Helaas zal blijken, zeker nu engeland ook aan het twijfelen is over ratificatie, dat de grondwet echt dood is. Geen nieuw referendum dus, maar een nieuwe visie op europa.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Die vijf jaar zal eerder een jaar worden. Ik gok op een nieuw referendum en dan wel goede communicatie vanuit het JA-kamp. Tenminste dat zou handig zijn of anders laat je de ratificering een belangrijk speerpunt voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2007 worden, net zoals integratie dat bijvoorbeeld in 2003 was.
Voor hen waren de voordelen veel duidelijker...quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:44 schreef existenz het volgende:
[..]
Duitsland en Spanje net als alle oostbloklanden horen volgens jou dus tegen te zijn: Ze stemden JA
Nederland, Frankrijk (Beide relatief gezien lage werkloosheid en redelijke economie in Europa) stemden NEE.
je kiest nu echt een partij. het gaat puur om een ja of een nee, maar zou wel als een extra info kunnen dienen en misschien hadden de partij beter hun best gedaan om mensen duidelijk te maken waarom ze ja of nee moeten kiezen, want dan zit er ook een beetje eigen belang bijquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:42 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Je partij kies je toch tijdens de 2e kamer-verkiezingen? Dan was dus dit hele referendum niet nodig geweest. Rare hersenkronkel dus...
Je er onderuit lullen gaat niet lukken vriend....quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:46 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Voor hen waren de voordelen veel duidelijker...
Marijnissen deed dat op een lachwekkende manier bij Barend en van Dorp vorige week, en toch wordt er nee gestemd...quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:46 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
je kiest nu echt een partij. het gaat puur om een ja of een nee, maar zou wel als een extra info kunnen dienen en misschien hadden de partij beter hun best gedaan om mensen duidelijk te maken waarom ze ja of nee moeten kiezen, want dan zit er ook een beetje eigen belang bij
Volgens mijn partij zou ik net als 80% van Nederland JA moeten stemmenquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:46 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
je kiest nu echt een partij. het gaat puur om een ja of een nee, maar zou wel als een extra info kunnen dienen en misschien hadden de partij beter hun best gedaan om mensen duidelijk te maken waarom ze ja of nee moeten kiezen, want dan zit er ook een beetje eigen belang bij
je kan ook gewoon je verlies erkennen hoor, daar is niks mis meequote:Op woensdag 1 juni 2005 23:46 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Voor hen waren de voordelen veel duidelijker...
het is een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door Intermediair op basis van eerdere referenda in Nederland. Puur op basis van feiten dus. Ik snap niet wat je wil bereiken?quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:46 schreef existenz het volgende:
[..]
Je er onderuit lullen gaat niet lukken vriend....
Dit is het eerste referendum....Weet je wel?? Daar is nog zoveel over te doen geweest.....Zie nieuws en zo...quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:48 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
het is een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door Intermediair op basis van eerdere referenda in Nederland. Puur op basis van feiten dus. Ik snap niet wat je wil bereiken?
Navo werkt prima? Vandaar dat Europa ook zo eensgezind was ten opzichte van Irak.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:19 schreef kenz het volgende:
[..]
Geen nieuwe uitbreidingen, geen Turkije, geen gezamenlijke minister van buitenlandse zaken, geen eigen leger (NAVO werkt prima). Meer schiet me zo op dit moment even niet te binnen
je hebt gelijk op dit laatste punt. Ik heb de bron nagekeken en zal dan ook citeren:quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:49 schreef existenz het volgende:
[..]
Dit is het eerste referendum....Weet je wel?? Daar is nog zoveel over te doen geweest.....Zie nieuws en zo...
Dat gedoe rond Irak zou met een Europees leger niet anders zijn geweest.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:49 schreef Toewan het volgende:
[..]
Navo werkt prima? Vandaar dat Europa ook zo eensgezind was ten opzichte van Irak.
Dat klopt ook, je zult eerder geneigd zijn Nee te stemmen als je de grondwet niet helemaal ok vind en de politiek ook niet. Maar dat recht heb je gewoon, want dan heb je ook geen vertrouwen in het dat de huidige politiek de grondwet goed verwerkt krijgt zodat het voordelig is voor jouw en je land.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:53 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
je hebt gelijk op dit laatste punt. Ik heb de bron nagekeken en zal dan ook citeren:
"Uit een studie van (...) naar de referenda vover het verdrag van MAastricht in Frankrijk, Ierland en Denemarken begin jaren negentig, blijkt de uitkomst van referenda ook (dus naast de economische situatie en de werkloosheid; Robbie1979) af te hangen van de populariteit van de zittende regering."
bron: Intermediair no. 21, 26-05-05
mee eens, want de redenen van de voor en tegen stem zullen we nooit weten. Aangezien je alleen een kaal en ongezouten JA of NEE neer kon plempen, het is verdomme Idols niet....quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:35 schreef Suijk het volgende:
Ik begrijp je wel, maar we geven niet 1 politicus carte blanche, er zijn veel manieren om dat tegen te gaan. Mmaar de discussie over de grondwet is terug gebracht tot Ja of Nee. Dat vond ik eigenlijk te simpel. Ik had liever willen stemmen, 'Ja, mits ...'. Dan beslis je pas echt mee eigenlijk.
conclusie:quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:55 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
vrouw: waarom heeft u nee gestemt?
(oude)man: omdat ik eindelijk iets te zeggen heb
omg![]()
nee, want er zijn ook mensen die tegengestemd hebben omdat ze het niet ver genoeg vonden gaan.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:57 schreef Juichtoon het volgende:
Het is toch heel duidelijk wie er heeft gewonnen? Iedereen die voor baas over eigen land was. Het stoppen van de verkoop van onze natie aan de Unie, waar wij nog voor mogen betalen ook.
Bijna. 46.7 voor, 51.8 tegen. Ook hier dus een meerderheid.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:49 schreef evert het volgende:
bij hoger opgeleidenen de verhouding 50/50.
beetje laat(of vroeg) om nog een krant te halen. zet jij hem dan ook uit stiekemerdquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:58 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
conclusie:
Lees een kwaliteitskrant, en zet het nos journaal uit.
Ongetwijfeld, maar die percentages die jij noemt zijn ook voor vwo en hbo.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:02 schreef DaveM het volgende:
Bijna. 46.7 voor, 51.8 tegen. Ook hier dus een meerderheid.
die opmerkingen "bij mij op de uni stemde 90% voor" waren dus gewoon kletspraat
Da's ook een makkelijk en nietszeggend zeg. Had een nee-stemmer ook tegen een ja-stemmer kunnen zeggen indien de ja-stem gewonnen had.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:38 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Toch grappig om te zien hoe makkelijk je het nee-kamp op de kast kunt krijgen. Veel plezier met jullie succes. Ik neem aan dat jullie ook bereid zijn om in te staan voor de gevolgen van deze keuze die zich binnen nu en pak 'm beet 5 jaar zullen voordoen.
Denk je? De verdeeldheid zou er dan misschien zijn, maar het volgende quote ik uit de grondwetquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat gedoe rond Irak zou met een Europees leger niet anders zijn geweest.
De Raad bepaalt. Je kan er wel als land tegen zijn, dit kan ook aangegeven worden, maar het is niet zo dat een land dan zomaar kan verzaken.quote:Wanneer een internationale situatie een operationeel optreden van de Unie vereist, neemt de Raad de nodige Europese besluiten. In die besluiten worden de doelstellingen, de draagwijdte, de middelen welke de Unie ter beschikking dienen te worden gesteld, en de voorwaarden voor de uitvoering van het optreden omschreven, alsmede, zo nodig, de duur ervan.
jawel, veto recht is mogelijk....quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:17 schreef Toewan het volgende:
[..]
Denk je? De verdeeldheid zou er dan misschien zijn, maar het volgende quote ik uit de grondwet
[..]
De Raad bepaalt. Je kan er wel als land tegen zijn, dit kan ook aangegeven worden, maar het is niet zo dat een land dan zomaar kan verzaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |