Mark my words: nu klaag je nog over school. Als je werk hebt, dan piep je wel andersquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:06 schreef GewoonPim het volgende:
Man, het is pas over 4 weken vakantie
Ik hoop dit rond april ook te kunnen zeggenquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:09 schreef DarkElf het volgende:
* DarkElf gaat ook niet op vakantie.
maar goed, ik geniet van mijn nieuwe huis en mega terras
Ik ben scholier, maar ik heb ook nog een eigen bedrijfquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:06 schreef Copycat het volgende:
Voor scholieren wellicht, wij werkend volk plannen onze eigen vakantieperiode.
Tss, dat het mag...nou ja, mijn vriendin kan er over meepraten...quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:10 schreef fffan het volgende:
zucht..ik loop nu al een half jaar stage..elke dag van 8 tot half 5, en krijg 0,90 eurocent per uur.., is ook niet echt bemoedigend!
haha..een klasgenoot van me krijgt voor een half jaar stage lopen...niks!quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:04 schreef Pheno het volgende:
Vroegah kreeg ik tenminste een vol loon bij mijn stage. 1200 gulden netto. Als ik de lonen van tegenwoordig hoor
Mja, die hadden we er ook toen bij in onze klas. I was so luckyquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:05 schreef fffan het volgende:
[..]
haha..een klasgenoot van me krijgt voor een half jaar stage lopen...niks!![]()
komt volgende week op tv....quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:58 schreef Ynske het volgende:
hihi ik kom ook weer ergens achter
Copycat heb je je naam hiervandaan?
Copycat (1995)
Regie: Jon Amiel
Lovende kritieken alom voor Copycat, een moderne thriller met een hoog adrenalinegehalte over de wanhopige klopjacht op een massamoordenaar die seriemoordenaars uit het recente verleden kopieert. Een ambitieuze vrouwelijke rechercheur (Holly Hunter) van de politie van San Francisco en een bekend crimineel psychologe (Sigourney Weaver) moeten samen de stukjes van een misdaadpuzzel in elkaar passen. Hoewel ze hem op de hielen zitten, blijft hij hen steeds een stap en... een lijk voor.
[afbeelding]
Even de dooddoener van fok roepen:quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:02 schreef Wolkje het volgende:
Zo, heb ik even lekker gewinkeld![]()
Een bikini met bijpassend rokje en topje erbij, een mooie lange witte rok, en een paar schoenen gekocht![]()
quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:58 schreef Ynske het volgende:
uiteraard wél volledig op mijn persoontje slaatquote:Lovende kritieken alom voor Copycat
Zeg dat wel.quote:
Goede film, maarja, hoe kan het ook anders met die naam.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:58 schreef Ynske het volgende:
Copycat (1995)
Regie: Jon Amiel
Lovende kritieken alom voor Copycat, een moderne thriller met een hoog adrenalinegehalte over de wanhopige klopjacht op een massamoordenaar die seriemoordenaars uit het recente verleden kopieert. Een ambitieuze vrouwelijke rechercheur (Holly Hunter) van de politie van San Francisco en een bekend crimineel psychologe (Sigourney Weaver) moeten samen de stukjes van een misdaadpuzzel in elkaar passen. Hoewel ze hem op de hielen zitten, blijft hij hen steeds een stap en... een lijk voor.
[afbeelding]
Jeuj!quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:53 schreef Wolkje het volgende:
Ik ga ook herkansen in de zomer.
In oktober waarschijnlijk op vakantie.
Nee, ik ben niet klaar in oktober, ik ga gewoon even op vakantie tussendoorquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:36 schreef Frezer het volgende:
[..]
Jeuj!Er zijn nog meer harde werkers
.
Hoe komt het dat je wel tijd hebt in oktober, ben je dan klaar ofzo?
brings back memoriesquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:27 schreef _Arual_ het volgende:
vakantie?![]()
Ik ben afgestudeerd, maar heb na tientallen sollicitatiebrieven nog geen baan. Hééééél lang vakantie dus, vrees ik. Ik denk dat ik me meteen maar gaan storten op allerlei kuttige uitzendbaantjes - je moet toch wat.
Ik heb al meer dan 40 brieven verstuurd, en ik ben nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:15 schreef petitlapin het volgende:
[..]
brings back memoriesde moed zeker niet opgeven.
ik ben veertien keer gaan solliciteren voor ik werk had, in een tijdspanne van drie maanden, mijn cv was nochtans niet te min, maar aangezien in in het ndl een accent had, stond ik blijkbaar toch een stapje achter. Toen had ik wel de job die ik écht wou ( eind juni afgestudeerd, in september werk)
vooral de moed niet opgeven en je goed voorbereiden op de gesprekken![]()
Thank you m'ladyquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:17 schreef Ynske het volgende:
Ik heet je welkom Kanaiken
wat voor werk kun je hiermee gaan doen?quote:
quote:
blijkbaar niks, als ik naar al die sollicitaties kijk. En bij een uitzendbureau nemen ze me neit aan, omdat ze geen goede ervaringen hebben met net-afgestudeerde.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat voor werk kun je hiermee gaan doen?
quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:21 schreef ioko het volgende:
Zal ik ff helpen ?
Ik zou vooral de moed niet opgeven! Heb je geen goede feedback of tips gekregen van je afwijzingen?quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
blijkbaar niks, als ik naar al die sollicitaties kijk. En bij een uitzendbureau nemen ze me neit aan, omdat ze geen goede ervaringen hebben met net-afgestudeerde.
*had iets in de communicatiebranche willen doen
das niet zo fijn..quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
blijkbaar niks, als ik naar al die sollicitaties kijk. En bij een uitzendbureau nemen ze me neit aan, omdat ze geen goede ervaringen hebben met net-afgestudeerde.
*had iets in de communicatiebranche willen doen
Standaardreacties in feite. `Ja sorry, we hadden 500 reacties op de vacature. En u blonk niet uit qua ervaring.´quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:23 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik zou vooral de moed niet opgeven! Heb je geen goede feedback of tips gekregen van je afwijzingen?
hahhahah ga jij dan eens als de gesmeerde bliksem aan t poetsenquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:22 schreef ioko het volgende:
Ga jij eens snel studeren ! (of wil je iets leuks bespreken?)
EDIT : @ Ynske
Ik heb ieder reclamebureau in de omgeving zo´n beetje al benaderd...quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
das niet zo fijn..
ik was er over aan t denken om nog een avondstudie communicatiewetenschappen te gaan doen...
kun je niet iets bij een reclamebureau doen ofzo?
Laatste engelse lijst is nog steeds niet geleerdquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
hahhahah ga jij dan eens als de gesmeerde bliksem aan t poetsen
heeft netjes haar boek open naast haar liggen...
en open sollicitaties?quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Standaardreacties in feite. `Ja sorry, we hadden 500 reacties op de vacature. En u blonk niet uit qua ervaring.´
Nee duh, ik ben een starter.
En tijdschriften en kranten denken helaas weer direct aan HBO journalistiek. Er zijn ieder jaar ook duizenden starters die die opleiding afronden.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:27 schreef kanaiken het volgende:
Bij studie nederlands denk ik gelijk aan tijdschriften/kranten
quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:28 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Laatste engelse lijst is nog steeds niet geleerd
Doe eens iets aan die ava
quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:29 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En tijdschriften en kranten denken helaas weer direct aan HBO journalistiek. Er zijn ieder jaar ook duizenden starters die die opleiding afronden.
ik heb een hele dikke farde, mijn 'sollicitatiemapje'quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:17 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb al meer dan 40 brieven verstuurd, en ik ben nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek.
CV is op zich in orde, en mijn diploma is cum laude. Het begint frustrerend te worden. Dat is het al tijden.
