Klein Bonairequote:Op donderdag 9 juni 2005 00:32 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Juist... het water is voor hiero iets te blauw... het is daaro... jullie zijn warm, net zo als het daaro ook warm is...
Nu nog de naam...![]()
In het Grote merengebied in Canada is er zo'n situatie geloof ik, dat er in het meer een eiland is, waarbij weer een meer is met een eiland erin. Ik weet alleen de naam niet meer.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:43 schreef LennyKravitz het volgende:
Ondertussen... weer wat "bizars"... ik hou we van gekke eilanden...
een eiland in een meer vind ik wel apart... helemaal asl het vukanisch is...
Nicaragua:
[afbeelding]
ken iemand misschien een meer in een eiland in een meer in een eiland![]()
Verder dan een eiland in een meer in een eiland kom ik niet, maar wellicht is er op Samosir nog wel een meertje te vinden:quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:43 schreef LennyKravitz het volgende:
ken iemand misschien een meer in een eiland in een meer in een eiland![]()
Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat:quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:48 schreef Falco het volgende:
[..]
In het Grote merengebied in Canada is er zo'n situatie geloof ik, dat er in het meer een eiland is, waarbij weer een meer is met een eiland erin. Ik weet alleen de naam niet meer.
Kaartje:quote:Saba is het kleinste bewoonde eiland van de Nederlandse Antillen. Het behoort met Sint-Eustatius, Sint-Maarten en het onbewoonde rotseilandje Green island tot de Bovenwindse Eilanden. De hoofdplaats is The Bottom. Naast The Bottom kent Saba nog drie dorpjes: St. John's Flat, Windwardside en Hell's Gate. De voertaal is Engels. Het eiland wordt plaatselijk The unspoiled queen genoemd.
Saba heeft ongeveer 1300 inwoners, voor de helft nakomelingen van Afrikaanse slaven. Daarnaast verblijven er 200 studenten. Een kwart van de inwoners heet Johnson of Hassell.
Geografie
Saba ligt 30 kilometer ten zuidwesten van Sint-Maarten. Het is ongeveer 4,5 kilometer in doorsnee, en de oppervlakte is 13 km². Saba bestaat uit een dode vulkaan met vier lavakoepels. De hellingen lopen steil af naar zee, en de kust is rotsachtig. De vulkaan Mount Scenery is met zijn 887 meter het hoogste punt van het eiland én van het gehele Koninkrijk der Nederlanden. Het klimaat is vochtig tropisch; het eiland is begroeid met secundair regenwoud. Ten noorden van Saba ligt een klein onbewoond rotseilandje: Green island
Hier ligt het ongeveer:quote:Saba
Dubbed the 'Unspoiled Queen', low-key Saba (pronounced SAY-ba) has strikingly little tourism. Both the smallest and loftiest of the Netherlands Antilles, the island isn't a typical Caribbean powdered-sugar beach destination - in fact, it has hardly any beaches at all.
Instead, ruggedly steep Saba has beautiful scenery, good hiking and pristine diving. Its handful of villages are spotlessly neat, close-knit and quiet - making Saba better for peaceful unwinding than for rollicking nightlife. This is the Caribbean without the beachcomber tack.
Full country name: Saba
Area: 13 sq km
Population: 1,200
People: Mixed African descent (85%), Amerindian, European descent
Language: Dutch, English, Papiamento
Religion: Roman Catholic, Protestant, Jewish, Seventh-Day Adventist
Government: municipality of the Netherlands Antilles
Head of State: Governor (Netherlands Antilles) Frits Goedgedrag
Head of Government: Prime Minister (Netherlands Antilles) Etienne Ys
GDP: US$2.4 billion
GDP per capita: US$10,000
Inflation: 3%
Major Industries: Tourism.
Major Trading Partners: USA, Venezuela, Colombia, Netherlands, Japan
Vroegâh lag er in de Zuiderzee (nu Flevoland dus) een eiland, Schokland, bewoond en alquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:33 schreef Cat-Active het volgende:
niet om het een of ander, maar flevoland is best een vreemd eiland
Ook een bizar eiland inderdaad.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:07 schreef I-con het volgende:
Moint Saint-Michel in Frankrijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De legende is dat Mont Saint Michel een rotsblok is dat door een of andere mytische reus is neergesmeten. Hij had drie van dat soort rotsblokken, een andere is St Michael's Mount.quote:The Mount is connected to the mainland via a thin natural land bridge, which before modernization was covered at high tide and revealed at low tide. Thus, Mont Saint Michel gained a mystical quality, being an island half the time, and being attached to land the other: a tidal island.
The tides in the area shift quickly, and has been described by Victor Hugo as "à la vitesse d'un cheval au galop" or as swiftly as a galloping horse. However, this is an exaggeration, as the tide actually comes in at 1 metre per second.
The tides can vary greatly, at roughly 14 meters between high and low water marks. Popularly nicknamed St. Michael in peril of the sea by mediaeval pilgrims making their way across the tidal flats, the mount can still pose dangers for visitors who avoid the causeway and attempt the hazardous walk across the sands from the neighbouring coast. The dangers from the tides and quicksands continue to claim lives.
Apart en interessant verhaal over die reus... kende ik niet...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ook een bizar eiland inderdaad.
Wikipedia zegt er o.a. het volgende over:
[..]
De legende is dat Mont Saint Michel een rotsblok is dat door een of andere mytische reus is neergesmeten. Hij had drie van dat soort rotsblokken, een andere is St Michael's Mount.
[afbeelding]
Er is nog een derde van die reus, die netjes op het land is terecht gekomen, maar die kon ik zo snel niet terugvinden.
En op pag 1 al vermeldquote:Op woensdag 8 juni 2005 09:15 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Alcatraz
[afbeelding]
Berucht gevangeniseiland bij San Francisco. Tegenwoordig niet meer als zodanig in gebruik en gewoon een toeristiche attractie.
In de Kijk heeft hier ooit eens een artikel over gestaan, maar volgens mij was er één land dat Sealand wel erkend heeft. Maar of dat was een land waar voor de rest nog nooit iemand van heeft gehoord, of het was een land dat zelf ook niet officieel erkend werdquote:Op donderdag 2 juni 2005 12:55 schreef Anubys87 het volgende:
[afbeelding]
Het Vorstendom Sealand (Principality of Sealand) is een ministaatje, negen kilometer van de Engelse oostkust gelegen op een voormalig marineplatform. Op 2 september 1967 nam de Engelse radiopiraat Paddy Roy Bates het tot dan toe verlaten kunstmatige eiland in bezit en riep er een onafhankelijk vorstendom uit. Hoewel Sealand door geen enkele lidstaat van de Verenigde Naties wordt erkend, geeft het in de internationale wateren gelegen vorstendom eigen postzegels, munten en paspoorten uit. Sealand heeft een oppervlakte van 550 m² en een inwonertal dat varieert van 1 tot 5.
[afbeelding]
[afbeelding]
En wat is er zo speciaal aan danquote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:52 schreef Pistol_Pete het volgende:
Leuk topic![]()
Een beroemde (volgens mij nog niet langs geweest)
Ascension:
[afbeelding]
Klik hier voor een plaatje van bijna 1 op 1 schaal![]()
Ligt ergens halverwege Afrika en Zuid Amerika en hoort bij de UK. Er wonen 1100 mensen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |