Hmm....dat ziet er niet fris uit zo he, met die lange euh...voelsprieten. Eigenlijk nog nooit gezien, dergelijke krengen, maar als ik zag dan moesten ze niet teveel boebeleboebjes maken want dan was t van *MEP*quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:32 schreef -Xerxes- het volgende:
Hey hoi hallo en- danwel ofzo
Ik heb hier de laatste tijd in huis nogal eens wat gekke beesten zitten.
Om de andere dag ofzo betrap ik er wel ergens 1 die over de vloer kruipt, soms ook tegen de muur.
Ze rennen nog behoorlijk hard, gekke beesten. Ik moet soms echt m'n best doen om ze te pakken te krijgen. De lengte varieert van een halve centimeter tot een centimeter of twee.
Dit is een (zij het onduidelijke) foto van één van die bandieten:
[afbeelding]
Om enigsinds een vergelijking te maken: de witte achtergrond is spachtelputz, grove korrel, deze kornuit was rond de 2 centimeter gok ik zo![]()
Iemand enig idee wat voor ongure types dit zijn en WTF ze in godsnaam in mijn huis doen?
Wat???quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:36 schreef yvonne het volgende:
Zilvervisjes, vochtig huis?
Mja, toevallig gister weer een hele plas in het midden van de kamer onder de bank. In de vorm van de bank ook.quote:Jij had toch die waterplassen?
Jezus christus nog an toe zeg; wat een pens werk.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:37 schreef ivetje het volgende:
http://www.zilvervisje.tk/
Misschien heb je er wat aan
Als je oorwurmen bedoeld: nee; die zijn het nietquote:
Meestal komen ze in wc's en douche ruimtes voor, heb je een kruipruimte?quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:44 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Als je oorwurmen bedoeld: nee; die zijn het niet
Okay, hoe haal ik de vocht uit het huis dan?
Ik bedoel hier staat alles de hele dag open, dus je zou zeggen (ik althans) dat de luchtvochtigheid binnenshuis redelijk in de buurt komt met buitenshuis
je kan ook een ongediertebestrijder laten komen...dat helpt echtquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:43 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Jezus christus nog an toe zeg; wat een pens werk.
Ik heb helemaal geen tijd om dat allemaal te doen?!?!?!
Is er geen makkelijkere manier ofzo? Gewoon heel het huis alle ramen dicht en dan volspuiten met gif en een paar uur laten trekken en dan 2 dagen doorluchten ofzo?
Wat een werk zeg
Nee, ik heb een nieuwbouw appartement 2 hoog en een kelder beneden, maar ik waag het te betwijfelen of ze helemaal vanuit de kelder naar boven komen gekropenquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Meestal komen ze in wc's en douche ruimtes voor, heb je een kruipruimte?
Check dat eens of het vochtig is?
Wat moet ik me bij een plaag voorstellen? Dat het gewoon letterlijk krioelt van die beesten?quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:52 schreef nightfall het volgende:
die beesten hebben we hier ook last van in de flat,. vette plaag,. doe je geen zak aan,.. heb de bende dichtgekit hiero,. ben volgens mij de enige die ze niet meer heeft sindsdien
ze zitten vaak in huizen van bejaarden die in hun nest pissen,. ik denk dat TS ook nog in ze'n nest zeiktquote:
Ja ik snap het ook niet; het is echt geen vuilnisbelt bij mij in huis ofo hoor; integendeel zelfs; het is er altijd gewoon netjes en opgeruimt en schoon.quote:
Zoek eerst eens uit waar dat vocht vandaan komt, misschien een lekke leiding bij je bovenburen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:53 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Nee, ik heb een nieuwbouw appartement 2 hoog en een kelder beneden, maar ik waag het te betwijfelen of ze helemaal vanuit de kelder naar boven komen gekropen
Op de wc en douche is het gewoon niet vochtig, ik heb een centrale afzuiginstallatie die 2 standen heeft en altijd op stand 2 staat. Ook in de berging waar mn wasmachine en droger staan zit die afzuiging, net als in de woonkamer, badkamer en wc.
En ik zit net ff op die site te kijken; dat gifspul kost verdomme nog dik 40 euro ook nog en dan heb je ook nog verschillende dingen nodig>?!
Kan ik niet gewoon de ramen 's morgens dicht doen en alle verwarmingen (die overigens door heel het appartement elektrisch zijn, geen idee of dat er wat mee te maken heeft?) op "ARE YOU NUTS??!?!?" zetten om wat te drogen dan ofzo?
