Hopelijk is het een sierhekjequote:Op maandag 2 mei 2005 21:11 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik heb uiteindelijk het inmiddels behoorlijk uitgelubberde boorgat gevuld met montagekit (transparante kit van Bison), daar de plug ingeduwd en na een dag het hekje weer vastgemaakt.
Voldoet tot nu toe nog prima!
Mijn twee-jarige slopertje die het betreffende hekje als barriere tussen hem en Bob de Bouwer (kazaa... computer... zolder...) ziet heeft het nog niet kapot gekregen.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:14 schreef longinus het volgende:
[..]
Hopelijk is het een sierhekje![]()
Ik zou er anders niet te veel van verwachten.
Nee ok, begrijpelijk natuurlijk. (ben net met het verkeerde been uit bed gestapt)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:26 schreef anneja het volgende:
Niet helemaal, ik weet nu hoe het goed moet (op een lat), maar ik vroeg ook of het eventueel met kit kan, en dat werkt bij Bartman schijnbaar. Mijn probleem is dat ik NU dat hekje daar moet hebben (open trap naar zolder en exploratief ventje) maar op korte termijn alleen 's avonds de tijd heb er wat aan te doen en dan wil ik niet boren (buren). Hopelijk houdt dit tot het weekend, dan kan ik het netjes doen. Ik stel je advies zeer op prijs hoor
Dat soort pluggen werken inderdaad geweldig. Ik heb ze gebruikt voor de plankdragers waar mijn combi magnetron opstaat. Dat zit muurvast in dat zachte gasbeton.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:25 schreef tommytheman het volgende:
Er zijn inderdaad cellenbeton pluggen.
[afbeelding]
Werken behoorlijk goed, Fischer gasbetonpluggen
praxis heeft zequote:Op woensdag 18 mei 2005 18:41 schreef Bartgast het volgende:
chemische ankers
geen idee waar je die particulier kunt kopen, worden in de bouw gebruikt
dat spul vloeit in alle gaatjes (als je de rest van het bevestigingsmateriaal gebruikt)
krijg je dr never nooit meer uit
Of een motorzaak.quote:
Klopt maar die trapleuning verdeelt de kracht over meerdere steunpunten, en dan leun je er alleen tegenaan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:09 schreef Gurb het volgende:
jawel hoor
ytong (ondertussen heet het xella) heeft verschillende cellenbetonblokken in hun assortiment zitten die je zelfs als dragend binnenspouwblad kan gebruiken
en sowieso kan je elke cellenbetonwand wel belasten met een trapleuning hoor
nee hoor, het is alleen 10cm ipv 7 of 5quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Klopt maar die trapleuning verdeelt de kracht over meerdere steunpunten, en dan leun je er alleen tegenaan.
Bij dat trapje komt het uit op 1 of 2 punten, en dan wordt het belast met het eigen gewicht van het trapje + de persoon die het trapje opklimt.
Dat dragende cellenbeton is denk ik gewoon zwaarder, grotere dichtheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |