abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 10:58:29 #1
20765 JaceTBL
+10 loeibot
pi_27475639
Ik wil niet NIET stemmen, want het boeit me wel degelijk en ik heb er een mening over.

NEE zal voornamelijk worden geïnterpreteerd als onvrede over onze regering, en zo ontevreden ben ik helemaal niet (en eventuele onvrede heeft sowieso niets met dit referendum te maken). Bovendien ben ik wel voor een grondwet.

JA stemmen wil zeggen dat ik het met deze grondwet eens ben, maar dat is niet het geval.

Conclusie: ik stem BLANCO, ik denk (hoop) dat dat een ander signaal afgeeft dan NEE of NIET stemmen. Ik wil best, maar niet volgens de huidige opzet!

Een Europese Grondwet (of Verdrag, hoe je het ook noemt) lijkt me een goed idee, maar bepaalde onzin moet echt even anders dan nu.
pi_27475869
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:58 schreef JaceTBL het volgende:

NEE zal voornamelijk worden geïnterpreteerd als onvrede over onze regering, en zo ontevreden ben ik helemaal niet (en eventuele onvrede heeft sowieso niets met dit referendum te maken). Bovendien ben ik wel voor een grondwet.
Je moet natuurlijk niet je stem gaan aanpassen omdat je
bang bent dat deze verkeerd geïnterpreteerd word!
quote:
JA stemmen wil zeggen dat ik het met deze grondwet eens ben, maar dat is niet het geval.
Dus je stemt tegen!
  maandag 30 mei 2005 @ 11:38:01 #3
20765 JaceTBL
+10 loeibot
pi_27476882
Nee, want ik kan nu geen onderscheid maken tussen "ik wil best een grondwet, maar niet deze" en "NEE ik wil GEEN grondwet, of NEE de huidige regering is kut, of de gulden moet terug" etc.

Wat betreft verkeerd interpreteren, ik wil gewoon een bepaalde boodschap overbrengen. En ik denk dat die met BLANCO beter aankomt dan als ik NEE stem.
pi_27476944
Kan ook in: [EU] Je kan ook BLANCO stemmen!! Daar verder aub.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')