Ik heb hier ook VOIP en ik heb wel 5 telefoons en het werkt geweldig.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:42 schreef CrazyTaxi het volgende:
Je nickname doe je ieg eer aan. Maar verder blijft het bij alle providers een probleem. Voip is naar mijn mening te vroeg ingevoerd, het spraakverkeer wordt weleenswaar met voorrang over het netwerk gestuurd maar pakketjes hebben nu eenmaal een lange weg te gaan, waarbij ze dus ook gevoelig worden/zijn.
Met het internet is niks aan de hand, uitgebreid getest en dat is gewoon goed (afgezien van de schofterig lage snelheid).quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
t lijkt me niet dat dit aan VOIP zelf ligt?
werkt het internet wel goed met 2 telefoons er in?
werken die 2 telefoons dan trouwens als 2 aparte lijnen? of als 1 lijn?
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik vermoed stiekum dat de livebox teweinig prik op de PTSN poortjes stampt
dus ik kan dat ding terug naar wanadoo sturen?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
2 foons verbrassen meer stroom dan 1
kweenie? een telefoon heb zowiezo een aansluitfactor,quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:59 schreef Conflict het volgende:
[..]
dus ik kan dat ding terug naar wanadoo sturen?
sorry hoor maar ik kan hier geen touw aan vastknopenquote:Op zondag 29 mei 2005 00:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kweenie? een telefoon heb zowiezo een aansluitfactor,
en de livedoos zou daar ook een vermelding van hebben wat de max is,
mogelijk kom je daar overheen
(std kpn lijn is 2.5 geloof ik :p )
:| op een beetje telefoon (of in de handleiding ) staat vermeld welke aansluit factor zo`n geval heeft,quote:Op zondag 29 mei 2005 00:06 schreef Conflict het volgende:
[..]
sorry hoor maar ik kan hier geen touw aan vastknopen
Whehequote:Op zondag 29 mei 2005 00:18 schreef Conflict het volgende:
Ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.
Wanadoo kan iig niet verwachten dat mensen ook hun toestellen gaan vervangen natuurlijk.
Bij kassa hadden ze er pas ook een item over.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:21 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik weet alleen dat er in Frankrijk heel veel problemen mee waren en dat Wanadoo beloofde dat bij de introductie in Nederland die problemen opgelost zouden zijn.
Misschien moet je eens zoeken op Livebox Frankrijk en kijken of je daar vergelijkbare problemen tegenkomt.
Ik vind iig dit artikel, maar staat weinig concreet in afgezien van installatieproblemen:
http://www.telecomwereld.nl/n0000218.htm
Mij maakt het niet uit maar ik vind het lullig voor die mensen, ze snappen er zelf geen zak van en worden aan het lijntje gehouden. Gelukkig wist ik van dit geouwehoer. Ze leveren de afgesproken dienst niet dus we kunnen dat contract ontbinden. Ik moet alleen wel zorgen dat ik 100% zeker van mijn zaak ben, anders ga ik voor schut.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:27 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik zou gewoon dag ding terugsturen of anders eisen dat ze een monteur langs sturen. Voor je het weer zit je maanden met dat ding te klooien en ik vraag me af of het al die frustraties waard is.
ohquote:Op zondag 29 mei 2005 00:41 schreef Skinkie het volgende:
het schijnt dat de eerste telefoon over kabel proef van casema is gestopt vanwege een falende facturering... dit gaat falen vanwege zwakke hardware.
Zulke opmerkingen lossen geen problemen op.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:41 schreef psychosucker het volgende:
wannadoo is knoflook-technologie.....ik zou zeggen..blijf er ver van weg......
er is op korte termijn geen oplossing te verwachten...zijn ook officieel gestopt met het werven van nieuwe klantenquote:Op zondag 29 mei 2005 01:23 schreef Conflict het volgende:
[..]
Zulke opmerkingen lossen geen problemen op.
In de installatiefolder zeggen ze dat je meerdere telefoons kan aansluiten op de livebox.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:14 schreef DABAMaster het volgende:
misschien een huiscentrale, maar ik weet niet of dat kan met de livebox of dat dat het probleem oplost. Belooft Wanadoo in deze (in reclames oid) dat ze meerdere telefoons ondersteunen?
Hebben die telefoon's die je er op aansluit zelf een voeding? Als ze dat niet hebben kan het zijn dat de Livebox geen stroom genoeg kan leveren voor twee telefoons.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:52 schreef Conflict het volgende:
[..]
In de installatiefolder zeggen ze dat je meerdere telefoons kan aansluiten op de livebox.
ik heb verschillende toestellen gebruikt en op ieder toestel verschillende draden getest. Het maakt niet uit wat ik doe, een telefoon klinkt goed, een tweede erbij kan gewoon niet.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:33 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Hebben die telefoon's die je er op aansluit zelf een voeding? Als ze dat niet hebben kan het zijn dat de Livebox geen stroom genoeg kan leveren voor twee telefoons.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de 2e telefoon defect is en de storing veroorzaakt. Gewoon even een andere telefoon aansluiten en kijken of je dan nog storing hebt. Het probleem kan eventueel ook door een kabelbreuk in één van de telefoonsnoeren veroorzaakt worden.
Daarom gaan we met @home (hierthuis dus) ook maar wachten...quote:Op zondag 29 mei 2005 00:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh
zou dat bij @home ook zo gaan? :p die zut wordt strax landelijk leverbaar,
maar kennen ze mij ook 99% uptime garanderen?
Ik heb zelf net chello. Die is volledig door een monteur geinstalleerd.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:03 schreef PDOA het volgende:
Altijd leuk die smoezen: Kennissen van mij, vriend of vriendin, me ouders...
Absoluut geen telefonie via Wanadoo genomen, staat ook bij mijn gegevens op de site, dat het niet geactiveerd is.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:16 schreef iamredleader het volgende:
Mcintosh - Da's een gekke situatie... ik zou niet weten hoe dat kan! Je weet helemaal zeker dat je geen telefoon abonnement met de Livebox hebt gekregen? Want het hele punt van dat apparaat is dat het zowel modem als VoIP doet.
Wat voor abonnement van Wanadoo heb je dan genomen? En belangrijker: waarom? Oh, waarom dan ook?!?!?!? ben namelijk niet echt te spreken over de service...
En doet je Internet het met de Livebox?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |