abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27596079
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 01:24 schreef Falco het volgende:
Het is toch redelijk ontopic? En zo valt er altijd wel iets te vinden...
Maar je toont hiermee aan dat intelligentie geen invloed heeft op het stemgedrag.
pi_27596104
Ik vind het een toppunt van democratie wanneer iemand door een willekeurige "domme" aanleiding zijn stem kan laten beinvloeden. Bovendien was het zo makkelijk geweest om wel een meerderheid van ja stemmers te krijgen. Het enige wat ze hadden hoeven te doen is er voor te zorgen dat Nederland tov Europa niet meer onevenredig veel benadeeld zou worden.

pi_27596133
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 01:31 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het een toppunt van democratie wanneer iemand door een willekeurige "domme" aanleiding zijn stem kan laten beinvloeden. Bovendien was het zo makkelijk geweest om wel een meerderheid van ja stemmers te krijgen. Het enige wat ze hadden hoeven te doen is er voor te zorgen dat Nederland tov Europa niet meer onevenredig veel benadeeld zou worden.

Alsof dat zo makkellijk is.
pi_27596161
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:37:42 #105
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_27596167
Dit wist ik van te voren al

Bijna alle NEE stemmers zijn gewoon meelopers.
Ik was ook de enige in me omgeving die JA stemde
Nothing to see here, carry on
pi_27596195
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 01:37 schreef RijstNatie het volgende:

Heb je zeker teveel toegegeven aan je hobby.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:42:10 #107
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_27596207
En wat te denken van die 37% die niet eens gestemd heeft? Zijn dat idioten? Zijn dat je reinste intellectuelen? Zweven ze er een beetje tussen in? Staan ze er boven of doen ze er niet toe?

Welterusten, slaap zacht!

Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_27596234
Wat een discriminerende "mijn penis is groter dan jou penis" topic
Ik kan ook wel een paar kenmerken bedenken om domme mensen van slimme te onderscheiden.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:51:25 #109
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_27596265
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:57 schreef Kokomo het volgende:
Dat hoeft niet per se afhankelijk van elkaar te zijn. Ik ken iemand die het uitstekend doet op een hoge school, domweg omdat hij erg gemakkellijk dingen in zich opneemt en onthoud.
Op een simpele intelligentietest scoort hij zelfs slecht.
Sommige mensen snappen toch niet hoe je dat soort dingen moet zien. STATISTIEK. Met één klein gevalletje kan je echt alles bewijzen. Mijn buurman at vaak wortelen en hij heeft prostaatkanker. Krijg je prostaatkanker van wortelen? Natuurlijk niet. "Ja, maar ik ken iemand waarbij dat wel zo is..." Dat is echt volkomen toevallig. Dat zal best ja dat je iemand kent met een feilloos geheugen die voor de rest niet zo slim is, maar al wie weigert te geloven dat het statistisch gezien een feit is dat meer intelligente mensen (en dan praten we alleen over IQ, niet over mensenkennis ed.) hogeropgeleid worden dan minder intelligente mensen, zit hier gewoon wat de discussie te stokken.
Als je dan toch over intelligentie wil praten wat betreft stemgedrag, vraag je je toch beter af of er ook een correlatie is tussen intelligent stemmen en intelligentie. Dat is nog maar zeer de vraag. Langs de ene kant denk ik dat intelligente mensen meer mogelijkheden hebben om intelligent te stemmen, maar evenzeer kunnen zij geregeerd worden door eigenbelang. En dan kom je bij de uiteindelijke hamvraag: is het percentage egoïsten bij de intellectuelen groter of kleiner of even groot als bij de niet-intellectuelen en is het dus überhaupt wel nodig om uit de opleidingsgegevens van het referendum de IQ-cijfers van de stemmers te distilleren.

Ik persoonlijk denk dat je woensdag met een gezonde portie boerenverstand gekoppeld aan research wel al een heel eind kwam.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:53:07 #110
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_27596278
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 01:37 schreef RijstNatie het volgende:

Goede motivatie ook, daar scoor je punten mee
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:55:48 #111
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_27596307
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 01:51 schreef JackyVie het volgende:

[..]
En dan kom je bij de uiteindelijke hamvraag: is het percentage egoïsten bij de intellectuelen groter of kleiner of even groot als bij de niet-intellectuelen en is het dus überhaupt wel nodig om uit de opleidingsgegevens van het referendum de IQ-cijfers van de stemmers te distilleren.
Egoisme is wat mij betreft de reden om te stemmen. Als je een keuze maakt wat in je eigen nadeel is, waar ben je dan mee bezig? Natuurlijk stem je op die keuze, waar je zelf beter van wordt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 3 juni 2005 @ 02:02:35 #112
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_27596351
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 01:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Egoisme is wat mij betreft de reden om te stemmen. Als je een keuze maakt wat in je eigen nadeel is, waar ben je dan mee bezig? Natuurlijk stem je op die keuze, waar je zelf beter van wordt.
Nou dat is dus niet bij iedereen zo hoor. Er zijn ook wel nog wat mensen die denken aan de gemeenschap en niet puur aan eigenbelang. Zo is er in België bijvoorbeeld een politieke partij (Vivant) die de belastingen wil omvormen zodat rijken veel meer zouden betalen dan minder rijken. Concreet zou enkel en alleen gebruik (dure wagen meer belastingen dan een goedkoope, maar echt wel een heel stuk meer) belast worden. Dat is sowieso geen goede zaak voor de rijken, maar het is wel een rijke zakenman die die partij heeft opgericht en het stempubliek bestaat daar ook voornamelijk uit. Ik weet echter ook wel dat de meeste mensen enkel en alleen aan zichzelf denken als ze gaan stemmen. Daarom is democratie wat mij betreft ook geen goede bestuursvorm (maar dat is voer voor een ander topic).
pi_27596442
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 02:02 schreef JackyVie het volgende:

[..]

Nou dat is dus niet bij iedereen zo hoor. Er zijn ook wel nog wat mensen die denken aan de gemeenschap en niet puur aan eigenbelang.
Neen!
Dus ook niet bij onze politieke vrienden vandaar dat wij die handel teruggefloten hebben.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 02:26:21 #114
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_27596488
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 02:19 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Neen!
Dus ook niet bij onze politieke vrienden vandaar dat wij die handel teruggefloten hebben.
Geen zin in een welles niets spelletje, maar niet iedereen is slecht, echt waar niet. Maar waarom moet je nu weer in 's hemelsnaam denken dat ik dat ook vind van "onze politieke vrienden".
  vrijdag 3 juni 2005 @ 02:26:27 #115
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_27596490
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 02:19 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Neen!
spreek voor jezelf. ik heb afgelopen verkiezingen wel zeker voor het in mijn ogen algemeen belang gestemd ipv eigenbelang.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_27596667
Best mens, de lager opgeleiden draaien deze economie.
Maar ach misschien dat je er ooit achter komt.

Een beetje slechte verliezers topic.

Jij wil toch ook een toetje vreten, het komt van de mass production.

En mensen maar zeggen dat fok zo geweldig ontwikkeld is.

[ Bericht 20% gewijzigd door newsman op 03-06-2005 03:17:56 ]
  vrijdag 3 juni 2005 @ 08:20:11 #117
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_27597554
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 03:07 schreef newsman het volgende:
Best mens, de lager opgeleiden draaien deze economie.
Maar ach misschien dat je er ooit achter komt.

Een beetje slechte verliezers topic.

Jij wil toch ook een toetje vreten, het komt van de mass production.

En mensen maar zeggen dat fok zo geweldig ontwikkeld is.
Ach man, de lager opgeleiden draaien juist niks. Het is een wisselwerking van beiden. De hogeropgeleiden zouden inderdaad een probleem hebben zonder de lager opgeleiden, maar wat zouden de lager opgeleiden draaien als er geen hoger opgeleiden zijn denk je?
Iedereen heeft elkaar nodig, de ene kan niet zonder de andere.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 08:21:57 #118
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27597571
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 21:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Klopt. De grondwet was dan ook op neo-liberale principes gestoelt, iets wat hen wel past natuurlijk.

Een van de grootste redenen waarom ik tegen was trouwens. Er hoort geen politieke ideologie in een grondwet of verdrag. Nu ben ik volgens Van Aartsen communist of rechts-extremist, maar ook die ideologie zou ik er niet in willen hebben, geen enkele. Een beginsel hoort neutraal te zijn.
Zo is het maar net. Dit vodje stuurt Europa zomaar een richting uit en een hoop mensen lijken te vergeten dat dit alleen maar tot ellende kan leiden. Het kan per definitie niet juist zijn.

Daarnaast is de EU op economisch gebied wellicht een orgaan met toekomst. Op het gebied van internationale politiek zal het Europa nog MEER verzwakken aangezien we straks met z'n allen 1 richting moeten kiezen. Zie het maar eens eens te worden in een EU waar een deel graag achter de VS aanhobbelen en een ander deel juist een eigen koers wil varen. Waarom denk je dat de VS zo staan te springen om een grotere EU? Precies...
Het Europees parlement krijgt meer macht... hartstikke leuk. Men had er alleen best bij mogen vertellen dat de uiteindelijke macht van het Europees Parlement nog altijd 0 is. Meer dan wat symbolische macht is geen sprake van.

De JA stemmers moeten zich niet zo makkelijk om laten lullen door lege argumenten. Dit vodje had uitgelopen op een regelrechte ramp. Ik hoop dat er nu een keer serieus en open geluld kan worden over de toekomst van Europa.

Ik heb echt bijna geen zinning argument VOOR gehoord... ja ononderbouwde lulkoek. Gisteren was een goede dag voor dit land

Heb zelf een HBO opleiding, en ik weet dat er genoeg EU-zaken zijn die ik niet snap of begrijp, maar ik ben niet gek en weet wanneer iemand me probeert te belazeren middels mooie lulpraatjes. Deze EU grondwet is daar een goed voorbeeld van.

[ Bericht 53% gewijzigd door Pappie_Culo op 03-06-2005 08:35:26 ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Eindredactie Games vrijdag 3 juni 2005 @ 09:15:55 #119
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27598445
zijn jullie er nog steeds niet achtr dat 3/4 van alle NEE stemmers het gewoon deden uit boosheid tegen het zitte parlement en tegen Brussel? ze zijn boos dat hun AOW werdt afgepakt, dat Brussel zei dat alle koeien in een MKZ zone werden afgemaakt, dat balkende gewoon een lul is. en de ;ager opgeleide weten gewoon niet dat de grondwet daar helemaal niks mee te maken heeft. het zijn gewoon rationele gedachten ind e trand van: jij hebt mij geschopt, nu schop ik je terug, puur kleutergedrag, maar ze moeten niet boos zijn ze binnekort terug worden geslagen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_27598604
Ik denk dat hoger opgeleiden door hun langere opleidingstijd beter gedresseerd zijn door de staat en derhalve ook volgzamer.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 09:40:05 #121
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_27599039
Ik dacht dat je het hier serieus over iet kon hebben.
pi_27599737
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 22:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn man heeft ook een eigen bedrijf, die werkt een 90 uur in de week denk ik, schat.
Lieverd dat snap ik ook wel, ik probeerde alleen te zeggen dat mensen die in loondienst zijn zich geen "zakenman" mogen noemen, dat ben je pas als je een eigen bedrijf hebt
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:14:59 #123
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_27599908
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Lieverd dat snap ik ook wel, ik probeerde alleen te zeggen dat mensen die in loondienst zijn zich geen "zakenman" mogen noemen, dat ben je pas als je een eigen bedrijf hebt
Waarom kunnen mensen die voor een bedrijf werken geen zaken doen?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:17:07 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_27599980
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Lijkt mij een beetje onzin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_27600346
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:14 schreef JackyVie het volgende:

[..]

Waarom kunnen mensen die voor een bedrijf werken geen zaken doen?
zij doen wel zaken, maar zijn géén zakenmensen; maar goed deze nuance wordt waarschijnlijk alleen maar gezien door mensen die zelf een achtergrond hebben in het ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')