En op die site staat dan ook nog dat het enkele maanden kan duren voordat je 80-90 procent buiten de deur hebt.........lekker dan
Ja en ook onder mn tafel, precies in de vorm van een rechthoek; en exact onder mn toetsenbord en etc etc (zie andere topic)quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:57 schreef nightfall het volgende:
[..]
ze zitten vaak in huizen van bejaarden die in hun nest pissen,. ik denk dat TS ook nog in ze'n nest zeikt
Ja dat gaat lastig, ik bén de bovenburenquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:58 schreef AllesIsZinloos het volgende:
[..]
Zoek eerst eens uit waar dat vocht vandaan komt, misschien een lekke leiding bij je bovenburen.
Oh trouwens, ik denk dat het zilvervisjes zijn![]()
toen ik hiet kwam wonen zag ik er 3 of 4 per dag,. schrok me rot, dacht dat het gemuteerde kakkerlakken waren ofzo,. maar heb toen elk gaatje dichtgekit(ze flikkerde nog wel eens in de lamp waar ze kansloos dood gingen), en sindsdien zie ik ze nog maar zelden,. maar dat kan ook omdat er in deze ruimte geleefd word nu natuurlijkquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:55 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Wat moet ik me bij een plaag voorstellen? Dat het gewoon letterlijk krioelt van die beesten?
Ik kom er nu om de andere dag ofzo ergens een tegen en het stoort me al behoorlijk (en ja dat is een understatement)
Ventileer je wel genoeg?quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:59 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ja en ook onder mn tafel, precies in de vorm van een rechthoek; en exact onder mn toetsenbord en etc etc (zie andere topic)
Dak lek misschien??quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:59 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ja dat gaat lastig, ik bén de bovenburen!
Ik heb al 2x gezegd dat ik ALTIJD ramen open heb staan, zowel in de woonkamer als in de slaapkamers en dat ik een centrale afzuiging heb met 3 standen die 24 uur per dag in de middelste stand staat te zuigenquote:
lijkt me dat het dat juist vochtiger maakt...warme lucht stijgt op, koelt af en worden druppels.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:00 schreef -Xerxes- het volgende:
Die van die verwarming aanzetten, was dat een goed idee om wat vocht te verstoken als het ware?![]()
Misschien is dat wel de oorzaak, want dat hebben wij hier ook.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:01 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ik heb al 2x gezegd dat ik ALTIJD ramen open heb staan, zowel in de woonkamer als in de slaapkamers en dat ik een centrale afzuiging heb met 3 standen die 24 uur per dag in de middelste stand staat te zuigen
Die afzuiging heb ik overal in het huis. Dat had ik ook al inmiddels 3x gezegd. En als ik zeg overal dan betekend dat in de gang, in de 2 slaapkamers, in het berghok, in de wc, in de douche en in de woonkamer.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:03 schreef DoucheMeermin het volgende:
En die afzuiging zit natuurlijk alleen in de natte ruimtes.
Okay, vrijdag heb ik een ATVtje; waar in godsnaam haal ik vochtvreters vandaan?quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:08 schreef LaZZ het volgende:
Ook een tijdje last van gehad. Raam openzetten als je de droger aanpleurt, vochtvreters plaatsen, andere oorzaken van het overmatig vochtgehalte wegnemen. Dan ben je een heel eind.
Karwei ofzo van die blauwe dingen met witte mutsenquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:09 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Okay, vrijdag heb ik een ATVtje; waar in godsnaam haal ik vochtvreters vandaan?
Verwarmen is vaak een goed middel om vocht uit je huis te krijgen, maar in de zomer lijkt mij dat wat minder geslaagd.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:00 schreef -Xerxes- het volgende:
Die van die verwarming aanzetten, was dat een goed idee om wat vocht te verstoken als het ware?![]()
En ze heten iets van Vochtvreter ofzoquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:11 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Karwei ofzo van die blauwe dingen met witte mutsen
het zijn net vette smurfen om te zien![]()
Gamma, Praxis, dat soort zaken. Blokker misschien.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:09 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Okay, vrijdag heb ik een ATVtje; waar in godsnaam haal ik vochtvreters vandaan?
Nounou, wou ook maar behulpzaam zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:08 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Die afzuiging heb ik overal in het huis. Dat had ik ook al inmiddels 3x gezegd. En als ik zeg overal dan betekend dat in de gang, in de 2 slaapkamers, in het berghok, in de wc, in de douche en in de woonkamer.
Ik las inderdaad dat je alles al ontluchte.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:19 schreef -Xerxes- het volgende:
Ja potdomme, wat moet ik nog meer ontluchten dan alle ramen die ik heb 24 uur per dag op kiepen?!?!
Ik kan slechts de hele voorgevel eruit laten slopen "omdat ze op Fok! zeiden dat ik meer moest ontluchten!"![]()
Okay, ramen dicht, verwarming aan, broek uit, shirt uit, en vochtvreters her en der dan maarquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:24 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Ik las inderdaad dat je alles al ontluchte.
Minder ontluchten is een pré mijns iinziens.![]()
Goed, verstoken is een optie maar pakt de oorzaak niet aan.
Waar komt dat vocht dus vandaan. Klop aan bij de Woningbouwvereniging oid. En vochtvreters natuurlijk.![]()
Ik bedoel het ook helemaal niet verkeerd hoor; ik zeg nou eenmaal graag alle dingen een keer of 3.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:23 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Nounou, wou ook maar behulpzaam zijn.
Als je zo vriendelijk ook naar je buren doet, vermoed ik opzet in het spel![]()
Heeej verrek, een afzuiging heb ik óók in de huiskamer.
Vrouwen...quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:28 schreef -Xerxes- het volgende:
Ow shit, ik zie dat het bijna half 1 is; waarom heb ik met mn stomme kop vanmiddag gezegd dat ik morgen wel om 7 uur op de zaak zou zijn......wáárom?!
Ja fuck man, ik heb vroeger bij biologie alleen opgelet toen het over copuleren ging enzoquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:30 schreef BB-King het volgende:
Dat zijn zilvervisjes.
Dat zie je toch zo, man!!
Die zeggen dat soort dingen altijd toe zonder aan de gevolgen te denken. Moeilijk èh?quote:
Ja tamelijk moeilijk; ik ben nl geen vrouw zegmaarquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:32 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Die zeggen dat soort dingen altijd toe zonder aan de gevolgen te denken. Moeilijk èh?![]()
Had ik je toch even in het ootje eh? Zou je bijna aan jezelf gaan twijfelenquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:33 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ja tamelijk moeilijk; ik ben nl geen vrouw zegmaar![]()
Ik heb ook niks te doen; dat beest is al lang dood en het is eik tijd om naar bed te gaan; over 5 uur weer op endezoquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:34 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Had ik je toch even in het ootje eh? Zou je bijna aan jezelf gaan twijfelen. Sorry, maar het is half 1 en heb ik niks te doen. Hehe.
Dan zuigen ze zich weer vol met water en komen ze weer tot leven. Beware.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:46 schreef tvdleur het volgende:
Sinds dat grote zilvervisjestopic zag ik ze ook spontaan bij mij thuis in de badkamer....heb de 3 die ik kon vangen lekker verzopen in de pleepot (nadat ze plat waren)
8 uurtjes is ook zat me dunkt, zeker als je rond zo'n onchristelijk tijdstip begint.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:44 schreef DeltaHF het volgende:
Ik kap er morgen mee rond een uur of 3 ofzo denk ik (als er geen calamiteiten zijn dan, anders blijf ik langer)
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:51 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Dan zuigen ze zich weer vol met water en komen ze weer tot leven. Beware.![]()
quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:02 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Je hebt gelijkDie ene die ik door had gespoeld na dat chemische goedje geeft nu licht in het donker
![]()
Als je je ramen dichtdoet dan blijft de luchtvochtigheid juist extreem hoog, open die boel, luchten!quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:53 schreef -Xerxes- het volgende:
Kan ik niet gewoon de ramen 's morgens dicht doen en alle verwarmingen (die overigens door heel het appartement elektrisch zijn, geen idee of dat er wat mee te maken heeft?) op "ARE YOU NUTS??!?!?" zetten om wat te drogen dan ofzo?
als ik het zo lees is het vochtprobleem aanzienlijk ernstiger, en kun je beter eens een deskundige laten kijken wat de oorzaak is. Plassen water onder de bank is nou niet bepaald een gezonde situatie, en dat ga je met vochtvreters niet oplossen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:53 schreef koffiekoekje het volgende:
OE OE OE!!! ja OE OE ik Weet het!!! mag ik het zeggen??? nou nou nou...???
Dat zijn Zilvervisjes![]()
En die krijg je als je een vochtprobleem hebt.![]()
dus ff naar de gamma/praxis/formido voor een lading vochtvreters
als je nu het topic even doorleest, lees je dat TS een serieus vochtprobleem in zijn huis heeft, en zullen het dus geen ovenvisjes zijnquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:06 schreef Chemist het volgende:
Het kunnen ook ovenvisjes zijn; die houden juist van warmte en droogte. Die beestjes eten dus cellulose zoals behang, boeken en dergelijke .. Als je ze eenmaal hebt dan kom je er helaas niet zo makkelijk af. Gelukkig zijn ze niet vies of zo, maar als het een plaag is dan kun je ongediertebestrijding laten komen. Ik sla ze altijd gewoon dood als ik ze een keer zie lopen (eens in de 2 weken of zo)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |