Ja en volgens het verkiezingsdebat van vanavond stemmen er ook vrouwen ja omdat ze Wouter Bos een lekker ding vinden. Nou met deze post heb ik denk ik jou vorige bezwaar weer geneutraliseerd. Kunnen we het dan weer verder over de inhoud gaan hebben dan please?quote:Sorry, ik zal de volgende keer wat eerder posten
Errm, ik stem ja... omdat.... erm...
er mensen zijn die nee stemmen omdat een griekse meneer wil dat er 90 km/h wordt ingevoerd op de snelweg...
Of je nou ja, nee of blanco stemt... stemmen moet je... daarom leven we in een democratiequote:Op woensdag 1 juni 2005 01:08 schreef whitebully het volgende:
stemmen? ik heb o pde dag dat ik mijn vignet binnen heb gekregen mijn vriendin hem meteen laten verscheuren, en weg laten gooien.
net of onze mening ook maar enig nut heeft.
beter worden we er hoe dan ook toch niet van (maar das mijn mening)
dat is je eigen keuze maar niet stemmen is niet spreken. Dan leg je je neer bij wat de anderen hebben gestemd is kun heb je je recht te spreken verspeeld. Over deze kwestie wel te verstaan dan.quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:08 schreef whitebully het volgende:
stemmen? ik heb o pde dag dat ik mijn vignet binnen heb gekregen mijn vriendin hem meteen laten verscheuren, en weg laten gooien.
Iedereen heeft recht op zijn/haar mening, maar imo ben jij een goed voorbeeld waarom het evt. wenselijk zou zijn om weer een stemplicht in te voeren...quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:08 schreef whitebully het volgende:
je slaat de spijker op zn kop...quote:Dit is slechts 1 voorbeeld, een economische vooruitblik (in een paar A4-tjes)door bijvoorbeeld een aantal vooraanstaande economen is mij ook nog niet onder ogen gekomen. Ja afgelopen zaterdag kwam iemand hier op FOK aanzetten met een CBS rapport. Deze heb ik grotendeels doorgekeken en daarbij ook van wat kritisch commentaar voorzien. Helaas heeft dan weer niemand de moeite genomen om daar weer inhoudelijk op in te gaan. Het is natuurlijk ook makkelijker om dit soort reacties met een grote boog om heen te scrollen en te proberen puntjes te scoren op onderwerpen waarvoor geen huiswerk nodig is. Maar een CBS rapport is mij eigenlijk ook nog niet overzichtelijk genoeg, waar ik op doel zijn mooie diepgaande analyses uit opiniebladen of (wetenschappelijke) artikelen.
Meer hoop dan wijsheid, ben ik bang. Verder ben ik het wel met je eens.quote:Hopelijk maakt iedereen straks in ieder geval ieder voor zich een eerlijke, medemenselijke, doordachte en hoopvolle keuze!
Het klopt dat ik hoge verwachtingen heb dat de heren politici zich komende maanden druk gaan maken om in ieder geval een beter voorstel op tafel te leggen mocht het een NEE worden. Zoals ik heb aangehaald kunnen ze zelf dus ook al wel een aantal punten noemen die ze beter zouden willen zien. En verder kunnen we bij een NEE afwachten of we al in een isolement terecht gaan komen. Het stemmen in de andere landen zal immers nog wel wat tijd in beslag gaan nemen. In de tussentijd heb je dan ook de tijd om mij met degelijke analyses over te halen om mij tot een JA-stem te bewegen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:16 schreef Jumparound het volgende:
[..]
je slaat de spijker op zn kop...
Bijna niemand neemt de tijd om te wachten op mooie diepgaande analyses van het effect van het wel of niet goedkeuren van de europese grondwet....
Belangrijker vinden ze het om te scoren op punten waar ze wel een uitgebalanceerde mening over hebben, precies zoals jij zegt dus...
Misschien stel je je er wel te veel van voor, van de medeburger...
quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Meer hoop dan wijsheid, ben ik bang. Verder ben ik het wel met je eens.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:33 schreef Maikuuul het volgende:
Alsof ik die hele tekst ga lezengewoon nee stemmen ist handigst
Natuurlijk . party on dudequote:Op woensdag 1 juni 2005 01:00 schreef Salva het volgende:
Ik ben teleurgesteld.
Hopelijk maakt iedereen straks in ieder geval ieder voor zich een eerlijke, medemenselijke, doordachte en hoopvolle keuze!
'quote:Op woensdag 1 juni 2005 02:29 schreef Tuinman het volgende:
met die grondwet moet wij het meest betalen en het MINST te zeggen
Zonder de grondwet is dat niet juridisch dichtgetimmerd. Zonder die grondwet is er m.b.t. tot de contributie nog "hoop" op een uitweg uit het feit dat NL de grootste betaler is en te weinig invloed heeft.quote:
quote:Op woensdag 1 juni 2005 02:31 schreef erikkll het volgende:
waarom ik voor zou stemmen:
- machtsoverdracht op asielbeleid naar brussel, waardoor een europese buitenlandspolitiek mogelijk wordt. Zo wordt het een asielzoeker die in nederland is afgewezen onmogelijk gemaakt om het in duitsland nog eens te proberen.
