abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25533515
Daar ben ik dan weer, ik vraag haast meer dan ik post.
Mijn vraag deze keer is:

Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van de Wanadoo Livebox.
Helaas kon ik niet zomaar even een router erachter plakken en zonder software te installeren verder gaan... dus heb ik op 1 pc de software geplakt.
En kijk, het werkt!

Maar ik kan dus niet veroorloven om wat software op de bedrijfsPC te zetten, en al helemaal niet dat wat aan je internet sleuteld.

Mijn router is een Sohoware NBG 800
Verder heb ik de Livebox (icm telefonie ja) Wanadoo ADSL Direct

Heeft iemand ervaringen met routers en liveboxen, en hoe moet ik dit allemaal instellen?

Het enigste wat ik mis in mijn evt. routerinstellingen is dat gegeven IP adres van wanadoo.
Ik kan dus niet dat IP nemen wat ik nu heb, maar 1 of ander IP waar ik mee moet connecten ofzoiets.

Enfin, help?
:'( :'(
-
pi_25533595
verder heb ik nog wat problemen erbij cadeau gekregen nu, ik denk dat aan mijn antivirus eerder ligt hoor, maar ik kom niet meer in hotmail, niet meer op sommige websites, weer wel op mijn blackboard en FOK! , gelukkig...
maar niet in hotmail is gewoon vaag, gewoon www.hotmail.com werkt niet

edit, nu weer wel. maar rechtermuis op me MSN > postvak IN werkt niet, vaage shizzle
-
pi_25539130
Ok., ik heb ze even 40 minuten gebeld, en nog niks, geweldig.
Wat ik gelijk in het begin kreeg waren de primary en secondary DNS IP
die heb ik ingevoerd in de router
194.134.5.55
194.134.5.5

ik heb ook mijn eigen IP gezien, en het IP hoe die verbonden staat met het netwerk van Wanadoo
dat was 83.119.mecha (zeg maar..)

verder is de LiveBox 1 of ander Sagem nogiets.

Maar ik belde dus fijn op, ja sorry het kán wel, maar wij bieden er nog géén ondersteuning verder in.
En dat waren we ook niet van plan (jeuj)

Dus naast het DNS IP heb ik dus niks.
PPPoE heb ik op "yes" laten staan
Username : username@wanadoo.nl
password: password
allemaal goed volgens wanadoo

dan het hoofdstukje Obtain IP Address Automatically
dat was bij mijn kabel-ISP ook al zo, en niet van Specify IP Address, deze keer dus ook niet.

Dan het hoofdstukje Has your broadband service provider given you a DNS address, If yes, enter the information in the fields below

Primary
Seconday

allemaal gedaan.

Save, Restart, en hij DOET HET NIET!

Daaaamnn, heeft iemand dus een Wanadoo Livebox met erachter een router?
(ik zal toch niet de enige zijn?)
2e mogelijkheid is een router van Sagem te kopen... maar dan ben ik nog geen stap verder denk ik

--
situatie nu is dat ik op deze PC de software van wanadoo heb geinstalleerd, maar bij de andere wil ik dat niet doen, en bij de derde mag ik dat niet eens doen.
Hoe eerder ik het weet hoe beter dus

mijn dank is groot
-
pi_25540329
Heb er 0,0 ervaring mee, maar zet eens het MAC adres van je netwerkkaart in je router.

Dan denkt de livebox dat je pc erachter hangt en zal een ip adres toekennen.
Je pc krijgt dan weer van je router een ip adres en voila
♥ K, N, R en F ♥
pi_25546667
op die manier kan ik dus ook 3 PC's in die router pluggen?
Ik heb inderdaad een functie van clone MAC of restore MAC, maar dit staat bij de "Cable" indeling

aah fuck cares, ik doe dat straks wel dan

dankje
-
  donderdag 17 maart 2005 @ 17:21:02 #6
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_25546748
De Livebox heeft toch al een ingebouwde router of ben ik nou gek?
pi_25547653
nee, die heeft geen ingebouwde router voor zover ik weet, ik zie alleen maar 1 uitgang, en als er een router ingebouwd zit, dan zou ik em aan moeten kunnen sluiten zonder software erop te pleuren

2 uitgangen eigenlijk, hij moet op de rode, maar de gele werkt ook best (ook volgens de wanadoo helpdesk, het heeft iets te maken met digitale TV ofzo wat eraan komt., het zal wel)

wacht even, jij bedoelt dat een HUBje erachter zetten voor 3 PC's ook kan werken?

Hmmm, dat klinkt zo gek dat het wel eens zou kunnen werken. Dat ga ik morgen ook eens testen
-
pi_25549386
Maar is het niet zo dat de Livebox voor jou als router bezig is en dat je dus alleen maar een hubje nodig hebt?

http://www.wanadoo.nl/livebox/
pi_25550964
LAs ik het nou goed dat je software nodig hebt op je PC om met je LiveBox op internet te kunnen, leg dat eens uit. WAt voor software??
pi_25551396
software van wanadoo, BBNed 1.04 ofzo stond er dacht ik op, ik weet niet, ik ben nu niet thuis.
Maar het was een eind aan het klootviolen met mijn verbindingen, en nu doet alles het op mijn PC het weer.

Maar het punt is dus, ik wil geen software installeren op die andere PC's
dat mag gewoon niet
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:20 schreef o-fiel het volgende:
Maar is het niet zo dat de Livebox voor jou als router bezig is en dat je dus alleen maar een hubje nodig hebt?

http://www.wanadoo.nl/livebox/
Lijkt me vreemd, maar ik ga het wel proberen, ik heb dacht ik nog een (hoop ik) werkende HUB liggen. Maar volgens mij werkt dat niet hoor, zou mooi zijn, maar ik denk dat ik via router moet gaan
-
pi_25551874
Hmmz kijk, dan heb je waarschijnlijk een bepaald protocol wat je moet gebruiken om in te loggen op je verdinging. Geen idee wat BBNed gebruikt. Maar dat moet je ook instellen op je router. Anders kan de router niet inloggen op het netwerk.

Ik geloof dat dit bij KPN ADSL PPTP ofzo is, bij mijn oude kabelmodem was het PPPoE. Daar moet je eens even achteraan.
pi_25551931
ja inderdaad, zo'n instelling herinner ik wel
Use PPPoE , waar ik yes had geklikt, en die gast van wanadoo klonk wel instemmend eigenlijk.

Betekend dit dat ik een nieuwe router (evt. ook maar van sagem) moet kopen?

http://www.sagem.com/nl/ ze hebben er geen...
-
pi_25552480
Nee joh,

Alle routers die ik ooit heb gezien werken daarmee hoor. Moet je even checken in je router zelf (in die instellingenpagina)
pi_25552717
oooh zo, dan zou ik dus bij
"Use PPPoE" dat zogeheten balletje van yes naar no moeten schoppen
het is het proberen waard
ga ik dat thuis eens proberen, nu ben ik niet thuis, maar dankje
-
pi_25553067
Even alles op een rijtje

Je moet software installeren op je PC om te verbinden toch?
Welk OS gebruik je?
Waarschijnlijk moet je PPPoE software installeren op je pc om te verbinden. Dat betekent dus dat je dat op je router ook aan zou moetne hebben staan. Op je router moet je dan je wachtwoord en username enzo invullen. Je pc moet dan gewoon op DHCP staan zodat hij een IP adres kan krijgen van de router.

