abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26661622
Het kluswonder wat 'schoonpa' heet heeft geprobeerd bij ons een traphekje op te hangen aan een muur van gasbeton, uiteraard kwam het er na een halve dag met pluggen en al weer uit zetten. De gaten zijn inmiddels te uitgewoond voor cellenbetonpluggen als die uberhaupt al bestaan. Wat nu? Helpt montagekit in dezen? Of tweecomponentenlijm?

[ Bericht 0% gewijzigd door anneja op 02-05-2005 12:02:40 ]
pi_26661777
van fischer zijn er speciale pluggen voor zachte wanden, die zetten veel meer uit dan normale pluggen. dus op een andere plek nieuwe gaatjes boren (als dat mogelijk is) en daar deze nieuwe pluggen met bijbehorende schroeven indoen. en de oude gaatjes netjes vullen met muur-repareerspul
Als ze persé op die plek moeten komen, even een plaatje multiplex nemen van 15 mm dik, en die vastzetten op de muur met 4 of 6 schroeven met pluggen en je traphekje op die plaat schroeven (meteen de gaten weggewerkt)

succes iig
pi_26661803
Gewoon gips erin smeren, plamuur of een beetje geelband.

Vervolgens zou ik een lat tegen die muur bevestigen als versteviging, misschien lijmen en daar dan dat hekje aan bevestigen.

een foto maakt het net ff makkelijker voor ons
  maandag 2 mei 2005 @ 11:55:09 #4
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_26662189
Lat is idd goed plan, wij hebben hier zo'n trapleuning en als je daar tegen gaat leunen dan ga je geheid op je bek..... Nu zit er een plank waaraan de leuning is vastgemaakt en nu kun je er met de hele familie op gaan staan springen er is geen beweging meer in te krijgen
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 2 mei 2005 @ 21:11:35 #5
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_26677324
Ik heb uiteindelijk het inmiddels behoorlijk uitgelubberde boorgat gevuld met montagekit (transparante kit van Bison), daar de plug ingeduwd en na een dag het hekje weer vastgemaakt.

Voldoet tot nu toe nog prima!
pi_26677420
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:11 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik heb uiteindelijk het inmiddels behoorlijk uitgelubberde boorgat gevuld met montagekit (transparante kit van Bison), daar de plug ingeduwd en na een dag het hekje weer vastgemaakt.

Voldoet tot nu toe nog prima!
Hopelijk is het een sierhekje
Ik zou er anders niet te veel van verwachten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 2 mei 2005 @ 21:25:17 #7
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_26677824
Er zijn inderdaad cellenbeton pluggen.

Werken behoorlijk goed, Fischer gasbetonpluggen

[ Bericht 7% gewijzigd door tommytheman op 02-05-2005 21:33:36 ]
  maandag 2 mei 2005 @ 21:28:03 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26677931
Ik zou idd net als conflict schrijft een latje op de muur zetten want een gasbeton muur is een erg zwakke ondergrond
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 21:32:10 #9
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 2 mei 2005 @ 21:47:30 #10
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_26678638
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:14 schreef longinus het volgende:

[..]

Hopelijk is het een sierhekje
Ik zou er anders niet te veel van verwachten.
Mijn twee-jarige slopertje die het betreffende hekje als barriere tussen hem en Bob de Bouwer (kazaa... computer... zolder...) ziet heeft het nog niet kapot gekregen.
pi_26687788
Ik heb het voorlopig inderdaad met kit gedaan, het hekje hangt weer (nog). Als de heren er op gaan hangen ga ik alsnog voor het latje, maar vooralsnog ben ik liever lui dan moe
pi_26688396
kit, da's dus echt de minst goede oplossing, je opent een topic, slaat alle adviesen in de wind en doet het op je eigen manier.
pi_26688475
Niet helemaal, ik weet nu hoe het goed moet (op een lat), maar ik vroeg ook of het eventueel met kit kan, en dat werkt bij Bartman schijnbaar. Mijn probleem is dat ik NU dat hekje daar moet hebben (open trap naar zolder en exploratief ventje) maar op korte termijn alleen 's avonds de tijd heb er wat aan te doen en dan wil ik niet boren (buren). Hopelijk houdt dit tot het weekend, dan kan ik het netjes doen. Ik stel je advies zeer op prijs hoor
pi_26688569
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 10:26 schreef anneja het volgende:
Niet helemaal, ik weet nu hoe het goed moet (op een lat), maar ik vroeg ook of het eventueel met kit kan, en dat werkt bij Bartman schijnbaar. Mijn probleem is dat ik NU dat hekje daar moet hebben (open trap naar zolder en exploratief ventje) maar op korte termijn alleen 's avonds de tijd heb er wat aan te doen en dan wil ik niet boren (buren). Hopelijk houdt dit tot het weekend, dan kan ik het netjes doen. Ik stel je advies zeer op prijs hoor
Nee ok, begrijpelijk natuurlijk. (ben net met het verkeerde been uit bed gestapt)

Kit is een opvulmiddel, of je gebruikt een montagekit. Maar goed, ik hoop dat het blijft houden, dan hoeft heel die lat niet.
pi_27114162
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:25 schreef tommytheman het volgende:
Er zijn inderdaad cellenbeton pluggen.

[afbeelding]

Werken behoorlijk goed, Fischer gasbetonpluggen
Dat soort pluggen werken inderdaad geweldig. Ik heb ze gebruikt voor de plankdragers waar mijn combi magnetron opstaat. Dat zit muurvast in dat zachte gasbeton.
pi_27124260
chemische ankers
geen idee waar je die particulier kunt kopen, worden in de bouw gebruikt
dat spul vloeit in alle gaatjes (als je de rest van het bevestigingsmateriaal gebruikt)
krijg je dr never nooit meer uit
pi_27140195
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:41 schreef Bartgast het volgende:
chemische ankers
geen idee waar je die particulier kunt kopen, worden in de bouw gebruikt
dat spul vloeit in alle gaatjes (als je de rest van het bevestigingsmateriaal gebruikt)
krijg je dr never nooit meer uit
praxis heeft ze

diameters 8 en 10 mm
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:39:31 #18
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_27140889
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:13 schreef Gurb het volgende:

[..]

praxis heeft ze

diameters 8 en 10 mm
Of een motorzaak. Wordt voor de sloten gebruikt
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_27140974
Er worden in de bouw zelfs trapleuningen in gasbeton vast gezet. Ze gebruiken daarvoor rubberen pluggen met aan het eind een schroefdraad. Zodra je er een bout in draait dan wordt het rubber samengetrokken waardoor ze opzetten. Dit zit zeer stevig.

Zelf heb ik idd voor het vastzetten van een traphekje ook een plankje gebruikt. Gewoon met pluggen/schroeven vast gemaakt en er tussen een paar strepen konstruktielijm. Zit ook als een huis.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:35:47 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_27725210
Cellenbeton is niet bedoeld om te belasten.
pi_27732208
jawel hoor

ytong (ondertussen heet het xella) heeft verschillende cellenbetonblokken in hun assortiment zitten die je zelfs als dragend binnenspouwblad kan gebruiken

en sowieso kan je elke cellenbetonwand wel belasten met een trapleuning hoor
pi_27735772
Ik heb een stalen bint over een lengte van 1m op een 10 cm breed wandje liggen, welke verderop onder een bint is gelast. Dit als extra ondersteuning van de binten van de bovenverdieping (vroeger stond er een kalkzandsteenwant over de hele blengte van het huis.

10 cm Cellenbeton is idd gewoon dragend te gebruiken. 7 en 5 cm absoluut niet,

Alligatorpluggen zetten de boel echt muurvast. Wij hebben er ook een traphekje inzitten en daar wordt aardig aan gehangen door de kleine. Hij zit er nog steeds na 2 jaar.

Overigens zou ik nooit 5cm gebruiken voor een wandje. Ervaring. Ik zit op de wc en hoor een harde knal. Ja hoor scheur van boven naar beneden. Kan wel geen kwaad omdat dit niet het dragende deel is, maar toch.. (scheelde wel 2cm in de wc )
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:36:48 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_27748170
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:09 schreef Gurb het volgende:
jawel hoor

ytong (ondertussen heet het xella) heeft verschillende cellenbetonblokken in hun assortiment zitten die je zelfs als dragend binnenspouwblad kan gebruiken

en sowieso kan je elke cellenbetonwand wel belasten met een trapleuning hoor
Klopt maar die trapleuning verdeelt de kracht over meerdere steunpunten, en dan leun je er alleen tegenaan.
Bij dat trapje komt het uit op 1 of 2 punten, en dan wordt het belast met het eigen gewicht van het trapje + de persoon die het trapje opklimt.

Dat dragende cellenbeton is denk ik gewoon zwaarder, grotere dichtheid.
pi_27753295
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Klopt maar die trapleuning verdeelt de kracht over meerdere steunpunten, en dan leun je er alleen tegenaan.
Bij dat trapje komt het uit op 1 of 2 punten, en dan wordt het belast met het eigen gewicht van het trapje + de persoon die het trapje opklimt.

Dat dragende cellenbeton is denk ik gewoon zwaarder, grotere dichtheid.
nee hoor, het is alleen 10cm ipv 7 of 5

overigens zit mijn ikea traphekje gewoon in 5cm cellenbeton met 4 alligaatorpluggen. ipv in het dikke deel.

zit muurvast.
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:57:18 #25
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_27784064
1 antwoord !!! TEC7 echt waar... beetje tec7 op je plug ... dan er in duwen ... goed laten drogen en uurtje later in die pluggen je rek hangen komt nooit meer los + het isoleerd je blokken zodat je geen condens en vuil in je blokken krijgt!
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')