abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:16:10 #1
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27582946
Vorige deel: Hoe gaat het met de moeders, deel 16

Anitra schreef:
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:16 schreef Martineke het volgende:
Anitra hoe vond Djulian de macaroni???
We kwamen een beetje laat uit bed gister en hij wou dus geen warm eten maar de fles
We gaan staks kijken of hij wel wil nu, want weer zijn we laat uit bed na het middag slaapje

Renzell schreef als laatste:

Julius spuugt trouwens de laatste tijd ook veel vind ik. Hij gaf altijd wel wat mondjes terug, maar nu komt soms de halve voeding eruit lijkt wel. Ik heb het idee dat het komt doordat ie zo verschrikkelijk wild drinkt soms, hij begint dan echt te schrokken of zijn leven er vanaf hangt en als ik hem na een paar minuten overeind trek voor een boer, dan kotst ie dus vaak de helft weer uit.
Maar goed, hij lijkt er niet echt onder te lijden (ik jaag er alleen een enorme voorraad spuugdoekjes doorheen op een dag ) en ik heb geen idee wat ik eraan zou kunnen doen, dus ik laat het maar even zo... ofzo..

[ Bericht 45% gewijzigd door Suzanna op 02-06-2005 17:26:02 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:20:40 #2
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27583102
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:16 schreef renzell het volgende:
Wow Suzanna, dat is echt te gek! Gefeliciteerd.
Enne... wat betreft Noa; probeer je haar wel eens in de wipstoel in je buurt neer te zetten terwijl jij zelf bezig bent? Zo hoef je haar niet de hele tijd op schoot te hebben en kun je toch lekker met haar kletsen. Of vindt ze dat niks?
Helaas vindt ze dat ook niet altijd goed, doe ik al vaak hoor...maar ik ben ook gewaarschuwd dat je ze niet te lang in wipstoeltjes moet laten zitten, schijnt niet zo goed te zijn. Daarom ben ik er ook wat voorzichtig mee.
Oh ja wat ook zo is...de laatste twee weken is ze natuurlijk veel aan het ontwikkelen (rollen, draaien, poging tot kruipen, bijna zitten) en daarom vindt ze het misschien ook te saai om alleen maar te zitten..dan zet ik de babygym er wel voor maar daar wordt ze op een gegeven moment boos op ... gaat ze er boos tegenaan slaan. Ander speelgoed wordt dan ook mishandeld ...

Meestal ga ik gewoon zingen als ik bezig ben en dan is ze wel redelijk stil. Ze is gewoon niet lang tevreden en wil veel afwisseling. Dat lijkt me ook een beetje haar aard, weet ook niet goed wat daar verder aan te veranderen.
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:37:44 #3
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27584952
Noah wil de laatste tijd ook niet veel meer in de box. Ik dacht dat ie in parijs teveel was verwend met aandacht ofzow maar misschien ligt het dan ook wel aan de leeftijd? het is wel erg vermoeiend idd, want ik kom meteen nergens meer aan toe Alleen als ie slaapt dan, maar aangezien hij gewoon bij ons op de slaapkamer slaapt, en we daar ook de was ophangen, kan ik dat dan bijvoorbeeld al niet doen. Naja, zal vanzelf wel weer beter gaan denk ik A.s. weekend gaat ie in elk geval even uit logeren, dus kunnen wij ook weer even lekker bijkomen en leuke dingen doen. Vrijdag kan we bowlen en zaterdag hebben we een verjaardag. Heb er nu al zin in!

Suazanna wat fijn dat jullie gaan verhuizen! Wij zijn ook al een tijdje op zoek, maar heb het gevoel dat het nooit zal gaan lukken Alles is zo belachelijk duur, voor huurwoningen moet je ook weer een bepaald salaris hebben wat wij natuurlijk niet hebben, of er zijn andere eisen waardoor we nooit in aanmerking komen, en anders hebben we nog de wachttijd van 12 jaar ofzow (en wij staan 5 jaar ingeschreven). Woningruil had ik ook al naar gekeken, maar aangezien we allebei één aparte kamer huren en samen een keuken, badkamer en toilet delen, gaat dat dus ook niet lukken. Want wie wil er nou vanuit een eensgezinswoninkje ofzow naar dit.. Ben er een beetje moedeloos van geworden eigenlijk...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 2 juni 2005 @ 21:34:51 #4
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_27589861
tex> als er 1 ding is wat ik geleerd heb inmiddels is het: de precieze reden is een gok, kom je niet achter . Ik zit nu voor de eerste keer sinds ruim 2 maanden weer eens met de draagdoek voorgebonden en Ela erin. Nog altijd beter dan de hele tijd vasthouden. Ze wil niet slapen, heeft zelfs in de auto nauwelijks geslapen (gek kind). nou ja, misschien wil ze wel slapen maar t wilde niet, zeg maar. dus nu ligt ze geplet tegen me aan, in slaap (maar wel heel licht). Had dinsdag prikje (2e dktp) dus misschien is t dat. of ze is aan t regelen vandaag. kweenie.
En wij hadden ook 'slechts' 5 jaar wachttijd, de woning die we hebben is er een die normaliter met 12 jaar wachttijd weggaat, maar we hadden gewoon mazzel. om de een of andere vage reden wilden de mensen voor ons (23) hem niet of wilde niet komen kijken... naja. dan willen wij wel ofzo

Suzanna> wat fijn! verhuizen! jeu! Noa klinkt wel een beetje zoals Ela; boos worden op de babygym is hier ook (voor ons) lach-trigger nummer 1. Driftig kan ze worden! Vooral als de hangdingetjes net ietsje te ver/ dichtbij/laag/hoog hangen. Duurt gelukkig maar even, maar toch... We hebben gewoon MTV-kindjes, die veel snel en afwisselend willen!

Renzell> regeldagen ofzo? of gewoon een weekje niet zo lekker?
..en laat gaan...
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:52:34 #5
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27592677
Ach, Juliusdiertje heeft de hele avond keihard gehuild! Arm kleintje! Ik ben echt een softie en kan daar helemaal niet goed tegen. Moet er zelf bijna van meehuilen als ie zo verdrietig is. Hij was bek en bekaf, maar kreeg het niet voor elkaar. Gelukkig slaapt ie nu.

Jdee; misschien inderdaad regeldaggie ofzo... (alleen denk ik dat bij iedere dag dat ie ff moelijk doet, moet ie inmiddels al zo'n 10 regeldagen gehad hebben)

Suzanna; opzuigen doen ze je inderdaad, die kleintjes. Mijn god wat zal dat heftig worden als daar straks een tweede bij komt. Oeps, sorry, wil je niet bang maken hoor!
Ik heb alleen nu al gruwelijk veel respect voor iedereen met meer dan 1 kind, die ook nog tijd overhoudt om zelf dingen te doen. Bij deze: hulde! Ik kom nu al bijna nergens meer aan toe voor m'n gevoel en die van mij doet nog niet eens babygymen.
pi_27593209
Wat is dat vanavond? Myrthe wilde ook niet slapen, wilde niet op schoot zitten, wilde helemaal niets. Heb haar nu net een paar minuten laten uitrazen (lees: keihard brullen, ik hoop dat de buren geen last hadden) en bv gegeven en nu slaapt ze wel.. Eindelijk.
pi_27593948
renzell, het is inderdaad pittig druk met twee hoor, vind ik, al went het wel. ik vraag me ook wel es af hoe ik óóóit heb kunnen denken dat ik het druk had met alleen Piet. maar het gekke is, ik heb wel eens een dagje met alleen Anna, en dan ben ik daar toch (bijna) net zo druk mee!

ah wat zielig he die kleintjes die zo moeten huilen en je weet niet precies waarom. dat slecht slapen was hier gisteren meer aan de orde, vandaag juist weer erg goed gelukkig.
pi_27594110
Rottdog, lees je hier nog mee? Ik zie net dit op OOL: Meppel: ik zoek een nieuw speelmaatje voor mijn zoontje (sept 2003). Misschien iets voor jou? Ook een dochtertje van nov 2004 aanwezig.
pi_27597259
Jdee dat huilen zou dat misschien kunnen betekenen dat je melk niet langer voedzaam is. ik heb maar 4 weken borstvoeding gegeven en daarna huilde ze een week lang de hele dag en nacht, bleek dat mijn borstvoeding niet meer voedde. Het was net blauw water ipv melk. Ik heb me werkelijk kapot geschaamt dat ik dat niet door had zeg, mijn ukkie een week lang honger omdat ik niet wist waar het aan lag.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 08:39:22 #10
81992 Githa
pi_27597761
Edit: verkeerd topic
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:25:36 #11
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27602023
Suzanna je gaat verhuizen ga je nu naar brabant toe of toch niet??

wij zijn inmiddels nog steeds bezig met oud beijerland, mens van huurachterstand heeft alles betaald en is een rechtszaak begonnen tegen haar woningbouw (die gaf de 2e x geen toestemming) en die heeft ze dus gewonnen dus nu is het weer in handen van onze woningbouw of het doorgaat of niet. helaas is die meneer 2 dagen vrij, dus het is weer afwachten tot volgende week. en dan nu met frisse moed hopend dat het nu wel doorgaat
duimen jullie weer mee, we willen zo graag naar oud beijerland
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 11:30:56 #12
81992 Githa
pi_27602217
Ik ga duimen
pi_27603065
Ik duim mee
pi_27605200
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 07:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jdee dat huilen zou dat misschien kunnen betekenen dat je melk niet langer voedzaam is.
ik heb ff in 't bv-topic gereageerd.

succes martineke! wil je zo graag Tineke Netelenbos als burgemeester?
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 13:03:52 #15
43556 miss_dynastie
pi_27605531
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:25 schreef Martineke het volgende:
duimen jullie weer mee, we willen zo graag naar oud beijerland
He, wat tof, dus misschien toch
ik snap alleen niet waarom de woningbouw van haar niet wilde nadat ze alles betaald had, je zou zeggen dat JOUW woningbouw niet zou willen wegens slechte reputatie (en dat is op zich nog wel te snappen), maar de hare zou juist blij moeten zijn om van haar af te zijn
pi_27605921
succes met alle verhuisplannen hier

Faja Lobi, ik heb daar ook gereageerd. Borstvoeding deel 10
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:15:48 #17
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27620079
jupz ik wil tineke netelenbos als burgemeester
onze woningbouw wou wel de 2e x als ze alles betaald had en kon aantonen dat het aan scheiding lag. dat kon ze. dus onze woningbouw belde die van haar en die maakte haar compleet zwart schijnbaar, zo erg dat onze woningbouw zo ook niet door kon gaan. vandaar dat zij rechtszaak had aangespannen en ook gewonnen heeft. volgen srechter moeten ze ook menselijk denken, zij houd een 5 kamerwoning bezet in dr eentje en ze woomt er nu niet eens (het staat leeg) en wij willen dolgraag daarin
maar nu ist maar weer afwachten of onze woningbouw nog wel akkoord gaat.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:24:46 #18
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27620348
Poemojn ik heb het gelezen hoor maar niets voor moi in elk geval
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:53:27 #19
63367 Jdee
pi_27621192
ik duim ook, helemaal gerimpeld al!
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 07:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jdee dat huilen zou dat misschien kunnen betekenen dat je melk niet langer voedzaam is. ik heb maar 4 weken borstvoeding gegeven en daarna huilde ze een week lang de hele dag en nacht, bleek dat mijn borstvoeding niet meer voedde. Het was net blauw water ipv melk. Ik heb me werkelijk kapot geschaamt dat ik dat niet door had zeg, mijn ukkie een week lang honger omdat ik niet wist waar het aan lag.
tjemig, wat zul je uitgeput zijn geweest na die week zeg . Dan wordt ook goed wanhopig. Mijn nicht heeft 3 maanden lang alles geprobeerd om haar dochtertje te helpen, bleek dat t kind gewoon honger had: met een weekje fles was t een heel ander, rustig kind. Verhouding voormelk/achtermelk misschien wat onvoordelig, ofzo. Ik heb daar wel over zitten denken, maar zo 'erg' als bij mijn nicht heb ik het zeker niet want waar Emelie nauwelijks aankwam (echt te weinig), komt Ela zo'n 100-250 gram per week aan. Dus dat scheelt. Maar dat ik wellicht wat teveel voormelk heb zou dus wel een verklaring kunnen zijn dat ze zoveel spuugt. Maar als zij minder vaak komt om een voeding, wordt de verhouding voormelk/achtermelk ook beter, als t goed is.

en nu ga ik als de wiedeweerga naar t bv topic
..en laat gaan...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:10:59 #20
63367 Jdee
pi_27621714
was ik netjes in het bv topic aan het reageren, bedacht ik me een algemene opmerking die juist weer erg goed hier past:

ik merk heel erg dat ik het feit dat je het zo vaak niet weet bij die kleintjes wat er loos is best gelaten oppak, rolling with the punches en wel zien waar t schip strandt, ondertussen allerlei oplossingen uitproberend, maar niet in paniek of erge stress ofzo raak. Daar waar ik met andere dingen vaak *nu* en *wel meteen* en anders toch *zsm* een oplossing voor wil en daar dan ook best wat gefrustreerd van kan raken. Misschien omdat je dan uitgeput kan raken van de energie, en die energie juist nodig hebt om steeds weer die nieuwe mogelijke oplossingen te proberen ofzo?

herkennen jullie dit? of ben ik de 'te makkelijke' mama
..en laat gaan...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:18:55 #21
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27621950
Nee hoor Jdee.. Dat is hier precies zo. Ik heb me wat dat betreft helemaal aangepast aan Saskia d'r dingen. (hoewel daar nu uiteindelijk wel structuur in zit ). Maar dat ze nog zo klein was had ik een paar dingen: plast ze goed? poept ze goed? groeit ze goed? Ok, dan zal t' best goedkomen. Ben je lekker rustig als je bij mama ligt? Ok, dan lig je lekker bij mama...
En nog steeds.. hoesten? verkouden? sja, lastig maar gaat wel weer over. Ui onder het bed om het wat te verlichten..

Toch zijn er ook wel dingen waarvoor ik bijv. wel redelijk snel bij de huisarts zit.. Ik had bijv. nog nooit van m'n leven waterwratjes gezien, dus toen er ineens een paar bultjes in de okselplooi zaten, zat ik een paar dagen later bij de huisarts.

Ik denk dat het gewoon de combinatie moederinstinct en nuchter verstand is ofzo..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:39:04 #22
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27622587
aangenaam daar doe ik ook aan me
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:52:49 #23
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_27622991
Rottdog, ik ben echt een stomme , ik ben het gewoon weer vergeten......
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_27623092
Saskia heeft waterwratjes?
Heeft ze er veel last van? En alleen onder haar oksel?
Djen heeft ze nl ook gehad, dat is hier pas weg gegaan toen ze een jaar of 5 a6 was. en heeft littekens achter gelaten omdat sommige best jeukten.
Hopenlijk heeft Saskia er geen last van.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:20:32 #25
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27623881
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:52 schreef m@x het volgende:
Rottdog, ik ben echt een stomme , ik ben het gewoon weer vergeten......
Hmmmm portie billenkoek dan maar

Dat van mij gaat bijna op de post kom er net achter dat we geen postzegels meer in huis hebben maar het zit in de envelop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')