Als het een onvoldoende is, is het jouw schuld, ok?quote:
Is er geen mogelijkheid voor een werkervaringsplek, dat je wel werkt, maar geen vast contract krijgt, en een aangepast loon. Dan heb je na een half jaar (als ze je niet aannemen) in elk geval ervaring opgebouwd. Deze constructie hoor ik vaak om me heen, en veel mensen krijgen hiermee een baan. De werkgever kan dan kijken of je goed werk levert, zonder teveel risico.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:29 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En tijdschriften en kranten denken helaas weer direct aan HBO journalistiek. Er zijn ieder jaar ook duizenden starters die die opleiding afronden.
mij bestquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:30 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Als het een onvoldoende is, is het jouw schuld, ok?
Gelukkigquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
mij best
maar voor jou geruststelling... je kunt ongeveer 15 min gaan leren... aangezien ik ff mijn haren ga wassen
Soms heb je je opleiding ook niet meezitten, denk ik.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:34 schreef _Arual_ het volgende:
Zelfs naar werkervaringsplaatsen heb ik gesolliciteerd. Project jonge instroom.
Bij tijdschriften werd ik afgewezen omdat ze liever iemand hadden met HBO journalistiek
Kranten hadden plaatsen voor academici die uitdrukkelijk geen journalistieke opleiding hadden gevolgd. En Nederlands werd helass toch iets te journalistiek bevonden. Ik viel weer net tussen wal en schip
*lief al die tips, maar ik heb vrees ik alle opties al zo´n beetje doorlopen in de afgelopen maanden...
Dus hier moest ik heen om met m'n buurtgenoot te kunnen slowchatten?quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:35 schreef ioko het volgende:
[..]
Soms heb je je opleiding ook niet meezitten, denk ik.
En de hoop niet opgeven is niet zo makkelijk, heb je geen begeleiding van school waar je nog op terug kunt vallen? Docenten o.i.d.
Zo blijktquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:36 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Dus hier moest ik heen om met m'n buurtgenoot te kunnen slowchatten?![]()
Weet je dat dat me heel er tegenvalt?Ik ging er met tegenzin weg, en toen werd me gezegd: `kom op zeg, iemand als jij kan het zonder ons ook wel maken.´quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:35 schreef ioko het volgende:
[..]
Soms heb je je opleiding ook niet meezitten, denk ik.
En de hoop niet opgeven is niet zo makkelijk, heb je geen begeleiding van school waar je nog op terug kunt vallen? Docenten o.i.d.
En ik dacht m'n r&p-periode achter me te hebben gelaten. Maar je moet wat voor een slowchat met je buurtgenoot over hebbenquote:
Maar kun je niet weer terug om hulp te vragen, nu het niet blijkt te gaan? Of heb je dat ook al gedaan?quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Weet je dat dat me heel er tegenvalt?Ik ging er met tegenzin weg, en toen werd me gezegd: `kom op zeg, iemand als jij kan het zonder ons ook wel maken.´
En ik baal er gewoon van dat ze me verkeerd hebben voorgelicht. De banen zouden voor het oprapen liggen. Nou, dat merk ik.
Mij staat als nieuwkomer natuurlijk nog een hele hoop te verwachtenquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:39 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
En ik dacht m'n r&p-periode achter me te hebben gelaten. Maar je moet wat voor een slowchat met je buurtgenoot over hebben
Grote meidquote:
Ow ja! En Salmiaklollies!quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:44 schreef _Arual_ het volgende:
chupachups. Ben ik ooit verslaafd aan geweest
ik kan langs de groothandel gaanquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:44 schreef _Arual_ het volgende:
Drugsverslavingen zijn een eitje, lollyverslavingen, dát is pas een maatschappelijk probleemquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:44 schreef _Arual_ het volgende:
Bier met een lollyquote:
Tell me something newquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik eet alles. Het eerste snoepgoed dat ik niet lust moet nog uitgevonden worden.
J eleeft maar 1x, dus dan wil ik alles geproefd hebbenquote:
Met wormen heb ik niet zo veel problemen. Meer de insecten die kraken, ieuwquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:47 schreef Ynske het volgende:
van die wormen zijn jakkie
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:50 schreef Ynske het volgende:
sabbelsnoepjes vind ik lekkerder dan kauwsnoepjes
Waarom MSN-en en slowchatten wij teglijkertijd?quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
J eleeft maar 1x, dus dan wil ik alles geproefd hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |