abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27567724
Volgens mij heeft de meerderheid van de NEE stemmers gewoon op sentimentele redenen de grondwet afgewezen, maar niet op inhoudelijke.

Overigens Nee stemmers: gefeliciteerd met jullie overwinning!

[ Bericht 22% gewijzigd door more op 02-06-2005 10:41:31 ]
pi_27567749
Heb jij, als JA stemmer (lozer), de grondwet dan wel gelezen?
Wie het laatst lacht..... snapt hem niet!
speciaal voor Pep:
Het is TUFKA ZX9R. Niet tufkap! -O-
pi_27567798
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:36 schreef more het volgende:
Volgens mij heeft de meerderheid van de NEE stemmers gewoon op sentimentele redenen de grondwet afgewezen, maar niet op inhoudelijke.
Okay, laat je bron maar eens zien .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_27567835
Ik ken genoeg mensen die Nee hebben gestemt en wel degenlijk zich goed hebben laten informeren. Maar ook genoeg nee stemmers die nee hebben gestemt om belachelijke redenen, of die dingen verkeerd geinerpreteerd hebben.
pi_27567844
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:37 schreef Zonder_ZX9R het volgende:
Heb jij, als JA stemmer (lozer), de grondwet dan wel gelezen?
Ik heb inderdaad als Ja stemmer fors verloren. En ja ik heb de grondwet gelezen

Europese Grondwet
pi_27567853
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:36 schreef more het volgende:
Want? De JA stmmers hebben dit natuurlijk wel allemaal gedaan
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:42:27 #7
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_27567875
Een van de redenen dat ik nee gestemd heb is dat deze "grondwet" veel en veel te lomp groot is.
Verder heb ik me vooral ingelezen in discussies en diverse opiniepagina's.

Kom op zeg, je kan toch niet verwachten dat mensen een grondwet van 491 pagina's gaan lezen??
pi_27567882
en de ja stemmers hebben allemaal wel op inhoudelijke gronden gestemd en de 400 bladzijden (of zelfs maar de samenvattingen) allemaal doorgewerkt?
"Femke zegt dat het goed is, dus ik stem maar ja?" lol;)
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:43:25 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27567901
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:41 schreef more het volgende:

Europese Grondwet
Alle 491 pagina's?
Ik heb de brochure met de verkorte versie, diverse voor- en tegenargumenten via andere media gelezen en gezien en toch NEE gestemd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:43:26 #10
14320 TR08
pi_27567902
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:41 schreef more het volgende:

[..]

Europese Grondwet
Dat vind ik echt bewonderinswaardig
Toch heb ik geen spijt van mijn nee-stem zonder alles gelezen te hebben.
Maar zeg eens, wat weet je er nog van?
pi_27567907
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:41 schreef knox_ het volgende:

[..]

Want? De JA stmmers hebben dit natuurlijk wel allemaal gedaan
Je moet toegeven dat er meer nee stemmers nee hebben gestemt op hun onderbuik gevoelens, dan dat er ja stemmers zijn geweest die met hun onderbuik gevoelens hebben gestemt.
pi_27567922
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Alle 491 pagina's?
Ik heb de brochure met de verkorte versie, diverse voor- en tegenargumenten via andere media gelezen en gezien en toch NEE gestemd.
Same here!
Wie het laatst lacht..... snapt hem niet!
speciaal voor Pep:
Het is TUFKA ZX9R. Niet tufkap! -O-
pi_27567960
Even een korte vraag: hoeveel mensen hebben de bestaande EU verdragen bestudeerd en vergeleken met de Grondwet, en daarbij o.a. in acht genomen dat het prachtige Handvest Grondrechten slechts in zoverre aanbevelenswaardig is dat de Europese instellingen daar ook aan gebonden zullen worden (wij hebben namelijk allemaal al een eeuwigheid het EVRM, functioneert uitstekend), dat het noodzakelijk is enige kennis te hebben van de Europese jurisprudentie (Van Gend & Loos, Costa/ENEL etc. etc.); zonder deze kennis valt er natuurlijk nauwelijks een gefundeerd oordeel te geven.
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:45:55 #14
14320 TR08
pi_27567961
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:43 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Je moet toegeven dat er meer nee stemmers nee hebben gestemt op hun onderbuik gevoelens, dan dat er ja stemmers zijn geweest die met hun onderbuik gevoelens hebben gestemt.
Ja, ongeveer 2x zo veel mensen hebben nee gestemd.

Ik denk dat als je kijkt naar het percentage van de ja stemmers en het percentage van de nee stemmers dat op onderbuik gevoel stemde de getallen dichterbij elkaar liggen.
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:46:14 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_27567973
Vooralsnog heeft het nee-stemmen alleen nog maar goede invloeden op de economie. De beurzen stijgen en de veel te hoge euro gaat eindelijk zakken.
So we just called him Fred
pi_27567994
Ik durf het hardop te zeggen

iemand die de Grondwet had gelezen en gisteren is gaan stemmen over deze grondwet

Had NOOIT met nee gestemd,. het zei je heet Leon de winter.

Dompraters, nietsweters en ignoranten.
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:47:11 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27568005
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
Even een korte vraag: hoeveel mensen hebben de bestaande EU verdragen bestudeerd en vergeleken met de Grondwet, en daarbij o.a. in acht genomen dat het prachtige Handvest Grondrechten slechts in zoverre aanbevelenswaardig is dat de Europese instellingen daar ook aan gebonden zullen worden (wij hebben namelijk allemaal al een eeuwigheid het EVRM, functioneert uitstekend), dat het noodzakelijk is enige kennis te hebben van de Europese jurisprudentie (Van Gend & Loos, Costa/ENEL etc. etc.); zonder deze kennis valt er natuurlijk nauwelijks een gefundeerd oordeel te geven.
Een korte vraag, een lang antwoord:
Ik niet .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27568016
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:45 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ja, ongeveer 2x zo veel mensen hebben nee gestemd.

Ik denk dat als je kijkt naar het percentage van de ja stemmers en het percentage van de nee stemmers dat op onderbuik gevoel stemde de getallen dichterbij elkaar liggen.
Ik bedoelde natuurlijk relatief. .

We kunnen natuurlijk nooit op absolute cijfers komen, maar ik ga uit van mijn ervaring, van dingen die ik van mensen uit mijn omgeving heb gehoord.
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:47:37 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27568019
  • En hoeveel 'ja'-stemmers hebben de grondwet gelezen... ?
  • Zelfs als je de grondwet beter vindt dan het bestaande verdrag had je een goede reden om 'nee' te stemmen, namelijk om te bewerkstelligen dat er nu eindelijk eens een discussie komt over waar we eigenlijk heen willen met Europa. Veel mensen hebben om die reden 'nee' gestemd en niet persé vanwege de grondwet op zich. En die opzet lijkt goed gelukt; ik denk dat er de komende maanden nog heel wat gepraat gaat worden over Europa. Dat had natuurlijk veel eerder moeten gebeuren.
  • "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_27568053
    quote:
    Op donderdag 2 juni 2005 09:46 schreef FredvZ het volgende:
    Vooralsnog heeft het nee-stemmen alleen nog maar goede invloeden op de economie. De beurzen stijgen en de veel te hoge euro gaat eindelijk zakken.
    . Dat kun je al na minder dan een dag zeggen, jij bent echt een prachtige beurs analist.
      donderdag 2 juni 2005 @ 09:48:45 #21
    14320 TR08
    pi_27568057
    quote:
    Op donderdag 2 juni 2005 09:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
    Gast, jij vindt waarschijnlijk ook dat de grondwet in heldere en bondige taal geschreven is
    pi_27568072
    quote:
    Op donderdag 2 juni 2005 09:47 schreef SeLang het volgende:
    ...Dat had natuurlijk veel eerder moeten gebeuren...
    Zo waar
      donderdag 2 juni 2005 @ 09:49:24 #23
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_27568080
    quote:
    Op donderdag 2 juni 2005 09:42 schreef TR08 het volgende:
    Een van de redenen dat ik nee gestemd heb is dat deze "grondwet" veel en veel te lomp groot is.
    Verder heb ik me vooral ingelezen in discussies en diverse opiniepagina's.

Kom op zeg, je kan toch niet verwachten dat mensen een grondwet van 491 pagina's gaan lezen??
    Je wordt geacht de Nederlandse wet uit je hoofd te kennen dus waarom kunnen we dan niet verwachten een paar pagina's door te nemen!?

Onzinargument.

En ja, ik heb alle pagina's doorgenomen. Eerlijk gezegd vind ik het een plicht om zoiets te lezen.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
      donderdag 2 juni 2005 @ 09:51:53 #24
    23022 RAND
    Ja RAND! ja
    pi_27568150
    Ja ik heb hem niet helemaal gelezen nee. Want hij was simpel weg niet te lezen! Is het voor die JA stemmer nou echt zo moeilijk te verkroppen dat de nee stemmers zich wel degelijk verdiept hebben in de materie?

Ik heb bijna alle stemwijzers gedaan. Onafhankelijke site's bezocht.. Debatten gevolgd. Dus mijn NEE stem is we degelijk ondebouwd.
    Denial isnt that a river in egypt ?
      donderdag 2 juni 2005 @ 09:51:53 #25
    14320 TR08
    pi_27568151
    quote:
    Op donderdag 2 juni 2005 09:47 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Ik bedoelde natuurlijk relatief. .

We kunnen natuurlijk nooit op absolute cijfers komen, maar ik ga uit van mijn ervaring, van dingen die ik van mensen uit mijn omgeving heb gehoord.
    De mensen die ik ja heb horen stemmen hadden zonder uitzondering geen argument waarom de grondwet inhoudelijk goed was. Alleen maar "je moet toch ergens heen met Europa", "We zitten met zijn allen in Europa en dan moet er ook een grondwet komen", "Die mensen in den Haag hebben er diep met zijn 150-en over nagedacht en dan zal het wel goed zijn" en dat soort kul.

Er was *echt* niemand die zei: "Ik vind de grondwet TOF en daarom krijgt ze mijn ja-stem.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')