abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:34:29 #51
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_27569425
Als Ja-stemmer vind ik het natuurlijk heel erg jammer dat er zo massaal tegen de grondwet is gestemd. Persoonlijk vind ik het een gemiste kans.
Ik hoop dat dit een duidelijk signaal geeft naar onze regering en onze Europarlementariers, dat ze in het vervolg zich moeten commiteren om de burger ruim van te voren goed te informeren, want dat hebben ze dit keer absoluut verzuimd. Europa is voor iedereen en niet voor een klein elitair clubje, de gewone man op straat moet het ook kunnen begrijpen.
Money talks, Bullshit walks!
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:35:28 #52
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_27569456
Ik heb hem niet gelezen ne heb geen flauw idee waar het over ging.

Maar ik heb dan ook niet gestemd
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:35:39 #53
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_27569461
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:34 schreef Kiki het volgende:
Als Ja-stemmer vind ik het natuurlijk heel erg jammer dat er zo massaal tegen de grondwet is gestemd. Persoonlijk vind ik het een gemiste kans.
Ik hoop dat dit een duidelijk signaal geeft naar onze regering en onze Europarlementariers, dat ze in het vervolg zich moeten commiteren om de burger ruim van te voren goed te informeren, want dat hebben ze dit keer absoluut verzuimd. Europa is voor iedereen en niet voor een klein elitair clubje, de gewone man op straat moet het ook kunnen begrijpen.
Maar waarom was jij voor?
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:36:34 #54
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27569484
Ik lees nu in diverse topics het 'slechte verliezer'-verhaal. Kunnen we daar nou niet voorbij komen? Blijft het echt hangen in dat alles wat een ja-stemmer nu meldt wordt gegooid op 'slechte verliezer'? Jammer hoor.

[ontopic]

Ik heb niet de hele grondwet gelezen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_27569523
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:32 schreef more het volgende:

[..]

Er staan een heleboel bepalingen in die misschien beter in een andere vorm "gegoten" hadden kunnen worden zodat de grondwet wat compacte was geweest.
Bij de Bijbel heb je ook een Kinderbijbel deze is extra toegankelijk en leest makkelijker, misschien had men de grondwet ook moeten uitbrengen in een kindergrondwet zodat iedereen hem kan lezen en begrijpen.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:38:02 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27569525
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:36 schreef Verbal het volgende:
Jammer hoor.

V.
Net zo jammer toch als 'Elke Nee-stemmer is een domme emostemmer?'
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27569537
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:36 schreef Verbal het volgende:
Ik lees nu in diverse topics het 'slechte verliezer'-verhaal. Kunnen we daar nou niet voorbij komen? Blijft het echt hangen in dat alles wat een ja-stemmer nu meldt wordt gegooid op 'slechte verliezer'? Jammer hoor.

V.
Gaat mij voornamelijk om TS die meteen roept 'men heeft nee-gestemd op sentimenten'. Op zo'n moment ben je een slechte verliezer. Als je zegt, ik stem ja, ik heb daar alle reden toe naar mijn mening en ik vind het jammer dat het nee is geworden, dan is er niets aan de hand. Het gaat mij puur om de prachtige 1-zins OP van TS waarin hij de nee-stemmers verwijt puur en alleen op sentiment te hebben gestemd.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:38:47 #58
136 V.
pi_27569551
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Net zo jammer toch als 'Elke Nee-stemmer is een domme emostemmer?'
Ja, ook.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:39:23 #59
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27569567
Ik vind dat de topicstarter een goed punt heeft.
Wat moet er nu een referendum gehouden worden over een kanjer van een grondwet die toch niemand leest.
Nu werd iedereen misleid door propaganda over kleine stukjes eruit en details (zoals dat van de dieren), terwijl niemand het geheel kent.
Referenda hebben in deze geen nut, laat het politiek systeem werken zoals het werkt. De politici worden verkozen, en zij bepalen het politieke beleid, daar hoeft geen extra democratisch tintje aan gegeven worden, want dat leidt puur tot populisme.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:40:59 #60
136 V.
pi_27569605
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:38 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Gaat mij voornamelijk om TS die meteen roept 'men heeft nee-gestemd op sentimenten'. Op zo'n moment ben je een slechte verliezer.
Er zijn dan ook ZAT nee-stemmers die dat op die manier hebben gedaan, en er zullen ook behoorlijk wat ja-stemmers zijn geweest die het op emotionele of andere gronden hebben gedaan. Maar wat nou zo jammer is, dat is de bedoeling van mijn post, is dat het dus in die oppervlakkigheden blijft hangen. 'slechte verliezer' is namelijk ook een emo-reactie, en niet inhoudelijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:43:27 #61
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_27569665
Mja, 2/3 van de politici was voor en 2/3 van het volk was tegen...
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:43:29 #62
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27569666
slechte verliezer zeg je na een wedstrijdje monopolie, hier gaat het om Europa, om van Europa een beter werkende democratie te maken.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:44:48 #63
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_27569701
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:35 schreef TR08 het volgende:

[..]

Maar waarom was jij voor?
Is dat niet offtopic?
(Ik was voor om vele redenen, ik vind deze grondwet een vooruitgang, we geven onze parlementariers meer zeggenschap, ik vind dat we een grote gezamenlijke vuist moeten maken naar andere wereldmarkten,etc. Overigens ben ik tegen referenda, maar dat is weer een andere discussie, lijkt me. )
Money talks, Bullshit walks!
pi_27569713
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:59 schreef more het volgende:

[..]

In die tijd had je hem ook kunnen lezen!

Het koste mij ongeveer 3½ uur van een zondagmorgen.
490 /3.5 = 140 paginas per uur. Ben je mork van mork en mandy dat je teksten kan scannen, een goede lezer haalt 30 pagina's per uur. En als je dan ook nog de wollige taal wilt begrijpen zul je niet sneller als 15 pagina's per uur halen.
pi_27569803
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:40 schreef Verbal het volgende:Maar wat nou zo jammer is, dat is de bedoeling van mijn post, is dat het dus in die oppervlakkigheden blijft hangen. 'slechte verliezer' is namelijk ook een emo-reactie, en niet inhoudelijk.
Het is nogal logisch dat dit topic in die oppervlakkigheden blijft hangen aangezien de topicstart oppervlakkig is. Dat geeft weinig openingen tot een inhoudelijke discussie.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:55:08 #66
23022 RAND
Ja RAND! ja
pi_27570070
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:39 schreef placebeau het volgende:
Ik vind dat de topicstarter een goed punt heeft.
Wat moet er nu een referendum gehouden worden over een kanjer van een grondwet die toch niemand leest.
Nu werd iedereen misleid door propaganda over kleine stukjes eruit en details (zoals dat van de dieren), terwijl niemand het geheel kent.
Referenda hebben in deze geen nut, laat het politiek systeem werken zoals het werkt. De politici worden verkozen, en zij bepalen het politieke beleid, daar hoeft geen extra democratisch tintje aan gegeven worden, want dat leidt puur tot populisme.
En wie zegt dat IK deze politici heb gekozen?

Waarom mag ik me als burger niet tegen de gevestigde orde beschermen?
Waarom moet ik na meerdere malen te zijn voorgelogen achter hun staan?
Waarom moet ik denken van politici die problemen in eigen land niet eens aan kunnen. Dat ze een groter geheel als Europa wel aankunnen?
Waarom moet er zoveel bemoeienis vanuit europa zijn?
Waarom heb ik het idee dat nee stemmers juist de grondwet en de gevolgen daarvan op langere termijn bekeken hebben? en de JA stemmers het gewoon een goed idee leek?

Dit referendum heeft wel degelijk nut gehad. De gene die dat ontkennen snappen niet hoe een democratie werkt. NU is pas duidelijk wat de afstand tussen de burger en de gevestigde orde is. En die is HEEL groot.
Denial isnt that a river in egypt ?
pi_27570090
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

490 /3.5 = 140 paginas per uur. Ben je mork van mork en mandy dat je teksten kan scannen, een goede lezer haalt 30 pagina's per uur. En als je dan ook nog de wollige taal wilt begrijpen zul je niet sneller als 15 pagina's per uur halen.
Op de meeste pagina's staat niet zoveel tekst dus is het heel goed te doen in 3,5 uur en de laatste 20 hoef je ook niet te lezen. En dan zijn er nog de passages over bijvoorbeeld de sluiting van twee kerncentrales in Tsjechïe en zo zijn er meer, die niet belangrijk zijn.
pi_27570128
Ik heb de moeite genomen om Blanco te stemmen. Dit, omdat ik vind dat ik niet weet waar het over gaat. Oftewel vind ik dat we slecht geinformeerd zijn. Voor mijn gevoel weten we pas 2 á 3 weken dat we voor een Europese Grondwet moeten stemmen en wordt er verwacht dat we dan JA of NEE kunnen antwoorden op de vraag of we voor een Europese Grondwet zijn. Belachelijk. Ik kón gewoon geen JA of NEE stemmen, niet met volle overtuiging. Blanco dus, ik hoop dat het een duidelijk signaal voor ze is en dat ze wat met mijn "stem" doen. Volgende keer dus beter informeren en mensen de tijd geven om zich te laten informeren en zich erin te verdiepen.
pi_27570429
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:57 schreef juiced het volgende:
Ik heb de moeite genomen om Blanco te stemmen. Dit, omdat ik vind dat ik niet weet waar het over gaat. Oftewel vind ik dat we slecht geinformeerd zijn. Voor mijn gevoel weten we pas 2 á 3 weken dat we voor een Europese Grondwet moeten stemmen en wordt er verwacht dat we dan JA of NEE kunnen antwoorden op de vraag of we voor een Europese Grondwet zijn. Belachelijk. Ik kón gewoon geen JA of NEE stemmen, niet met volle overtuiging. Blanco dus, ik hoop dat het een duidelijk signaal voor ze is en dat ze wat met mijn "stem" doen. Volgende keer dus beter informeren en mensen de tijd geven om zich te laten informeren en zich erin te verdiepen.
Ik vind dat je gelijk hebt! Volgens mij haden veel NEE stemmers beter BLANCO kunnen stemmen, dat was ook een krachtig signaal geweest.
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:12:12 #70
23022 RAND
Ja RAND! ja
pi_27570630
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:06 schreef more het volgende:

[..]

