quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:18 schreef lucida het volgende:[..]
In mijn reacties op het mogelijk lidmaatschap van Turkije, heb ik naast een boel argumenten waarom ik tegen de toetreding ben, ook ongezouten kritiek geleverd op de bureaucratische gang van zaken in de Europese Unie. Ik heb mezelf in zo mogelijk nog sterkere bewoordingen dan het begrip 'er doorheen jassen' van Fokschaap uitgedrukt.
Lees ik verder jouw reactie dan zie ik een opsomming van een groot deel van de door mij al aangedragen argumenten en bedenkingen. Ik weiger echter mijn stem voor de Europese Grondwet af te laten hangen van de manier waarop een groot deel der Nederlanders over het kabinet Balkenende denkt.
Van de SP weet je dat het een partij is die bestaat bij de gratie van haar eeuwige tegenstem. De argumenten welke vanuit die extreem linkse hoek worden aangedragen voor een nee tegen de Europese grondwet, zijn een ratjetoe van ongeremde euroscepsis en stemmingmakerij.
Ook de confessionele partijen bedienen zich van argumenten die, meer lijken te zijn ingegeven door ressentimenten - god die niet in de EU grondwet is opgenomen - dan dat ze berusten op rationele overwegingen. En natuurlijk heb je ook nog een groep die of überhaupt niet gaat stemmen, of nee stemt omdat hun het kapsel van Balkenende niet bevalt.
Voor mij is het duidelijk, door Frankrijk is een stevig signaal afgegeven dat kan worden opgevat als een ondubbelzinnige waarschuwing. Nederland kan desondanks laten merken dat de intentie om tot een Europese grondwet te komen door het Franse 'nee' nog niet is uitgedoofd door morgen en misschien wel tegen alle verwachtingen in toch in meerderheid voor een EU grondwet te stemmen.
Allereerst mijn oprechte bewondering voor het feit dat U Uw bericht voor 0% hebt gewijzigd.
Een beter statement over Uw standvastigheid kan ik mij nauwelijks voorstellen.
Evenwel gaat mijn berichtje over het uitbrengen van een strategische stem.
Niet het politieke gekissebis hier te lande zal mijn nukken bepalen.
Ik ben een voorstander van Roguecapitalism na jaren van gedwongen solidariteit.
Ik ben een voorstander van Flattax. De oosteuropese praktijk t.a.v. hiervan zal zonder grondwet een heilzamere werking hebben ten onzent dan wanneer de grondwet in werking zal treden.
De wal stuurt het schip EN de vakbonden!
Loony Left wordt vooral gepraktiseerd in het "OUDE" Europa. Vooral door degenen die naast de Centrale Verwarming zijn verwekt, geboren en opgegroeid.
nooit hebben de Asschers van dienst met hun blote voeten op het kouwe zijl hoeven opstaan.
En als ze al van voor '40 zijn dan hebben ze toch vooral degenen die met hun blote voeten op het kouwe zijl moesten opstaan, voor laten gaan.
Met vriendelijk hoogachting en met de meest warme gevoelens voor Uw huisgenote teken ik:
Enorme Lul.