abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:52:07 #251
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_29941049
kom toevallig even langs en lees dit op die pfmedia-site:
quote:
wie zijn wij?
p.f media is een jongdenkende onderneming
die websites ontwikkelt en beheerd.
aaaaaaahhhh, verander dat 'beheerd' snel in 'beheert' graag!! ik kan er echt niet meer tegen, al die kinderen die tegenwoordig stomweg maar wat doen met die d's en t's... grrrrr.

ik zou direct het vertrouwen totaal verloren hebben in een bedrijf dat dit soort fouten maakt in de eerste zin van z'n marketing-praatje...
Stop the world, I want to get out.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 04:06:14 #252
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_29946404
quote:
op woensdag 24 augustus 2005 08:43 schreef jagermaster het volgende:

[..]

de rondingen in je ontwerp zijn korrelig dat is wel jammer. zou netter zijn als het peffecte rondingen zijn en niet korrelig. [afbeelding]
zou de paypall button niet zo strak tegen de rand aan plaatsen. staat wat netter als er wat tussen ruimte is..

onderin het menu heb je een plaatje geplaatst. deze zit ook strak tegen de rand. iets meer "wit-ruimte" laat het lekkerder bekijken en de tekst eronder beter leesbaar.

ondanks de tekst op home snap ik nog niet wat jullie doen en waar jullie voor zijn.
[..]
bedankt voor je feedback. paypal button heeft nu meer white-space, evenals het plaatje onder het menu.

de korrelige randen komt denk ik door de achtergrond. ik heb in de body een background-image geplaats van 1x2 px (twee tinten geel). hierdoor ontstaat een streepjes effect dat ik persoonlijk erg mooi vindt. gevolg is wel dat de rounded borders er idd wat korrelig uitzien... ik heb de borders een beetje aangepast. is het zo beter?

http://test5.caribmedia.com/aas/

de welkomst tekst heb ik ook aangepast en in de nederlandse versie zit nu ook content onder "doelstelling", "producten" en "donaties".
pi_29946838
quote:
op donderdag 25 augustus 2005 04:06 schreef castor het volgende:

[..]

bedankt voor je feedback. paypal button heeft nu meer white-space, evenals het plaatje onder het menu.
wat mij betreft kan er nog meer white space boven en onder de paypal button en de vlaggen, dit is wel erg krap.
Honest disagreement is often a good sign of progress
website
pi_29973167
quote:
op woensdag 24 augustus 2005 09:08 schreef synxter het volgende:
http://www.pfmedia.nl/

ik zou graag jullie mening willen weten van mijn bedrijfs website
alvast bedankt
ik zie geen kvk nummer? zet dat op de beginpagina, dan weet iedereen waar die aan toe is zou ik zeggen
of heb je dat niet
  donderdag 25 augustus 2005 @ 23:02:59 #255
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_29976126
quote:
op donderdag 25 augustus 2005 21:59 schreef menesis het volgende:

[..]

ik zie geen kvk nummer? zet dat op de beginpagina, dan weet iedereen waar die aan toe is zou ik zeggen
of heb je dat niet
heeft ie wel.. had het al gechecked
Where's my fear???
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:19:05 #256
128233 noukster
www.noukster.com
pi_30002569
www.noukster.com

hij heeft een totaal nieuwe lay out, en ik denk zelf dat ie zo zowel technisch als gebruiksvriendelijk goed is, maar misschien zijn er nog wat verbeteringspunten?
pi_30007205
graag een snelle check op www.autorijschooltema.nl www.temaautorijschool.nl dit is de rijschool van me stiefpa en ik hoop dat ie door de controlles van jullie heen komen

[ Bericht 17% gewijzigd door Chandler op 26-08-2005 20:04:31 ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_30007436
quote:
op vrijdag 26 augustus 2005 17:19 schreef noukster het volgende:
www.noukster.com

hij heeft een totaal nieuwe lay out, en ik denk zelf dat ie zo zowel technisch als gebruiksvriendelijk goed is, maar misschien zijn er nog wat verbeteringspunten?
eerste indruk: ziet er goed verzorgd uit!, alleen vind ik het grijze lettertype slecht leesbaar op de witte achtergrond
quote:
op vrijdag 26 augustus 2005 19:58 schreef chandler het volgende:
graag een snelle check op www.autorijschooltema.nl dit is de rijschool van me stiefpa en ik hoop dat ie door de controlles van jullie heen komen
ik krijg een 404

ik vind 'm er een beetje kaal uitzien. misschien kun je de linker-zijkant benutten door het logo iets naar onder te plaatsen
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:57:09 #259
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_30009015
quote:
graag een snelle check op www.autorijschooltema.nl www.temaautorijschool.nl dit is de rijschool van me stiefpa en ik hoop dat ie door de controlles van jullie heen komen
eerste indruk: informatie staat op de goede plek. niet teveel gelul, to the point. zoals het hoort . vind het wel aardig kaal en het plaatje in de kop had beter gekund
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_30010651
quote:
persoonlijk vind ik felgroen vrijwel altijd lelijk in een website. maar, als het logo van de rijschool felgroen is kan ik me er iets bij voorstellen.
de bullets doen het niet.
verder is wel alle relevante informatie te vinden, maar vrij summier. het logo zelf vind ik erg simpel en het lettertype lelijk. de server is wel erg snel, maar voor html-pagina's is ook geen rekenkracht nodig. toch wel een belangrijk punt, want trage sites jagen geïnteresseerden weg.

al met al is het toch beter dan 80% van de rijleswebsites
pi_30010693
quote:
geeft hij les in een new beetle?
pi_30010743
quote:
www.noukster.com

de gepreferreerde taal kan je uit de headers halen natuurlijks. splash screens voor taalkeuze zijn nowadays nauwelijk nodig zolang je de mogelijkheid blijft bieden om tussen de talen te switchen.

-r-
pi_30011927
quote:
www.noukster.com

goeie duidelijk site. niet meer dan nodig. kijk alleen even naar dat ene van roonaan.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_30013576
quote:
www.noukster.com

ziet er goed uit. niet bijzonder, gewoon goed. regelmatig een update, très bien!
ik zou de copyrightmeldingen en "by mir" rechtsonderaan de pagina's klikbaar maken. naar bijvoorbeeld jouw eigen website of jouw emailadres.
de mediapage kun je misschien wat levendiger maken met afbeeldingen.
dat zelfde geldt voor de voorpagina. beetje statisch issie wel. misschien iets bewegends (niet té natuurlijk)
En toen was het verhaaltje uit...
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:59:42 #265
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_30015833
quote:
op donderdag 25 augustus 2005 06:32 schreef ernest0 het volgende:

[..]

wat mij betreft kan er nog meer white space boven en onder de paypal button en de vlaggen, dit is wel erg krap.
heb nog meer ruimte toegevoegd en de vlaggen nu rechtsboven ipv linksboven.

het bulletin board werkt nu ook. hier moet wel nog het een en ander aan gestyled worden, het is nu nog de standaard installatie van het vanilla forum.

de url is ook aangepast: http://shelter.caribmedia.com/
pi_30217557
oke, hier is de site die ik (ism een andere partner) heb gemaakt. er zijn nog een aantal foutjes (jaja, zoals explorer 5.5 etc) en daarnaast ben ik druk bezig met de vacaturedatabase... hebben jullie nuttige / goede tips voor mij dit ik kan toepassen??? hoor het graag..

de site: www.endorphin-consultancy.nl
pi_30217713
quote:
op vrijdag 2 september 2005 23:35 schreef patrick-380 het volgende:
laat die site liever niet in een fullsceen pop-up scherm openen (en dan nog met zijbalken). heb ik en vele anderen een bloedhekel aan. gewoon openen in het scherm van de homepage.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_30217720
graag ook opmerkingen mbt opmaak / flash etc.
pi_30217765
laat die site liever niet in een fullsceen pop-up scherm openen (en dan nog met zijbalken). heb ik en vele anderen een bloedhekel aan. gewoon openen in het scherm van de homepage.

dit zal idd op zeer korte termijn aangepast worden. ikzelf ben hier ook geen voorstander van.
pi_30217865
quote:
op vrijdag 2 september 2005 23:42 schreef patrick-380 het volgende:

dit zal idd op zeer korte termijn aangepast worden. ikzelf ben hier ook geen voorstander van.
gebruik de is een keertje.
er gaat een wereld voor je open.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zaterdag 3 september 2005 @ 00:04:35 #271
39240 jagermaster
pi_30218453
quote:
oke, hier is de site die ik (ism een andere partner) heb gemaakt. er zijn nog een aantal foutjes (jaja, zoals explorer 5.5 etc) en daarnaast ben ik druk bezig met de vacaturedatabase... hebben jullie nuttige / goede tips voor mij dit ik kan toepassen??? hoor het graag..

zoals is gezegt nieuwe vensters voor de website in popupvorm en dergelijke zijn not-done.

kan niet eens tekst selecteren om te kopieren hiernaar toe wat je zegt over endorfine met positieve energie klopt gewoon niets van. endorfine is een hormoon die werkzaam is als een neurotransmitter. het werkt pijnonderdrukkend en prestatie verhogend.

beetje jammer dat het plaatje rechtsonder op de beginpagina slecht is afgewerkt met die witte rand eromheen.

als de website wordt bezocht veranderd bovenin de pagina na ongeveer 3 seconden het plaatje naar dat kind met die roeptoeter. vind dat behoorlijk storend en aandacht weg halend verandreren.

leuk dat je met flash werkt enzo, maar me dwingen met hele scherm te gebruiken voor de website en dan deze niet effectief gebruiken vind ik nog wel het ergste. heb iets van 200 px of zo over onder de tekstframe/overflow en dan heb ik nog niet over de ruimte ernaast. dan heb ik het nog niet gehad over de pagina van de bereikbaarheid

in een website moet je zorgen dat alle pagina's het doen.. die van de vacatures doen het niet....
Where's my fear???
  zaterdag 3 september 2005 @ 00:37:41 #272
46571 Tha_TE
Mind Control
pi_30219231
quote:

misschien een scrollbar handig?
pi_30219879
quote:
op zaterdag 3 september 2005 00:37 schreef tha_te het volgende:

[..]

misschien een scrollbar handig?
waar mis jij een scrollbar???
  zaterdag 3 september 2005 @ 01:25:56 #274
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_30220345
quote:

vormgeving is goed. het menutje kan nog wel wat aandacht gebruiken. (misschien persoonlijke smaak - maar ik zou tweede level items uitlijnen met het eerste level item) ook mag het menu wel wat meer ruimte (ik bedoel - je hebt nog zat!).

frames, table based layout, geen doctype, flash menu. site opent in popup, splascreen - allemaal no-no's. tegenwoordig doen we aan webstandaarden en toegankelijkheid

(toegankelijkheid: hoezo blinden gebruiken jouw website toch niet - de grootste blinde gebruikers van je website zijn de zoekmachines!).
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_30221414
quote:
op zaterdag 3 september 2005 01:25 schreef wijsneus het volgende:

[..]

vormgeving is goed. het menutje kan nog wel wat aandacht gebruiken. (misschien persoonlijke smaak - maar ik zou tweede level items uitlijnen met het eerste level item) ook mag het menu wel wat meer ruimte (ik bedoel - je hebt nog zat!).

frames, table based layout, geen doctype, flash menu. site opent in popup, splascreen - allemaal no-no's. tegenwoordig doen we aan webstandaarden en toegankelijkheid

(toegankelijkheid: hoezo blinden gebruiken jouw website toch niet - de grootste blinde gebruikers van je website zijn de zoekmachines!).
er is inderdaad nog "te veel" ruimte over en dat gaan wij volgende week aanpassen. bedankt in ieder geval voor de tip...!!!
pi_30230878
de menus worden aangepast en het logo zal waarschijnlijk in flash verwerkt worden. ook zal ik de website aanpassen zodat deze weer gewoon in de browser te bekijken is. meer tips zijn van harte welkom..
pi_30232397
www.hetamendement.nl

een website van een organisatie ter verlevendiging van de politiek van binnenuit. de website is onder andere ter ondersteuning van het magazine dat door de organisatie wordt uitgegeven.
pi_30233104
quote:
op zaterdag 3 september 2005 16:30 schreef thescienceman het volgende:
www.hetamendement.nl
ik heb even gekeken, en meteen weggeklikt. achtergrondmuziek =
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_30233439
quote:
op zaterdag 3 september 2005 16:56 schreef berkery het volgende:

[..]

ik heb even gekeken, en meteen weggeklikt. achtergrondmuziek =
dat is alleen op de eerste pagina en duurt maar een paar seconden.
pi_30233645
quote:
op zaterdag 3 september 2005 17:09 schreef thescienceman het volgende:

[..]

dat is alleen op de eerste pagina en duurt maar een paar seconden.
ja, maar ik was al op zoek naar een stopknop ofzoiets, en toen ik die niet zag was ik weg. dat moet je toch iets zeggen, hoop ik.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_30235814
voordat je die stopknop gevonden hebt is het geluid al afgelopen...
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:47:18 #282
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_30236353
quote:
op zaterdag 3 september 2005 16:30 schreef thescienceman het volgende:
www.hetamendement.nl

een website van een organisatie ter verlevendiging van de politiek van binnenuit. de website is onder andere ter ondersteuning van het magazine dat door de organisatie wordt uitgegeven.
  • achtergrondgeluid. niet doen, heeft helemaal niets met de site te maken en voegt niets toe behalve frustratie bij de gebruiker.
  • blauw, wit en grijs is de niet de meest spannende kleurencombinatie, zeker niet wanneer je ze enkel opgeeft als wat achtergrondkleurtjes. het geeft de site een heel erg ingekaderd gevoel, en het doet me ook een beetje denken aan windowsupdate.com, alhoewel die met dezelfde soort kleuren wel een speels en toch netjes effect hebben gecreëerd.
  • ik zie een enorme witte lege ruimte bovenaan de pagina, met een heel erg klein plaatje erin. is dit een soort header? het ziet er een beetje uit of je gewoonweg vergeten bent daar boven iets te doen. zeker wanneer daaronder wel een soort van grafische header verschijnt.
  • er staat ineens een afbeelding die geheel niet bij de site lijkt te horen qua kleuren met daaronder 13/16. wat is dit? waarom staat het daar? wat moet ik ermee?
  • als ik naar de verschillende pagina's ga, verdwijnt de menu-link naar de huide pagina uit het menu. dit is enigszins verwarrend, omdat er ineens links in een andere volgorde lijken te staan. niet doen.
  • de header is niet op elke pagina even hoog, met als gevolg dat het menu bij elke pagina weer ergens ander staat. dit is ook behoorlijk irritant met betrekking tot de navigatie.
  • je noemt "het amendement" regelmatig met een frequentie van drie keer per twee zinnen. dit leest niet echt lekker weg, gebruik wat alternatieven of herschrijf sommige van de teksten zodat je er niet steeds naar hoeft te verwijzen.
  • het gebruikelijke "tabellen zijn slecht, css is koning"-verhaal.
  • pi_30236663
    quote:
    op zaterdag 3 september 2005 18:47 schreef leshy het volgende:
  • achtergrondgeluid. niet doen, heeft helemaal niets met de site te maken en voegt niets toe behalve frustratie bij de gebruiker.
  • het geluid heeft te maken met de organisatie, maar het logo kan ook gewoon zonder geluid, ook al is het een kort geluid. dit neem ik mee. aangepast
    quote:
  • blauw, wit en grijs is de niet de meest spannende kleurencombinatie, zeker niet wanneer je ze enkel opgeeft als wat achtergrondkleurtjes. het geeft de site een heel erg ingekaderd gevoel, en het doet me ook een beetje denken aan windowsupdate.com, alhoewel die met dezelfde soort kleuren wel een speels en toch netjes effect hebben gecreëerd.
  • blauw is de hoofdkleur uit de huisstijl. de opmaak is hetzelfde opgebouwd als de huisstijl. de kleur en de opbouw kunnen dus niet zo makkelijk veranderd worden.
    quote:
  • ik zie een enorme witte lege ruimte bovenaan de pagina, met een heel erg klein plaatje erin. is dit een soort header? het ziet er een beetje uit of je gewoonweg vergeten bent daar boven iets te doen. zeker wanneer daaronder wel een soort van grafische header verschijnt.
  • ik ben daarin niets vergeten neer te zetten, maar misschien is het een idee om het logo ipv links uit te lijnen te centreren? zou dat beter zijn? aangepast
    quote:
  • er staat ineens een afbeelding die geheel niet bij de site lijkt te horen qua kleuren met daaronder 13/16. wat is dit? waarom staat het daar? wat moet ik ermee?
  • dat is het logo van de stichting drempelvrij (www.drempelvrij.nl). verwijderd
    quote:
  • als ik naar de verschillende pagina's ga, verdwijnt de menu-link naar de huide pagina uit het menu. dit is enigszins verwarrend, omdat er ineens links in een andere volgorde lijken te staan. niet doen.
  • het mag dan verwarrend zijn, maar het is bewust zo gedaan, omdat er anders een link staat die naar de huidige pagina verwijst. vanuit navigatiestandpunt en -duidelijkheid is dit dus weggelaten. aangepast
    quote:
  • de header is niet op elke pagina even hoog, met als gevolg dat het menu bij elke pagina weer ergens ander staat. dit is ook behoorlijk irritant met betrekking tot de navigatie.
  • daarvoor ben ik nog op zoek naar een oplossing.
    quote:
  • je noemt "het amendement" regelmatig met een frequentie van drie keer per twee zinnen. dit leest niet echt lekker weg, gebruik wat alternatieven of herschrijf sommige van de teksten zodat je er niet steeds naar hoeft te verwijzen.
  • dit ga ik ook maar eens aanpassen. aangepast
    quote:
  • het gebruikelijke "tabellen zijn slecht, css is koning"-verhaal.
  • dit ga ik mogelijk meenemen voor de langere termijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheScienceMan op 05-09-2005 12:32:54 ]
    pi_30254548
    ondanks dat de site nog niet helemaal af is, ziet het er best goed uit. het is idd beter om de muziek van de site te halen en het is ook aan te raden om de teksten kritisch te bekijken. ikzelf maak regelmatig gebruik van een copywriter.
    pi_30257305
    quote:
    op zaterdag 3 september 2005 18:59 schreef thescienceman het volgende:
    het mag dan verwarrend zijn, maar het is bewust zo gedaan, omdat er anders een link staat die naar de huidige pagina verwijst. vanuit navigatiestandpunt en -duidelijkheid is dit dus weggelaten.
    maak 'em dan grijs en shuingedrukt ofzo . dan is het én duidelijk dat je er niet naar toe kan, je zit er al, en het menu verspringt niet op een rare manier .

[ Bericht 1% gewijzigd door idontlikepizza op 04-09-2005 16:43:01 ]
    pi_30261215
    quote:
    op zaterdag 3 september 2005 18:59 schreef thescienceman het volgende:
    het mag dan verwarrend zijn, maar het is bewust zo gedaan, omdat er anders een link staat die naar de huidige pagina verwijst. vanuit navigatiestandpunt en -duidelijkheid is dit dus weggelaten.
    [..]
    bull$..

dan had je wel een breadcrumb ingebouwd.

-r-
    pi_30276500
    quote:
    op zondag 4 september 2005 16:40 schreef roönaän het volgende:

[..]

bull$..

dan had je wel een breadcrumb ingebouwd.

-r-
    ik laat het jouw mening of het 'bullshit' is of niet, deze menustructuur wordt niet aangepast.
      maandag 5 september 2005 @ 01:28:57 #288
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_30277650
    quote:
    op maandag 5 september 2005 00:40 schreef thescienceman het volgende:
    ik laat het jouw mening of het 'bullshit' is of niet, deze menustructuur wordt niet aangepast.
    persoonlijk zou ik sterk overwegen dit standpunt te herzien.

een verspringend menu waarin de menu-items wisselen is een doodssteek voor de duidelijkheid van de navigatie. in het geval van deze site wordt dit effect versterkt omdat ook de positie van het menu per pagina wisselt. en een duidelijke navigatie is zo ongeveer het allerbelangrijkste punt van een site.

bezoek eens wat andere sites, en hou in de gaten of de menu's daarvan het toestaan om naar de pagina zelf te navigeren. je zult zien dat dit vrijwel zonder uitzondering het geval is. dit heeft een reden, en daarvan afwijken om de reden geen links naar de pagina waar je al bent te willen hebben, is zo ongeveer als hoeken aan een wiel toevoegen om te voorkomen dat een auto gaat rijden als je de handrem erop vergeet te zetten
      maandag 5 september 2005 @ 02:56:04 #289
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_30278950
    inderdaad, deze navigatie is te verwarrend voor een achteloze surfer. overigens, als ik wil terugkeren naar de hoofdpagina, hoe?

maak je menu consistent, niet steeds een ander menu en ook nog eens een versprongen menu. dit maakt het voor de gebruiker allemaal heel wat duidelijker dan dit. en als je echt niet wil dat de gebruiker op dezelfde link klikt als waar hij is, dan maak je er toch geen link van?

het is me in ieder geval allemaal te verwarrend en als ik een gewone surfer was geweest was ik allang weer weg van je siteje
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    pi_30284678
    zoals ik al had opgemerkt ben ik nog bezig met het zoeken naar een oplossing voor het verspringend menu. daar telkens op blijven wijzen heeft dus geen enkel nut.

een link naar de hoofdpagina was voorheen wat duidelijker doordat het klikken op het logo je terugbrengt naar de hoofdpagina (toen stond het logo nog linksboven het menu). dit zal ik aanpassen. aangepast

echter, als iets 'bullshit' genoemd wordt, ben ik sterk geneigd hier niet op in te gaan. er had ook op een fatsoenlijke manier gereageerd kunnen worden. effectief reageren zoals dionysuz en leshy deden was een stuk opbouwender en expliquerender geweest. laat ik wel stellen, dat ik na deze post niet meer in ga op dit onderwerp.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheScienceMan op 05-09-2005 12:33:29 ]
      maandag 5 september 2005 @ 12:56:38 #291
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_30285584
    maar even over dat menu he

nee grapje, ik heb wel nog wat inhoudelijke opmerkingen over je site. ik heb je source eens bekeken en gezien dat je de layout van je site volledig met tabellen doet. tabellen zijn hier eigenlijk niet voor bedoeld, laden traag en het kan zijn dat het in verschillende browsers dan anders uit ziet.

overigens een kleine opmerking . ik zie dat je bij je <body> tag leftmargin=0 topmargin=0 marginwidth=0 marginheight=0 gespecificeerd hebt. ik zou gewoon in je css body { margin: 0px; } of { margin: 0 0 0 0; } opnemen, aangezien verschillende browsers die eerste verschillend kunnen interpreteren.
    pi_30292232
    overigens kan je ook in je css * { margin: 0; padding 0; } doen, vind ik altijd heel prettig, zorgt ervoor dat je totale controle hebt over je margin's en padding's...
    pi_30302475
    quote:
    op maandag 5 september 2005 00:40 schreef thescienceman het volgende:

[..]

er vanuitgaande dat boeken over usability niet in jouw boekenkast voorkomen, behoudt ik mijzelf het recht voor om jouw opmerking over de pluspunten op het gebied van navigatie en duidelijkheid bij het laten verdwijnen van menu items wel degelijk bullshit te noemen.

punt is dat je in dit soort zaken niet moet kijken naar wat jij duidelijk vind, maar wat "de gebruiker" duidelijk vind. een credo hierbij is "don't make me think". (zie ook het gelijk getitelde boek overigens).

het eerste wat hier door iedereen wordt gezegd is "waar is dat ene menuitem gebleven". vergelijk dit met bovenstaand credo, en overdenk je bezigheden nog maar een keer.

hoewel mijn reactie natuurlijk arogant is, denk ik dat je je in dit topic niet zo stug moet gedragen zoals je nu doet, of gewoon niet om een sitecheck moet vragen

als je overigens echt aan duidelijkheid en een overzichtelijke navigatiestructuur wilt werken is een breadcrumb, zoals eerder opgemerkt, een zeer goede toevoeging.
    pi_30720729
    wij hebben vorige week 1 van onze websites vernieuwd!
    graag jullie feedback hierop en misschien ook nog een toevoeging op de tarieven

betreft http://www.smsoorlog.nl/
    pi_30721495
    teveel data op de voorpagina. liever een grote lompe knop voor abonnementen/prepaid dan meteen zo'n tabel in fontsize 10 voor mijn snuffert.
    pi_30787604
    quote:
    op maandag 19 september 2005 10:59 schreef flat_erik het volgende:
    wij hebben vorige week 1 van onze websites vernieuwd!
    graag jullie feedback hierop en misschien ook nog een toevoeging op de tarieven

betreft http://www.smsoorlog.nl/
    hey, ik heb de site bekeken en zal kijken wat ik je voor tips en opmerkingen kan meegeven...

design
    layout is prima, zo op het eerste gezicht.
    ik zou proberen om het vrolijke groen van het plaatje linksboven ergens rechtsonderaan nog terug te laten komen. behalve dit vrolijke groen is de site nu namelijk vooral saai grijs.
    ik moet scrollen om de banner onderaan goed te zien. ik vind dat storend, zeker als ik zie dat bovenaan de pagina nog ruimte is die niet wordt gebruikt, net als tussen de afzonderlijke onderdelen.
    fijn lettertype!

inleidende tekst
    de inleidende tekst is duidelijk. maar wel te lang. als ik snel wil zien wat dit voor site is, wil ik dat binnen een paar seconden weten en niet na een minuut lezen. ik stel voor om één deel van de tekst eruit te lichten, bijvoorbeeld vet te maken, net als bij de krant. zo ziet de lezer direct waar het artikel (de site) over gaat en kan hij eventueel verder lezen voor meer informatie.

tarievenoverzicht
    mooi opgezet. lekker strak, verschillende achtergrondkleuren voor de rijen en dat huisje is natuurlijk vet mooi maar... nu weet ik dat er per provider talloze verschillende smstarieven bestaan. zo heb je smsbundels, talloze abonementen etc. een notatie als "tarief x/tarief y" is mij niet duidelijk genoeg. is het geen idee dat je op de naam van de provider kunt klikken om zo naar een (interne) pagina te gaan die duidelijkheid geeft over wanneer een sms bij provider x nou precies x cent kost?
    voor oudere mensen met slechte ogen zal het overigens niet echt duidelijk te lezen zijn.

overige pagina's
    op alle overige pagina's staat rechtsbovenaan iedere keer dezelfde inleidende tekst. waarom? de lezer hoeft de tekst toch niet iedere keer te lezen? gebruik de ruimte voor andere doeleinden die bijvoorbeeld nog meer reclame bevatten.
    dezelfde banner op iedere pagina lijkt mij ook niet zo effectief. als ik op pagina 1 de aanbieding niet boeiend vond, dan op pagina 2 ook niet. nu kan het natuurlijk zijn dat ik de banner een paar keer gemist heb, maar na een paar keer dezelfde banner op mijn scherm te hebben gehad valtie helemaal niet meer op.

foutje?
    de alttekst van het plaatje linksbovenaan is "buy now". maar ik kan er niet op klikken?!! beetje vreemd.

succes met de site!
    pi_30904832
    graag gedaan hoor, flat_erik. heb je de feedback ook bekeken? beetje stil hier hè.
    of was het een poging tot meer bezoekers op de website?
    pi_30931344
    oke ik heb ook een site gemaakt, ben er nu een maand mee bezig en in de laatste week wat met div's en css geprobeert... de code zal vast nog wel brak zijn (en daarop wil ik natuurlijk ook kritiek, opbouwend) maar heb mijn site in zowel ie als in firefox getest met de resoluties 800 bij 600 en 1024 bij 768 en daarin vond ik het wel goed lijken...

ik ga er helemaal niet vanuit dat mijn site door een css of html validatie komt en gebruik ook nog steeds tables om mijn informatie goed te plaatsen binnen mijn div's (eerst gebruikte ik frames voor mijn pagina indeling en tables voor de lay-out).

maar alle tips en kritiek (wat er wel genoeg zal zijn) is welkom, mijn site is hier te vinden. bedankt alvast

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2005 23:40:26 ]
      maandag 26 september 2005 @ 06:07:47 #299
    39240 jagermaster
    pi_30935338
    quote:
    op zondag 25 september 2005 23:30 schreef #ANONIEM het volgende:
    maar alle tips en kritiek (wat er wel genoeg zal zijn) is welkom, mijn site is hier te vinden. bedankt alvast
    menu
    tekst op menu items leest niet lekker en zou de achtergrond door laten lopen tot de rand nu is het zo afgekapt.. in het plaatje van refferal systemen boven het menu zit aan de linkerkant bij het schuine gedeelte nog wat gele pixels in het blauw. (bij partner is het het zelfde)
    de achtergrond van home zou ik ook door laten lopen over de hele breedte van het menu kader en zou iets meer nadruk leggen hierop doorbijvoorbeeld de tekst home vet te maken. of misschien home vooraan bij het horizontale menu zetten?

800x600? volgens mij niet. dit zie ik tenminste als me browser op een venstergrote staat van 800x600

tekst
    tekst gecentreerd maakt het moeilijk leesbaar, zekers als het een zwart op blauw is. hoe meer contrast tussen tekstkleur en achtergrond kleur hoe beterleesbaar het wordt.
    Where's my fear???
    pi_30939012
    quote:
    op woensdag 21 september 2005 12:32 schreef altf4 het volgende:

[..]

hey, ik heb de site bekeken en zal kijken wat ik je voor tips en opmerkingen kan meegeven...

design
    layout is prima, zo op het eerste gezicht.
    ik zou proberen om het vrolijke groen van het plaatje linksboven ergens rechtsonderaan nog terug te laten komen. behalve dit vrolijke groen is de site nu namelijk vooral saai grijs.
    ik moet scrollen om de banner onderaan goed te zien. ik vind dat storend, zeker als ik zie dat bovenaan de pagina nog ruimte is die niet wordt gebruikt, net als tussen de afzonderlijke onderdelen.
    fijn lettertype!

inleidende tekst
    de inleidende tekst is duidelijk. maar wel te lang. als ik snel wil zien wat dit voor site is, wil ik dat binnen een paar seconden weten en niet na een minuut lezen. ik stel voor om één deel van de tekst eruit te lichten, bijvoorbeeld vet te maken, net als bij de krant. zo ziet de lezer direct waar het artikel (de site) over gaat en kan hij eventueel verder lezen voor meer informatie.

tarievenoverzicht
    mooi opgezet. lekker strak, verschillende achtergrondkleuren voor de rijen en dat huisje is natuurlijk vet mooi maar... nu weet ik dat er per provider talloze verschillende smstarieven bestaan. zo heb je smsbundels, talloze abonementen etc. een notatie als "tarief x/tarief y" is mij niet duidelijk genoeg. is het geen idee dat je op de naam van de provider kunt klikken om zo naar een (interne) pagina te gaan die duidelijkheid geeft over wanneer een sms bij provider x nou precies x cent kost?
    voor oudere mensen met slechte ogen zal het overigens niet echt duidelijk te lezen zijn.

overige pagina's
    op alle overige pagina's staat rechtsbovenaan iedere keer dezelfde inleidende tekst. waarom? de lezer hoeft de tekst toch niet iedere keer te lezen? gebruik de ruimte voor andere doeleinden die bijvoorbeeld nog meer reclame bevatten.
    dezelfde banner op iedere pagina lijkt mij ook niet zo effectief. als ik op pagina 1 de aanbieding niet boeiend vond, dan op pagina 2 ook niet. nu kan het natuurlijk zijn dat ik de banner een paar keer gemist heb, maar na een paar keer dezelfde banner op mijn scherm te hebben gehad valtie helemaal niet meer op.

foutje?
    de alttekst van het plaatje linksbovenaan is "buy now". maar ik kan er niet op klikken?!! beetje vreemd.

succes met de site!
    sorry voor de late reactie maar thxz voor je feedback

er zijn idd een aantal dingen die ik direct heb aangepast! de tarieven zijn alleemaal misschien wel teveel op elkaar gepropt en ik zal ff zien hoe ik dit anders kan aanpakken.

ook heb ik de tekst ingekort en het "buy now" weggehaald
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')