Nee, "dit" als je bedoelt die topics die je hebt laten verdwijnen, was meer het mes op tafel zetten.quote:
Met "dit" doelde ik op het elkaar schijnbaar toch niet met rust kunnen laten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:37 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nee, "dit" als je bedoelt die topics die je hebt laten verdwijnen, was meer het mes op tafel zetten.
Als jij besluit om iets op internet te zetten is er altijd de kans dat je het op een niet gunstig moment tegen kan komen. Jouw personalia zijn veilig zolang je ziet niet openbaar zet. Zolang drugshond en de persoon die achter het toetsenbord zit niet aan elkaar te koppelen zijn is er geen probleem.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:38 schreef Drugshond het volgende:
Kom op zeg....zeg nou eerlijk waar slaat die FOK!block eigenlijk op....
Met of zonder die blocker, is mijn personalia wel veilig.![]()
(Geef daar maar eens een antwoord op).
Zie je nu waarom in NWS de slowchat en het FB topic gelijk zijn? Scheelt zoveel.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:39 schreef sizzler het volgende:
Zullen we verder gaan in de slowchat? Aangezien de feedback is afgehandeld.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:44 schreef Drugshond het volgende:
Wat doet Fok!, tegen die personen die de connectie/verbanden via diverse flora wel kan leggen en deze misbruiken op het fok!medium ?!
-edit-quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:39 schreef sizzler het volgende:
Zullen we verder gaan in de slowchat? Aangezien de feedback is afgehandeld.
Beste Yvonne of anderen,quote:Op vrijdag 17 juni 2005 08:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
-edit-
Duidelijk hoe fok er over denkt.
Misschien kun je even concreet aangeven welke dwingende regel uit de policy overtreden is? Merk ook op dat er een onderscheid is gemaakt tussen zaken die niet mogen en een netiquette.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:11 schreef lucida het volgende:
Ik snap dat OllieA primair verantwoordelijk is voor zijn laakbare daad, maar ook Fok gaat in deze zeer zeker niet vrijuit, en zal mede aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade.
Fok heeft namelijk verzuimd om, conform haar eigen policy, adequaat in te grijpen en heeft daardoor de gelegenheid geboden tot het inbreuk maken op iemands privacy, en bovendien haar forum beschikbaar gesteld waarop privé-gegevens (zowel in de persoonlijke als medische sfeer) klakkeloos en ongestraft konden worden geplaatst.
Aangezien verdere actie van Fok, zoals het conform haar eigen policy verstrekken van een permban aan de betreffende user, is uitgebleven, rest mij geen andere weg dan de geleden immateriële en persoonlijke schade middels een juridische procedure ook op haar te verhalen.
Fok heeft oogluikend toegestaan dat een gebruiker van haar forum, niet alleen de wet, maar ook haar eigen policy heeft overtreden. Ik en alle andere users, die gebruik maken van het Fokforum, hebben ons bij de registratie akkoord verklaard met een ‘gebruikerscontract’ dat er o.a. toe dient users (mensen!) te beschermen tegen zaken die niet mogen en niet stroken met de policy van Fok.
Je reactie is duidelijk. De gegevens die van mij op Fok geplaatst zijn, zijn van persoonlijke en medische aard.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Misschien kun je even concreet aangeven welke dwingende regel uit de policy overtreden is? Merk ook op dat er een onderscheid is gemaakt tussen zaken die niet mogen en een netiquette.
Verder heb jij je bij registratie tevens akkoord verklaard met de volgende regel:FOK! kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de door users geplaatste inhoud van de site.
Bron: http://forum.fok.nl/misc/faq/policy onderaan
Ik heb niet gezien welke gegevens van jou geplaatst zijn. Misschien kun je daar even een link naar geven? Of is de info al verwijderd? Zoja, dan heeft fok! dus al adequaat ingegrepen.
Dus:Fok! exonereert zich voor schade ontstaan door uitlatingen van users. Die exoneratie is niet onredelijk, aangezien fok! vanwege de omvang en het vrijwillige karakter van het forum niet stante pede elke ongewenste post direct kan verwijderen. Het is verder de vraag hoe onrechtmatig het plaatsen van de gegevens is geweest en zou dat al het geval zijn, waar fok! dan iets te verwijten valt.
Nope, niente.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:55 schreef du_ke het volgende:
Maar is er nou op fok nog meer bekend gemaakt dan al tijden via eenvoudig googlen op de al lang bekende termen het geval was?
En zo niet vanwaar die drukte?
Je snapt het kennelijk nog steeds niet. Het gaat niet om de vraag of de gewraakte info wel of niet 'openbaar' is! Het gaat hier om de vraag of, conform de eigen policy, zulke 'openbare' info op Fok geplaatst mag worden. De Fokpolicy is hier duidelijk over - het mag niet!...quote:
Kun je betreffende policy-regel misschien even quoten? Ik zie hem namelijk niet staan.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:24 schreef lucida het volgende:
[..]
Het gaat hier om de vraag of, conform de eigen policy, zulke 'openbare' info op Fok geplaatst mag worden. De Fokpolicy is hier duidelijk over - het mag niet!...
Lees je mail van Danny, die is er vrij duidelijk in, en je hebt mail en het is einde verhaal.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:24 schreef lucida het volgende:
[..]
Je snapt het kennelijk nog steeds niet. Het gaat niet om de vraag of de gewraakte info wel of niet 'openbaar' is! Het gaat hier om de vraag of, conform de eigen policy, zulke 'openbare' info op Fok geplaatst mag worden. De Fokpolicy is hier duidelijk over - het mag niet!...
