Maar je toont hiermee aan dat intelligentie geen invloed heeft op het stemgedrag.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 01:24 schreef Falco het volgende:
Het is toch redelijk ontopic? En zo valt er altijd wel iets te vinden...
Alsof dat zo makkellijk is.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 01:31 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het een toppunt van democratie wanneer iemand door een willekeurige "domme" aanleiding zijn stem kan laten beinvloeden. Bovendien was het zo makkelijk geweest om wel een meerderheid van ja stemmers te krijgen. Het enige wat ze hadden hoeven te doen is er voor te zorgen dat Nederland tov Europa niet meer onevenredig veel benadeeld zou worden.
Heb je zeker teveel toegegeven aan je hobby.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 01:37 schreef RijstNatie het volgende:
Dit wist ik van te voren al
Bijna alle NEE stemmers zijn gewoon meelopers.
Ik was ook de enige in me omgeving die JA stemde
Sommige mensen snappen toch niet hoe je dat soort dingen moet zien. STATISTIEK. Met één klein gevalletje kan je echt alles bewijzen. Mijn buurman at vaak wortelen en hij heeft prostaatkanker. Krijg je prostaatkanker van wortelen? Natuurlijk niet. "Ja, maar ik ken iemand waarbij dat wel zo is..." Dat is echt volkomen toevallig. Dat zal best ja dat je iemand kent met een feilloos geheugen die voor de rest niet zo slim is, maar al wie weigert te geloven dat het statistisch gezien een feit is dat meer intelligente mensen (en dan praten we alleen over IQ, niet over mensenkennis ed.) hogeropgeleid worden dan minder intelligente mensen, zit hier gewoon wat de discussie te stokken.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:57 schreef Kokomo het volgende:
Dat hoeft niet per se afhankelijk van elkaar te zijn. Ik ken iemand die het uitstekend doet op een hoge school, domweg omdat hij erg gemakkellijk dingen in zich opneemt en onthoud.
Op een simpele intelligentietest scoort hij zelfs slecht.
Goede motivatie ook, daar scoor je punten meequote:Op vrijdag 3 juni 2005 01:37 schreef RijstNatie het volgende:
Dit wist ik van te voren al
Bijna alle NEE stemmers zijn gewoon meelopers.
Ik was ook de enige in me omgeving die JA stemde
Egoisme is wat mij betreft de reden om te stemmen. Als je een keuze maakt wat in je eigen nadeel is, waar ben je dan mee bezig? Natuurlijk stem je op die keuze, waar je zelf beter van wordt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 01:51 schreef JackyVie het volgende:
[..]
En dan kom je bij de uiteindelijke hamvraag: is het percentage egoïsten bij de intellectuelen groter of kleiner of even groot als bij de niet-intellectuelen en is het dus überhaupt wel nodig om uit de opleidingsgegevens van het referendum de IQ-cijfers van de stemmers te distilleren.
Nou dat is dus niet bij iedereen zo hoor. Er zijn ook wel nog wat mensen die denken aan de gemeenschap en niet puur aan eigenbelang. Zo is er in België bijvoorbeeld een politieke partij (Vivant) die de belastingen wil omvormen zodat rijken veel meer zouden betalen dan minder rijken. Concreet zou enkel en alleen gebruik (dure wagen meer belastingen dan een goedkoope, maar echt wel een heel stuk meer) belast worden. Dat is sowieso geen goede zaak voor de rijken, maar het is wel een rijke zakenman die die partij heeft opgericht en het stempubliek bestaat daar ook voornamelijk uit. Ik weet echter ook wel dat de meeste mensen enkel en alleen aan zichzelf denken als ze gaan stemmen. Daarom is democratie wat mij betreft ook geen goede bestuursvorm (maar dat is voer voor een ander topic).quote:Op vrijdag 3 juni 2005 01:55 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Egoisme is wat mij betreft de reden om te stemmen. Als je een keuze maakt wat in je eigen nadeel is, waar ben je dan mee bezig? Natuurlijk stem je op die keuze, waar je zelf beter van wordt.
Neen!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 02:02 schreef JackyVie het volgende:
[..]
Nou dat is dus niet bij iedereen zo hoor. Er zijn ook wel nog wat mensen die denken aan de gemeenschap en niet puur aan eigenbelang.
Geen zin in een welles niets spelletje, maar niet iedereen is slecht, echt waar niet. Maar waarom moet je nu weer in 's hemelsnaam denken dat ik dat ook vind van "onze politieke vrienden".quote:Op vrijdag 3 juni 2005 02:19 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Neen!
Dus ook niet bij onze politieke vrienden vandaar dat wij die handel teruggefloten hebben.
spreek voor jezelf. ik heb afgelopen verkiezingen wel zeker voor het in mijn ogen algemeen belang gestemd ipv eigenbelang.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 02:19 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Neen!
Dus ook niet bij onze politieke vrienden vandaar dat wij die handel teruggefloten hebben.
Ach man, de lager opgeleiden draaien juist niks. Het is een wisselwerking van beiden. De hogeropgeleiden zouden inderdaad een probleem hebben zonder de lager opgeleiden, maar wat zouden de lager opgeleiden draaien als er geen hoger opgeleiden zijn denk je?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 03:07 schreef newsman het volgende:
Best mens, de lager opgeleiden draaien deze economie.
Maar ach misschien dat je er ooit achter komt.
Een beetje slechte verliezers topic.
Jij wil toch ook een toetje vreten, het komt van de mass production.
En mensen maar zeggen dat fok zo geweldig ontwikkeld is.![]()
Zo is het maar net. Dit vodje stuurt Europa zomaar een richting uit en een hoop mensen lijken te vergeten dat dit alleen maar tot ellende kan leiden. Het kan per definitie niet juist zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt. De grondwet was dan ook op neo-liberale principes gestoelt, iets wat hen wel past natuurlijk.
Een van de grootste redenen waarom ik tegen was trouwens. Er hoort geen politieke ideologie in een grondwet of verdrag. Nu ben ik volgens Van Aartsen communist of rechts-extremist, maar ook die ideologie zou ik er niet in willen hebben, geen enkele. Een beginsel hoort neutraal te zijn.
Lieverd dat snap ik ook wel, ik probeerde alleen te zeggen dat mensen die in loondienst zijn zich geen "zakenman" mogen noemen, dat ben je pas als je een eigen bedrijf hebtquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn man heeft ook een eigen bedrijf, die werkt een 90 uur in de week denk ik, schat.
Waarom kunnen mensen die voor een bedrijf werken geen zaken doen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Lieverd dat snap ik ook wel, ik probeerde alleen te zeggen dat mensen die in loondienst zijn zich geen "zakenman" mogen noemen, dat ben je pas als je een eigen bedrijf hebt![]()
Lijkt mij een beetje onzinquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Lieverd dat snap ik ook wel, ik probeerde alleen te zeggen dat mensen die in loondienst zijn zich geen "zakenman" mogen noemen, dat ben je pas als je een eigen bedrijf hebt![]()
zij doen wel zaken, maar zijn géén zakenmensen; maar goed deze nuance wordt waarschijnlijk alleen maar gezien door mensen die zelf een achtergrond hebben in het ondernemenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:14 schreef JackyVie het volgende:
[..]
Waarom kunnen mensen die voor een bedrijf werken geen zaken doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |