![]()
noooooooooooooit een C nummer gehad, dat weet ik wel heel zeker.
Wat ik heb gedaan, is eigenlijk best vreemd
maar het werkt (voor mij) nu wel. Straks even kijken of meerdere PC's er ook mee kunnen werken.
1 Klein nadeeltje, ik kan niet meer inloggen op de LiveBox (dat kan alleen als ik de software erop zet, nu staat het er nog, maar wie weet, een format hier of daar)
en dan vervolgens direct, zonder een router ertussen, aansluit, zo moeilijk is dat niet, 2 tellen omstekkeren.
Als ik nu klik op "Wanadoo Livebox configureren" kom ik gelijk in mijn eigen router, nadat ik het password invul.
Eerst dat beloofde screenshot.
![]()
Wat ik dus gedaan heb.
Broadband Connection > Cable > Clone MAC > save> restart
*sluiten
*PC opnieuw opstarten, en doen.
Dus wat is het totaal, voor de volgende slachtoffer.
quote:
Bij DSL:
Use PPPoE DSL Service: NO (hey, heb ik dat gedaan? nougoed, het werkt)
User Name : oudenaam@oudeprovider.nl
password: oudpassword
Obtain IP Address Automatically
Specify an IP Address
IP Address Assigned by Your BSP: 0 0 0 0
Subnet Mask Assigned by Your BSP: 255 255 255 0
Gateway Address Assigned by Your BSP: 0 0 0 0
Primary DNS IP: 192.168.5.1 (DIT is het adres van mijn LiveBox, staat ook wel ergens in de handleiding, of het was 192.168.5.3 ofzoiets)
Secondary DNS IP: 0.0.0.0
Vreemde dus, ik had eerst een ander DNS IP ingevuld, ik had deze oude gegevens die je hierboven ziet even ingevuld zodat mijn pa beneden via deze router kon internetten via het oude modem.
Maar dat modem staat nu uit....
En de router zit NU tussen mijn PC en mijn LiveBox
Dus eerst die orginele instellingen:
wachtwoord etc.
Dan naar CABLE
>> Clone MAC
SAVE RESTART, RESTART PC
En nu doet gewoon heel de handel het, theoretisch gezien zou ik dus niet eens iets in hoeven te vullen bij username en password, en alleen maar bij Primary DNS IP , namelijk het adres van mijn LiveBox?
192.168.5.1
Maar mijn gevoel, en mijn Murphy gevoel zegt laat nou maar lekker staan.
Heb ik nu iets vreemds gedaan, en blijkt dus dat de LiveBox een router is met 1 uitgang?
Er kan ook een WiFi verbinding mee gecreeerd worden met de LiveBox, maar dan betaal je 2 euro per maand meer, en krijg je een kaartje die je in je LiveBox douwt, voor mij niet nodig, maar het lijkt er zo dus op dat het al een router is.
Nog beter, ik zou dus de router die ik nu heb zelfs kunner vervangen door een HUB?
Wss wel, maar de HUB die ik had liggen was niet waarschijnlijk dood, die was echt dood. Hij deed niks meer.
Conclusie rapport:
LiveBox is een router met 1 uitgang?