Als een user zulks (bij herhaling) toch doet, kan Fok het op verzoek of uit eigen inzicht verwijderen, en zoals de eigen policy voorschrijft, blijft zulks niet zonder consequenties voor de betreffende user.
Weer een complot-theorietje? Vertel eens? Hoe lang heeft het bedenken ervan gekost?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:13 schreef yvonne het volgende:
Nee, en dreigen met een proces ook niet, je gegevens staan openbaar en voor iedereen in te zien op internet, JOUW verantwoordelijkheid.
De reacties van Ollie zijn in de nacht geplaatst, ook wij slapen weleens, EN ze zijn gemodereerd, dit heb je heel simpel over jezelf afgeroepen, dus kom geen goodwill kweken, want die krijg je niet, ja van speed en aah, zegt genoeg, einde verhaal Lucida.
Moet jij niet een weblogje maken?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:38 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Weer een complot-theorietje? Vertel eens? Hoe lang heeft het bedenken ervan gekost?
We stellen even vast dat ik en een andere user hier van bedenkelijk allooi worden genoemd. Verder stellen we even vast dat er volkomen ongefundeerd over "steun" wordt geleuterd. Verder stellen we maar even vast dat de zelf uitgeroepen boomknuffelaar deze uitlatingen kennelijk ongestoord kan doen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:42 schreef du_ke het volgende:
Huh? Ze zegt gewoon dat luusje steun krijgt van 2 users van min of meer bedenkelijk allooi. Dat dit dus niet al te erg in haar voordeel zal werken.
Ach jeequote:
Ik zie geen complottheorie. Je moet het vergelijken met, uhm, bijvoorbeeld de herverkiezing van Bush. Nergens in de wereld wilde men dat, behalve in Israël en Rusland. Zegt genoeg.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:38 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Weer een complot-theorietje? Vertel eens? Hoe lang heeft het bedenken ervan gekost?
Dan moet je eens nauwkeuriger waarnemen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zie geen complottheorie. Je moet het vergelijken met, uhm, bijvoorbeeld de herverkiezing van Bush. Nergens in de wereld wilde men dat, behalve in Israël en Rusland. Zegt genoeg.
Ik zou niet weten waarom ik nauwkeuriger zou moeten waarnemen, laat staan wát.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:48 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Dan moet je eens nauwkeuriger waarnemen.
Daar maken we een notitie vanquote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:46 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
We stellen even vast dat ik en een andere user hier van bedenkelijk allooi worden genoemd. Verder stellen we even vast dat er volkomen ongefundeerd over "steun" wordt geleuterd. Verder stellen we maar even vast dat de zelf uitgeroepen boomknuffelaar deze uitlatingen kennelijk ongestoord kan doen.
Werkelijkheidsbeleving M, werkelijkheidsbeleving.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:51 schreef Monidique het volgende:
Natuurlijk bestaat die regel wel, lucida zou niet zomaar wat verzinnen!
Mijn excuses richting lucida voor deze opmerking. Voor een gebande is het vrij lastig om te reageren.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:50 schreef Pool het volgende:
Lucy blijft wel lang zoeken naar betreffende policy-regel. Zou de regel misschien niet bestaan? [afbeelding]
Ja hallo, stel dat opeens anders anders zou worden, chaos en paniek!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:57 schreef Monidique het volgende:
Zo, lucida weg, OllieA weg en Aaahikwordgek weg. Dat herkenbare is wat mij zo doet hechten aan het Fok!forum.
Inderdaad, ik ben dan ook blij dat het forum gewoon het forum blijft. Als er plotseling een maand lang geen bekende mensen worden geband, dan ga ik gewoon naar een ander forum, hoor, misschien zelfs GoT.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja hallo, stel dat opeens anders anders zou worden, chaos en paniek!
Zolang je maar van je behang afblijftquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben dan ook blij dat het forum gewoon het forum blijft. Als er plotseling een maand lang geen bekende mensen worden geband, dan ga ik gewoon naar een ander forum, hoor, misschien zelfs GoT.
Danny's forum, dus ja.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:13 schreef zoalshetis het volgende:
het dreigen met een advocaat, is dat werkelijk schade toebrengend?
wat viel fok te verwijten dan? ik begreep uit lucida's woorden dat hij zich machteloos voelde omdat het beleid nogal eenzijdig werd toegepast. ik vond het wat overdreven om met een advocaat te gaan schermen, maar wel begrijpelijk en vaak toegepast in de huidige tijd. ik zag er persoonlijk niks dreigends in. maar goed...quote:
Lijkt me wel als je FOK aansprakelijk wilt stellen. Wat me overigens vrij onzinnig lijkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:13 schreef zoalshetis het volgende:
het dreigen met een advocaat, is dat werkelijk schade toebrengend?
daargelaten dat het natuurlijk een stormpje in een glaasje water is, is het toch een hele normale manier van omgang tussen mensen met een geschil.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
Lijkt me wel als je FOK aansprakelijk wilt stellen. Wat me overigens vrij onzinnig lijkt.
Best, maar niet op FOK!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daargelaten dat het natuurlijk een stormpje in een glaasje water is, is het toch een hele normale manier van omgang tussen mensen met een geschil.
mwoa, ik vind het een beetje zoeken naar een stok persoonlijk. maar als dat het beleid is...quote:
Mwoah. Ik heb ook weleens geschillen maar ben daarvoor nog nooit aangeklaagd. Zonder er inhoudelijk op in te gaan denk ik dat de intentie (FOK aansprakelijk stellen voor de geleden schade) wel degelijk (financiële) schade voor FOK in kan houden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daargelaten dat het natuurlijk een stormpje in een glaasje water is, is het toch een hele normale manier van omgang tussen mensen met een geschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |