dieptriest is een beter woordquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:40 schreef fraQture het volgende:
Haha, dat van sedert las ik vandaag in de krant. Dat was wel erg lomp idd.![]()
Ook zouden meer jongeren een krant moeten lezen.. daarmee krikken ze hun algemene kennisniveau wat mee op... maar ja, playstation of xbox is interessanter tegenwoordig...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:40 schreef fraQture het volgende:
Haha, dat van sedert las ik vandaag in de krant. Dat was wel erg lomp idd.![]()
dan durf ik wel te beweren dat hier niet zo snel een slotje op komtquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:44 schreef buzzer het volgende:
[..]
dieptriest is een beter woord
ik kan me wel aardig vinden in de OP
diep triest is niet een woordquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:44 schreef buzzer het volgende:
[..]
dieptriest is een beter woord
ik kan me wel aardig vinden in de OP
Tuurlijk alsof de krant wel kloptquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:45 schreef SirSimon het volgende:
[..]
Ook zouden meer jongeren een krant moeten lezen.. daarmee krikken ze hun algemene kennisniveau wat mee op... maar ja, playstation of xbox is interessanter tegenwoordig...
Het wordt zo niets met de gewilde toekomstige kenniseconomie in Nederland... we zullen wel grotendeels een industrieel landje blijven![]()
Van Dale zegt anders:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:46 schreef zapsel het volgende:
[..]
diep triest is niet een woord
sedert.....![]()
Dat is een punt, en die geeft aan op welke lettergreep de klemtoon valt...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:50 schreef zapsel het volgende:
staat zelfs daar een - tussen diep en triest
Dat is om de klemtoon aan te geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:50 schreef zapsel het volgende:
staat zelfs daar een - tussen diep en triest
een . staat benee , en een - staat hoger , lees eens terug en vertel eens waar die staat , in het midden of benee?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:52 schreef fraQture het volgende:
[..]
Dat is een punt, en die geeft aan op welke lettergreep de klemtoon valt...
Volgens mij scheidt die (hoge) punt alleen de lettergrepen. Zoek maar eens een meerlettergrepig woord op.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:52 schreef fraQture het volgende:
[..]
Dat is een punt, en die geeft aan op welke lettergreep de klemtoon valt...
En dat komt omdat jongeren i.p.v. naar het Journaal of naar een quiz kijken naar muziek of soaps kijken. Ik ben echter ook een jongere, maar mijn algemene kennis ligt wel behoorlijk op peil. Ik volg regelmatig het nieuws en test mijn kennis d.m.v. een quiz.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:58 schreef Alchemila het volgende:
Ik loop stage op een (vmbo) school, ben 2e jaars geschiedenis, en ik moet letterlijk elk woord van drie of meer lettergrepen uitleggen, als ik twee begrippen in één les kan uitleggen en ze er één van hebben onthouden dan is de les geslaagd. Iedereen denken dat 'wouden' een werkwoord is, en dat hoofdletters en interpunctie na de WO II zijn afgeschaft.
Het is zwaar slecht gesteld met de kennis van de jongeren, niet alleen de algemene kennis maar inderdaad, zoals Sir Simon zei, ook die van het Nederlands of andere vakken.
De jeugd van tegenwoordig!
Maar dan kan de inhoud van een krantenartikel je kennisniveau nog wel opkrikken...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:48 schreef zapsel het volgende:
[..]
Tuurlijk alsof de krant wel klopt
![]()
Dat is meestal de bron van taalfouten
8 uur journaal i.p.v. GTST!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dat komt omdat jongeren i.p.v. naar het Journaal of naar een quiz kijken naar muziek of soaps kijken. Ik ben echter ook een jongere, maar mijn algemene kennis ligt wel behoorlijk op peil. Ik volg regelmatig het nieuws en test mijn kennis d.m.v. een quiz.
diep·triest (bn.)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:55 schreef zapsel het volgende:
[..]
een . staat benee , en een - staat hoger , lees eens terug en vertel eens waar die staat , in het midden of benee?![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |