Tip: lees je in in de feiten en luister niet naar propaganda.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:29 schreef Wolkje het volgende:
Ja, natuurlijk ga ik nog stemmen.
Ik twijfel alleen nog of het ja of nee wordt![]()
quote:Uw opvattingen komen voor
80%
overeen met de Grondwet.
Ik denk ut niet. Of je moet een voorstander van een centrale oppermachtige superoverheid zijn.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:14 schreef m021 het volgende:
[..]
Tip: lees je in in de feiten en luister niet naar propaganda.
Dan kom je vanzelf bij JA uit.![]()
Wehehe ik had 26% overeenkomstquote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef paultjuhhh het volgende:
gewoon ff naar http://www.referendumwijzer.nl gaan, dan weet je het he, ik had
[..]
Er zijn nog meer referendumwijzers, die nog eens allemaal verschillende resultaten geven ook. Degene die jij hebt geraadpleegd is de meest sturende van allemaal, zelfs verstokte tegenstanders komen nog op ja uit. Het is domweg niet het middel om je mening te bepalen, maar slechts een domme propagandastunt.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:18 schreef Croupouque het volgende:
Natuurlijk ga ik stemmen. En nog 'ja' ook.
quote:Op maandag 30 mei 2005 11:21 schreef speedfreak1 het volgende:
Degene die jij hebt geraadpleegd is de meest sturende van allemaal
quote:Misschien is het een idee om een actieve rol te gaan spelen in de campagne tegen de Europese Grondwet.
Zo, 20% tegen. Dat is wel veel. Jij stemt dus tegen neem ik aan?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef paultjuhhh het volgende:
Typisch dat als er een nee-stem voor de deur staat er gesproken wordt van een oneerlijk referendum. In welk opzicht oneerlijk? De massa oneigenlijke beschuldigingen aan het adres van de nee-stemmers, de enorme hoeveelheid sentimentele ongefundeerde prietpraat van de voor-stemmers, de aantoonbare leugens van politici die voor zijn?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:24 schreef Stranger het volgende:
Ik ga niet stemmen, ik vind dat het hele idee van dit referendum verkeerd is aangepakt. De populariteitsstrijd en propaganda beinvloeden teveel mensen om uberhaupt van een eerlijk referendum te spreken. Deze Amerikaanse praktijken zijn walgelijk en is negatief voor de mensen die zich daadwerkelijk hebben verdiept in de nieuwe grondwet en zo een stem hebben gevormd.
Verder komt het nu over als een keuze van 'lesser of two evils'. Ik hoop dat het kabinet hierom ook het referendum naast zich neer legt, zoals het hoort, nutteloos stukje 'politiek'.
En dat is dan eigen vrijwillige solidariteit in plaats van afgeperste solidariteit.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:02 schreef Koos Voos het volgende:
Laten we 1 juni solidair zijn met onze Franse broeders en zusters![]()
Ik was zelf ook van plan tegen te stemmen, om de goede beweegredenen, maar omdat ik onder andere aan reacties hier op fok (wat ik 'hoger' schat dan de gemiddelde persoon in de samenleving), al genoeg mensen zie die om verkeerde beweegredenen stemmen (voor én tegen), zaken die niets met de grondwet te maken hebben, vind ik dit referendum stompzinnig en waardeloos. Een massale tegenstem zou echt niet uitblijven, en nieuwe onderhandelingen kunnen zeker geen kwaad, maar gewoon uit de infantiliteit van het nederlandese klapvee weiger ik te stemmen. Ja, ik weet dat dit ook kinderachtig klinkt.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:58 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Typisch dat als er een nee-stem voor de deur staat er gesproken wordt van een oneerlijk referendum. In welk opzicht oneerlijk? De massa oneigenlijke beschuldigingen aan het adres van de nee-stemmers, de enorme hoeveelheid sentimentele ongefundeerde prietpraat van de voor-stemmers, de aantoonbare leugens van politici die voor zijn?
Stem JA zou ik zeggen. Als de ja/nee kampen een beetje eerlijk waren verdeeld zou ik zeggen: groot gelijk dat je ontevreden bent over het referendum, stem blanco.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:51 schreef Karboenkeltje het volgende:
Met andere woorden, ik twijfel tussen JA en niet stemmen.
De mogelijkheid om een negatieve score te behalen zegt helemaal niets over de onpartijdigheid van de stemwijzer. Referendumwijzer.nl is zwaar sturend met vragen waar je eigenlijk vaak al voor ben. Zonder kennis die wat dieper op de punten in gaat ben je vaak geneigd om 'voor' te stemmen.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:32 schreef m021 het volgende:
Bij referendumwijzer.nl kunnen er zeker wel negatieve resultaten worden gehaald, ik heb tegenstanders gezien die een score van 23% hadden. Bij de andere stemwijzers (die jij minder sturend vindt) is het echter bijna onmogelijk om een 'JA' te krijgen. Sterker nog, echtereferendumwijzer.nl (de ergste van allemaal) raadt je zelfs het volgende aan:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |