aaaaaaahhhh, verander dat 'beheerd' snel in 'beheert' graag!! ik kan er echt niet meer tegen, al die kinderen die tegenwoordig stomweg maar wat doen met die d's en t's... grrrrr.quote:wie zijn wij?
p.f media is een jongdenkende onderneming
die websites ontwikkelt en beheerd.
bedankt voor je feedback. paypal button heeft nu meer white-space, evenals het plaatje onder het menu.quote:op woensdag 24 augustus 2005 08:43 schreef jagermaster het volgende:
[..]
de rondingen in je ontwerp zijn korrelig dat is wel jammer. zou netter zijn als het peffecte rondingen zijn en niet korrelig. [afbeelding]
zou de paypall button niet zo strak tegen de rand aan plaatsen. staat wat netter als er wat tussen ruimte is..
onderin het menu heb je een plaatje geplaatst. deze zit ook strak tegen de rand. iets meer "wit-ruimte" laat het lekkerder bekijken en de tekst eronder beter leesbaar.
ondanks de tekst op home snap ik nog niet wat jullie doen en waar jullie voor zijn.
[..]
wat mij betreft kan er nog meer white space boven en onder de paypal button en de vlaggen, dit is wel erg krap.quote:op donderdag 25 augustus 2005 04:06 schreef castor het volgende:
[..]
bedankt voor je feedback. paypal button heeft nu meer white-space, evenals het plaatje onder het menu.
ik zie geen kvk nummer? zet dat op de beginpagina, dan weet iedereen waar die aan toe is zou ik zeggenquote:op woensdag 24 augustus 2005 09:08 schreef synxter het volgende:
http://www.pfmedia.nl/
ik zou graag jullie mening willen weten van mijn bedrijfs website
alvast bedankt
heeft ie wel.. had het al gecheckedquote:op donderdag 25 augustus 2005 21:59 schreef menesis het volgende:
[..]
ik zie geen kvk nummer? zet dat op de beginpagina, dan weet iedereen waar die aan toe is zou ik zeggen
of heb je dat niet![]()
eerste indruk: ziet er goed verzorgd uit!, alleen vind ik het grijze lettertype slecht leesbaar op de witte achtergrondquote:op vrijdag 26 augustus 2005 17:19 schreef noukster het volgende:
www.noukster.com
hij heeft een totaal nieuwe lay out, en ik denk zelf dat ie zo zowel technisch als gebruiksvriendelijk goed is, maar misschien zijn er nog wat verbeteringspunten?
ik krijg een 404quote:op vrijdag 26 augustus 2005 19:58 schreef chandler het volgende:
graag een snelle check op www.autorijschooltema.nl dit is de rijschool van me stiefpa en ik hoop dat ie door de controlles van jullie heen komen
eerste indruk: informatie staat op de goede plek. niet teveel gelul, to the point. zoals het hoortquote:op vrijdag 26 augustus 2005 19:58 schreef chandler het volgende:
graag een snelle check op www.autorijschooltema.nl www.temaautorijschool.nl dit is de rijschool van me stiefpa en ik hoop dat ie door de controlles van jullie heen komen
persoonlijk vind ik felgroen vrijwel altijd lelijk in een website. maar, als het logo van de rijschool felgroen is kan ik me er iets bij voorstellen.quote:op vrijdag 26 augustus 2005 19:58 schreef chandler het volgende:
graag een snelle check op www.autorijschooltema.nl www.temaautorijschool.nl dit is de rijschool van me stiefpa en ik hoop dat ie door de controlles van jullie heen komen
geeft hij les in een new beetle?quote:op vrijdag 26 augustus 2005 19:58 schreef chandler het volgende:
de gepreferreerde taal kan je uit de headers halen natuurlijks. splash screens voor taalkeuze zijn nowadays nauwelijk nodig zolang je de mogelijkheid blijft bieden om tussen de talen te switchen.quote:op vrijdag 26 augustus 2005 17:19 schreef noukster het volgende:
www.noukster.com
hij heeft een totaal nieuwe lay out, en ik denk zelf dat ie zo zowel technisch als gebruiksvriendelijk goed is, maar misschien zijn er nog wat verbeteringspunten?
goeie duidelijk site. niet meer dan nodig. kijk alleen even naar dat ene van roonaan.quote:op vrijdag 26 augustus 2005 17:19 schreef noukster het volgende:
www.noukster.com
ziet er goed uit. niet bijzonder, gewoon goed. regelmatig een update, très bien!quote:op vrijdag 26 augustus 2005 17:19 schreef noukster het volgende:
www.noukster.com
heb nog meer ruimte toegevoegd en de vlaggen nu rechtsboven ipv linksboven.quote:op donderdag 25 augustus 2005 06:32 schreef ernest0 het volgende:
[..]
wat mij betreft kan er nog meer white space boven en onder de paypal button en de vlaggen, dit is wel erg krap.
laat die site liever niet in een fullsceen pop-up scherm openen (en dan nog met zijbalken). heb ik en vele anderen een bloedhekel aan. gewoon openen in het scherm van de homepage.quote:op vrijdag 2 september 2005 23:35 schreef patrick-380 het volgende:
de site: www.endorphin-consultancy.nl
gebruik dequote:op vrijdag 2 september 2005 23:42 schreef patrick-380 het volgende:
laat die site liever niet in een fullsceen pop-up scherm openen (en dan nog met zijbalken). heb ik en vele anderen een bloedhekel aan. gewoon openen in het scherm van de homepage.
dit zal idd op zeer korte termijn aangepast worden. ikzelf ben hier ook geen voorstander van.
zoals is gezegt nieuwe vensters voor de website in popupvorm en dergelijke zijn not-done.quote:op vrijdag 2 september 2005 23:35 schreef patrick-380 het volgende:
oke, hier is de site die ik (ism een andere partner) heb gemaakt. er zijn nog een aantal foutjes (jaja, zoals explorer 5.5 etc) en daarnaast ben ik druk bezig met de vacaturedatabase... hebben jullie nuttige / goede tips voor mij dit ik kan toepassen??? hoor het graag..
misschien een scrollbar handig?quote:op vrijdag 2 september 2005 23:35 schreef patrick-380 het volgende:
oke, hier is de site die ik (ism een andere partner) heb gemaakt. er zijn nog een aantal foutjes (jaja, zoals explorer 5.5 etc) en daarnaast ben ik druk bezig met de vacaturedatabase... hebben jullie nuttige / goede tips voor mij dit ik kan toepassen??? hoor het graag..
vormgeving is goed. het menutje kan nog wel wat aandacht gebruiken. (misschien persoonlijke smaak - maar ik zou tweede level items uitlijnen met het eerste level item) ook mag het menu wel wat meer ruimte (ik bedoel - je hebt nog zat!).quote:op vrijdag 2 september 2005 23:35 schreef patrick-380 het volgende:
er is inderdaad nog "te veel" ruimte over en dat gaan wij volgende week aanpassen. bedankt in ieder geval voor de tip...!!!quote:op zaterdag 3 september 2005 01:25 schreef wijsneus het volgende:
[..]
vormgeving is goed. het menutje kan nog wel wat aandacht gebruiken. (misschien persoonlijke smaak - maar ik zou tweede level items uitlijnen met het eerste level item) ook mag het menu wel wat meer ruimte (ik bedoel - je hebt nog zat!).
frames, table based layout, geen doctype, flash menu. site opent in popup, splascreen - allemaal no-no's. tegenwoordig doen we aan webstandaarden en toegankelijkheid
(toegankelijkheid: hoezo blinden gebruiken jouw website toch niet - de grootste blinde gebruikers van je website zijn de zoekmachines!).
ik heb even gekeken, en meteen weggeklikt. achtergrondmuziek =quote:
dat is alleen op de eerste pagina en duurt maar een paar seconden.quote:op zaterdag 3 september 2005 16:56 schreef berkery het volgende:
[..]
ik heb even gekeken, en meteen weggeklikt. achtergrondmuziek =![]()
ja, maar ik was al op zoek naar een stopknop ofzoiets, en toen ik die niet zag was ik weg. dat moet je toch iets zeggen, hoop ik.quote:op zaterdag 3 september 2005 17:09 schreef thescienceman het volgende:
[..]
dat is alleen op de eerste pagina en duurt maar een paar seconden.
quote:op zaterdag 3 september 2005 16:30 schreef thescienceman het volgende:
www.hetamendement.nl
een website van een organisatie ter verlevendiging van de politiek van binnenuit. de website is onder andere ter ondersteuning van het magazine dat door de organisatie wordt uitgegeven.
het geluid heeft te maken met de organisatie, maar het logo kan ook gewoon zonder geluid, ook al is het een kort geluid. dit neem ik mee. aangepastquote:op zaterdag 3 september 2005 18:47 schreef leshy het volgende:achtergrondgeluid. niet doen, heeft helemaal niets met de site te maken en voegt niets toe behalve frustratie bij de gebruiker.
blauw is de hoofdkleur uit de huisstijl. de opmaak is hetzelfde opgebouwd als de huisstijl. de kleur en de opbouw kunnen dus niet zo makkelijk veranderd worden.quote:blauw, wit en grijs is de niet de meest spannende kleurencombinatie, zeker niet wanneer je ze enkel opgeeft als wat achtergrondkleurtjes. het geeft de site een heel erg ingekaderd gevoel, en het doet me ook een beetje denken aan windowsupdate.com, alhoewel die met dezelfde soort kleuren wel een speels en toch netjes effect hebben gecreëerd.
ik ben daarin niets vergeten neer te zetten, maar misschien is het een idee om het logo ipv links uit te lijnen te centreren? zou dat beter zijn? aangepastquote:ik zie een enorme witte lege ruimte bovenaan de pagina, met een heel erg klein plaatje erin. is dit een soort header? het ziet er een beetje uit of je gewoonweg vergeten bent daar boven iets te doen. zeker wanneer daaronder wel een soort van grafische header verschijnt.
dat is het logo van de stichting drempelvrij (www.drempelvrij.nl). verwijderdquote:er staat ineens een afbeelding die geheel niet bij de site lijkt te horen qua kleuren met daaronder 13/16. wat is dit? waarom staat het daar? wat moet ik ermee?
het mag dan verwarrend zijn, maar het is bewust zo gedaan, omdat er anders een link staat die naar de huidige pagina verwijst. vanuit navigatiestandpunt en -duidelijkheid is dit dus weggelaten. aangepastquote:als ik naar de verschillende pagina's ga, verdwijnt de menu-link naar de huide pagina uit het menu. dit is enigszins verwarrend, omdat er ineens links in een andere volgorde lijken te staan. niet doen.
daarvoor ben ik nog op zoek naar een oplossing.quote:de header is niet op elke pagina even hoog, met als gevolg dat het menu bij elke pagina weer ergens ander staat. dit is ook behoorlijk irritant met betrekking tot de navigatie.
dit ga ik ook maar eens aanpassen. aangepastquote:je noemt "het amendement" regelmatig met een frequentie van drie keer per twee zinnen. dit leest niet echt lekker weg, gebruik wat alternatieven of herschrijf sommige van de teksten zodat je er niet steeds naar hoeft te verwijzen.
dit ga ik mogelijk meenemen voor de langere termijn.quote:het gebruikelijke "tabellen zijn slecht, css is koning"-verhaal.
maak 'em dan grijs en shuingedrukt ofzoquote:op zaterdag 3 september 2005 18:59 schreef thescienceman het volgende:
het mag dan verwarrend zijn, maar het is bewust zo gedaan, omdat er anders een link staat die naar de huidige pagina verwijst. vanuit navigatiestandpunt en -duidelijkheid is dit dus weggelaten.
bull$..quote:op zaterdag 3 september 2005 18:59 schreef thescienceman het volgende:
het mag dan verwarrend zijn, maar het is bewust zo gedaan, omdat er anders een link staat die naar de huidige pagina verwijst. vanuit navigatiestandpunt en -duidelijkheid is dit dus weggelaten.
[..]
ik laat het jouw mening of het 'bullshit' is of niet, deze menustructuur wordt niet aangepast.quote:op zondag 4 september 2005 16:40 schreef roönaän het volgende:
[..]
bull$..
dan had je wel een breadcrumb ingebouwd.
-r-
persoonlijk zou ik sterk overwegen dit standpunt te herzien.quote:op maandag 5 september 2005 00:40 schreef thescienceman het volgende:
ik laat het jouw mening of het 'bullshit' is of niet, deze menustructuur wordt niet aangepast.
er vanuitgaande dat boeken over usability niet in jouw boekenkast voorkomen, behoudt ik mijzelf het recht voor om jouw opmerking over de pluspunten op het gebied van navigatie en duidelijkheid bij het laten verdwijnen van menu items wel degelijk bullshit te noemen.quote:op maandag 5 september 2005 00:40 schreef thescienceman het volgende:
[..]
ik laat het jouw mening of het 'bullshit' is of niet, deze menustructuur wordt niet aangepast.
hey, ik heb de site bekeken en zal kijken wat ik je voor tips en opmerkingen kan meegeven...quote:op maandag 19 september 2005 10:59 schreef flat_erik het volgende:
wij hebben vorige week 1 van onze websites vernieuwd!
graag jullie feedback hierop en misschien ook nog een toevoeging op de tarieven
betreft http://www.smsoorlog.nl/
menuquote:op zondag 25 september 2005 23:30 schreef #ANONIEM het volgende:
maar alle tips en kritiek (wat er wel genoeg zal zijn) is welkom, mijn site is hier te vinden. bedankt alvast![]()
sorry voor de late reactie maar thxz voor je feedbackquote:op woensdag 21 september 2005 12:32 schreef altf4 het volgende:
[..]
hey, ik heb de site bekeken en zal kijken wat ik je voor tips en opmerkingen kan meegeven...
design
layout is prima, zo op het eerste gezicht.
ik zou proberen om het vrolijke groen van het plaatje linksboven ergens rechtsonderaan nog terug te laten komen. behalve dit vrolijke groen is de site nu namelijk vooral saai grijs.
ik moet scrollen om de banner onderaan goed te zien. ik vind dat storend, zeker als ik zie dat bovenaan de pagina nog ruimte is die niet wordt gebruikt, net als tussen de afzonderlijke onderdelen.
fijn lettertype!
inleidende tekst
de inleidende tekst is duidelijk. maar wel te lang. als ik snel wil zien wat dit voor site is, wil ik dat binnen een paar seconden weten en niet na een minuut lezen. ik stel voor om één deel van de tekst eruit te lichten, bijvoorbeeld vet te maken, net als bij de krant. zo ziet de lezer direct waar het artikel (de site) over gaat en kan hij eventueel verder lezen voor meer informatie.
tarievenoverzicht
mooi opgezet. lekker strak, verschillende achtergrondkleuren voor de rijen en dat huisje is natuurlijk vet mooimaar... nu weet ik dat er per provider talloze verschillende smstarieven bestaan. zo heb je smsbundels, talloze abonementen etc. een notatie als "tarief x/tarief y" is mij niet duidelijk genoeg. is het geen idee dat je op de naam van de provider kunt klikken om zo naar een (interne) pagina te gaan die duidelijkheid geeft over wanneer een sms bij provider x nou precies x cent kost?
voor oudere mensen met slechte ogen zal het overigens niet echt duidelijk te lezen zijn.
overige pagina's
op alle overige pagina's staat rechtsbovenaan iedere keer dezelfde inleidende tekst. waarom? de lezer hoeft de tekst toch niet iedere keer te lezen? gebruik de ruimte voor andere doeleinden die bijvoorbeeld nog meer reclame bevatten.
dezelfde banner op iedere pagina lijkt mij ook niet zo effectief. als ik op pagina 1 de aanbieding niet boeiend vond, dan op pagina 2 ook niet. nu kan het natuurlijk zijn dat ik de banner een paar keer gemist heb, maar na een paar keer dezelfde banner op mijn scherm te hebben gehad valtie helemaal niet meer op.
foutje?
de alttekst van het plaatje linksbovenaan is "buy now". maar ik kan er niet op klikken?!! beetje vreemd.
succes met de site!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |