eeuh dat is gebouw rechts is het hotel the New-Yorker .. ike in gezettenquote:Op maandag 6 juni 2005 15:00 schreef smesjz het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien, waar is dat ergens?
Zoek je iets voor de vakantie? Anders kan je misschien beter in New Jersey iets zoeken...quote:Op maandag 6 juni 2005 19:28 schreef Razer het volgende:
Iemand nog een site voor appartementen in NY?
Ik heb tot nu toe alleen deze:
http://www.new-york-apartment.com/en/
Hiero?quote:Op maandag 6 juni 2005 19:58 schreef Razer het volgende:
jah, wil komend jaar met met een paar vrienden een maand in NY op vakantie gaan in een appartement
Via ticketmaster?quote:Op maandag 6 juni 2005 20:12 schreef _wie het volgende:
Vandaag ff kaarten voor de US open gekocht. Alle 2 keer op donderdag naar Fluhing meadows![]()
Dat ticketmaster vond ik maar kut zegquote:
quote:Op maandag 6 juni 2005 22:13 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ow ja, iets anders. Een tip. Let op met het kopen van 220 naar 110 convertors. Ik had een wekker bij en bij Radioshack voor 34(!) dollar een 220 naar 110 convertor gehaald voor o.a. scheerapparaat + telefoon & iPod oplader. En natuurlijk om mijn wekker op aan te sluiten. Ik had het alarm op 8 uur AM gezet en het alarm ging braaf om 8 uur af en na het douchen, aankleden ook mijn horloge gevonden. Bleek het nog maar 10 voor 7 te zijn in de morgen![]()
Klokje (Philips) kreeg dus te veel stroom waardoor ie te hard liep. Het maakt voor een oplader van een telefoon niet uit als ie wat meer stroom krijgt, maar bij iets wat met tijd werkt, kan het dus een probleem opleveren.
Hahahaha, ik vond het zo vreemd. En bij Radioshack zat verkoopster keihard te lachen en die had het ook nog nooit meegemaaktquote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:53 schreef Dizzee het volgende:
[..]
dat met die wekker heb ik precies hetzelfde gehad. veel te vroeg wakker geworden. ben gelukkig dus niet de enige die dat had.
![]()
Yup ff registreren en bestellen maar. Je betaald wel veel aan shipping, handling an andere charges maar goed. Eindelijk bij de US open!quote:
in de winter lijkt mijquote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:38 schreef GAMED0G het volgende:
Vanaf wanneer kan je eigenlijk schaatsen bij Rockefeller Center??
Ik las ergens dat ze net na Thanksgiving beginnen met het opzetten / versieren van die boom daaro dus misschien ook wel bezig gaan met de schaatsbaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:38 schreef GAMED0G het volgende:
Vanaf wanneer kan je eigenlijk schaatsen bij Rockefeller Center??
Waar is ie in de aanbieding?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:14 schreef _wie het volgende:
Is het voordelig om de NYC pas aan te schaffen? Momenteel is de card in de aanbieding voor $ 118.15. Ben wel van plan om zoveel mogelijk bezienswaardigheden te gaan bekijken..
Very nice!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:11 schreef _wie het volgende:
http://www.newyorkpass.com/index2.asp
3 en 7 dagen pass, voor 4 juli bestellen
Die klootzak kan ook niet in het belang van zijn stad denken.quote:Assembly Speaker Sheldon Silver, who held veto power over the stadium, said yesterday that he could not support the project on the West Side, along with the large commercial redevelopment plan the mayor has proposed, because it would undermine the redevelopment of Lower Manhattan, his district.
Het is ook zo dat een groot deel van de New Yorkers tegen de OS in hun stad was. Veel meer in vergelijking met de andere kandidatenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:51 schreef Jeroenus het volgende:
New York kan de OS van 2012 ook op z'n buik schrijven gvd: http://www.nu.nl/news/537(...)012_%28video%29.html
Dat commissielid moeten ze van het ESB af gooien, wat denk hij wel niet.
Uit de NY Times:
[..]
Die klootzak kan ook niet in het belang van zijn stad denken.
waar heb je dat vandaan? en waarom zouden veel new yorkers er tegen zijn?quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:02 schreef Timmai het volgende:
[..]
Het is ook zo dat een groot deel van de New Yorkers tegen de OS in hun stad was. Veel meer in vergelijking met de andere kandidaten
Ik meen het gelezen te hebben in digitale New York Times, maar ik meen dat het Brabants Dagblad er ook een stukje over had. De reden kan ik mij niet herinneren. Maar nu dat stadion er niet komt (belangrijk voor 2012), is het niet bevordelijk voor de kandidatuur voor NYquote:Op woensdag 8 juni 2005 00:03 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
waar heb je dat vandaan? en waarom zouden veel new yorkers er tegen zijn?
Nooit geweest, ik weet alleen dat Century 21 "goedkoop" is. Maar als je iets goedkoops wil ga je toch naar de H&M?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef _wie het volgende:
Is Woodbury Commen premium outlet ook iets? Op ongeveer 45 min van NYC, goedkoop shoppen. Iemand er ooit een keer geweest?
Ja klopt, ook in de NYT gelezenquote:Op woensdag 8 juni 2005 00:11 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ik meen het gelezen te hebben in digitale New York Times, maar ik meen dat het Brabants Dagblad er ook een stukje over had. De reden kan ik mij niet herinneren. Maar nu dat stadion er niet komt (belangrijk voor 2012), is het niet bevordelijk voor de kandidatuur voor NY
Wellicht omdat het met de huidige plannen geldverslindend is, en het ten koste gaat van de ontwikkeling van bepaalde wijken? Op http://www.newyorkgames.org kan je er een hoop over vinden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:03 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
waar heb je dat vandaan? en waarom zouden veel new yorkers er tegen zijn?
Ongeveer 30 tot 40 dollar denk ik. In het weekend natuurlijk wat meer. Taxi heb ik nooit genomen, alleen natuurlijk voor reis naar JFK.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:43 schreef Dizzee het volgende:
Hoeveel geld gaven jullie nou per dag ongeveer uit in NY ? Eten, drinken, taxi, tripjes enzo.
Ben wel benieuwd, volgende maand is het zover![]()
is ook niet goedkoop of wel, een taxi rit naar jfk? Pendelbus is d8 ik veel goedkoper..quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ongeveer 30 tot 40 dollar denk ik. In het weekend natuurlijk wat meer. Taxi heb ik nooit genomen, alleen natuurlijk voor reis naar JFK.
Ja, maar ik had weinig zin om ook nog dat hotel te zoeken in Manhattan zelf en te kloten met mijn koffer en tas in bussen. Zeker omdat het de eerste keer was dat ik in New York was.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:52 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
is ook niet goedkoop of wel, een taxi rit naar jfk? Pendelbus is d8 ik veel goedkoper..
Wij namen de Shuttle Bus oid (Super Shuttle zou ook kunnen).. 15 dollar p.p en dan word je voor het hotel afgezet.. Je bent wel wat langer onderweg dan met een taxi omdat ie nog langs La Guardia gaat enzo.. Maar best redelijk.. Totdat je met meer dan 2 personen bent, dan kost een taxi hetzelfde..quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:51 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ja, maar ik had weinig zin om ook nog dat hotel te zoeken in Manhattan zelf en te kloten met mijn koffer en tas in bussen. Zeker omdat het de eerste keer was dat ik in New York was.
Voor JFK -> Manhattan wordt iets van 45 USD fixed fee gerekend (40 dollar rit + 5 dollar toll + evt. fooi).
Best wel redelijk imho
mwa... d8 dat de pendelbus 13 usd was. Maar als je hotel niet dicht bij port authority is dan wordt het idd wel irritant om met je baggage en al door manhattan te moeten wandelen opzoek naar je hotel. Ons hotel zat dicht bij PA en we hadden alleen handbagage bij ons, de rest lag nog in amsterdamquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:51 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ja, maar ik had weinig zin om ook nog dat hotel te zoeken in Manhattan zelf en te kloten met mijn koffer en tas in bussen. Zeker omdat het de eerste keer was dat ik in New York was.
Voor JFK -> Manhattan wordt iets van 45 USD fixed fee gerekend (40 dollar rit + 5 dollar toll + evt. fooi).
Best wel redelijk imho
Nou ja, ik had geen flauw benul waar Broadway was. Sterker nog, totdat ik het hotel aankwam had ik nog maar 1 keer een plattegrond van Manhattan open gehad. Mijn voorbereiding kon wat dat betreft ook wel beter, zo'n kleine 1.5 week van te voren maar eens begonnen met het regelen van ticket + hotel en dat alles vanuit IJsland, ook niet echt ideaal en het e.e.a. zou vast goedkoper zijn geweest als ik meer tijd had...quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:01 schreef The.PhantoM het volgende:
mwa... d8 dat de pendelbus 13 usd was. Maar als je hotel niet dicht bij port authority is dan wordt het idd wel irritant om met je baggage en al door manhattan te moeten wandelen opzoek naar je hotel. Ons hotel zat dicht bij PA en we hadden alleen handbagage bij ons, de rest lag nog in amsterdam![]()
. Dus dan is het wel wat makkelijker op de pendelbus te nemen
Maar ik gaf die taxi-chauffer iets van 5 USD fooi, moest 45 betalen en had gewoon een leuk gesprek met die chauffer die zelf uit India kwam. DUs ik heb hem maar 50 gegeven. Maar ik weet niet of het verwacht wordt.quote:Ik weet hoe belangrijk fooi in sommige gevallen is. In restaurants enzo. Maar het wordt dus ook bij de taxi verwacht? En welke andere gelegenheden nogmeer eigenlijk? Je hebt soms van die tentjes waar je ff snel ontbijt, wordt daar ook fooi verwacht? kan me niet meer herinneren dat we daar fooi hebben gegeven iig
Tof! Ik ga met mijn vriend over een paar weken juist van NY naar Ijsland!quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:49 schreef smesjz het volgende:
Mijn voorbereiding kon wat dat betreft ook wel beter, zo'n kleine 1.5 week van te voren maar eens begonnen met het regelen van ticket + hotel en dat alles vanuit IJsland, ook niet echt ideaal en het e.e.a. zou vast goedkoper zijn geweest als ik meer tijd had...
Ah leuk zeg! Ga je ook de Golden cirkle trip doen? Reykjavik Excursions organiseert een hoop trips daaro, maar vlakbij BSI bus terminal zit ook Budget, waar je "goedkoop" auto's kan huren. Reykjavik zelf is wel mooi, maar erg klein. Uitgaansleven is geweldig, alleen komt er dan van uitrusten weer weinigquote:Op donderdag 9 juni 2005 00:10 schreef merdeka het volgende:
[..]
Tof! Ik ga met mijn vriend over een paar weken juist van NY naar Ijsland!
Hij is er gek op en wil er graag een weekje uitrusten, en dat kunnen we op dit moment ook wel gebruiken. We doen het dus precies andersom dan jij dat deed!
ja, helemaal offtopic dit
JAAA, maak ons maar jaloers!!!!!quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:10 schreef merdeka het volgende:
ja, helemaal offtopic dit
Ik ga overmorgen weer terug naar Nederland, dagje later dan gepland overigens. Zie er deze keer een beetje tegenop, en dat is misschien maar goed ook, want ivm relatietechnische zaken overweeg ik om permanent een local van Williamsburg te gaan worden in plaats van heen en weer te blijven reizen. En hoe geweldig NY ook is, dat blijft voor mij echt een pittige beslissing!
Ik geef alleen fooi als ik bediend wordt als ik ergens ga zitten eten of drinken, dus niet als ik een koffie en bagel afhaal ofzo. In de kroeg doe ik het ook. Meestal tussen de 5 en 10 %.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:01 schreef The.PhantoM het volgende:
Ik weet hoe belangrijk fooi in sommige gevallen is. In restaurants enzo. Maar het wordt dus ook bij de taxi verwacht? En welke andere gelegenheden nogmeer eigenlijk? Je hebt soms van die tentjes waar je ff snel ontbijt, wordt daar ook fooi verwacht? kan me niet meer herinneren dat we daar fooi hebben gegeven iig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |