abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27762434
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:32 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Juist... het water is voor hiero iets te blauw... het is daaro... jullie zijn warm, net zo als het daaro ook warm is...

Nu nog de naam...
Klein Bonaire
pi_27762589
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:33 schreef MaffiaPinguin het volgende:

[..]

Klein Bonaire
hahaha... bijna....
pi_27762664
Ondertussen... weer wat "bizars"... ik hou we van gekke eilanden...

een eiland in een meer vind ik wel apart... helemaal asl het vukanisch is...

Nicaragua:

ken iemand misschien een meer in een eiland in een meer in een eiland
pi_27762679
DAN is het Klein Curacao!
pi_27762704
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:44 schreef MaffiaPinguin het volgende:
DAN is het Klein Curacao!
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:48:47 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27780521
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:43 schreef LennyKravitz het volgende:
Ondertussen... weer wat "bizars"... ik hou we van gekke eilanden...

een eiland in een meer vind ik wel apart... helemaal asl het vukanisch is...

Nicaragua:

[afbeelding]

In het Grote merengebied in Canada is er zo'n situatie geloof ik, dat er in het meer een eiland is, waarbij weer een meer is met een eiland erin. Ik weet alleen de naam niet meer.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_27782340
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:43 schreef LennyKravitz het volgende:

Verder dan een eiland in een meer in een eiland kom ik niet, maar wellicht is er op Samosir nog wel een meertje te vinden:

donderdag 9 juni 2005 @ 19:04:02 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27782437
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 17:48 schreef Falco het volgende:

[..]

In het Grote merengebied in Canada is er zo'n situatie geloof ik, dat er in het meer een eiland is, waarbij weer een meer is met een eiland erin. Ik weet alleen de naam niet meer.
Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Manitoulin_Island
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_27793843
Het kleinste tussen landen""verdeelde" eiland...

pi_27794212
Dan moet deze nu maar... een klein stukje van ons Koninkrijk.

Saba

Volgens Wikipedia:
quote:
Saba is het kleinste bewoonde eiland van de Nederlandse Antillen. Het behoort met Sint-Eustatius, Sint-Maarten en het onbewoonde rotseilandje Green island tot de Bovenwindse Eilanden. De hoofdplaats is The Bottom. Naast The Bottom kent Saba nog drie dorpjes: St. John's Flat, Windwardside en Hell's Gate. De voertaal is Engels. Het eiland wordt plaatselijk The unspoiled queen genoemd.
Saba heeft ongeveer 1300 inwoners, voor de helft nakomelingen van Afrikaanse slaven. Daarnaast verblijven er 200 studenten. Een kwart van de inwoners heet Johnson of Hassell.

Geografie

Saba ligt 30 kilometer ten zuidwesten van Sint-Maarten. Het is ongeveer 4,5 kilometer in doorsnee, en de oppervlakte is 13 km². Saba bestaat uit een dode vulkaan met vier lavakoepels. De hellingen lopen steil af naar zee, en de kust is rotsachtig. De vulkaan Mount Scenery is met zijn 887 meter het hoogste punt van het eiland én van het gehele Koninkrijk der Nederlanden. Het klimaat is vochtig tropisch; het eiland is begroeid met secundair regenwoud. Ten noorden van Saba ligt een klein onbewoond rotseilandje: Green island
Kaartje:

Feitjes volgens Lonelyplanet.com:
quote:
Saba

Dubbed the 'Unspoiled Queen', low-key Saba (pronounced SAY-ba) has strikingly little tourism. Both the smallest and loftiest of the Netherlands Antilles, the island isn't a typical Caribbean powdered-sugar beach destination - in fact, it has hardly any beaches at all.

Instead, ruggedly steep Saba has beautiful scenery, good hiking and pristine diving. Its handful of villages are spotlessly neat, close-knit and quiet - making Saba better for peaceful unwinding than for rollicking nightlife. This is the Caribbean without the beachcomber tack.

Full country name: Saba
Area: 13 sq km
Population: 1,200
People: Mixed African descent (85%), Amerindian, European descent
Language: Dutch, English, Papiamento
Religion: Roman Catholic, Protestant, Jewish, Seventh-Day Adventist
Government: municipality of the Netherlands Antilles
Head of State: Governor (Netherlands Antilles) Frits Goedgedrag
Head of Government: Prime Minister (Netherlands Antilles) Etienne Ys

GDP: US$2.4 billion
GDP per capita: US$10,000
Inflation: 3%
Major Industries: Tourism.
Major Trading Partners: USA, Venezuela, Colombia, Netherlands, Japan
Hier ligt het ongeveer:

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:00:33 #136
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_27794347
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:33 schreef Cat-Active het volgende:
niet om het een of ander, maar flevoland is best een vreemd eiland
Vroegâh lag er in de Zuiderzee (nu Flevoland dus) een eiland, Schokland, bewoond en al

Schokland was een eiland in de Zuiderzee dat maar weinig boven het water uitstak. Als gevolg van een zware stormen en landafslag in de 18de en 19de eeuw werd het leven op Schokland uiteindelijk onhoudbaar.

Op last van Koning Willem III werd het eiland in 1859 ontruimd. Na de drooglegging van de Noordoostpolder werd Schokland "een eiland op het droge". In 1995 is het voormalig eiland Schokland door de UNESCO aangewezen als Werelderfgoed.

Tegenwoordig zit het dus aan het land vast, op nabij Nagele (vlak bij Emmeloord), en is het een museum eiland, ze hebben wat huisjes, en de kerk enzo gerestaureerd, zelfs grafstenen van de bewoners die ze gevonden hebben liggen er. Erg leuk, als je in de buurt van Schokland een beetje goed kijkt op de grond, vind je van alles ! stukjes van tegeltjes, pijpjes, potten enz, echt hardstikke leuk zeer aan te raden om gewoon een keertje te kijken als je toch in de buurt bent

Dat muurtje moest dus vroeger het water tegenhouden

Wat er nu nog van Schokland over is, heel klein, maar wel leuk om gewoon eens te kijken

als dit eiland hier niet tussen hoort, lekker wissen mn post
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 10 juni 2005 @ 02:52:40 #137
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27794628
Schokland ja, bijzonder rij je door de platte polder daar zie je ineens een soort terp liggen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:48:14 #138
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_27798767
bougainville

een onbekend eiland dat al 20 jaar in een onafhankelijkheidsoorlog zit met papue new guinea nadat decennia lang het eiland vergiftigt was met cyanide van de mijn (Rio Tinto dacht ik...)...
zag laatst een docu er over... echt ongelooflijk dat die mensen na zoveel jaren blokkade een complete locale economie kunnen draaien op alleen de resources die het eiland bied. electriciteit en brandstof op kokos olie enzo... en dat zonder hulp van een technische uni... hulde voor de bougainvillers
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_27822377
Isle of Man is ook vreemd. Ligt tussen Ierland en Groot-Brittannië in:

Het behoort wel tot de Britse Kroon, maar is volledig onafhankelijk en ze hebben er het oudste parlement ter wereld (Tynwald). Ze spreken er Engels, maar ook Manx Gaelic. Het is in de geschiedenis enkele malen van volk veranderd, dus je vind er resten van Vikingen, Kelten en vroeg-Christenen. Bovendien is ruim de helft van de oppervlakte beschermd natuurgebied. Jaarlijks vind er ook de beroemde Manx TT plaats, waarbij het hele eiland wordt omgetoverd in een groot motorcircuit.

Ik ben er vorig jaar geweest en heb het lange afstandspad rond het hele eiland gelopen (150 km). De makkelijkste manier om er te komen is met EasyJet naar Liverpool vliegen en daar de Seacat nemen naar Douglas (hoofdstad van Isle of Man).
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:34:49 #140
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_27825240
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:07 schreef I-con het volgende:
Moint Saint-Michel in Frankrijk:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ook een bizar eiland inderdaad.

Wikipedia zegt er o.a. het volgende over:
quote:
The Mount is connected to the mainland via a thin natural land bridge, which before modernization was covered at high tide and revealed at low tide. Thus, Mont Saint Michel gained a mystical quality, being an island half the time, and being attached to land the other: a tidal island.

The tides in the area shift quickly, and has been described by Victor Hugo as "à la vitesse d'un cheval au galop" or as swiftly as a galloping horse. However, this is an exaggeration, as the tide actually comes in at 1 metre per second.

The tides can vary greatly, at roughly 14 meters between high and low water marks. Popularly nicknamed St. Michael in peril of the sea by mediaeval pilgrims making their way across the tidal flats, the mount can still pose dangers for visitors who avoid the causeway and attempt the hazardous walk across the sands from the neighbouring coast. The dangers from the tides and quicksands continue to claim lives.
De legende is dat Mont Saint Michel een rotsblok is dat door een of andere mytische reus is neergesmeten. Hij had drie van dat soort rotsblokken, een andere is St Michael's Mount.

Er is nog een derde van die reus, die netjes op het land is terecht gekomen, maar die kon ik zo snel niet terugvinden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_27825550
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ook een bizar eiland inderdaad.

Wikipedia zegt er o.a. het volgende over:
[..]

De legende is dat Mont Saint Michel een rotsblok is dat door een of andere mytische reus is neergesmeten. Hij had drie van dat soort rotsblokken, een andere is St Michael's Mount.

[afbeelding]

Er is nog een derde van die reus, die netjes op het land is terecht gekomen, maar die kon ik zo snel niet terugvinden.
Apart en interessant verhaal over die reus... kende ik niet... ...grappig dat de twee rotsen in het water naar dezelfde heilige zijn genoemd... of heette die reus michel/michael?

Ben wel nu benieuwd naar die derde rots....
pi_27827642
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:15 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Alcatraz

[afbeelding]

Berucht gevangeniseiland bij San Francisco. Tegenwoordig niet meer als zodanig in gebruik en gewoon een toeristiche attractie.
En op pag 1 al vermeld
Lurf is the message and the message is Lurf
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:20:23 #143
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_27837033
Zanzibar - The spice islands! Ik wil weer terug

Tegenwoordig is Zanzibar de naam van een provincie van Tanzania die bestaat uit twee eilanden: Unguja (bekend als Zanzibar), Pemba en een reeks kleine eilandjes die soms niet groter zijn dan een koraalrots. Zanzibar behoort vanaf 1964 tot Tanzania, maar voor die tijd was het eiland een belangrijke zelfstandige handelsstaat. Eeuwenlang hebben verschillende volkeren het eiland bezocht, met de bewoners handel gedreven of het eiland veroverd. Op het hoogtepunt, halverwege de 19e eeuw, was Zanzibar de hoofdstad van het uitgestrekte Omaanse rijk dat de gehele Oost-Afrikaanse kust omvatte. Zanzibar was ook een belangrijke stad ten tijde van de slavenhandel. De slaven werden verkocht en te werk gesteld op de plantages of verscheept naar Oman. In Stone Town staat een monument waar vroeger de slaven verhandeld werden.

Als men nu over Zanzibar spreekt, roept dat beelden op van van een exotisch paradijs: kilometerslange witte stranden omzoomd met palmen en kleurige koraalriffen. Het eiland is bijzonder populair bij verliefde pasgehuwden die hier hun huwelijksreis doorbrengen. Het is ook een populaire vakantiebestemming voor hen die de zon aanbidden; het klimaat is het gehele jaar door aangenaam. Die populariteit laat zich makkelijk verklaren: het is een uitstekende mix van Afrikaanse charme, de exotische sfeer van het Midden-Oosten, prachtige stranden en romantische hotels. Op Zanzibar worden specerijen gekweekt zoals kruidnagelen, ,nootmuskaat, gember, vanille, kaneel, henna en citroengras. Het eiland biedt een scala aan excursies, van een specerijentoer, duik- en snorkeltrips tot safaris op het vasteland van Tanzania en Kenia. Deze beide landen liggen op een steenworp afstand.

Meer foto's: http://home.online.no/~sv-nord/zanz/_main.html en http://www.etravelphotos.com/tanzania/zanzibar.html
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_27837269
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:55 schreef Anubys87 het volgende:
[afbeelding]

Het Vorstendom Sealand (Principality of Sealand) is een ministaatje, negen kilometer van de Engelse oostkust gelegen op een voormalig marineplatform. Op 2 september 1967 nam de Engelse radiopiraat Paddy Roy Bates het tot dan toe verlaten kunstmatige eiland in bezit en riep er een onafhankelijk vorstendom uit. Hoewel Sealand door geen enkele lidstaat van de Verenigde Naties wordt erkend, geeft het in de internationale wateren gelegen vorstendom eigen postzegels, munten en paspoorten uit. Sealand heeft een oppervlakte van 550 m² en een inwonertal dat varieert van 1 tot 5.

[afbeelding]

[afbeelding]
In de Kijk heeft hier ooit eens een artikel over gestaan, maar volgens mij was er één land dat Sealand wel erkend heeft. Maar of dat was een land waar voor de rest nog nooit iemand van heeft gehoord, of het was een land dat zelf ook niet officieel erkend werd
pi_27837428
Ik zie dat Pitcairn nog niet genoemd is. Qua natuur is het misschien niet zo bijzonder, qua bevolking wel. De huidige bewoners zijn afstammelingen van de muiters van de Bounty, die een paar honderd jaar geleden op het eiland aankwamen. Pitcairn telt een bevolking van ongeveer 53 mensen die allemaal op een of andere manier verwant zijn. Het eiland is onlangs nog flink in het nieuws geweest wegens het seksschandaal, waarbij o.a. de burgemeester van Pitcairn zich vergrepen zou hebben aan wat jonge, vrouwelijke eilandbewoners. Ook onder filatelisten is Pitcairn bekend, aangezien het landje eigen postzegels uitgeeft. Pitcairn valt officieel onder Groot-Brittannië.

De hoofdstad van Pitcairn is Adamstown, zie hier het centrale plein
pi_27837685
Dit blijft een fantastisch topic!

zaterdag 11 juni 2005 @ 17:52:56 #148
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_27837852
Leuk topic

Een beroemde (volgens mij nog niet langs geweest)

Ascension:

Klik hier voor een plaatje van bijna 1 op 1 schaal

Ligt ergens halverwege Afrika en Zuid Amerika en hoort bij de UK. Er wonen 1100 mensen
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_27838199
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:52 schreef Pistol_Pete het volgende:
Leuk topic

Een beroemde (volgens mij nog niet langs geweest)

Ascension:
[afbeelding]

Klik hier voor een plaatje van bijna 1 op 1 schaal

Ligt ergens halverwege Afrika en Zuid Amerika en hoort bij de UK. Er wonen 1100 mensen
En wat is er zo speciaal aan dan
  zaterdag 11 juni 2005 @ 18:16:33 #150
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27838421
Een eiland dat geen eiland meer is sinds ongeveer 2000 :

Vozrozhdeniya

Kaartje oude situatie

Vozrozhdeniya is een eilandje wat in het Aral-meer gelegen heeft. In de jaren 60 is het meer echter langzaam aan uit gaan drogen. Dit komt omdat veel water van de twee rivieren die dit meer voeden, gebruikt werd voor irrigatie van de katoenteelt in Oezbekistan.

De foto's van deze geografische catastrofe zijn onthutsend:

Het eiland is nu een gedesertificeerd schiereiland geworden. Tot overmaat van ramp hebben de Sovjets overigens op Vozrozhdeniya een testbasis gehad voor nucleair spul en ander ongein. Hier is een hele site te vinden over het wel en wee daar met bijbehorende satellietbeelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')