Kut
Mijn moeder voelde zichzelf vanaf vanochtend al niet zo lekker, toch weggegaan, stad in voor mijn broer wat gehaald, naar mij toe, nog plantjes in mijn tuintje gezet + bed opgemaakt (doet zij altijd zo goed
![]()
) etc. Daarna naar haar huis, bleef daar eten, ze klaagde bij mij al over wat buikpijn en rugpijn en wat daar zat. En de zon buiten verlichtte het nog wat zei ze. Bij haar thuis heeft ze een tijd lang voorover geborgen op de trap gezeten, hoorde ik achteraf. Toen riep ze me zachtjes dat ze zich niet lekker voelde. Vader zat net op de wc, dus ik 'mama voelt zich niet lekker, kom snel'. Zag het erg aan haar gezicht en houding.
Iig, paps dokter gebeld, daarheen, en toen door naar de EHBO, onderzocht en al. Twee uur later uitslag, iig geen acute blindedarmontsteking want dat dachten ze eerst, maar ze moet morgenochtend gelijk terugkomen voor verdere onderzoeken. En als het vannacht niet gaat, moet ze gelijk terugkomen naar het ziekenhuis, ze hebben haar een prik in haar been gegegeven waardoor de pijn gelijk wat verzachtte. Ze heeft zetpillen gekregen waarvoor we bijelkaar een uur moesten reizen naar een apotheek toe (leuk je gaat vooruit qua decennia, maar achteruit qua patiëntenzorg tegenwoordig, even naar de apotheek in een andere stad, maargoed).
Naja, bij elkaar klote dus.
Want plus leren sucks ook nog, en iemand zou waarschijnlijk bellen die ik toch wel graag wou spreken, niet gebeld. Althans, ik was er ook zowat de hele dag niet en mijn mobiel heeft veel uitgestaan (ziekenhuis). Kortom: screw alles even
![]()
En van mijn moeder heb ik het gevoel dat ze veels te veel constant alles voor anderen doet, ook voor mij. Zelfs in de apotheek bleef ze staan wachten, zegt ze 'oh, in de auto ging het nog wel, maar nu niet zo meer'. Dus ik: 'ga zitten zeg, jeetje, word eens wat egoïstischer, ik pak het wel aan'.
![]()
echt, ze is zo eigenwijs. Ze heeft vanaf 11 uur vanochtend dus al klachten, heeft gehurkt op de trap en al gezeten, onwijs erge buikpijn, trekkend naar haar rug toe, ze is 2x bijna van haar stokje gegaan toen ze in de stad was, komt ze allemaal later mee
![]()
, en op de wc werd ze ineens niet goed en erg misselijk, ze dacht 'misschien zit er wat dwars ofzo'. Ja, daar krijg je vooral zoveel pijn en al van, mijn god. En pas toen ze waarschijnlijk besefte 'nou doet het toch wel erg pijn (lees: houd ik het echt niet meer)', roept ze mij
![]()
. Terwijl ze er spierwit bij zit en al.
Moeders, ongelooflijk echt.
Ik heb haar goed ingepeperd iig dat ze haar mond moet opentrekken als er wat is, dat gedoorzet altijd. Sorry, maar ik kan me er zo boos over maken. Naja, en verdrietig dus.
sorry voor mijn lange verhaal