Volg je me nog?
pi_25553186
ja dat volg ik wel ja.
Ikzelf gebruik windows XP, maar de andere 2 PC's waar ik niks op wil of kan of mag installeren hebben windows 98 SE

Wachtwoord / username etc. had ik al ingevuld etc. PC heeft het jaren gedaan via die router (zonder dus software te installeren, gewoon zeggen ik maak verbinding met internet via LAN. >volgende > volgende > klaar

en zo wil ik dat houden ook

ik heb dus een jaar of 3 internet via de kabel gehad, maar die was verschrikkelijk onbetrouwbaar en naaiden ze waar je bij stond. ik wou gewoon van ze af.
als ik zeg dat er 40 keer een reparatie heeft plaatsgevonden aan de kabel (kosteloos dat wel) dan is dat nog een understatement.

verder:
http://www.wanadoo.nl/mij(...)nstellingenhome.html
alleen jammere op deze is: http://www.wanadoo.nl/mij(...)nstellingenadsl.html
nvt op ADSL direct,
maar ik heb juist direct, damn

[ Bericht 22% gewijzigd door mechatronics op 17-03-2005 21:50:04 ]
-
pi_25553346
Je moet je router instellen op PPPoE en daar je wachtwoord enzo invullen (heb je geloof ik al gedaan). En dan op je PC naar netwerkverbindingen gaan.

Daar eigenschappen van LAN-Verbinding.
Dan daar eigenschappen van TCP/IP

En die allemaal op Automatisch verkrijgen via DHCP zetten.

DAn zou het moeten werken!
pi_25553527
maar dat heb ik al gedaan
dat is het probleem juist, ik zat 20 minuten aan de lijn met die gast van wanadoo, en die kon mij niet echt verder helpen...

ik ga ook wel met dat clone MAC ofzo werken.
ik ga nu ff bier drinken, morgenochtend voordat ik naar school ga post ik wel een paar printscreens van mijn router
-
pi_25559049
sreenshot tijd, kijk eens wat ik nu zie, dat moet ik dan weer zelf ontdekken :

(stond links onder diensten > internet routing)

dat zal wel n hoop helpen, niet?
enfin, ich habe keine zeit hier zurund te verbleben (ofzo)
Ik heb er geen tijd voor nu, maar we stappen toch al zo snel mogelijk over op planet.
Dik kans dat we het vandaag gewoon nog bestellen ook, ophoeren met wanadoo, en wel om deze reden:

by the way, we stappen eruit, de kwaliteit van die telefonie is echt hoerig, het lijkt overal alsof je n tel vertraging heb, als je tegelijk begint met praten gaat het mis, klotezooi dus.
-
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:47:23 #20
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_25561083
Je kunt proberen de uitgaande kabel van de livebox te verbinden met een van de LAN poorten van de router in plaats van de WAN poort...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_25565450
> Username : username@wanadoo.nl
> password: password
> allemaal goed volgens wanadoo

Dat heeft wanadoo dan <I>fout</I>.

Als je PPPoE gebruikt, moet je als username je access naam gebruiken. Dat is een 'c' gevolgd
door 7 cijfers (welke, dat stond in je inlogbrief, samen met je wachtwoord, dat overigens het wachtwoord van je hoofd-email-account is, als je dat hebt veranderd moet je het veranderde
wachtwoord invoeren) en dan @wanadoo erachter (niet @wanadoo.nl).

dus, bv.

username: c1234567@wanadoo
password: <password>
Those who will not reason, are bigots, those who cannot, are fools, and those who dare not, are slaves. - George Gordon Noel Byron (1788-1824), [Lord Byron]
pi_25569791
noooooooooooooit een C nummer gehad, dat weet ik wel heel zeker.
Wat ik heb gedaan, is eigenlijk best vreemd
maar het werkt (voor mij) nu wel. Straks even kijken of meerdere PC's er ook mee kunnen werken.
1 Klein nadeeltje, ik kan niet meer inloggen op de LiveBox (dat kan alleen als ik de software erop zet, nu staat het er nog, maar wie weet, een format hier of daar)
en dan vervolgens direct, zonder een router ertussen, aansluit, zo moeilijk is dat niet, 2 tellen omstekkeren.
Als ik nu klik op "Wanadoo Livebox configureren" kom ik gelijk in mijn eigen router, nadat ik het password invul.

Eerst dat beloofde screenshot.

Wat ik dus gedaan heb.
Broadband Connection > Cable > Clone MAC > save> restart
*sluiten
*PC opnieuw opstarten, en doen.

Dus wat is het totaal, voor de volgende slachtoffer.
quote:
Bij DSL:
Use PPPoE DSL Service: NO (hey, heb ik dat gedaan? nougoed, het werkt)
User Name : oudenaam@oudeprovider.nl
password: oudpassword

• Obtain IP Address Automatically
    Specify an IP Address

IP Address Assigned by Your BSP: 0 0 0 0
    Subnet Mask Assigned by Your BSP: 255 255 255 0
    Gateway Address Assigned by Your BSP: 0 0 0 0

Primary DNS IP: 192.168.5.1 (DIT is het adres van mijn LiveBox, staat ook wel ergens in de handleiding, of het was 192.168.5.3 ofzoiets)
    Secondary DNS IP: 0.0.0.0
  • Vreemde dus, ik had eerst een ander DNS IP ingevuld, ik had deze oude gegevens die je hierboven ziet even ingevuld zodat mijn pa beneden via deze router kon internetten via het oude modem.
    Maar dat modem staat nu uit....
    En de router zit NU tussen mijn PC en mijn LiveBox

Dus eerst die orginele instellingen:
    wachtwoord etc.

Dan naar CABLE
    >> Clone MAC
    SAVE RESTART, RESTART PC

En nu doet gewoon heel de handel het, theoretisch gezien zou ik dus niet eens iets in hoeven te vullen bij username en password, en alleen maar bij Primary DNS IP , namelijk het adres van mijn LiveBox?
    192.168.5.1

Maar mijn gevoel, en mijn Murphy gevoel zegt laat nou maar lekker staan.

Heb ik nu iets vreemds gedaan, en blijkt dus dat de LiveBox een router is met 1 uitgang?
    Er kan ook een WiFi verbinding mee gecreeerd worden met de LiveBox, maar dan betaal je 2 euro per maand meer, en krijg je een kaartje die je in je LiveBox douwt, voor mij niet nodig, maar het lijkt er zo dus op dat het al een router is.

Nog beter, ik zou dus de router die ik nu heb zelfs kunner vervangen door een HUB?
    Wss wel, maar de HUB die ik had liggen was niet waarschijnlijk dood, die was echt dood. Hij deed niks meer.

Conclusie rapport:
    LiveBox is een router met 1 uitgang?
    -
    pi_25576434
    shit hey, het werkt nog steeds!
    -
    pi_25585853
    in een goede bui het goede wachtwoord en gebruikersnaam maar eens ingevoerd, en het werkt.
    Met een kleine omstekkeractie van 1 minuut kan ik alsnog in de LiveBox komen, maar op het moment niet.
    Boeit me ook niet, het werkt perfect, de snelheid is 440 kbps, van de beloofde 500
    de upload echter is 200 ipv de beloofde 500
    ik heb dit gedaan via www.speedtest.nl

kan ik hier een klacht over indienen, en gaan ze er dan serieus wat aan doen?
    http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_direct.html
    en
    http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_direct_telefonie.html
    daar zeggen ze allebei dezelfde snelheid, maar even de specs van de ADSL+telefonie:
    quote:
    ADSL + Telefonie
    verhoogde snelheid 1024/512 Kbit/s*
    geen datalimiet
    onbeperkt bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland!
    geen starttarief per gesprek binnen Nederland naar vaste

telefoonnummers
    zeer voordelige gesprekstarieven naar mobiele en internationale

nummers
    veel gratis diensten zoals voicemail en nummerweergave
    makkelijk overstappen
    u kunt uw huidige toestel gewoon blijven gebruiken
    u behoudt uw huidige KPN abonnement of zet uw abonnement

om naar KPN BelBudget en bespaar direct ruim ¤ 100,- per jaar!
    Ik haal met download echter niet eens de helft.

Als ik hier dus over ga bellen, kunnen ze em dan sneller instellen ofzo?
    -
      zaterdag 19 maart 2005 @ 14:52:33 #25
    95194 SpeedyRich
    doe ff normaal
    pi_25587028
    staat dhcp wel aan
    Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
    sorry.
    leukste topic aller tijden
    Voor computergerelateerde vragen klik hier
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties