abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:02:53 #26
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27524913
Ik sluit me er ook bij aan, ik vind de brief ook te belerend en te dirigerend. Al die precieze instructies over hoe je met diegene om moet gaan en wat je wel en niet mag zeggen, een omgang wordt toch wel heel erg geforceerd? Je zou het toch ook niet leuk vinden als mensen heel erg op hun tellen gaan passen als jij er bent en zich moeten inlezen over hoe ze je moeten benaderen? Alsof jij een handleiding hebt of zo.

Mensen die botte grappen maken, okee, dat is heel erg naar en daar mag je ook best boos om worden, maar er zijn ook genoeg mensen die het gewoon goed bedoelen, al zeggen ze niet 100% precies wat jij wil horen. Die kun je niet gaan instrueren wat ze wel en niet mogen doen, bovendien lijkt me dat ook niet meer erg oprecht.

Ik wil het absoluut niet bagetalliseren, het gaat mij puur om het gedeelte waarin staat hoe de betrokkenen zich moeten gedragen.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 21:11:00 #27
5428 crew  miss_sly
pi_27525157
Ik vind het eigenlijk wel mooi geweest met de commentaren op de brief in kwestie.
Daar gaat het hier niet over.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_27525915
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel mooi geweest met de commentaren op de brief in kwestie.
ik dacht dat het alles verwoordde hoe je je voelde ...

en miss_sly, ik heb het nog nooit gevraagd, maar als ik het goed begrijp wil je partner geen kinderen. Als je kinderwens zo diep ziet en je zo bedroeft, denk je dan nooit om iemand te zoeken bij wie je wel kan proberen je kinderwens in vervulling te laten gaan.

ik wil nu ook graag een kind ... moest mijn partner dat niet willen, dan zou ik wel weten wat mjin keuze is ... , klinkt hard, maar uiteindelijk zal het toch tot een breuk leiden ... denk je niet dat je ooit spijt gaat hebben ... of hoop je dat je partner ooit van mening zal veranderen ( daar zou ik persoonlijk niet op kunnen wachten)
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_27526546
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Mee eens, het werd mij ook een beetje te gortig. De commentaren dan.
Even is leuk, maar het moet geen discussie worden!

Maar sommige stukjes vind ik ook te belerend, maar de basis over hoe het voelt staat als een huis. Hoe anderen er mee om zouden kunnen gaan om je te helpen zou ik ook wat anders formuleren.

Merisje, ik heb waarschijnlijk hetzelfde als jij achter je beeldscherm gezeten . Het is vooral heel, heel erg herkenbaar. Alles wat ik voel, staat in die brief. Alleen dat besef maakt het voor mij al wat makkelijker, want ik voel me eventjes niet meer zo alleen. Om de een of andere reden slaag ik er zelf niet in om dit zo over te brengen. Meestal houd ik mijn verdriet maar voor mezelf, want als ik het toelaat komt het er zo heftig uit dat de meesten zich rotschrikken.

En of ik hem ooit naar vrienden familie zo letterlijk zou sturen, misschien niet. Maar daar gaat het helemaal niet om!
Pik er uit wat voor jou veelzeggend is of scroll er over heen...

En BE, jouw link bekijk ik morgen anders zit ik hier de hele avond te brullen ipv de grondwet te lezen

[ Bericht 25% gewijzigd door katinka op 31-05-2005 22:04:40 ]
pi_27526699
nogmaals, iedereen in de situatie roept hoe goed de brief de gevoelens van de ongewild kinderloze moeders weergeeft en hoe herkenbaar ze is, maar er mag geen kritiek op geuit worden

alleen als je er het mee eens bent, mag je er op reageren ... ok dan
pi_27526774
Welkom in OUD
pi_27526828
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:02 schreef thaleia het volgende:
Welkom in OUD
maar thaleia, waarom zo triest in je reactie ? dat een huisje, boompje, beestjes en kindjes en zo voor jou er niet inzit ?
pi_27526908
kritiek met mate ja, denk je dat degenen die ongewenst kinderloos zijn op een discussie zitten te wachten? Open dan alsjeblieft een nieuw topic.

Petitlapin kijk een beejte uit met wat je zegt
pi_27527074
Dat zei ik niet, ik zei dat het er wellicht niet inzit Heb wel het gevoel dat ik zo langzamerhand maar eens aan dat idee moet gaan wennen. Da's misschien nu nog wat vroeg ja, maar ik word de laatste tijd te vaak met mijn neus op de feiten gedrukt om er NIET over na te gaan denken.

(Overigens was 'welkom in OUD' misschien wat lullig, maar ik was ben wat geergerd door de reacties van miss_sly en katinka. Ik zou het jammer vinden als een topic 'ongewenste kinderloosheid' alleen openstaat voor mensen die er allemaal precies hetzelfde bij voelen en er op precies dezelfde manier mee omgaan.....en er dus een ander topic nodig zou zijn voor degenen die er anders mee omgaan?)
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 22:11:55 #35
5428 crew  miss_sly
pi_27527114
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:37 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik dacht dat het alles verwoordde hoe je je voelde ...
dat doet het ook.
quote:
en miss_sly, ik heb het nog nooit gevraagd, maar als ik het goed begrijp wil je partner geen kinderen. Als je kinderwens zo diep ziet en je zo bedroeft, denk je dan nooit om iemand te zoeken bij wie je wel kan proberen je kinderwens in vervulling te laten gaan.
Je weet inderdaad niets over me, dus je oordeel kun je beter opschorten.
Verder ging dit topic niet over discussie, maar over het verdriet. Kopieer de tekst en open een nieuw topic, kun je zoveel dicussieren als je wilt.
pi_27527299
Nog 1 ding, ik heb juist tegen mijn beste vriendin gezegd dat ik niet wil dat ze op eieren gaat lopen voor mij. Als ik het niet trek, ziet ze het wel aan mijn gezicht. Als ik er over wil praten, merkt ze dat ook wel, want ik begin dan gewoon te vertellen op een hopelijk geschikt moment. Soms hou ik het kort en soms wat langer. Je kunt niet je hele verdriet door je vrienden laten dragen. Zij kunnen er ook niks aan doen. En het wordt er niet gezelliger op als alles zo zwaar beladen is.

Maar het is ongelooflijk klote. Ik zit met mijn verdriet en zie bij anderen zoveel geluk. Klinkt zwaar? Klopt DAT IS HET OOK
pi_27527384
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:06 schreef katinka het volgende:
kritiek met mate ja, denk je dat degenen die ongewenst kinderloos zijn op een discussie zitten te wachten? Open dan alsjeblieft een nieuw topic.

Petitlapin kijk een beejte uit met wat je zegt
ik heb enorm veel begrip voor jullie immens verdriet ... ik vind de brief gewoon 'té', maar laat het me daar maar mee laten ...

de ongewenst kinderloze vrouwen zouden misschien wel een ietsiepietsie kunnen toegeven dat ze heel lichtgeraakt kunnen reageren ...

neem ook het topic ' dingen die je nooit meer wil horen' ... 90 %opmerkingen die daar worden vermeld zijn goedbedoeld, allesbehalve wilden de anderen kwetsen .... die mensen willen zelfs meestal gewoon helpen, troosten ... soms onhandig misschien ... maar de manier waarop ze hier soms afgekraakt worden

het kwetst mij ook enorm om zo'n topic te lezen en te zien dat ALLES misgeïnterpreteerd wordt. Al hadden die mensen net het tegenovergestelde gezegd, het was nog verkeerd gevallen ...

sommigen hier vragen enorm veel begrip, in zo'n mate dat de ander gewoon lamgeslagen wordt en maar best zwijgend en lijdzaam kan toekijken uit angst iets verkeerds te doen of te zeggen , en dat kan ook de bedoeling niet zijn.
pi_27527390
en ik was door mijn emotie enorm geergerd door een aantal reacties dus laat het hier maar even bij.

dit wil ik ook niet, dat je lamgeslagen wordt.

Ik vond het alleen ontzettend rot voor Merisse, omdat er zo'n lading kritiek/opmerkingen kwamen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:20:20 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27527401
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:07 schreef Brighteyes het volgende:
Hoewel ik niet meteen elke vorm van discussie de nek om wil draaien wil ik wel graag vragen om hier niet al te diep in te gaan op hoe men wel of niet met kinderloosheid om gaat.
Merisse heeft dit topic gestart om met lotgenoten (en andere geinteresseerden) te praten over wat het met je doet om 'ongewild kinderloos' te zijn en ik denk dat dit topic daar ook in de eerste plaats voor gebruikt moet worden. Zij willen hun verhaal kwijt, oa over onbegrip dat ze tegenkomen en dan lijkt het me niet helemaal done om dan hier nog eens datzelfde onbegrip over zich heen te krijgen.

Ja, het is een forum en iedereen mag reageren hoe ze willen, maar mss is het dan handiger om daar een ander topic voor te openen.

Merisse, mocht je nou denken 'waar bemoeit die zich nou weer mee', just let me know, ok?
Waarschijnlijk hebben mensen hier over heen gelezen.

Zoals BE zegt, de discussie omtrent 'ongewenste kinderloosheid' graag in een ander topic, zodat dit een lotgenoten-topic blijft.

Ik zal de topictitel ook even aanpassen en lotgenoten toevoegen om het duidelijk te houden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27527448
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:11 schreef miss_sly het volgende:

Je weet inderdaad niets over me, dus je oordeel kun je beter opschorten.
Verder ging dit topic niet over discussie, maar over het verdriet. Kopieer de tekst en open een nieuw topic, kun je zoveel dicussieren als je wilt.
ik denk dat ik me maar braaf uit OUD verwijder
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 22:21:56 #41
5428 crew  miss_sly
pi_27527457
Thanks E.T en BE
pi_27527504
En een lotgenoot ben je dus alleen als je ongewenst kinderloos bent en daar dezelfde gevoelens bij hebt en op dezelfde manier mee omgaat als de opsteller van de brief? Vind ik vreemd, maar dan laat ik het hier ook maar bij. Veel sterkte verder.
pi_27527524
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:20 schreef E.T. het volgende:

Waarschijnlijk hebben mensen hier over heen gelezen.

Zoals BE zegt, de discussie omtrent 'ongewenste kinderloosheid' graag in een ander topic, zodat dit een lotgenoten-topic blijft.
ik wist niet dat het alleen voor lotgenoten was , mijn excuses, ik ben ermee weg
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 22:32:28 #44
5428 crew  miss_sly
pi_27527812
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:23 schreef thaleia het volgende:
En een lotgenoot ben je dus alleen als je ongewenst kinderloos bent en daar dezelfde gevoelens bij hebt en op dezelfde manier mee omgaat als de opsteller van de brief? Vind ik vreemd, maar dan laat ik het hier ook maar bij. Veel sterkte verder.
Nee, natuurlijk niet.
Iedereen dealt met zaken op zijn/haar eigen manier. M.a.w. je hoeft er niet op dezelfde manier mee om te gaan, maar je hoeft een ander ook niet te veroordelen om de manier waarop die er mee omgaat. Je moet juist bij lotgenoten kunnen reageren zo je voelt, zonder bang te hoeven zijn ook hier weer aangevallen te worden of gekwetst of niet begrepen. Daarnaast kunnen lotgenoten je zeker ook wel eens een schop onder je kont geven als dat nodig blijkt.

Punt is dat dit topic juist gestart is om uiting te kunnen geven aan de gevoelens van TS en anderen in dezelfde positie en niet om een discussie te hebben over of die gevoelens wel of niet goed zijn en de tekst te dwingend.

Als je er behoefte aan hebt, kun jij net zo goed hier over jouw gevoelens en hoe je er mee omgaat meepraten hoor.
pi_27527969
Ik heb slechts gereageerd als potentiële ontvanger van de brief, maar ik zal me er verder niet mee bemoeien.....
Sterkte gewenst aan iedereen
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 22:57:15 #46
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_27528705
Ik zie dit topic nu pas en de tranen lopen over mijn wangen. Alhoewel ik de tekst wat heftig vind, verwoordt het ook precies mijn gevoelens. Die hele heftige gevoelens van angst, boosheid, machteloosheid en falen laat ik niet altijd toe voor mezelf, maar als ik dit dan lees tja, dat is wel even confronterend. Ik ga de tekst ook zeker aan Slaapvriendje laten lezen. Het is voor hem ook lastig om met zijn en mijn gevoelens om te gaan. Zo mooi kan ik die wervelwind aan emoties in mij niet verwoorden. Dank je wel Merisse dat je dit topic hebt geopend
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:04:28 #47
1087 Merisse
broddeltante
pi_27528952
Wat is dat toch dat als je op Fok een topic opent over wat-dan-ook dat mensen meteen denken dat ze "voor" of "tegen" moeten zijn en dat er op z'n minst altijd één botte reactie moet komen

Ik heb dit topic niet geopend om een discussie te voeren over die brief of wat dan ook, maar, zoals BE (nog een ) ook al zegt: voor lotgenoten en andere geinteresseerden om gedachten uit te wisselen en je gedachten/emoties/belevenissen te delen omtrent ongewenste kinderloosheid.

Die brief heb ik geplaatst omdat ie mijn emoties zo goed verwoordt, het is niet eens bij me opgekomen om 'm naar mensen op te sturen. En dat ie heftig is heb ik zelf meteen gezegd en ook ondervonden door de reactie van mijn man. Toch typisch dat daar dan overheen gelezen wordt.

De inhoud van de brief blijft m.i. overeind: Ongewenste kinderloosheid sucks bigtime. Het zou fijn zijn als mensen daar wat begrip zouden kunnen opbrengen. Ook hier.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:08:12 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27529072
Nog heel even over wat er wel en niet gezegd mag worden. Er is niet gezegd dat er geen kritiek geleverd mag worden in OUD. Ik heb alleen gevraagd (namens de TS van het topic en de anderen die hier mee willen posten) of het ergens anders kan. Hier willen zij hun gevoelens kwijt en niet geconfronteerd worden met kritiek op die gevoelens.
Als men een discussie wil over het hoe en wat en of het nou wel of niet een onoverkomelijk verdriet is dan is men vrij daar een nieuw topic over te starten en ik durf je op een briefje te geven dat heel veel mensen uit dit topic daar ook vast wel mee zullen komen discussieren.

Maar gewoon liever niet hier! Dat is net als dat er in het 2e streepjes topic geen discussie past die gaat over of het nog wel kan in deze tijd, kindjes op de wereld zetten.

Dus het was geenzins mijn bedoeling om mensen weg te jagen uit OUD.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:16:01 #49
1087 Merisse
broddeltante
pi_27529315
Wauw miss_sly wat heb je dat goed gezegd.
Ik ben overigens beslist geen spijt dat ik het topic heb geopend omdat jullie Minoes, ET, Katinka, miss_sly en Slaapmeisje er blij mee zijn.

En nou wil ik vreselijk knuffels uitdelen maar ik doe het niet want dan zijn we behalve een kliekje ook nog een knus-knuffel-kroel kliekje

[ Bericht 1% gewijzigd door Merisse op 31-05-2005 23:24:36 ]
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:17:43 #50
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27529380

zo pluh toch een dikke knuffel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: