denk niet dat studenten kunnen vergelijken omdat ze maar op 1 school zitten... Ligt gewoon aan de populariteit van de stad, lijkt me duidelijk. Utrecht is voor de hele randstad het dichtstbij en ook veel mensen van verder willen graag studententijd in Utrecht doorbrengen, of Tilburg dus want daar zijn ook veel aanmeldingen. Wie wil er nou vier jaar in Zwolle slijtenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:27 schreef Exel het volgende:
Inderdaad... voor de mensen die nu in Zwolle studereren: Is die school zoveel minder dan andere scholen? Omdat het de enige school is met meer plaatsen dan aanmeldingen. Ik vind dit nogal vreemd eigenlijk. Utrecht heeft 500 aanmeldingen meer en Zwolle zit gewoon onder het maximum aantal leerlingen.
Een aanvulling: Ze hebben mij verteld in Utrecht dat je met hun school 1 jaar kon studeren in Arhus. Kan dit ook als je in Zwolle studeert? Ik ben dit vergeten te vragen tijdens 1 van de opendagen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:27 schreef Exel het volgende:
En zijn er mogelijkheden om in het buitenland te studeren of stage te lopen? (het liefst een scandinavisch land)
Zelfs Vlaamse studenten heb je in Tilburg..quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nee... het is toeval getuige ook wat Soraya20 zegt. Misschien komt het door dat noordelijke ligging van Zwolle haast alleen mensen uit de dunbevolkte noordelijke provincies aantrekt. Tilburg trekt vooral mensen uit Zeeland, Noord-Brabant, Limburg en Zuid-Gelderland aan. Utrecht de Randstad.
Is het zo moeilijk/saai ?quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:22 schreef Soraya20 het volgende:
De opleiding journalistiek is sowieso een apart verschijnsel, 50% van alle studenten vallen af in het eerste jaar.. Zucht..
Helemaal niet.quote:
Ik heb het eerste jaar journalistiek in Zwolle gedaan. Na het behalen van mijn propedeuse ben in naar Utrecht gegaan (naar de 2e) omdat ze daar een richting hadden die ik leuk vond. Ik kan je wel zeggen dat ik de opleiding in Zwolle veel beter georganiseerd vindt. In Utrecht is de organisatie echt bagger!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:27 schreef Exel het volgende:
Inderdaad... voor de mensen die nu in Zwolle studereren: Is die school zoveel minder dan andere scholen? Omdat het de enige school is met meer plaatsen dan aanmeldingen. Ik vind dit nogal vreemd eigenlijk. Utrecht heeft 500 aanmeldingen meer en Zwolle zit gewoon onder het maximum aantal leerlingen.
En zijn er mogelijkheden om in het buitenland te studeren of stage te lopen? (het liefst een scandinavisch land)
Bedankt voor de motivatiequote:Op woensdag 6 juli 2005 19:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In Zwolle wel geloof ik... snap niet waarom iedereen naar Tilburg wil...Komen ze nog wel achter
Je moet er maar eens over nadenken of je dat wel wil, die overstap van Zwolle naar Utrecht. Ik heb er een zeer slechte ervaring mee. In Utrecht weten ze niet echt hoe ze het aan moeten pakken met zij-instromers (zoals ik). Het afgelopen jaar heeft gezorgd voor veel stress doordat ik veel extra vakken moest volgen (je krijgt dus nergens vrijstelling voor, ook niet voor de vakken die je in Zwolle al gehaald hebt). De beide opleiding sluiten niet echt goed op elkaar aan. Verder is er in Utrecht een probleem met de registratie van zij-instromers. Ik heb het hele jaar door nog op geen enkele tentamenlijst gestaan, mijn cijfers raken allemaal weg, je moet OOOveral achteraan. Misschien kan je je beter even laten informeren over de 'buitenlandambities' en dan bijvoorbeel gelijk naar Utrecht gaan. Als je in de reguliere stroming zit, verloopt het allemaal iets beter daar in Utrecht.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:41 schreef Exel het volgende:
Dus voor het studeren is Zwolle beter, en voor de "buitenland ambities" kan ik beter naar Utrecht gaan... Ik zal volgend jaar wel in Zwolle beginnen en gelijk vragen hoe het daar gaat met hun mogelijkheden, als het echt niet mogelijk is om weg te gaan uit dit verschrikkelijke Nederland![]()
zal ik proberen ook over te stappen naar Utrecht
![]()
Nee.. Presentatie is juist ontzettend leuk!quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:02 schreef Exel het volgende:
Moet je met de opleiding journalistiek ook echt voor de camera presenteren? Dat is namelijk het enige wat mij niet ligt. Heb een hekel aan presenteren, laat mij maar verhaaltjes schrijven. Vind ik veel leuker, en het is leuker voor andere mensen. Alhoewel, als ik ga presenteren heb je wel leedvermaak
![]()
Zwolle is echt wel een leuke opleiding. Het "nummertjes" gevoel heb ik zeker niet. Ik vind dat eea best goed geregeld. Uiteraard gaat er wel es wat mis, maar waar gehakt wordt..quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:23 schreef Exel het volgende:
Ik moet ook eerst nog beginnen, en maar afwachten hoe het in Zwolle is. Voorlopig denk ik er ook nog niet aan om gelijk van stad te veranderen. Indien nodig zou het zelfs nog mogelijk zijn om alles zelf te regelen. Ik heb bewust voor Zwolle gekozen omdat daar de kans van inloting vele malen groter is dan in Utrecht.
Omdat de eerste twee jaar voor iedereen gelijk (om zich op alle terreinen te orienteren als je het nog niet weet) moet je tijdens het TV-project in Tilburg wel presenteren. Maar je kan er nooit op afgerekend worden.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:02 schreef Exel het volgende:
Moet je met de opleiding journalistiek ook echt voor de camera presenteren? Dat is namelijk het enige wat mij niet ligt. Heb een hekel aan presenteren, laat mij maar verhaaltjes schrijven. Vind ik veel leuker, en het is leuker voor andere mensen. Alhoewel, als ik ga presenteren heb je wel leedvermaak
![]()
quote:
ja de 15e geloof ikquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:00 schreef Remzz het volgende:
Krijg je een brief thuis? Zowel als je in- als uitgeloot bent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |