abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27561980
Hey hoi hallo en- danwel ofzo

Ik heb hier de laatste tijd in huis nogal eens wat gekke beesten zitten.
Om de andere dag ofzo betrap ik er wel ergens 1 die over de vloer kruipt, soms ook tegen de muur.

Ze rennen nog behoorlijk hard, gekke beesten. Ik moet soms echt m'n best doen om ze te pakken te krijgen. De lengte varieert van een halve centimeter tot een centimeter of twee.

Dit is een (zij het onduidelijke) foto van één van die bandieten:

Om enigsinds een vergelijking te maken: de witte achtergrond is spachtelputz, grove korrel, deze kornuit was rond de 2 centimeter gok ik zo

Iemand enig idee wat voor ongure types dit zijn en WTF ze in godsnaam in mijn huis doen?
pi_27562061
Ik zat zelf te denken dat ze misschien van onder mijn laminaatvloer vandaan komen ofzo!?
Misschien omdat ik nog geen plinten tegen de muur geveegd heb ofzo; dus dat ze daarvan onder gekropen komen?!

Ik weet het niet; het enige wat ik weet is dat het verder gewoon altijd (redelijk) netjes is in mijn huis.
Ik stofzuig met enige regelmaat, heb nergens rotzooi op de grond liggen ofzo waar dat je van zegt dat trekt beesten aan, mn vuilnisbak gaat 2x per week een nieuwe zak in, etc etc.

Kortom, waar komen ze vandaan en wat doe ik eraan om ze weg te jagen?
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:36:21 #3
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_27562083
zilvervisjes...ff googlen om meer info te vinden
To infinity…and beyond!
  Admin woensdag 1 juni 2005 @ 23:36:48 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27562097
Zilvervisjes, vochtig huis?
Jij had toch die waterplassen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27562098
zilvervisjes toch?
er is nog een heel topic over geweest.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_27562108
Dit zijn toch die zilvervisjes?
The gum you like, is coming back in style.
  Moderator woensdag 1 juni 2005 @ 23:37:08 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_27562110
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:32 schreef -Xerxes- het volgende:
Hey hoi hallo en- danwel ofzo

Ik heb hier de laatste tijd in huis nogal eens wat gekke beesten zitten.
Om de andere dag ofzo betrap ik er wel ergens 1 die over de vloer kruipt, soms ook tegen de muur.

Ze rennen nog behoorlijk hard, gekke beesten. Ik moet soms echt m'n best doen om ze te pakken te krijgen. De lengte varieert van een halve centimeter tot een centimeter of twee.

Dit is een (zij het onduidelijke) foto van één van die bandieten:

[afbeelding]

Om enigsinds een vergelijking te maken: de witte achtergrond is spachtelputz, grove korrel, deze kornuit was rond de 2 centimeter gok ik zo

Iemand enig idee wat voor ongure types dit zijn en WTF ze in godsnaam in mijn huis doen?
Hmm....dat ziet er niet fris uit zo he, met die lange euh...voelsprieten. Eigenlijk nog nooit gezien, dergelijke krengen, maar als ik zag dan moesten ze niet teveel boebeleboebjes maken want dan was t van *MEP*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_27562114
Zilvervisjes
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Admin woensdag 1 juni 2005 @ 23:37:19 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27562120
4 op een rij
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_27562121
Zilvervisjes
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:37:50 #11
11458 ivetje
pi_27562142
http://www.zilvervisje.tk/

Misschien heb je er wat aan
To infinity…and beyond!
pi_27562169
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:36 schreef yvonne het volgende:
Zilvervisjes, vochtig huis?
Wat???
quote:
Jij had toch die waterplassen?
Mja, toevallig gister weer een hele plas in het midden van de kamer onder de bank. In de vorm van de bank ook.

WTF zijn zilvervisjes en wat hebben die met onverklaarbare plassen water te maken?
Met een beetje mazzel sla ik 2 vliegen in 1 klap
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 23:38:57 #13
47213 ArmaniMania
pi_27562180
het zijn in ieder geval geen goudvissen.
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:40:59 #14
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_27562234
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 70% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:07:18 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_27562291
Zijn het geen oorkruipers?
Dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives.
pi_27562301
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:37 schreef ivetje het volgende:
http://www.zilvervisje.tk/

Misschien heb je er wat aan
Jezus christus nog an toe zeg; wat een pens werk.

Ik heb helemaal geen tijd om dat allemaal te doen?!?!?!
Is er geen makkelijkere manier ofzo? Gewoon heel het huis alle ramen dicht en dan volspuiten met gif en een paar uur laten trekken en dan 2 dagen doorluchten ofzo?

Wat een werk zeg
pi_27562335
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:43 schreef DreamyGirl het volgende:
Zijn het geen oorkruipers?
Als je oorwurmen bedoeld: nee; die zijn het niet

Okay, hoe haal ik de vocht uit het huis dan?
Ik bedoel hier staat alles de hele dag open, dus je zou zeggen (ik althans) dat de luchtvochtigheid binnenshuis redelijk in de buurt komt met buitenshuis
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:45:18 #18
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_27562353
Ja hallo, we weten dat het Zilvervisjes zijn hoor

Schade

Indien zilvervisjes in grote aantallen voorkomen (vochtige omgeving), dan kunnen ze schade veroorzaken aan o.a. papier, behang en boeken (vooral bepaalde lijmsoorten), kleding van synthetisch materiaal, enz.

In de vochtige atmosfeer, waarin zilvervisjes voorkomen, zal ook schimmelvorming plaatshebben en ook deze schimmels worden door genoemde insecten gegeten. Schade van enige betekenis veroorzaakt door zilvervisjes komt slechts voor wanneer ze in grote aantallen voorkomen.

Verspreiding

Zilvervisjes komen zeer algemeen voor en kunnen op allerlei manieren met producten en materialen meekomen

Wering

Als ze regelmatig in aantallen worden aangetroffen, duidt dit erop dat in de betreffende ruimte een hoge relatieve luchtvochtigheid heerst.

De bestrijding zal dan in de eerste plaats moeten bestaan uit het scheppen van een droge atmosfeer. Dit kan men bereiken door zoveel mogelijk te luchten bij droog weer en eventueel daarmee gepaard gaande, droog stoken.

In een droge atmosfeer kunnen zilvervisjes zich nauwelijks handhaven. Gebruik van insecticiden is in het algemeen niet nodig en zelfs af te raden als niet eerst maatregelen worden getroffen om de relatieve luchtvochtigheid te laten dalen.

Eerste bewoners van een nieuw huis willen wij er nog wijzen, dat beton lang vocht afgeeft, waardoor in bepaalde ruimten zeer plaatselijk een atmosfeer met een hoge relatieve vochtigheid kan ontstaan. Hier zal dus in elk geval flink gelucht en (bijv. met een hete luchtapparaat) gestookt moeten worden.

Soms kunnen de kastjes onder het aanrecht vochtig zijn, vooral als zij van hout gemaakt zijn. Vaak ligt de oorzaak bij een min of meer lekkende, niet goed aangesloten gootsteenafvoer. Hieraan zal dan aandacht moeten worden besteed

Vormen deze insecten een ware plaag? Laat dan een deskundige ingrijpen. Sommige middelen zijn zeer effectief maar mogen alleen worden gebruikt door deskundigen die in het bezit zijn van een bewijs van deskundigheid.

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  Admin woensdag 1 juni 2005 @ 23:45:45 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27562365
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:44 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Als je oorwurmen bedoeld: nee; die zijn het niet

Okay, hoe haal ik de vocht uit het huis dan?
Ik bedoel hier staat alles de hele dag open, dus je zou zeggen (ik althans) dat de luchtvochtigheid binnenshuis redelijk in de buurt komt met buitenshuis
Meestal komen ze in wc's en douche ruimtes voor, heb je een kruipruimte?
Check dat eens of het vochtig is?

woensdag 1 juni 2005 @ 23:47:03 #21
11458 ivetje
pi_27562402
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:43 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Jezus christus nog an toe zeg; wat een pens werk.

Ik heb helemaal geen tijd om dat allemaal te doen?!?!?!
Is er geen makkelijkere manier ofzo? Gewoon heel het huis alle ramen dicht en dan volspuiten met gif en een paar uur laten trekken en dan 2 dagen doorluchten ofzo?

Wat een werk zeg
je kan ook een ongediertebestrijder laten komen...dat helpt echt
To infinity…and beyond!
pi_27562508
die beesten hebben we hier ook last van in de flat,. vette plaag,. doe je geen zak aan,.. heb de bende dichtgekit hiero,. ben volgens mij de enige die ze niet meer heeft sindsdien
pi_27562525
ik denk dat het zilvervisjes zijn
onder
pi_27562529
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Meestal komen ze in wc's en douche ruimtes voor, heb je een kruipruimte?
Check dat eens of het vochtig is?
Nee, ik heb een nieuwbouw appartement 2 hoog en een kelder beneden, maar ik waag het te betwijfelen of ze helemaal vanuit de kelder naar boven komen gekropen

Op de wc en douche is het gewoon niet vochtig, ik heb een centrale afzuiginstallatie die 2 standen heeft en altijd op stand 2 staat. Ook in de berging waar mn wasmachine en droger staan zit die afzuiging, net als in de woonkamer, badkamer en wc.

En ik zit net ff op die site te kijken; dat gifspul kost verdomme nog dik 40 euro ook nog en dan heb je ook nog verschillende dingen nodig>?!

Kan ik niet gewoon de ramen 's morgens dicht doen en alle verwarmingen (die overigens door heel het appartement elektrisch zijn, geen idee of dat er wat mee te maken heeft?) op "ARE YOU NUTS??!?!?" zetten om wat te drogen dan ofzo?

En op die site staat dan ook nog dat het enkele maanden kan duren voordat je 80-90 procent buiten de deur hebt.........lekker dan
pi_27562541
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:52 schreef Haanibal het volgende:
ik denk dat het zilvervisjes zijn
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:53:33 #26
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_27562543
OE OE OE!!! ja OE OE ik Weet het!!! mag ik het zeggen??? nou nou nou...???

Dat zijn Zilvervisjes

En die krijg je als je een vochtprobleem hebt.

dus ff naar de gamma/praxis/formido voor een lading vochtvreters
pi_27562569
ze smaken trouwens wel lekker als je ze rauw eet..
pi_27562598
Hee gast wat smerig zeg
pi_27562603
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:52 schreef nightfall het volgende:
die beesten hebben we hier ook last van in de flat,. vette plaag,. doe je geen zak aan,.. heb de bende dichtgekit hiero,. ben volgens mij de enige die ze niet meer heeft sindsdien
Wat moet ik me bij een plaag voorstellen? Dat het gewoon letterlijk krioelt van die beesten?
Ik kom er nu om de andere dag ofzo ergens een tegen en het stoort me al behoorlijk (en ja dat is een understatement)
pi_27562630
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:55 schreef AllesIsZinloos het volgende:
Hee gast wat smerig zeg
ze zitten vaak in huizen van bejaarden die in hun nest pissen,. ik denk dat TS ook nog in ze'n nest zeikt
pi_27562632
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:55 schreef AllesIsZinloos het volgende:
Hee gast wat smerig zeg
Ja ik snap het ook niet; het is echt geen vuilnisbelt bij mij in huis ofo hoor; integendeel zelfs; het is er altijd gewoon netjes en opgeruimt en schoon.

KUTBEESTEN!
pi_27562671
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:53 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Nee, ik heb een nieuwbouw appartement 2 hoog en een kelder beneden, maar ik waag het te betwijfelen of ze helemaal vanuit de kelder naar boven komen gekropen

Op de wc en douche is het gewoon niet vochtig, ik heb een centrale afzuiginstallatie die 2 standen heeft en altijd op stand 2 staat. Ook in de berging waar mn wasmachine en droger staan zit die afzuiging, net als in de woonkamer, badkamer en wc.

En ik zit net ff op die site te kijken; dat gifspul kost verdomme nog dik 40 euro ook nog en dan heb je ook nog verschillende dingen nodig>?!

Kan ik niet gewoon de ramen 's morgens dicht doen en alle verwarmingen (die overigens door heel het appartement elektrisch zijn, geen idee of dat er wat mee te maken heeft?) op "ARE YOU NUTS??!?!?" zetten om wat te drogen dan ofzo?

En op die site staat dan ook nog dat het enkele maanden kan duren voordat je 80-90 procent buiten de deur hebt.........lekker dan
Zoek eerst eens uit waar dat vocht vandaan komt, misschien een lekke leiding bij je bovenburen.

Oh trouwens, ik denk dat het zilvervisjes zijn
pi_27562684
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:57 schreef nightfall het volgende:

[..]

ze zitten vaak in huizen van bejaarden die in hun nest pissen,. ik denk dat TS ook nog in ze'n nest zeikt
Ja en ook onder mn tafel, precies in de vorm van een rechthoek; en exact onder mn toetsenbord en etc etc (zie andere topic)

pi_27562695
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:58 schreef AllesIsZinloos het volgende:

[..]

Zoek eerst eens uit waar dat vocht vandaan komt, misschien een lekke leiding bij je bovenburen.

Oh trouwens, ik denk dat het zilvervisjes zijn
Ja dat gaat lastig, ik bén de bovenburen !
pi_27562706
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:55 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Wat moet ik me bij een plaag voorstellen? Dat het gewoon letterlijk krioelt van die beesten?
Ik kom er nu om de andere dag ofzo ergens een tegen en het stoort me al behoorlijk (en ja dat is een understatement)
toen ik hiet kwam wonen zag ik er 3 of 4 per dag,. schrok me rot, dacht dat het gemuteerde kakkerlakken waren ofzo,. maar heb toen elk gaatje dichtgekit(ze flikkerde nog wel eens in de lamp waar ze kansloos dood gingen), en sindsdien zie ik ze nog maar zelden,. maar dat kan ook omdat er in deze ruimte geleefd word nu natuurlijk
pi_27562715
Die van die verwarming aanzetten, was dat een goed idee om wat vocht te verstoken als het ware?
pi_27562717
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:59 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Ja en ook onder mn tafel, precies in de vorm van een rechthoek; en exact onder mn toetsenbord en etc etc (zie andere topic)

Ventileer je wel genoeg?
pi_27562735
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:59 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Ja dat gaat lastig, ik bén de bovenburen !
Dak lek misschien??
pi_27562742
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:00 schreef AllesIsZinloos het volgende:

[..]

Ventileer je wel genoeg?
Ik heb al 2x gezegd dat ik ALTIJD ramen open heb staan, zowel in de woonkamer als in de slaapkamers en dat ik een centrale afzuiging heb met 3 standen die 24 uur per dag in de middelste stand staat te zuigen
pi_27562747
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:01 schreef AllesIsZinloos het volgende:

[..]

Dak lek misschien??
Nope
pi_27562769
Ik krijg er potdomme spontaan jeuk van weten jullie dat?
pi_27562774
Misschien een ware plaag maar volgens mij hebben een paar zilvervisjes niet altijd wat met vocht te maken. Al helemaal niet met hygiene want ik had er ook 1, en hier komt een dag per week een hulp die bijna smetvrees heeft zo kritisch is ze.
Maar lekker was anders, die ene. Hij werd steeds brutaler, want hij was nergens bang meer voor.
Ik wel voor hem, schijt van alle insekten bagger.
Maarre, de oplossing: Koop detol en smeer dat langs alle naden (niet op hout of natuursteen, behalve granol).
En blijf ermee schoonmaken voorlopig. En als je een literfles koopt: 16 euro. Een 100 ml flesje bijna 5 euro, scheelt dus nogal. Succes!
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
pi_27562775
Wij hebben ze hier alleen af en toe in de WC.
Alledrie onze katten zijn er dol op
pi_27562778
die beesten liggen elkaar gewoon zwaar zwanger te neucken in alle kieren en gaten waar jij nooit komt,. en die moet je dus afdichten
pi_27562783
Geef die dingen een aquarium dierenbeul
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:03:41 #46
11458 ivetje
pi_27562796
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:00 schreef -Xerxes- het volgende:
Die van die verwarming aanzetten, was dat een goed idee om wat vocht te verstoken als het ware?
lijkt me dat het dat juist vochtiger maakt...warme lucht stijgt op, koelt af en worden druppels.

Btw, ik was wel de eerste met die zilvervisjes...had ik toch gelijk
To infinity…and beyond!
pi_27562804
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:01 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Ik heb al 2x gezegd dat ik ALTIJD ramen open heb staan, zowel in de woonkamer als in de slaapkamers en dat ik een centrale afzuiging heb met 3 standen die 24 uur per dag in de middelste stand staat te zuigen
Misschien is dat wel de oorzaak, want dat hebben wij hier ook.
Kruipt natuurlijk makkelijk weg van je buren naar jou voor ongedierte. En die afzuiging zit natuurlijk alleen in de natte ruimtes.
pi_27562806
zodat ze een langzame pijnlijke dood sterven...
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:05:41 #49
108367 Gallorini
über alles..
pi_27562833
Volgens mij hè.. Volgens mij zijn het zilvervisjes
Hoi mam..
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:08:07 #50
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_27562896
Koop goud als je van mekaar houd
pi_27562897
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:03 schreef DoucheMeermin het volgende:
En die afzuiging zit natuurlijk alleen in de natte ruimtes.
Die afzuiging heb ik overal in het huis. Dat had ik ook al inmiddels 3x gezegd. En als ik zeg overal dan betekend dat in de gang, in de 2 slaapkamers, in het berghok, in de wc, in de douche en in de woonkamer.
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:08:22 #53
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27562899
Ook een tijdje last van gehad. Raam openzetten als je de droger aanpleurt, vochtvreters plaatsen, andere oorzaken van het overmatig vochtgehalte wegnemen. Dan ben je een heel eind.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_27562904
omg... Schorpioenen!
pi_27562908
Heb je geen werphengel
pi_27562918
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:08 schreef LaZZ het volgende:
Ook een tijdje last van gehad. Raam openzetten als je de droger aanpleurt, vochtvreters plaatsen, andere oorzaken van het overmatig vochtgehalte wegnemen. Dan ben je een heel eind.
Okay, vrijdag heb ik een ATVtje; waar in godsnaam haal ik vochtvreters vandaan?
pi_27562921
Verschrikkelijk gore insecten.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_27562957
Dan heb je een probleem. Misschien doe je er goed aan eens bij de buren te vragen of ze er ook last van hebben (vocht bedoel ik anders lijk je een viespeuk) , zo ja kunnen jullie misschien verhaal halen bij de aannemer. Kijk ook eens op deze link. http://www.eigenhuis.nl/V(...)ilieu/Vocht+in+huis/ veh hulp is niet gratis maar in de regel wel goed
pi_27562979
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:09 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Karwei ofzo van die blauwe dingen met witte mutsen
het zijn net vette smurfen om te zien
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:11:48 #60
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_27562984
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:00 schreef -Xerxes- het volgende:
Verwarmen is vaak een goed middel om vocht uit je huis te krijgen, maar in de zomer lijkt mij dat wat minder geslaagd.
Goed ventileren, controleer ook even of je mechanische ventilatie wel doet wat het zou moeten doen. Misschien wordt een ruimte wel helemaal niet goed belucht, ookal denk jij van wel.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:13:26 #61
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_27563030
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:11 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Karwei ofzo van die blauwe dingen met witte mutsen
het zijn net vette smurfen om te zien
En ze heten iets van Vochtvreter ofzo
Zijn eigenlijk gewoon zakken met calciumchloride, maar is uitermate effectief!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:14:14 #62
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_27563057
Zet een lading vochtvreters in huis, dan ben je in ieder geval al het ergste vocht kwijt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:16:11 #63
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27563111
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:09 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Gamma, Praxis, dat soort zaken. Blokker misschien.

Is meestal zo'n blauw ding. Werkt wel, overigens. En goed ontluchten is een pré.
pi_27563190
Ja potdomme, wat moet ik nog meer ontluchten dan alle ramen die ik heb 24 uur per dag op kiepen?!?!

Ik kan slechts de hele voorgevel eruit laten slopen "omdat ze op Fok! zeiden dat ik meer moest ontluchten!"
pi_27563200
Over welke aantallen praten we?
pi_27563285
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:08 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Die afzuiging heb ik overal in het huis. Dat had ik ook al inmiddels 3x gezegd. En als ik zeg overal dan betekend dat in de gang, in de 2 slaapkamers, in het berghok, in de wc, in de douche en in de woonkamer.
Nounou, wou ook maar behulpzaam zijn.
Als je zo vriendelijk ook naar je buren doet, vermoed ik opzet in het spel
Heeej verrek, een afzuiging heb ik óók in de huiskamer.
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:24:04 #67
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27563305
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:19 schreef -Xerxes- het volgende:
Ja potdomme, wat moet ik nog meer ontluchten dan alle ramen die ik heb 24 uur per dag op kiepen?!?!

Ik kan slechts de hele voorgevel eruit laten slopen "omdat ze op Fok! zeiden dat ik meer moest ontluchten!"
Ik las inderdaad dat je alles al ontluchte.
Minder ontluchten is een pré mijns iinziens.

Goed, verstoken is een optie maar pakt de oorzaak niet aan.

Waar komt dat vocht dus vandaan. Klop aan bij de Woningbouwvereniging oid. En vochtvreters natuurlijk.
pi_27563329
Ik had er gisterenavond ook 1 in de w.c vond het wel een appart ding eigenlijk
Heb hem laten leven
pi_27563342
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:24 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Ik las inderdaad dat je alles al ontluchte.
Minder ontluchten is een pré mijns iinziens.

Goed, verstoken is een optie maar pakt de oorzaak niet aan.

Waar komt dat vocht dus vandaan. Klop aan bij de Woningbouwvereniging oid. En vochtvreters natuurlijk.
Okay, ramen dicht, verwarming aan, broek uit, shirt uit, en vochtvreters her en der dan maar
pi_27563362
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:23 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Nounou, wou ook maar behulpzaam zijn.
Als je zo vriendelijk ook naar je buren doet, vermoed ik opzet in het spel
Heeej verrek, een afzuiging heb ik óók in de huiskamer.
Ik bedoel het ook helemaal niet verkeerd hoor; ik zeg nou eenmaal graag alle dingen een keer of 3.
Erfelijk belast van mn moeders kant zegmaar
pi_27563382
Ow shit, ik zie dat het bijna half 1 is; waarom heb ik met mn stomme kop vanmiddag gezegd dat ik morgen wel om 7 uur op de zaak zou zijn......wáárom?!
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:30:43 #72
15600 BB-King
Long live the King!
pi_27563432
Dat zijn zilvervisjes.
Dat zie je toch zo, man!!
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:31:13 #73
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27563445
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:28 schreef -Xerxes- het volgende:
Ow shit, ik zie dat het bijna half 1 is; waarom heb ik met mn stomme kop vanmiddag gezegd dat ik morgen wel om 7 uur op de zaak zou zijn......wáárom?!
Vrouwen...
pi_27563448
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:30 schreef BB-King het volgende:
Dat zijn zilvervisjes.
Dat zie je toch zo, man!!
Ja fuck man, ik heb vroeger bij biologie alleen opgelet toen het over copuleren ging enzo
pi_27563456
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:31 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Vrouwen...
??????
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:32:54 #76
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27563479
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:31 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

??????
Die zeggen dat soort dingen altijd toe zonder aan de gevolgen te denken. Moeilijk èh?
pi_27563498
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:32 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Die zeggen dat soort dingen altijd toe zonder aan de gevolgen te denken. Moeilijk èh?
Ja tamelijk moeilijk; ik ben nl geen vrouw zegmaar
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:34:57 #78
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27563516
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:33 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Ja tamelijk moeilijk; ik ben nl geen vrouw zegmaar
Had ik je toch even in het ootje eh? Zou je bijna aan jezelf gaan twijfelen . Sorry, maar het is half 1 en heb ik niks te doen. Hehe.
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:38:37 #79
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27563589
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:34 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Had ik je toch even in het ootje eh? Zou je bijna aan jezelf gaan twijfelen . Sorry, maar het is half 1 en heb ik niks te doen. Hehe.
Ik heb ook niks te doen; dat beest is al lang dood en het is eik tijd om naar bed te gaan; over 5 uur weer op endezo
Met dubbel s; aldus
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:41:17 #80
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27563655
Hehehe, goed ja, lijkt me een fijn plan. Ik beloof dit soort dingen dus ook altijd, als man. Morgen ben ik er dus ook alweer om 10 uur. Bedenk wel dat ik dan tot 10 bezig ben. Hehe, beetje jammer maar zo is het leven.
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:44:34 #81
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27563732
Ik kap er morgen mee rond een uur of 3 ofzo denk ik (als er geen calamiteiten zijn dan, anders blijf ik langer)
Met dubbel s; aldus
pi_27563787
Sinds dat grote zilvervisjestopic zag ik ze ook spontaan bij mij thuis in de badkamer.... heb de 3 die ik kon vangen lekker verzopen in de pleepot (nadat ze plat waren)
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:51:12 #83
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27563907
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:46 schreef tvdleur het volgende:
Sinds dat grote zilvervisjestopic zag ik ze ook spontaan bij mij thuis in de badkamer.... heb de 3 die ik kon vangen lekker verzopen in de pleepot (nadat ze plat waren)
Dan zuigen ze zich weer vol met water en komen ze weer tot leven. Beware.
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:51:52 #84
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27563929
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:44 schreef DeltaHF het volgende:
Ik kap er morgen mee rond een uur of 3 ofzo denk ik (als er geen calamiteiten zijn dan, anders blijf ik langer)
8 uurtjes is ook zat me dunkt, zeker als je rond zo'n onchristelijk tijdstip begint.
pi_27563977
Ik had eerst ook last van die kutbeestjes, verschikkelijk ! Veel succes
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_27564194
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:51 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Dan zuigen ze zich weer vol met water en komen ze weer tot leven. Beware.
Je hebt gelijk Die ene die ik door had gespoeld na dat chemische goedje geeft nu licht in het donker
  donderdag 2 juni 2005 @ 01:07:01 #87
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27564286
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 01:02 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Je hebt gelijk Die ene die ik door had gespoeld na dat chemische goedje geeft nu licht in het donker
  donderdag 2 juni 2005 @ 02:10:39 #88
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27565296
Mwa .... Ik heb zo af en toe eens een Zilvervisje in m'n woning soms wel 2 op een dag, doch echt een probleem is het niet in tegenstelling tot anderen in deze thread.
Tientallen nee absoluut niet, alhoewel ik niet weet wat er onder m'n vloer leeft..
Ze eindigen gewoon in de stofzuiger (eitjes als visjes) en de stofzuiger laat ik nog ff loeien.
De gedachte dat het beestje de enorme zuigkracht/vacuum niet overleefd stemt met gerust.
Mocht dit toch niet zo blijken, kan ik altijd nog wat anti kruip zooi in de stofzuiger spuiten (let wel minimale hoeveelheid en biologische basis, ik wil geen longproblemen oplopen lol)
Dozen en shit ga ik echt niet opruimen, kom op hé .... Ik heb minimaal honderd papier/karton achtige dozen/verpakkingen die ik opgeslagen heb.
Om dat allemaal in te pakken en of te moeten wegflikkeren om enkele vissies hehehe nuh..
Doch een ding hoop ik zeker, en dat is dat ik nooit geen kakkerlakken in m'n woning oploop.
Damn dan zou ik echt tot alles in staat zijn,... (incl vlammenwerper) nachtmerries gehad met die vieze beesten in de hoofdrol..
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 07:36:11 #89
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_27566193
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:53 schreef -Xerxes- het volgende:

Als je je ramen dichtdoet dan blijft de luchtvochtigheid juist extreem hoog, open die boel, luchten!
pi_27566203
*ril*
#geen
  Moderator donderdag 2 juni 2005 @ 07:38:31 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27566205
blegh
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 2 juni 2005 @ 08:14:59 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27566424
ja die heb ik ook weleens in de douche. Gewoon kapottrappen, verder weinig aan te doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 juni 2005 @ 08:56:33 #93
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27566908
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:53 schreef koffiekoekje het volgende:
OE OE OE!!! ja OE OE ik Weet het!!! mag ik het zeggen??? nou nou nou...???

Dat zijn Zilvervisjes

En die krijg je als je een vochtprobleem hebt.

dus ff naar de gamma/praxis/formido voor een lading vochtvreters
als ik het zo lees is het vochtprobleem aanzienlijk ernstiger, en kun je beter eens een deskundige laten kijken wat de oorzaak is. Plassen water onder de bank is nou niet bepaald een gezonde situatie, en dat ga je met vochtvreters niet oplossen.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_27567097
Het kunnen ook ovenvisjes zijn; die houden juist van warmte en droogte. Die beestjes eten dus cellulose zoals behang, boeken en dergelijke .. Als je ze eenmaal hebt dan kom je er helaas niet zo makkelijk af. Gelukkig zijn ze niet vies of zo, maar als het een plaag is dan kun je ongediertebestrijding laten komen. Ik sla ze altijd gewoon dood als ik ze een keer zie lopen (eens in de 2 weken of zo)
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:29:52 #95
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27567560
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:06 schreef Chemist het volgende:
Het kunnen ook ovenvisjes zijn; die houden juist van warmte en droogte. Die beestjes eten dus cellulose zoals behang, boeken en dergelijke .. Als je ze eenmaal hebt dan kom je er helaas niet zo makkelijk af. Gelukkig zijn ze niet vies of zo, maar als het een plaag is dan kun je ongediertebestrijding laten komen. Ik sla ze altijd gewoon dood als ik ze een keer zie lopen (eens in de 2 weken of zo)
als je nu het topic even doorleest, lees je dat TS een serieus vochtprobleem in zijn huis heeft, en zullen het dus geen ovenvisjes zijn
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:39:39 #96
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_27579656
Schoonmaken, ontvochten, daglicht, frisse lucht en kieren dichtkitten zijn de beste middelen.
pi_27580084
wbt dat andere topic, nog updates? foto's? later nog es gebeurd?

Ontopic: Zilvervisjes ventileren
pi_27581857
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:45 schreef Ruis het volgende:
zilvervisjes?
Huh?
pi_27584623
ik ben het eensch met buzzer ik zou tog even een pro laten komen want het is niet echt normaal dat je plassen in je huis hebt liggen.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  donderdag 2 juni 2005 @ 19:39:30 #100
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_27586347
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:45 schreef Donders het volgende:

[..]

hier nog een site met wat nuttige informatie over de verschillen tussen de mormels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')