Al Je daden, of alleen de geslachtelijke?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:25 schreef SingleCoil het volgende:
ik vraag me af welke waarnemingen Jurgen heeft gebruikt om dat gemiddelde te bepalen. Ik verzeker uallen dat mijn daden veel langer duren.
Ze hebben de afgelopen keer niet mijn ID gecontroleerd. Als je aangifte doet, denk ik dat je het PV moet meenemen. Krijg je ook van je gemeente geen verklaring o.i.d. als je nieuwe paspoort in aanvraag is?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hey jongens... Ik ben sinds mijn vakantie mijn paspoort kwijt... Moet nog aangifte doen. Kan ik nu wel stemmen woensdag?Heb geen ander officieel ID...
Ik hoop het... Ik zal iig even vóór woensdag aangifte doen, zodat ik de aangifte evt. kan meenemen voor als ze om mijn ID vragen...quote:Op zondag 29 mei 2005 20:25 schreef Reya het volgende:
Normaal gezien is dat niet echt een punt...
Geen idee, maar denk niet dat ik voor woensdag nog naar de gemeente kan.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:27 schreef Alicey het volgende:
Ze hebben de afgelopen keer niet mijn ID gecontroleerd. Als je aangifte doet, denk ik dat je het PV moet meenemen. Krijg je ook van je gemeente geen verklaring o.i.d. als je nieuwe paspoort in aanvraag is?
Geen tijd nadat je aangifte gaat doen?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Geen idee, maar denk niet dat ik voor woensdag nog naar de gemeente kan.
Ik zal dus eerst naar de gemeente moeten, zie boven.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:29 schreef Alicey het volgende:
Geen tijd nadat je aangifte gaat doen?
allemaal verplichte documenten waarvoor je moet betalenquote:Op zondag 29 mei 2005 20:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Paspoort ¤ 38,80. Nederlandse Identiteitskaart ¤ 31,25. Bij een vermissingsprocedure geldt dat u behalve de standaardleges ¤ 35,70 extra aan vermissingsleges verschuldigd bent.
Godverdomme.
En ik moet dus het dubbele betalen omdat ik de oude ben verloren.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:31 schreef het_fokschaap het volgende:
allemaal verplichte documenten waarvoor je moet betalen
Gaat tijd kosten en veel loketten zo te horen.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vermissing
Indien een reisdocument is gestolen of verdwenen, dient u zich eerst te melden bij de sector Publiekszaken van de gemeente Leeuwarden. Hier wordt een vermissingsrapport opgemaakt. Met het vermissingsrapport wordt aangifte gedaan bij de politie. De politie maakt dan een proces-verbaal op. Vervolgens kunt u bij Burgerzaken een nieuw reisdocument aanvragen. Hiervoor moet het door de politie opgemaakte proces-verbaal worden getoond.
Het proces-verbaal heeft een geldigheidsduur van 1 jaar. Dit betekent dat, vanaf het moment waarop u het proces-verbaal van de politie heeft ontvangen, u maximaal 1 jaar de tijd heeft om een nieuw reisdocument aan te vragen bij de sector Publiekszaken van de gemeente Leeuwarden.
Het is niet goedkoop.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Paspoort ¤ 38,80. Nederlandse Identiteitskaart ¤ 31,25. Bij een vermissingsprocedure geldt dat u behalve de standaardleges ¤ 35,70 extra aan vermissingsleges verschuldigd bent.
Godverdomme.
Het gaat er niet om of je er iets aan kunt doen, het gaat er om dat het extra kosten met zich meebrengt.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En ik moet dus het dubbele betalen omdat ik de oude ben verloren.Alsof ik daar wat aan kan doen, ik heb 'm gewoon per ongeluk bij het oud papier gegooid.
Ja, eerst naar de gemeente, dan naar de politie en dan weer naar de gemeente. Vervolgens 5 dagen wachten en weer naar de gemeente.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:34 schreef Alicey het volgende:
Gaat tijd kosten en veel loketten zo te horen.
Heb je echt zo weinig tijd?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, eerst naar de gemeente, dan naar de politie en dan weer naar de gemeente. Vervolgens 5 dagen wachten en weer naar de gemeente.
Ik waag het er woensdag wel op zonder ID, want het gaat me voor die tijd niet lukken om naar de gemeente te gaan vrees ik. Dat duurt toch altijd een poosje daar...
Ja, een typteef moet het in haar PC zetten.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:35 schreef Alicey het volgende:
Het gaat er niet om of je er iets aan kunt doen, het gaat er om dat het extra kosten met zich meebrengt.
Nouja, er zitten best wel extra kosten aan totaal. Ik denk wel dat het bedrag in verhouding staat..quote:Op zondag 29 mei 2005 20:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, een typteef moet het in haar PC zetten.
Hij was nog bijna verlopen ook.
Morgen ben ik de hele dag met een medestudent bezig met een opdracht voor school. Dinsdag moet ik om 12.10 naar school, maar ik moet die ochtend een aantal dingen voorbereiden. Ben pas om 16:40 klaar, dan is het gemeentehuis al dicht...quote:
Iedereen heeft evenveel tijd. Ze heeft alleen (in haar ogen) belangrijkere dingen te doenquote:
Gemeentehuis heeft hier ook avondopeningen, ik weet niet of Leeuwarden iets soortgelijks heeft?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Morgen ben ik de hele dag met een medestudent bezig met een opdracht voor school. Dinsdag moet ik om 12.10 naar school, maar ik moet die ochtend een aantal dingen voorbereiden. Ben pas om 16:40 klaar, dan is het gemeentehuis al dicht...
Ik kan het woensdagochtend om 09:00 meteen doen zodat het nog rustig is...
iedere gemeente bepaald zelf de kosten ervan.. ook zo krom, terwijl in iedere gemeente een paspoort hetzelfde eruit ziet!quote:Op zondag 29 mei 2005 20:39 schreef Alicey het volgende:
Wat niet wegneemt dat het een verplicht document is, waarmee je je zou kunnen afvragen of het redelijk is om de kosten op te voeren..
Dat kan me niet schelen, ik wilde kleren kopen van dat geld.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:39 schreef Alicey het volgende:
Nouja, er zitten best wel extra kosten aan totaal. Ik denk wel dat het bedrag in verhouding staat..
hier in H'sum is het altijd donderdag "koopavond", zonder afspraak binnenwandelenquote:Op zondag 29 mei 2005 20:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gemeentehuis heeft hier ook avondopeningen, ik weet niet of Leeuwarden iets soortgelijks heeft?
dus daar gaat die ¤1000 heen!quote:Op zondag 29 mei 2005 20:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat kan me niet schelen, ik wilde kleren kopen van dat geld.![]()
![]()
Dat soort verassingen zijn natuurlijk altijd balen ja..quote:Op zondag 29 mei 2005 20:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat kan me niet schelen, ik wilde kleren kopen van dat geld.![]()
![]()
Ja, maar alleen op donderdag.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:40 schreef Alicey het volgende:
Gemeentehuis heeft hier ook avondopeningen, ik weet niet of Leeuwarden iets soortgelijks heeft?
Hier is het een aantal dagen kun je voor paspoorten, afschriften etc. 's avonds ook binnen lopen.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:41 schreef qu63 het volgende:
[..]
hier in H'sum is het altijd donderdag "koopavond", zonder afspraak binnenwandelen
Ja, ik vind dat ook erg vreemd. Hetzelfde verhaal met hondenbelasting e.d. En ze mogen ook nog eens zelf weten wat ze met dat geld doen. Ze kunnen gewoon tweemaal zoveel vragen als dat paspoort werkelijk kost en dan de winst gebruiken voor dingen waar ik helemaal niet op zit te wachten...quote:Op zondag 29 mei 2005 20:41 schreef qu63 het volgende:
iedere gemeente bepaald zelf de kosten ervan.. ook zo krom, terwijl in iedere gemeente een paspoort hetzelfde eruit ziet!
Da's toch een heel fors verschil...quote:Op zondag 29 mei 2005 20:49 schreef Alicey het volgende:
In Vld zijn vermissingsleges idd maar 20 euro..
Nogal ja.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Da's toch een heel fors verschil...
quote:Op zondag 29 mei 2005 21:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Fijn weekend gehad?
Ohja da's waar ook.. Doffy heeft het gelukkig overleefd!quote:Op zondag 29 mei 2005 21:09 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ow, het familie weekend...vertel !
Ach ja, met de hele meute op een camping op de Veluwe. Gelukkig was't mooi weer, want anders was 't pas echt erg geweest, maar nu was 't gewoon meer 'ontspannen met je ooms, tantes, neefjes en nichtjes erbij'. Ja, dat is een contradictio in terminis, jaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |