn dus gewoon vreselijke mensen eigenlijk.quote:
Ja, iedereen van zijn stoel gevallen omdat Rotterdam ook al van zijn principes afvalt?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
And then there was Silence.
Dicere argentum est, tacere aurum est.
Ik stel zelf voor dat we de slowchat vanaf heden in het Latijn voeren.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:25 schreef Alicey het volgende:
Wie verzint er overigens een goede standaard OP voor de LFC? Gisteren kwam het op de mini-meet heel even ter sprake, en ik zit er zelf eigenlijk al langer mee dat er een kliekvorming is. Ik denk dat dit door een goede OP enigszins terug te dringen is, zodat "vers bloed" zich ook welkom voelt in deze reeks.
Misschien dat iemand daarnaast nog andere suggesties heeft om kliekvorming tegen te gaan?
Het hoeft ook niet erg te zijn, maar het moet voor nieuwkomers wel mogelijk zijn om ook te "integreren".quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind die kliekvorming trouwens helemaal niet zo erg... Voel me hier altijd net of zit ik in mijn stamcafé ofzo.
Ja, het is hier tenslotte niet Friesland.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:07 schreef Alicey het volgende:
Het hoeft ook niet erg te zijn, maar het moet voor nieuwkomers wel mogelijk zijn om ook te "integreren".
Neehoor, ik was even lunchen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Of zeg ik nou rare dingen dat niemand meer iets zegt.
Het is een leuk opzetje.quote:Maar je zou gewoon een OP kunnen maken waarin je voor de absolute leken uitlegt wat een slowchat is en waarin je iedereen welkom heet:
Hallo Fok!kers!
Welkom in de 'Low Frequency Chat' van LFC. Ook wel slowchat. Je bent welkom om hier alles te bespreken en bekletsen wat in je opkomt. Deze slowchat is weliswaar losjes gebaseerd op de onderwerpen Wetenschap, Filosofie en Levensbeschouwing, maar we houden hier ook van koffie, seks en slap gelul. Voel je welkom en chat gezellig mee!
Zoiets?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, het is hier tenslotte niet Friesland.
Dat laatste kun je niet voorkomen denk ik, zeker niet als je elkaar al wat langer kent en ook hebt ontmoet. De slowchat is deels bij de gratie van inside jokes leuk, als je het mij vraagt...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:12 schreef miss_sly het volgende:
Kliekjes = niet goed
Reageren op nieuwkomers is dan ook wel belangrijk, niet te lang wachten in eerste instantie
En niet te veel inside-jokes en info enzo.
Dat is zo denk ik. Ik denk op zich ook wel als nieuwkomers een paar delen blijven, dat het dan volkomen duidelijk wordt waar die inside jokes vandaan komen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat laatste kun je niet voorkomen denk ik, zeker niet als je elkaar al wat langer kent en ook hebt ontmoet. De slowchat is deels bij de gratie van inside jokes leuk, als je het mij vraagt...
Je moet er natuurlijk ook wel wat voor doen om te integreren.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:15 schreef Alicey het volgende:
Dat is zo denk ik. Ik denk op zich ook wel als nieuwkomers een paar delen blijven, dat het dan volkomen duidelijk wordt waar die inside jokes vandaan komen.
Ook true.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je moet er natuurlijk ook wel wat voor doen om te integreren.En niemand hier is te beroerd om een insider's joke even uit te leggen aan iemand die 'm niet snapt.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:20 schreef Alicey het volgende:
Ook zal ik trachten alle LFC-delen te vinden en door te linken.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:32 schreef Alicey het volgende:
Oh, en we hebben natuurlijk nog een plaatje nodig voor de LFC, en voor de liefhebbers mp3'tjes.
Tot straks!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Ik vond 'm wel leuk...
Nu ben ik weg.
Laat ik het anders zegegn: niet te veel 1-op-1 gesprekken die pagina's lang doorgaan want dat is voor nieuwelingen niet echt uitnodigend. Beetje breed proberen te houden, doorgaans.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat laatste kun je niet voorkomen denk ik, zeker niet als je elkaar al wat langer kent en ook hebt ontmoet. De slowchat is deels bij de gratie van inside jokes leuk, als je het mij vraagt...
Dat is denk ik wel belangrijk, hoewel 1-op-1 gesprekken niet echt een probleem hoeven te zijn. Ook is het zo dat een hoog WFL-gehalte vaak bij vlagen voorkomt, en dat zijn natuurlijk de interessantste momenten om binnen te stappen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Laat ik het anders zegegn: niet te veel 1-op-1 gesprekken die pagina's lang doorgaan want dat is voor nieuwelingen niet echt uitnodigend. Beetje breed proberen te houden, doorgaans.
zolang het maar geen Fries isquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik stel zelf voor dat we de slowchat vanaf heden in het Latijn voeren.
De buitenstaander moet echter zo min mogelijk het idee krijgen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:25 schreef het_fokschaap het volgende:
kliekjes zijn subjectief
een LFC yell !quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:32 schreef Alicey het volgende:
Oh, en we hebben natuurlijk nog een plaatje nodig voor de LFC, en voor de liefhebbers mp3'tjes.
Zoiets.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
een LFC yell !
we hebben een L, we hebben een F, we hebben een C....L-F-C yeeeeaaaaahhhh![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |