abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 16:36:24 #1
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27485793
quote:
Dudek-shuffle populair in discotheken

WARSCHAU, 30 mei 2005 11:10 - De ongewone bewegingen van Jerzy Dudek tijdens de strafschoppenserie van de Champions League tegen AC Milan hebben navolging gevonden. In de Poolse discotheken heeft de "Dudek-shuffle" inmiddels zijn eerste navolgelingen gevonden. Volgens de krant Super Express kan het zelfs dé zomertrend worden.
Met de armen hevig molenwiekend, kronkelend en heen en weer springend voor zijn doellijn probeerde Dudek woensdag in de Champions League-finale de Milanese tegenstanders van de kook te brengen. En met succes. In een reeks foto's ontrafelt de krant de zeer eigen 'danschoreografie' van Dudek.
Niet enkel in Poolse discotheken krijgt de Dudek-dans navolging. Ook de cheerleaders van basketbalclub Polonia Warschau zien in doelman een heuse trendsetter. "Wie cool wil zijn, danst zoals Dudek", brallen de Polen in koor.

Zie profiel. :')
A.M.A.B
  Trouwste user 2022 maandag 30 mei 2005 @ 17:44:57 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_27487913
Zwamborn naar Willem 2 als Technisch Directeur.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_27487993
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:36 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Zie profiel.
Geweldig...hij stond dan ook wel erg leuk te dansen
pi_27489932
Overigens was deel 4 toch nog niet dicht??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27490193
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:18 schreef methodmich het volgende:
Jawel, kijk maar eens bij de gesloten topics
  maandag 30 mei 2005 @ 19:32:21 #6
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27490294
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:18 schreef methodmich het volgende:
Ik ga echt geen nieuwe openen als 4 nog open was. Dat was die niet, dus bij deze.
A.M.A.B
pi_27490792
Ik zie het nu inderdaad, al een paar dagen dicht. Opvallend!
www.thuisuiteten.nl
pi_27490856
quote:
Benfica brengt overleden Fehér zijn medaille

Benfica loste maandag een belofte in. Spelers, bestuurders en supporters van de kersverse kampioen brachten een bezoek aan het graf van Miklos Fehér, de Hongaarse speler die vorig seizoen door een hartstilstand overleed tijdens een wedstrijd.
'Bij zijn graf maakten we de belofte dat we het kampioenschap voor hem zouden winnen. Daaraan hebben we ons gehouden, en daarom hebben wij zijn shirt en gouden medaille naar hier gebracht', vertelde voorzitter Luis Filipe Vieira. 'Hij was een lid van onze familie.'

Met aanvoerder Simão legde voorzitter Vieira een shirt en een replica van de kampioensbeker op het kruis van Fehér. Circa honderdzestig mensen waren aanwezig bij de ceremonie.
pi_27493742
Een mooi gebaar.
That's all folks!
pi_27493860
Mooi gebaar, klasse.
  Trouwste user 2022 maandag 30 mei 2005 @ 21:28:07 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_27493871
Ja ik las het al eerder. Mooi.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_27521316
Stond ook in het Benfica-topic. Maar zeker mooi.
www.thuisuiteten.nl
pi_27536886
quote:
Rookverbod in San Siro

De stress verlichten door een sigaretje te roken, is komend seizoen onmogelijk bij thuiswedstrijden van AC Milan en Internazionale. Moet Nederland ook zo'n verbod instellen?

In het San Siro-stadion is per vandaag een rookverbod van kracht. De gemeenteraad ging deze week akkoord met het voorstel om het roken in het San Siro-stadion (waar bijna 80.000 toeschouwers kunnen plaatsnemen) te verbieden.
In Italië zijn per 1 januari 2005 al zeer strenge regels ingevoerd om het roken tegen te gaan. Een peukje paffen is niet meer toegestaan in restaurants, cafés, discotheken en op het werk.
In voetbalstadions was het tot nu toe nog wel mogelijk. Het verbod in San Siro viel niet bij iedereen in goede aarde. Ex-voetbalvedette Gigi Riva weet dat zijn voetbalbeleving er onder zal lijden.
Hij kondigde aan San Siro niet meer te betreden. ,,Ik ben een kettingroker. Ik kan niet genieten van een voetbalwedstrijd als ik geen sigaret mag roken.''
  Trouwste user 2022 woensdag 1 juni 2005 @ 13:30:23 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_27542205
Goeie zet van Riva

pi_27542866
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:53 schreef brighton het volgende:

[..]

nogmaals heel erg mooi gebaar van Benfica
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:07:43 #16
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_27545485
pi_27545822
Braamhaar fungeert op het WK onder 20 slechts als vierde man.
That's all folks!
  woensdag 1 juni 2005 @ 17:17:50 #18
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_27549496
Misschien gaat Jol nog Europa in:
quote:
Viking dankzij sportieve Noren in UEFA Cup

1/6/2005 12:10

De Noorse vertegenwoordigers op de Europese velden waren afgelopen seizoen het sportiefste. Viking FK profiteert daarvan, want de club uit Stavanger mag als beloning Europa in.
De UEFA stelt drie plaatsen in de UEFA Cup ter beschikking. De nummer één in het Fair Play Klassement mag sowieso een extra club inschrijven. De andere twee tickets worden verloot onder de nummers twee tot en met zeven in het klassement, waarin Nederland als tiende is geëindigd.

Zondag zal bekend worden of Denemarken, Zweden, Estland, Duitsland, Engeland of Zwitserland een extra club kunnen afvaardigen. Hammarby IF, Tulevik Viljandi, FSV Mainz 05, Tottenham Hotspur en BSC Young Boys zijn door hun nationale bonden naar voren geschoven. De Deense club is nog niet bekend, omdat de competitie pas op 19 juni wordt afgesloten.
De Narcis van Gabon
  Trouwste user 2022 woensdag 1 juni 2005 @ 17:21:51 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_27549601
Schandalig natuurlijk dat ze dat doen.

pi_27572400
quote:
RANGERS have dropped the Carling logo from their replica shirts - for Muslim fans.

The club said it would sell unbranded tops to supporters who don't want to advertise beer on their chests.

The move comes after complaints from Muslims whose religion prohibits anything that promotes drinking.

Delighted fan Mansoor Ali, 24, said: "I really like the new Rangers top and want to buy one this summer, but as a Muslim I have a duty to follow Islamic teachings.

"So I am really looking forward to wearing a Rangers shirt with pride - and not associating myself with alcohol."

Mansoor has supported Rangers since he was five.

As a boy his dad refused to buy him a Rangers top because of the club's shirt sponsorship deal with McEwan's lager.

The Muslim Association of Britain today called on Celtic to follow Rangers' example - but said it was still worried about the sponsorship deal, struck by the Old Firm in 2003.

A spokesman said: "There is a wider issue about whether it is responsible for the teams to be promoting alcohol in this way, though Rangers' move is a welcome one.

"Full credit to the fans for taking up the issue with the clubs, and we hope that Celtic will also look after their Muslim following."

Celtic-mad Suleyman Dar wants the new Hoops top - but, like Mr Ali, doesn't feel comfortable advertising beer. He said: "I am still wearing an old NTL-sponsored top.

"It's a real shame because I would like to wear the latest strip."

A spokeswoman for Rangers said: "We will have a limited number of Rangers jerseys without the Carling logo available to purchase before the beginning of the season."

Coors Brewing, the company that owns the Carling brand, said: "This won't be a problem."

Nobody was available for comment at Celtic, which was yesterday introducing its new manager, Gordon Strachan, to the media.
Follow, follow, we will follow the koran
pi_27572458
Ze komen een deel van de fans tegemoet.
That's all folks!
pi_27572709
quote:
Doelman São Paulo scoort er weer op los

São Paulo heeft goede zaken gedaan in de heenwedstrijd van de kwartfinale van de strijd om de Copa Libertadores. In het eigen Morumbi versloegen de Brazilianen het Mexicaanse UANL (Tigres) met 4-0.
De grote uitblinker was doelman Rogério Ceni. Het wapen van São Paulo scoorde twee keer, maar liet de kans liggen een hattrick te maken.

Ceni mikte twee vrije trappen (de 1-0 en 3-0) in het doel voorbij collega-doelman Gustavo Campagnuolo. Maar twintig minuten voor tijd slaagde hij er niet in een derde te maken. Vanaf de strafschopstip schoot hij naast.

Rogério Ceni is dit seizoen met Luizão en Grafite clubtopscorer in de Copa Libertadores. De twee São Paulo-spitsen scoorden vier keer, net als hun vliegende keeper.

Met zijn twee treffers staat Ceni dit seizoen al op elf treffers. In zijn gehele carrière maakte de 32-jarige keeper er al 44. In de nationale ploeg, waarvoor hij dertien keer uitkwam, scoorde hij nog niet.

vi.nl
De nieuwe Chilavert. Waarom zien we dit in Europa niet eigenlijk?
That's all folks!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 juni 2005 @ 12:30:06 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27573103
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:15 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

De nieuwe Chilavert. Waarom zien we dit in Europa niet eigenlijk?
volgens mij wordt er al vanaf jongs af aan niet echt de vrijheid aan keepers gegeven dat soort dingen te doen hier in Europa
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_27573226
Dat niet roken in een Stadion als San Siro, welke agent gaat dat even vertellen midden tussen de ultra's, komen ze dan binnen om de peuk uit je mond te halen en uit te stampen?

lekker kansloos....
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_27573325
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

volgens mij wordt er al vanaf jongs af aan niet echt de vrijheid aan keepers gegeven dat soort dingen te doen hier in Europa
Dat zal de hoofdreden zijn inderdaad.
That's all folks!
pi_27580625
quote:
Sao Paulo,Bra 4 Tigres,Mex 0
Rogério (30,57) *
Luizao (39)
Souza (60)

* Doelman (!) Rogério benutte twee keer
een vrije trap,maar miste een penalty.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_27583526
Je hebt ze wel hoor, maar niet erg opvallend. Nacho González, Argentijn, nam voor Las Palmas ooit vrije trappen in hun Primera División-jaren.

Penalty's zie je vaker, denk aan Hans-Jörg Butt en Stipe Pletikosa.
www.thuisuiteten.nl
pi_27583598
Wat denk je van Chilavert
pi_27583662
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:36 schreef Sloggi het volgende:
Wat denk je van Chilavert
ik denk dat die hierboven al genoemd is
pi_27583877
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:38 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

ik denk dat die hierboven al genoemd is
Oeps

Ik las pas vanaf DIGGER's reactie mee, vandaar
  vrijdag 3 juni 2005 @ 14:24:55 #31
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_27608073
quote:
Nantes beboet

Nantes moet 50.000 euro betalen voor het gewelddadige gedrag van haar fans tijdens de wedstrijd tegen Sochaux op de voorlaatste speeldag. Tijdens de gewelddadigheden geraakten vier stewards gewond.

De supporters van Nantes vernielden zo'n 350 stoelen in hun vak en 70 personen slaagden erin om het veld te betreden. Drie mannelijke stewards moesten naar het ziekenhuis voor verzorging en één vrouwelijke steward moest zelfs een oogoperatie ondergaan nadat ze geraakt werd door een zitje.

Eerder dit seizoen werd Paris Saint-Germain al gestraft voor supportersgeweld. Zij moesten een match achter gesloten deuren spelen nadat hun aanhang lichtkogels op het veld hadden geworpen in de wedstrijd tegen Metz in december.

Bron: Voetbalkrant.com
Das een serieuze boete...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_27614579
quote:
Voetballer Milan Baros laat cup vallen

Nadat hij met Liverpool de Champions League won, heeft de Tsjechische speler Milan Baros de beker laten vallen op een piano. Een van de grote oren van de beroemde cup bevat nu een deuk. Besloten is de beschadiging niet te herstellen, omdat dat hoort bij het karakter van de felbegeerde voetbaltrofee. (NOS TT 402)
  zondag 5 juni 2005 @ 13:15:27 #33
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_27642360
quote:
Trainer Guy Roux stopt na 44 jaar bij Auxerre

Na de gewonnen Coupe de France tegen Sedan (2-1) maakte Guy Roux zijn beslissing bekend. De 66-jarige coach stopt met onmiddellijke ingang bij het Franse Auxerre. Roux is al sinds 1961 werkzaam bij de Franse club en vindt dat dit het juiste moment is om afscheid te nemen als trainer.

“Ik wist dat er eens een einde aan zou komen en heb in de afgelopen weken veel moeten wikken en wegen maar ik denk dat het goed is om nu op te stappen. Nu de club weer een hoofdprijs heeft gewonnen, kan ik met opgeheven hoofd Auxerre de rug toekeren", aldus Roux.

Voozitter Hamel van Auxerre hoopte dat Guy Roux nog één jaar door zou gaan met coachen. Maar de dokters hebben hem aangeraden het voor gezien te houden. Vijf jaar geleden stopte Roux ook al wegens hartproblemen, maar na een succesvolle operatie pakte hij zijn baan weer op.

Het landskampioenschap in 1996 was zijn grootste succes wat hij behaald heeft met Auxerre. Hij groeide met de amateurclub mee en bracht haar in 19 jaar tot het niveau van een Europese ploeg die het nu is. Hij stopt niet met alle werkzaamheden bij de Franse club, hij gaat nu een andere functie vervullen.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  Trouwste user 2022 zondag 5 juni 2005 @ 13:55:17 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_27643457
Een legende houdt er dus mee op.

pi_27644521
Op doktersadvies, anders was hij waarschijnlijk nog wel door gegaan.
That's all folks!
  zondag 5 juni 2005 @ 22:13:57 #36
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_27658202
quote:
Brazilië vertrouwt Argentijns water niet

5/6/2005 17:14

Brazilië neemt voor het WK-kwalificatieduel met Argentinië (8 juni) een karrenvracht aan eigen drinkwater mee naar Buenos Aires. De regerend wereldkampioen vertrouwt de Argentijnen niet en is niet van plan voor een tweede keer 'gedrogeerd' te worden.
Op het WK in Italië in 1990 zou de Argentijnse masseur een bidon met drinkwater - aangelengd met slaapmiddel - ter beschikking hebben gesteld aan Branco. De Braziliaanse linksback gaf achteraf aan misselijk en duizelig te zijn geworden na een teug van het gemanipuleerde water.

Ruim veertien jaar na dato bleken Branco's woorden ineens een stuk geloofwaardiger toen Carlos Bilardo, destijds Argentinië's bondscoach, een boekje open deed over zijn trucen. Gevraagd naar het incident antwoordde Bilardo schimmig. 'Ik zeg niet dat het niet gebeurd is.'

'Maar een dergelijk probleem hebben we nu in ieder geval niet meer', verzekerde Brazilië's bondscoach Carlos Alberto Parreira in de aanloop naar de klassieker. 'In Argentinië drinken we alleen nog ons eigen water.' Volgens Branco is dat verstandig. 'Je moet niet denken dat de Argentijnen liggen te slapen. Als je even niet oplet, dan slaan zij toe.'
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
  zondag 5 juni 2005 @ 22:24:27 #37
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27658613
Napoli heeft vanmiddag een nieuw wereldwijd toeschouwersrecord gebroken voor de Serie C/3e divisie: 75.000 man waren getuige van de 2-0 zege op Samb.
Napoli was al sinds September in het bezit van dat record (65.000 man tegen Avellino) en het record zal niet lang staan, voor de play-off finale heenwedstrijd tegen Avellino volgende week zondag wordt een capaciteitstoeschouwersaantal van 82.000 verwacht.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  zondag 5 juni 2005 @ 22:48:52 #38
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_27659522
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:55 schreef tong80 het volgende:
Een legende houdt er dus mee op.

Zeg dat wel. Zou hij de langst zittende coach ooit zijn geweest?
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  maandag 6 juni 2005 @ 12:49:04 #39
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27672060
Coach weg bij Udinese na CL-kwalificatie

6/6/2005 12:22

Luciano Spalletti leidde Udinese in het huidige seizoen naar de vierde plaats én een plaats in de voorronde van de Champions League. Toch besloot de trainer op te stappen.

'Mijn tijd bij Udinese zit erop', probeerde Spalletti uit te leggen waarom hij vertrekt bij de club uit Udine. 'Ik kan niet garanderen dat we elk jaar de vierde plaats veroveren.'

Spalletti werkte sinds de zomer van 2000 bij Udinese, waar hij een jaar later vertrok naar Ancona om er medio 2002 weer terug te keren. Na een zesde en een zevende plaats verrasten de bianconeri de afgelopen competitie met de vierde plaats.

'Het zal moeilijk zijn om te zien dat er komend seizoen tijdens de eerste wedstrijd in de Champions League een ander coacht vanaf de bank van Udinese. Maar Udinese kan ook goed presteren zonder mij.

toch vaag
pi_27672303
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:49 schreef DeTolk het volgende:

toch vaag
mwah, Roma is een veel grotere club hoor.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 6 juni 2005 @ 13:17:22 #41
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27672812
'Arnesen wordt superscout bij Chelsea'

6/6/2005 12:47

Het AD weet het zeker: Frank Arnesen is bij Chelsea volgend seizoen werkzaam als superscout. Spurs dreigt met juridische acties en zette Arnesen afgelopen zaterdag alvast maar op non-actief.

De krant zegt over bronnen te beschikken dat de ex-manager van PSV vanaf het komende seizoen op Stamford Bridge werkzaam is.

Bij Spurs denkt men nu dat de gesprekken tussen Chelsea en Arnesen al maanden aan de gang zijn. Logisch dus, zegt men op White Hart Lane, dat hij twee maanden geleden niet op een aanbieding van Valencia inging. Zijn toekomst lag bij Spurs, liet de Deen toen weten.

Martin Jol, die samen met Arnesen moest zorgen voor stabiliteit en visie, zegt dat het vertrek van de technisch directeur een zware teleurstelling is. 'Maar we moeten nu weer over tot de orde van de dag. Hoe de toekomst van Spurs eruit gaat zien, zullen we binnenkort bespreken.'

Tottenham Hotspur wilde de handelwijze van de stadgenoot aanhangig maken bij de voetbalbond FA, maar daar was op maandagochtend nog geen klacht ontvangen.

'Frank is benaderd, voordat de club ook maar een kans heeft gehad om toestemming voor gesprekken te weigeren', laat Spurs op z'n website weten. Dat is in strijd met de regels van de Premier League.
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 juni 2005 @ 11:31:15 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_27703066
Domme set van Arnesen. Kan ie mooi naar Ajax komen als TD.

pi_27710675
Arnesen kiest voor de centjes
pi_27710740
Arnesen is slim, hij is het geld niet waard vind ik.
That's all folks!
  donderdag 9 juni 2005 @ 13:51:52 #45
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27773241
UEFA vergadert vrijdag over lot Liverpool

9/6/2005 13:37

Nog één dag moet Liverpool geduld hebben aleer de beste club van Europa weet of-ie volgend seizoen weer van de partrij is in de Champions League.

Vrijdag vergadert de Europese voetbalbond of The Reds alsnog worden toegelaten voor het belangrijkste Europese clubtoernooi. Liverpool won de Champions League, maar greep naast kwalificatie omdat de ploeg van coach Rafael Benítez als vijfde eindigde in het Premiership.

'De meningen zijn verdeeld', verklaarde UEFA-woordvoeder Willaim Gaillard. 'Er zijn mensen die vinden dat regels regels zijn. Als iedereen vóór zou zijn, dan was de beslissing al lang genomen.'

De commissieleden hebben vrijdag twee belangrijke vragen te beantwoorden. Ten eerste of de winnaar van de Champions League altijd de kans moet hebben zijn titel te verdedigen. En ten tweede of een land vijf deelnemers mag afvaardigen.

Liverpool heeft onder meer de steun van UEFA-voorzitter Lennart Johansson. 'We hebben de ambitie om an de ene kant Liverpool de kans te geven zijn titel te verdedigen. Maar aan de andere kant moeten we er zeker van zijn dat geen enkele andere club te lijden heeft onder deze beslissing.
pi_27773273
Hufterige actie van Arnesen overigens.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Trouwste user 2022 donderdag 9 juni 2005 @ 18:14:20 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_27781144
Van Geel is de eerste gegadigde om Arnesen op te volgen.

pi_27786008
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:52 schreef zjroentje het volgende:
Hufterige actie van Arnesen overigens.
Niks hufterigs aan. Die man moet toch ook dagelijks zorgen voor brood op de plank. Hufterig zijn de mensen van de FA die idiote regeltjes bedenken.
pi_27786054
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:54 schreef gras het volgende:

[..]

Niks hufterigs aan. Die man moet toch ook dagelijks zorgen voor brood op de plank.
Ik geloof dat hij best een eigen bakker kan hebben
pi_27876752
quote:
Nederlander leerde Kerlon zeehondendribbel (VI)

Kerlon was de meest opvallende speler van het toernooi om de Sudamericano onder-17 dat onlangs in Venezuela werd georganiseerd. Niet alleen omdat hij de beste speler van het toernooi was, maar ook omdat de Braziliaan er de zeehondendribbel introduceerde. Die truc is hem geleerd door een Nederlander.
Kerlon Moura Souza baarde opzien door met de bal liggend op zijn voorhoofd langs verdedigers te soleren. De zeventienjarige jeugdinternational van Cruzeiro kwam op het idee van de truc dankzij André Gorel, vertelt de Nederlander in De Telegraaf.

De lange inwoner van Bussum liep in 2000 stage bij Cruzeiro, waar hij druk doende was de jeugd tal van trucs bij te brengen. 'Ik had met hem in 2000 getraind, met wat ze daar Futebol circo noemden: voetbalcircus. Alle jongetjes van twaalf probeerden mijn trucs na te doen.'

'Dit was de foquinho, het zeehondje. Dat het vijf jaar later zo in het nieuws kwam, riep bij mijn gemengde gevoelens op. Enerzijds was het gepikt, aan de andere kant was er de trots, dat ik aan de basis stond van de zeehondendribbel.' Met foto's overtuigde Gorel De Telegraaf van zijn gelijk.

Maar Kerlon beweerde onlangs dat hij de truc met zijn vader had verzonnen. 'Ik was een keer met mijn vader aan het dollen en toen bleef de bal bijna op mijn voorhoofd liggen. Hij zei toen dat het een mooie manier zou zijn om verdedigers mee uit te spelen. Zo is het dus begonnen', legde de spelmaker onlangs uit op de website van de Braziliaanse voetbalbond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')