abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27561980
Hey hoi hallo en- danwel ofzo

Ik heb hier de laatste tijd in huis nogal eens wat gekke beesten zitten.
Om de andere dag ofzo betrap ik er wel ergens 1 die over de vloer kruipt, soms ook tegen de muur.

Ze rennen nog behoorlijk hard, gekke beesten. Ik moet soms echt m'n best doen om ze te pakken te krijgen. De lengte varieert van een halve centimeter tot een centimeter of twee.

Dit is een (zij het onduidelijke) foto van één van die bandieten:

Om enigsinds een vergelijking te maken: de witte achtergrond is spachtelputz, grove korrel, deze kornuit was rond de 2 centimeter gok ik zo

Iemand enig idee wat voor ongure types dit zijn en WTF ze in godsnaam in mijn huis doen?
pi_27562061
Ik zat zelf te denken dat ze misschien van onder mijn laminaatvloer vandaan komen ofzo!?
Misschien omdat ik nog geen plinten tegen de muur geveegd heb ofzo; dus dat ze daarvan onder gekropen komen?!

Ik weet het niet; het enige wat ik weet is dat het verder gewoon altijd (redelijk) netjes is in mijn huis.
Ik stofzuig met enige regelmaat, heb nergens rotzooi op de grond liggen ofzo waar dat je van zegt dat trekt beesten aan, mn vuilnisbak gaat 2x per week een nieuwe zak in, etc etc.

Kortom, waar komen ze vandaan en wat doe ik eraan om ze weg te jagen?
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:36:21 #3
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_27562083
zilvervisjes...ff googlen om meer info te vinden
To infinity…and beyond!
  Admin woensdag 1 juni 2005 @ 23:36:48 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27562097
Zilvervisjes, vochtig huis?
Jij had toch die waterplassen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27562098
zilvervisjes toch?
er is nog een heel topic over geweest.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_27562108
Dit zijn toch die zilvervisjes?
The gum you like, is coming back in style.
  Moderator woensdag 1 juni 2005 @ 23:37:08 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_27562110
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:32 schreef -Xerxes- het volgende:
Hey hoi hallo en- danwel ofzo

Ik heb hier de laatste tijd in huis nogal eens wat gekke beesten zitten.
Om de andere dag ofzo betrap ik er wel ergens 1 die over de vloer kruipt, soms ook tegen de muur.

Ze rennen nog behoorlijk hard, gekke beesten. Ik moet soms echt m'n best doen om ze te pakken te krijgen. De lengte varieert van een halve centimeter tot een centimeter of twee.

Dit is een (zij het onduidelijke) foto van één van die bandieten:

[afbeelding]

Om enigsinds een vergelijking te maken: de witte achtergrond is spachtelputz, grove korrel, deze kornuit was rond de 2 centimeter gok ik zo

Iemand enig idee wat voor ongure types dit zijn en WTF ze in godsnaam in mijn huis doen?
Hmm....dat ziet er niet fris uit zo he, met die lange euh...voelsprieten. Eigenlijk nog nooit gezien, dergelijke krengen, maar als ik zag dan moesten ze niet teveel boebeleboebjes maken want dan was t van *MEP*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_27562114
Zilvervisjes
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Admin woensdag 1 juni 2005 @ 23:37:19 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27562120
4 op een rij
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_27562121
Zilvervisjes
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:37:50 #11
11458 ivetje
pi_27562142
http://www.zilvervisje.tk/

Misschien heb je er wat aan
To infinity…and beyond!
pi_27562169
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:36 schreef yvonne het volgende:
Zilvervisjes, vochtig huis?
Wat???
quote:
Jij had toch die waterplassen?
Mja, toevallig gister weer een hele plas in het midden van de kamer onder de bank. In de vorm van de bank ook.

WTF zijn zilvervisjes en wat hebben die met onverklaarbare plassen water te maken?
Met een beetje mazzel sla ik 2 vliegen in 1 klap
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 23:38:57 #13
47213 ArmaniMania
pi_27562180
het zijn in ieder geval geen goudvissen.
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:40:59 #14
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_27562234
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 70% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:07:18 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_27562291
Zijn het geen oorkruipers?
Dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives.
pi_27562301
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:37 schreef ivetje het volgende:
http://www.zilvervisje.tk/

Misschien heb je er wat aan
Jezus christus nog an toe zeg; wat een pens werk.

Ik heb helemaal geen tijd om dat allemaal te doen?!?!?!
Is er geen makkelijkere manier ofzo? Gewoon heel het huis alle ramen dicht en dan volspuiten met gif en een paar uur laten trekken en dan 2 dagen doorluchten ofzo?

Wat een werk zeg
pi_27562335
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:43 schreef DreamyGirl het volgende:
Zijn het geen oorkruipers?
Als je oorwurmen bedoeld: nee; die zijn het niet

Okay, hoe haal ik de vocht uit het huis dan?
Ik bedoel hier staat alles de hele dag open, dus je zou zeggen (ik althans) dat de luchtvochtigheid binnenshuis redelijk in de buurt komt met buitenshuis
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:45:18 #18
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_27562353
Ja hallo, we weten dat het Zilvervisjes zijn hoor

Schade

Indien zilvervisjes in grote aantallen voorkomen (vochtige omgeving), dan kunnen ze schade veroorzaken aan o.a. papier, behang en boeken (vooral bepaalde lijmsoorten), kleding van synthetisch materiaal, enz.

In de vochtige atmosfeer, waarin zilvervisjes voorkomen, zal ook schimmelvorming plaatshebben en ook deze schimmels worden door genoemde insecten gegeten. Schade van enige betekenis veroorzaakt door zilvervisjes komt slechts voor wanneer ze in grote aantallen voorkomen.

Verspreiding

Zilvervisjes komen zeer algemeen voor en kunnen op allerlei manieren met producten en materialen meekomen

Wering

Als ze regelmatig in aantallen worden aangetroffen, duidt dit erop dat in de betreffende ruimte een hoge relatieve luchtvochtigheid heerst.

De bestrijding zal dan in de eerste plaats moeten bestaan uit het scheppen van een droge atmosfeer. Dit kan men bereiken door zoveel mogelijk te luchten bij droog weer en eventueel daarmee gepaard gaande, droog stoken.

In een droge atmosfeer kunnen zilvervisjes zich nauwelijks handhaven. Gebruik van insecticiden is in het algemeen niet nodig en zelfs af te raden als niet eerst maatregelen worden getroffen om de relatieve luchtvochtigheid te laten dalen.

Eerste bewoners van een nieuw huis willen wij er nog wijzen, dat beton lang vocht afgeeft, waardoor in bepaalde ruimten zeer plaatselijk een atmosfeer met een hoge relatieve vochtigheid kan ontstaan. Hier zal dus in elk geval flink gelucht en (bijv. met een hete luchtapparaat) gestookt moeten worden.

Soms kunnen de kastjes onder het aanrecht vochtig zijn, vooral als zij van hout gemaakt zijn. Vaak ligt de oorzaak bij een min of meer lekkende, niet goed aangesloten gootsteenafvoer. Hieraan zal dan aandacht moeten worden besteed

Vormen deze insecten een ware plaag? Laat dan een deskundige ingrijpen. Sommige middelen zijn zeer effectief maar mogen alleen worden gebruikt door deskundigen die in het bezit zijn van een bewijs van deskundigheid.

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  Admin woensdag 1 juni 2005 @ 23:45:45 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27562365
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:44 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Als je oorwurmen bedoeld: nee; die zijn het niet

Okay, hoe haal ik de vocht uit het huis dan?
Ik bedoel hier staat alles de hele dag open, dus je zou zeggen (ik althans) dat de luchtvochtigheid binnenshuis redelijk in de buurt komt met buitenshuis
Meestal komen ze in wc's en douche ruimtes voor, heb je een kruipruimte?
Check dat eens of het vochtig is?

woensdag 1 juni 2005 @ 23:47:03 #21
11458 ivetje
pi_27562402
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:43 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Jezus christus nog an toe zeg; wat een pens werk.

Ik heb helemaal geen tijd om dat allemaal te doen?!?!?!
Is er geen makkelijkere manier ofzo? Gewoon heel het huis alle ramen dicht en dan volspuiten met gif en een paar uur laten trekken en dan 2 dagen doorluchten ofzo?

Wat een werk zeg
je kan ook een ongediertebestrijder laten komen...dat helpt echt
To infinity…and beyond!
pi_27562508
die beesten hebben we hier ook last van in de flat,. vette plaag,. doe je geen zak aan,.. heb de bende dichtgekit hiero,. ben volgens mij de enige die ze niet meer heeft sindsdien
pi_27562525
ik denk dat het zilvervisjes zijn
onder
pi_27562529
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Meestal komen ze in wc's en douche ruimtes voor, heb je een kruipruimte?
Check dat eens of het vochtig is?
Nee, ik heb een nieuwbouw appartement 2 hoog en een kelder beneden, maar ik waag het te betwijfelen of ze helemaal vanuit de kelder naar boven komen gekropen

Op de wc en douche is het gewoon niet vochtig, ik heb een centrale afzuiginstallatie die 2 standen heeft en altijd op stand 2 staat. Ook in de berging waar mn wasmachine en droger staan zit die afzuiging, net als in de woonkamer, badkamer en wc.

En ik zit net ff op die site te kijken; dat gifspul kost verdomme nog dik 40 euro ook nog en dan heb je ook nog verschillende dingen nodig>?!

Kan ik niet gewoon de ramen 's morgens dicht doen en alle verwarmingen (die overigens door heel het appartement elektrisch zijn, geen idee of dat er wat mee te maken heeft?) op "ARE YOU NUTS??!?!?" zetten om wat te drogen dan ofzo?

En op die site staat dan ook nog dat het enkele maanden kan duren voordat je 80-90 procent buiten de deur hebt.........lekker dan
pi_27562541
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:52 schreef Haanibal het volgende:
ik denk dat het zilvervisjes zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')