quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:57 schreef Havoc het volgende:Hoi,
Ik ben bezig met de slaapkamer in huize Voc en Tink opnieuw in te richten en daar horen ook nieuwe gordijnen bij.
De oude gordijnen hangen aan een rails en de nieuwe zijn van die lussen. Dus moeten er nieuwe gaten geboord worden. Nou hadden we bij het ophangen van de oude rails al grote problemen met de muren. Namelijk die zijn zo verschrikkelijk zacht dat de boor zijn eigen weg omhoog en omlaag zoekt.
Resultaat, zeer grote gaten in de muur....
Hoe kan ik nu het beste die gaten opnieuw vullen zodat ik er opnieuw een plug in kan plaatsen zodat het allemaal stevig blijft zitten?
Ik zat zelf al te denken om de gaten gewoon op te vullen met alabastine en dan de plug meteen in het midden en de boel laten uitharden, maar ik weet niet zeker of dat gaat werken.
Alvast bedankt.
Oeh wat herkenbaar
Jaren aangeklooid met muurvullers en zelfs een keer papier maché gemaakt, daar het gat mee gevuld en toen de plug erin gedaan (werkte overigens redelijk, maar gordijnrails zijn waarschijnlijk te zwaar).
Maar goed, toen bleken er gewoon speciale pluggen/schroeven te bestaan voor dit probleem
![]()
Speciaal voor poreuze muren. Hollewandpluggen. Ik heb, aan een muur van poeder, een loodzware spiegel hangen nu!
Oh, was al gezegd zie ik