abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28239173
quote:
Speler União Leiria overleden in oefenpotje

Een wedstrijd met vrienden is uitgelopen op een drama voor Hugo Cunha (28). De middenvelder van União Leiria zakte tijdens het duel in elkaar en overleed later in het ziekenhuis.
Voorzitter João Bartolomeu reageerde geschokt op het dramatische nieuws. 'Hij was jong en was gezond. Op dit moment heb ik geen woorden om te beschrijven wat ik voel.' Volgens clubarts Amilcar Silva wees niet op gezondheidsproblemen.

Hugo Cunha had zijn eerste seizoen bij União Leiria achter de rug, waarin hij slechts zeven keer in de basis mocht starten. De middenvelder speelde daarvoor voor Vitória Guimarães en Campomaiorense.

vi.nl
Alweer een.
That's all folks!
pi_28241117
quote:
Op zondag 26 juni 2005 00:30 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Alweer een.
Ja, dat sucks...

En noem het toeval, maar alweer een speler uit Portugal
  Trouwste user 2022 zondag 26 juni 2005 @ 14:58:09 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_28249612
Jeetje, zou er meer achter steken ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_28250555
Ook Joop Stoffelen, oud-Ajacied, international en coach van de oud-internationals tot 1992 is overleden op 84-jarige leeftijd.

En Hugo Cunha, rust in vrede... 28...

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 27 juni 2005 @ 10:57:51 #105
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28266154
DE FIFA gaat er wel iets aan doen (voor zover dat mogelijk is)

WK 2006: FIFA verplicht hartonderzoek

Alle spelers die volgend jaar deelnemen aan het WK in Duitsland moeten verplicht vooraf een hartonderzoek ondergaan. De wereldvoetbalbond FIFA heeft dat besloten na het toenemende aantal sterfgevallen onder voetballers door acute hartstilstand.

Het meest recent is de dood van Hugo Cunha. De 28-jarige Portugese middenvelder van União Lleiria overleed tijdens een partijtje met vrienden omdat zijn hart ermee ophield.

Eerder schokte de plotse dood van de Hongaarse international Miklos Feher tijdens een duel van Benfica de voetbalwereld. Net zoals Marc Vivien Foé compleet uit het niets in elkaar zakte en stierf toen Kameroen het in de Confederations Cup twee jaar geleden opnam tegen Colombia.
pi_28266892
Het is wel goed zo'n eerste aanzet, nu nog een verplichte keuring bij de clubs.
That's all folks!
  maandag 27 juni 2005 @ 11:27:35 #107
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28266933
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:26 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is wel goed zo'n eerste aanzet, nu nog een verplichte keuring bij de clubs.
Maar waarom doen de clubs dat niet dan... In heel veel bedrijfstakken heb je wel een jaarlijkse/tweejaarlijkse keuring..
pi_28266998
Ik heb geen idee wat clubs precies doen, lijkt me wel dat de spelers vaak getest worden. Maar ik denk niet dat veel clubs een hartonderzoek in het schema hebben zitten.
That's all folks!
  maandag 27 juni 2005 @ 11:29:47 #109
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28267005
Chelsea heeft steeds minder makkelijk beet

27/6/2005 10:47

Chelsea heeft moeite de selectie te versterken met een spits van naam en faam. De Engelse landskampioen vangt steeds vaker bot bij clubs, die hun sterren niet willen laten gaan.

Bij de laatste vooralsnog mislukte poging om de aanval te versterken stuitte Chelsea op een nee van Atlético Madrid, dat niet meewerkt aan een vertrek van Fernando Torres. 'Hij is alleen te koop voor zijn afkoopsom van 80 miljoen euro', luidde de Madrileense mededeling.

Eerder kregen de vermogende Londenaren een zelfde soort antwoord van Juventus, AC Milan en Barcelona. De Europese concurrenten willen David Trezeguet, Andrei Sjevtsjenko en Samuel Eto'o niet laten gaan. Tenzij Chelsea de knip trekt om recordbedragen uit te geven.

Chelsea-coach José Mourinho erkende op de Portugese televisie dat het zijn club niet gemakkelijk wordt gemaakt. 'Het is erg moeilijk voor Chelsea om spelers te contracteren. We hebben al een heel goede ploeg en de grote clubs willen hun beste spelers behouden.'

Toch heeft de Portugees er vertrouwen in dat hij het weer goed gaat doen met Chelsea. 'Ik heb de laatste drie jaar steeds gezegd dat ik kampioen zou worden en dat kwam steeds uit. Waarschijnlijk zitten mensen te wachten op het moment dat het misgaat. Maar ik vermoed dat ik dit seizoen weer win.'
  maandag 27 juni 2005 @ 11:31:06 #110
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28267046
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:29 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb geen idee wat clubs precies doen, lijkt me wel dat de spelers vaak getest worden. Maar ik denk niet dat veel clubs een hartonderzoek in het schema hebben zitten.
Als je alszijnde een fysio of arts iets merkt aan een speler geef je dat lijkt me aan bij de technische staf.
Die moeten dan toch die speler wat vaker laten keuren/nakijken
pi_28267115
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:31 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Als je alszijnde een fysio of arts iets merkt aan een speler geef je dat lijkt me aan bij de technische staf.
Die moeten dan toch die speler wat vaker laten keuren/nakijken
Maar dat is juist zo moeilijk. Iemand kan kerngezond zijn maar wel een afwijking hebben aan z'n hart. De betreffende speler weet het meestal zelf niet eens.
That's all folks!
  maandag 27 juni 2005 @ 11:35:24 #112
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28267200
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:32 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Maar dat is juist zo moeilijk. Iemand kan kerngezond zijn maar wel een afwijking hebben aan z'n hart. De betreffende speler weet het meestal zelf niet eens.
Het is idd moeilijk om het zeker vast te stellen, en een heleboel spelers verkiezen de sport boven de gezondheid... (zou ik misschien ook wel doen)
  maandag 27 juni 2005 @ 13:11:16 #113
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28270215
'Collina mag toch nog jaartje langer fluiten'

27/6/2005 12:57

Pierluigi Collina mag hoogstwaarschijnlijk komend seizoen toch weer wedstrijden leiden in de Serie A. De Italiaanse topscheidsrechter kan zijn verplichte pensioen uitstellen omdat de nationale voetbalbond een uitzondering wenst te maken.

Volgens de nationale regels moeten arbiters ermee ophouden zodra het seizoen waarin ze 45 jaar worden erop zit. Internationaal geldt dat 45-jarigen het kalenderjaar mogen afmaken voordat ze 'te oud' worden bevonden om nog actief te zijn op het hoogste niveau.

Collina geldt fysiek en qua prestaties allesbehalve als versleten. Ook de Italiaanse voetbalbond lijkt zich dat te realiseren en stemt er volgens persbureau ANSA mee in om de haarloze arbiter langer in actie te houden.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:49:17 #114
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28275238
De Londense voetbalclub Chelsea FC heeft weer eens van zich doen spreken, al is 't dit keer niet op de transfermarkt voor spelers. De club heeft een nieuwe spelersbus besteld, met een waarde van 600.000 pond, zo'n 900.000 euro.

Clubeigenaar en miljardair Roman Abramovich heeft de bus helemaal bulletproof laten uitvoeren, om z'n voetbalmiljonairs optimaal te kunnen beveiligen. Daarnaast is de bus voorzien van onder meer massagetafels een zelfs een hydro-therapeutisch bubbelbad.

Volgens een welingelichte bron wilde de club "...de spelers alles geven om ook het volgende seizoen optimaal te presteren." Een probleem derhalve: Het eisen- en voorzieningenniveau van de bus ligt zo hoog, dat de verwachte oplevering pas maart volgend jaar zal plaatsvinden.

De bus wordt gebouwd door een bedrijf in Tampa, Florida. Dit bedrijf bouwde in het verleden onder meer de campagne-bus voor de verkiezing van de huidige president van de VS, George W. Bush.
pi_28275435
Schitterend
That's all folks!
pi_28275643
maart volgend jaar, daar heb je wat aan
  Trouwste user 2022 maandag 27 juni 2005 @ 16:46:57 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_28277013
Die spelersbus is twee keer het hele budget van RKC.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 27 juni 2005 @ 19:14:27 #118
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28281150
Ja, dan heb je een bus van 9 ton....

En dan worden ze op straat doodgeschoten
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 juni 2005 @ 21:18:43 #119
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28283941
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:14 schreef DeTolk het volgende:
Ja, dan heb je een bus van 9 ton....

En dan worden ze op straat doodgeschoten
dan krijgen ze een kogelvrije glazen stolp mee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 27 juni 2005 @ 21:20:02 #120
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28283987
Nou, zal dat stadion ook wel worden uitgerust met een glazen koepel over het veld
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:05:08 #121
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28296316
'Real Madrid doet laatste bod op Robinho'

28/6/2005 10:26

Robinho wil nog voor hij terugkeert naar Brazilië zijn overgang naar Real Madrid bezegelen. Maar daartoe moet Santos wel het ultieme bod van Real Madrid accepteren, vóór 8 juli welteverstaan. 'En dit is geen spelletje.'

Robinho is momenteel met Brazilië actief op de Confederations Cup, waar hij vanavond in de finale moet aantreden tegen Argentinië. De 21-jarige aanvaller wil het liefst met die prijs én een contract bij Real Madrid terugkeren in zijn vaderland.

Maar de onderhandelingen tussen Santos en Real Madrid verlopen moeizaam. De Spaanse club heeft inmiddels een bod van naar verluidt 22 miljoen euro neergelegd bij de Braziliaanse club, die bovendien een ultimatum in het vooruitzicht is gesteld.

'Dit is het laatste bod van Real Madrid. Ze hebben beloofd de onderhandelingen te staken. En dit is geen spelletje', zei Vagner Ribeiro, een van de zaakwaarnemers van Robinho die ook de onderhandelingen tussen de clubs begeleid. 'Als Santos het voorstel niet accepteert voor 8 juli, zal Real Madrid een verklaring naar buiten brengen dat de club niet meer geïnteresseerd is in de speler.'

Santos, waar Robinho nog onder contract staat tot 2008, bevestigt een bod te hebben gekregen van Real Madrid. Maar of dat afdoende is, is de vraag. Voorzitter Marcelo Teixeira heeft vorige week op de website van de club nog eens nadrukkelijk gezegd dat 'geïnteresseerde clubs de contractueel vastgelegde afkoopsom van vijftig miljoen dollar' moeten betalen voor Robinho.

Bij het bedrag van vijftig miljoen moet worden aangetekend dat Santos zestig procent van de transferrechten in handen hebben. Robinho zelf en zijn zaakwaarnemer Ribeiro hebben de andere veertig procent in handen en zijn bereid daarvan af te zien in ruil voor een hoger salari
pi_28340305
quote:
Voetbalhooligan
Anderlecht-middenvelder Christian Wilhelmsson heeft voor een rel gezorgd in eigen land. Tijdens een wedstrijd in tweede klasse ging hij als supporter zijn boekje te buiten.

Wilhelmsson ging kijken naar Mjällby, zijn eerste club. In de 65e minuut was er een betwistbare penaltyfase. Wilhelmsson ging hevig te keer en moest na het laatste fluitsignaal stoom aflaten. Hij sprong het veld op en schold de scheidsrechter de huid vol.

De Zweedse pers smeert alles breed uit en spaart de kritiek niet. "Hij is een idool en dat gedrag is dus schandalig.

Christian Wilhelmsson wordt woensdag verwacht op de eerste training van Anderlecht, maar donderdag verschijnt zijn zaak voor de Disciplinaire Commissie van de Zweedse voetbalbond.

"Die scheids was echt wel heel slecht", verdedigt Wilhelmsson zich in de kranten. "Ik heb dus geen spijt van wat ik deed. Alleen jammer dat ik dat deed voor zoveel volk. Ik had hem beter uitgescholden in de spelerstunnel.

Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck heeft woensdag een gesprek met de speler. "Ik wil checken of dit waar is." In Zweden wacht een schorsing.
Had Ricky van den Bergh ook niet zoiets bij zijn amateurcluppie? Of was dat Koevermans?
pi_28341344
Danny Koevermans was dat idd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:02:37 #124
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_28341878
quote:
Half jaar voorwaardelijk voor Vandenbussche

Brugge - De rechtbank van Brugge heeft voormalig Sparta-keeper Brian Vandenbussche (foto) tot een half jaar voorwaardelijke gevangenisstraf en een boete van 250 euro veroordeeld. De keeper van Heerenveen werd met twee anderen berecht wegens de mishandeling van een Nederlandse man tijdens een avondje stappen.

De 24-jarige doelman raakte in 2002, toen hij nog bij Sparta speelde, met zijn twee metgezellen betrokken bij een caféruzie in Blankenberge. Daarbij werd de Nederlander door een winkelruit geduwd. Hij liep zware snijwonden op en heeft blijvende littekens. De drie moeten bovenop hun straf ook ruim 11.000 euro schadevergoeding betalen. De twee kompanen van Vandenbussche hebben dezelfde straf gekregen als de doelman.
pi_28347151
quote:
'NOS klopt Talpa': WK 2010-rechten binnen

29/6/2005 18:19

De wedstrijden van het WK 2010 in Zuid-Afrika zijn te zien (en horen) bij de NOS. Een woordvoerder van de Nederlandse Omroep Stichting heeft dat bekendgemaakt.

De NOS bemachtigde de uitzendrechten als onderdeel van de European Broadcasting Union (EBU), die door de FIFA als winnaar werd uitgeroepen. Talpa, dat de rechten op het eredivisievoetbal verwierf, blijft daardoor met lege handen achter.

Bron: http://www.vi.nl
Koning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')