- In de nieuwe grondwet staan normen als vrijheid, veiligheid en recht bovenaan. bovendien worden sociale rechtvaardigheid en bescherming, de gelijkheid van mannen en vrouwen, de solidariteit tussen generaties en de bescherming van de rechten van het kind bevorderd.
- Dieren krijgen voor het eerst grondrechten. Dit gaat dierenmishandeling tegen. bij nieuwe besluitvorming moet naar de effecten voor dieren worden gekeken.
- Er komt een goed europees militair samenwerkingsverband dat eventueel weerstand zou kunnen bieden tegen amerika.
- Er gaat meer macht naar de nationale parlementen. Landen krijgen de mogelijkheid UIT de EU te stappen. Voor bepaalde zaken wordt het mogelijk om te zeggen dat je het nationaal wil regelen ipv in een europees beleid
- Het vetorecht wordt afgeschaft op bepaalde gebieden waardoor een daadkrachtiger, sneller europees parlement ontstaat. Er hoeft niet meer eindeloos gebakeleid te worden tot ALLE lidstaten het er mee eens zijn.
- De democratie wordt verbeterd. Iedereen die een miljoen handtekeningen kan regelen kan in principe een wetsvoorstel doen.
In tegenstelling tot de meeste nee-stemmers heb ik me wel redelijk verdiept in de grondwet. Maar ik mag niet stemmen want ik word 26 juni pas 18.
edit:
nee, dit is niet objectief, niet zo heel goed onderbouwd en niet op waarheid gecontroleerdik heb deze info uit de media enzo
hierom zou ik ook voor stemmenquote:Op woensdag 1 juni 2005 02:31 schreef erikkll het volgende:
- machtsoverdracht op asielbeleid naar brussel, waardoor een europese buitenlandspolitiek mogelijk wordt. Zo wordt het een asielzoeker die in nederland is afgewezen onmogelijk gemaakt om het in duitsland nog eens te proberen.
het klinkt goed, maar zijn daar 400 pagina's voor nodig?quote:- In de nieuwe grondwet staan normen als vrijheid, veiligheid en recht bovenaan. bovendien worden sociale rechtvaardigheid en bescherming, de gelijkheid van mannen en vrouwen, de solidariteit tussen generaties en de bescherming van de rechten van het kind bevorderd.
het klinkt wederom goed, maar ondertussen gaan stieregevechten door, ganzenlever pate mag nog steeds gemaakt worden, etc. dus in hoeverre gaat dit argument op? dit is precies het probleem met de grondwet. aan de ene kant dierenrechten, aan de andere kant uitzonderingen.quote:- Dieren krijgen voor het eerst grondrechten. Dit gaat dierenmishandeling tegen. bij nieuwe besluitvorming moet naar de effecten voor dieren worden gekeken.
nieuwe wapenwedloop? willen wij wel weerstand bieden aan amerika? een oorlog tussen europa en amerika lijkt mij vrijwel uitgesloten, zou sowieso het einde van de wereld zoals wij die kennen betekenen. het zou alleen maar een steeds groter wordende kostenpost zijn. in principe is een europees leger ok, maar het stukje over elk jaar uitbreiden bevalt mij allerminst.quote:- Er komt een goed europees militair samenwerkingsverband dat eventueel weerstand zou kunnen bieden tegen amerika.
correctie, je kunt aan europa vragen of ze zeker weten dat ze een bepaalde zaak op europees niveau willen regelen en daarmee aangeven dat je het liever op nationaal niveau doet. vervolgens kan europa zeggen dat ze het zeker weten, en dan is de kous daarmee af.quote:- Er gaat meer macht naar de nationale parlementen. Landen krijgen de mogelijkheid UIT de EU te stappen. Voor bepaalde zaken wordt het mogelijk om te zeggen dat je het nationaal wil regelen ipv in een europees beleid
wel voor bijvoorbeeld een grondwetswijziging. dus als je voor deze grondwet kiest, dan zit je er in feite aan vast, zonder de mogelijkheid om op redelijke wijze iets te kunnen veranderen (dubbele unanimiteit).quote:- Het vetorecht wordt afgeschaft op bepaalde gebieden waardoor een daadkrachtiger, sneller europees parlement ontstaat. Er hoeft niet meer eindeloos gebakeleid te worden tot ALLE lidstaten het er mee eens zijn.
de democratie wordt verbeterd, maar is bij lange na nog niet goed genoeg. het is compleet onduidelijk waar precies de macht ligt, hoe deze macht kan worden gecontroleerd. het europees bestuur is een stuurloos, besluiteloos, bureaucratisch en corrupt orgaan.quote:- De democratie wordt verbeterd. Iedereen die een miljoen handtekeningen kan regelen kan in principe een wetsvoorstel doen.
waar komt toch die eeuwige arrogantie bij ja stemmer vandaan dat nee stemmer zich niet verdiepen in de grondwet?quote:In tegenstelling tot de meeste nee-stemmers heb ik me wel redelijk verdiept in de grondwet. Maar ik mag niet stemmen want ik word 26 juni pas 18.
mijn belangrijktste reden om nee te stemmen is, dat de europese politici in mijn ogen nog op geen enkele manier hebben aangegeven met hun macht om te kunnen gaan. laat ze eerst maar eens hun zaakjes op orde krijgen, voordat ik ze nog meer macht geef. en daarmee bedoel ik:quote:edit:
nee, dit is niet objectief, niet zo heel goed onderbouwd en niet op waarheid gecontroleerdik heb deze info uit de media enzo
- Wat Duitsland doet is haar pakkie an.quote:Op woensdag 1 juni 2005 02:31 schreef erikkll het volgende:
- In de nieuwe grondwet staan normen als vrijheid, veiligheid en recht bovenaan. bovendien worden sociale rechtvaardigheid en bescherming, de gelijkheid van mannen en vrouwen, de solidariteit tussen generaties en de bescherming van de rechten van het kind bevorderd.
- Dieren krijgen voor het eerst grondrechten. Dit gaat dierenmishandeling tegen. bij nieuwe besluitvorming moet naar de effecten voor dieren worden gekeken.
- Er komt een goed europees militair samenwerkingsverband dat eventueel weerstand zou kunnen bieden tegen amerika.
- Er gaat meer macht naar de nationale parlementen. Landen krijgen de mogelijkheid UIT de EU te stappen. Voor bepaalde zaken wordt het mogelijk om te zeggen dat je het nationaal wil regelen ipv in een europees beleid
- Het vetorecht wordt afgeschaft op bepaalde gebieden waardoor een daadkrachtiger, sneller europees parlement ontstaat. Er hoeft niet meer eindeloos gebakeleid te worden tot ALLE lidstaten het er mee eens zijn.
- De democratie wordt verbeterd. Iedereen die een miljoen handtekeningen kan regelen kan in principe een wetsvoorstel doen.
In tegenstelling tot de meeste nee-stemmers heb ik me wel redelijk verdiept in de grondwet. Maar ik mag niet stemmen want ik word 26 juni pas 18.
edit:
Met als prachtig neveneffect dat Europa 1 asielbeleid uit gaat dragen waar alle landen (of 65% oid) het over eens moeten worden. Nederland wil een strak asielbeleid vanwege het hoge sociale vangnet. Andere landen hebben daar wellicht minder trek in, wat maakt hun het uit, zij hebben er geen of weinig last van of zelfs profijt van hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2005 02:31 schreef erikkll het volgende:
Daar is ook iets voor als de Universele rechten van de Mens. Sociale rechtvaardigheid werd door Wouter Bos verdedigd met de stelling dat de EU met de nieuwe grondwet voor 'volledige werkgelegenheid' wil zorgen terwijl dat nu 'hoge werkgelegenheid is'. Klinkt sociaal maar het slaat nergens op, hoe wil de EU dat gaan bewerkstelligen is een betere vraag.quote:In de nieuwe grondwet staan normen als vrijheid, veiligheid en recht bovenaan. bovendien worden sociale rechtvaardigheid en bescherming, de gelijkheid van mannen en vrouwen, de solidariteit tussen generaties en de bescherming van de rechten van het kind bevorderd.
Heb hier zelf niet ontzettend veel inzicht in maar gezien de vele bouwplaatsen die stil zijn gelegd vanwege een mogelijk bedreigde diersoort (Korenwolf anybody ?) lijkt het mij aannemelijk dat er op dit moment ook al naar gekeken wordt.quote:Dieren krijgen voor het eerst grondrechten. Dit gaat dierenmishandeling tegen. bij nieuwe besluitvorming moet naar de effecten voor dieren worden gekeken.
Net alsof Europa op enig moment weerstand kan bieden aan de VS. Face it, als er nu een oorlog komt tussen de VS en Europa dan leggen we simpelweg het loodje. Maar goed, dat zal niet gebeuren. De vraag is dan waar we zoiets voor nodig hebben ? Om in te grijpen tijdens conflicten ? Zoals in Irak ? Zoals in Dafur ?quote:Er komt een goed europees militair samenwerkingsverband dat eventueel weerstand zou kunnen bieden tegen amerika.
quote:Het vetorecht wordt afgeschaft op bepaalde gebieden waardoor een daadkrachtiger, sneller europees parlement ontstaat. Er hoeft niet meer eindeloos gebakeleid te worden tot ALLE lidstaten het er mee eens zijn.
Ten eerste gaat het om 1 miljoen handtekeningen uit een significant aantal lidstaten. Hoeveel dat is staat nergens genoemd. Vreemd toch ? Daarnaast moet men het wetsvoorstel dan in heroverweging nemen waarna men alsnog het voorstel aan kan nemen of enigzins verbeteren.quote:De democratie wordt verbeterd. Iedereen die een miljoen handtekeningen kan regelen kan in principe een wetsvoorstel doen.
Je hebt je er wel in verdiept om vervolgens te zeggen dat je niet objectief ben en het geheel niet op waarheid heb gecontroleerd...quote:In tegenstelling tot de meeste nee-stemmers heb ik me wel redelijk verdiept in de grondwet. Maar ik mag niet stemmen want ik word 26 juni pas 18.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |