abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 15:57:13 #1
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_27484529
Hoi,

Ik ben bezig met de slaapkamer in huize Voc en Tink opnieuw in te richten en daar horen ook nieuwe gordijnen bij.

De oude gordijnen hangen aan een rails en de nieuwe zijn van die lussen. Dus moeten er nieuwe gaten geboord worden. Nou hadden we bij het ophangen van de oude rails al grote problemen met de muren. Namelijk die zijn zo verschrikkelijk zacht dat de boor zijn eigen weg omhoog en omlaag zoekt.

Resultaat, zeer grote gaten in de muur....

Hoe kan ik nu het beste die gaten opnieuw vullen zodat ik er opnieuw een plug in kan plaatsen zodat het allemaal stevig blijft zitten?

Ik zat zelf al te denken om de gaten gewoon op te vullen met alabastine en dan de plug meteen in het midden en de boel laten uitharden, maar ik weet niet zeker of dat gaat werken.

Alvast bedankt.
I'm getting too old for this....
pi_27485556
Het gat met een kleine boor op laag toerental (indien mogelijk) voorboren en dan opboren met een boor die een maatje of 1 a 2 kleiner is dan wordt aanbevolen door de plug.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_27485653
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:57 schreef Havoc het volgende:

Ik zat zelf al te denken om de gaten gewoon op te vullen met alabastine en dan de plug meteen in het midden en de boel laten uitharden, maar ik weet niet zeker of dat gaat werken.
Dat zou ik dus zeer zeker niet doen, Aangezien de plug niet "dicht" is gaat de albastine ook in de plug zitten. Waardoor je de schroef er niet meer in krijgt.

Een mogelijke oplossing is een opzet stuk voor de boormaschine die de boormachine in een een 90 graden hoek houd en tevens verhinderd dat de boor "wegloopt".

Of boren na het opvullen/uitharden met een grote ondermaat en dat gat stukje bij beetje met een grotere boor doorboren.

[ Bericht 8% gewijzigd door MDKme2 op 30-05-2005 16:33:56 (typo) ]
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  maandag 30 mei 2005 @ 16:48:22 #4
64949 Gappie
the one and only
pi_27486179
als je wel een gat krijgt zou je eventueel ook nog een holle wand plug kunnen gebruiken.. maar eerst een gat boren op een laag toerental zoals Deetch zegt kan ook al een goede oplossing zijn..
d(-_-)b
  maandag 30 mei 2005 @ 16:52:31 #5
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_27486328
Ok bedankt zover, nu komt het leuke er aan, wat ik dus vergeten ben om te vermelden is dat het zachte van de muur over gaat in beton .

Dus met een laag toerental kom ik nooit door dat beton heen.
  maandag 30 mei 2005 @ 16:54:36 #6
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_27486415
Met een klein maatje voorboren en een slagplug erin met een brede rand.
Ik denk dan wel aan de breedste die er is
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
  maandag 30 mei 2005 @ 17:00:06 #7
64949 Gappie
the one and only
pi_27486587
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:52 schreef Havoc het volgende:
Ok bedankt zover, nu komt het leuke er aan, wat ik dus vergeten ben om te vermelden is dat het zachte van de muur over gaat in beton .

Dus met een laag toerental kom ik nooit door dat beton heen.
Je hoeft er ook niet doorheen... alleen een gaatje is wel genoeg

maar boor je dat gaatje dan omhoog of horizontaal de muur in?? denk dat je anders in een latei loopt te hakken met je boortje
d(-_-)b
  maandag 30 mei 2005 @ 17:23:34 #8
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_27487315
Ik boor horizontaal de muur in. En nee ik hoef niet door het beton . Maar wel in het beton anders krijg ik de plug er niet helemaal in.
pi_27488621
Rustig aan, op laag toerental door die peperkoek heen, zodat je boor niet wegloopt.
Als je dan eenmaal een beginnetje in het beton hebt, kun je het toerental opvoeren. Doordat het beton je boor centreert, zal je gat in het zachte stucwerk geen grand-canyon-eske vormen meer aannemen.

Je gebruikt toch wel een boorhamer, hè ?
Met een klopboormachine kom je nooit fatsoenlijk door dat beton heen...

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2005 18:19:44 ]
pi_27491292
Ze hangen inmiddels

Maar evengoed doe ik dit even bookmarken, want het hele huis heeft deze muren

En bedankt
pi_27495372
Nog mischien een bruikbare tip:

Plankje pakken, hier een gat in boren (beetje bij het einde) ter grote van het te boren gat.

Hou plankje tegen de muur (eventueel door iemand anders) boormachine in het gat en boren maar. Plank goed vasthouden zodat boor niet weg kan lopen.

En je hebt een mooi gat.
  maandag 30 mei 2005 @ 22:17:19 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27495671
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:57 schreef Havoc het volgende:
Hoi,

Ik ben bezig met de slaapkamer in huize Voc en Tink opnieuw in te richten en daar horen ook nieuwe gordijnen bij.

De oude gordijnen hangen aan een rails en de nieuwe zijn van die lussen. Dus moeten er nieuwe gaten geboord worden. Nou hadden we bij het ophangen van de oude rails al grote problemen met de muren. Namelijk die zijn zo verschrikkelijk zacht dat de boor zijn eigen weg omhoog en omlaag zoekt.

Resultaat, zeer grote gaten in de muur....

Hoe kan ik nu het beste die gaten opnieuw vullen zodat ik er opnieuw een plug in kan plaatsen zodat het allemaal stevig blijft zitten?

Alvast bedankt.
Oeh wat herkenbaar
Jaren aangeklooid met muurvullers en zelfs een keer papier maché gemaakt, daar het gat mee gevuld en toen de plug erin gedaan (werkte overigens redelijk, maar gordijnrails zijn waarschijnlijk te zwaar).
Maar goed, toen bleken er gewoon speciale pluggen/schroeven te bestaan voor dit probleem Speciaal voor poreuze muren. Hollewandpluggen. Ik heb, aan een muur van poeder, een loodzware spiegel hangen nu!

Oh, was al gezegd zie ik
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_27497725
en als je echt zachte muren hebt, nooit het eerste stuk kloppen.
laat de boor lekker door het zachte stuk heen slijpen. (zitten er bakstenen achter de muur, slijp dan ook alvast daar een stukje in en begin dan pas te kloppen. anders gaat de boor alsnog zijn eigenweg.

ps. voor onze muren pak ik meestal een accu klopboor. (14.4V) daar zit stukken minder kracht en maar trilt net zat om er als boter door tegaan.

ps. met een klopboor een gat van een 10mm, 10 cm diep boren kost een seconde ongeveer en stukken meer ravage
pi_27498137
Ik heb dit probleem ook gehad. Op een gegeven moment heb ik de gordijnroede op het hout van het kozijn gezet. Niet zo heel mooi maar wel veel steviger!!
pi_27503361
kijk ook maar eens in dit topic: traphekje aan cellenbetonwand daar staan ook wat tips
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:08:41 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27521646
Kun je ze dan niet beter in het plafond vast zetten?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27523871
Tja, het zal wel niet volgens de regels zijn, maar ik zou ook inderdaad het gat opvullen en de plug er in douwen. In de praktijk werkt dat prima.

Je hebt inderdaad poreuze-wand pluggen, dat is wat anders als een holle-wand plug.
Het is klote als je zulke wanden, plafonds hebt. Je kan vaak nog zo voorzichtig doen, een boor zoekt toch zijn eigen weg, al moet ie er voor afbreken.
In negen van de tien keer zal het goed gaan, maar ja, vaak moet je wel eens meer gaten boren.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:54:29 #18
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_27530532
Het hangt idd nu, maar ik heb er nog geen zwitserleven gevoel bij. Meer iets van 'Euh als het morgen nog maar aan de muur zit' Dus ik ga maar ff morgen de opvul methode van Dirkh proberen.

En _Arthur geweldige tip dude, dat ga ik proberen zodra ik weer iets moet verankeren .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')