Ik vind dat je gelijk hebt! Volgens mij haden veel NEE stemmers beter BLANCO kunnen stemmen, dat was ook een krachtig signaal geweest.
Denk je? Dan had het aantal nee stemmers een stuk lager geweest lijkt me. En was het misschien wel 52 a 54% geweest. Dan had de grondwet er gewoon gekomen. Want daar hadden ze zich niets van aangetrokken. 61% konden ze gewoon niet omheen dat had politieke zelfmoord geweest namelijk.
pi_27570664
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:06 schreef more het volgende:
Blanco stemmen is in Nederland niet bepaald relevant. Je kan net zo goed niet gaan, je telt alleen mee in het opkomstpercentage. Een blanco stem wordt namelijk gezien als een ongeldige stem. Als je een signaal wil afgeven kun je dus nog beter massaal thuisblijven.
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:13:38 #72
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27570687
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:55 schreef RAND het volgende:

[..]

En wie zegt dat IK deze politici heb gekozen?

Waarom mag ik me als burger niet tegen de gevestigde orde beschermen?
Waarom moet ik na meerdere malen te zijn voorgelogen achter hun staan?
Waarom moet ik denken van politici die problemen in eigen land niet eens aan kunnen. Dat ze een groter geheel als Europa wel aankunnen?
Waarom moet er zoveel bemoeienis vanuit europa zijn?
Waarom heb ik het idee dat nee stemmers juist de grondwet en de gevolgen daarvan op langere termijn bekeken hebben? en de JA stemmers het gewoon een goed idee leek?

Dit referendum heeft wel degelijk nut gehad. De gene die dat ontkennen snappen niet hoe een democratie werkt. NU is pas duidelijk wat de afstand tussen de burger en de gevestigde orde is. En die is HEEL groot.
Dit is een voorbeeld van hoe Dehaene het noemde, mensen die niet op inhoud vn het Europese geheel stemmen, maar de plaaatselijke politiek willen afrekenen.

en ja, de europese grondwet heeft zin, vooral op lange termijn. Het maakt van de EU een beter werkedn democratisch systeem, en dat hebben we nu net nodig. Het is verdomd jammer dat Nederland als één van de grondleggers van de EU nu ineens afvallig is.

Dit referendum was zinloos, gevaarlijk zinloos, zoals 99% van de referenda trouwens.
pi_27570747
Ik voel ma als na een revolutie.,

Het pleuris domme plebs heeft de macht gegrepen en geen mens begrijpt eigenlijk
waarom
en wat ze willen.

Maar de macht hebben ze wel.
Nu ist het wachten op de eerste koppen die gaan vallen en de Krach van de volkseconomie.

Ik kan niet zo hard gillen als ik zou willen.
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:21:30 #74
23022 RAND
Ja RAND! ja
pi_27571007
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:13 schreef placebeau het volgende:

[..]

Dit is een voorbeeld van hoe Dehaene het noemde, mensen die niet op inhoud vn het Europese geheel stemmen, maar de plaaatselijke politiek willen afrekenen.

en ja, de europese grondwet heeft zin, vooral op lange termijn. Het maakt van de EU een beter werkedn democratisch systeem, en dat hebben we nu net nodig. Het is verdomd jammer dat Nederland als één van de grondleggers van de EU nu ineens afvallig is.

Dit referendum was zinloos, gevaarlijk zinloos, zoals 99% van de referenda trouwens.
Ik weet niet of je het door hebt. Maar 'waarom' houd in dat ik een vraag stel. Waarom mag dat niet?
Waarom mag ik niet op mijn gevoel reageren? Ik luister naar mezelf.. Ik vind dit een te belangrijk iets om zomaar even ja op te zeggen omdat het een goed idee lijkt. Ik heb me wel degelijk verdiept in de materie. En ik vind het niks.. Mag dat niet?

Ik vind ja stemmers naief en tegoed gelovig.

En dan nog eens wat. Wat nou als ik niks zie in 1 europa? Wat nou als ik gewoon nederlander wil blijven? Afspraken prima (handel). Bemoeienissen nee

Terrorismme bestrijding? Laat me niet lache.. Dat is alleen een excus om burgerrechten in te perken en meer bevoegdheden voor overheden te creeeren. Ik zeg niet dat er geen terorissme is en dat het geen gevaar oplevert. Maar ik denk dat we al moeite zat hebben ons eigen landje te beschermen laat staan een heel europa.
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:24:50 #75
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_27571129
Blanco stemmen is imo ook een teken dat hetgene waar je over stemt niet deugt, dus dan is een nee stem meer op zijn plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')