abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27617182
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 19:13 schreef thomastux het volgende:

[..]

heb het net geinstaleerd en opnieuw geprobeerd, maar werkt niet
Dat is wel vreemd. Bij mij zat die avcodec.h bij de download in.
Heb je de file xvidcap-1.1.4pre2/ffmpeg/libavcodec/avcodec.h ?
En doe je die make in de xvidcap-1.1.4pre2 directory?
pi_27685235
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 19:39 schreef kluut het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd. Bij mij zat die avcodec.h bij de download in.
Heb je de file xvidcap-1.1.4pre2/ffmpeg/libavcodec/avcodec.h ?
En doe je die make in de xvidcap-1.1.4pre2 directory?
die map zit er niet eens in :|
(ook niet bij ls -a)
toch maar eens opnieuw downloaden
... en zo staat het geschreven!
The man next to you, that's it, all it is
Dwarsliggers zijn moeilijker te begraven
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:36:42 #53
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_27701388
Alvast preventief voor hen die naar Sarge willen upgraden vanaf hun Woody machines nu dat Sarge eindelijk officieel gereleased is, zie de release notes
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:46:00 #54
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_27754203
Kan iemand mij toevallig vertellen hoe ik het programma screen zo kan instellen dat ik ermee kan scrollen (a'la Page-Up/Page-Down) ?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_27809351
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 20:46 schreef whoops het volgende:
Kan iemand mij toevallig vertellen hoe ik het programma screen zo kan instellen dat ik ermee kan scrollen (a'la Page-Up/Page-Down) ?
In de manual van screen staat het "duidelijk" uitgelegd (copy mode is ctrl-a esc)
quote:
copy

Enter copy/scrollback mode. This allows you to copy text from the current window and its history into the paste buffer. In this mode a vi-like ‘full screen editor’ is active:

...
C-u and C-d scroll the display up/down by the specified amount of lines while preserving the cursor position. (Default: half screen-full).
C-b and C-f scroll the display up/down a full screen.
Je kunt dus alleen scrollen in copy/scrollback mode, lijkt het.
  zondag 12 juni 2005 @ 17:05:51 #56
100681 Herr_Ratt
I'm Super!
pi_27860671
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke linux voor de pc van me zusje, een simpele linux moet kunnen draaien op een Celeron 700mhz, 128mb en 15gig HD. Ik heb al Fedora geprobeerd, maar die is volgends mij toch een beetje aan de zware kant, als ik meer dan 1 programma tegelijk draai dan begint ie al te protesteren
  zondag 12 juni 2005 @ 20:52:46 #57
65490 whoops
pi_27867083
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 16:22 schreef devzero het volgende:

[..]

In de manual van screen staat het "duidelijk" uitgelegd (copy mode is ctrl-a esc)
[..]

Je kunt dus alleen scrollen in copy/scrollback mode, lijkt het.
Thanx, dat werkt... Had het niet gevonden...
quote:
Op zondag 12 juni 2005 17:05 schreef Herr_Ratt het volgende:
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke linux voor de pc van me zusje, een simpele linux moet kunnen draaien op een Celeron 700mhz, 128mb en 15gig HD. Ik heb al Fedora geprobeerd, maar die is volgends mij toch een beetje aan de zware kant, als ik meer dan 1 programma tegelijk draai dan begint ie al te protesteren
Je zou het eens kunnen proberen met Ubuntu Linux. Het zou op bovenstaande configuratie prima moeten draaien, ik draai hier een desktop op een PII - 400 MHz, met 128MB.

Als dit nou ook problemen geeft kan je altijd in plaats van Gnome of KDE een wat lichtere windowmanager kiezen (zoals XFCE)....
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_27878091
Mja, een 2.6-kernel icm een lichte window manager / desktop environment doet wonderen!
pi_27900643
Ok, ik heb dus een klein probleempje met Ubuntu en internet. Een tijdje terug had ik het geïnstalleerd en werkte alles in één keer. Dus vanuit de installatie meteen internet, updates kwamen binnen, mooi.
Maar nu, nieuwe harde schijf, linux partitie verwijderd op de andere schijf en installatie weer gedaan op de andere schijf. Nu krijg ik echter tijdens de installatie dat hij de DHCP-server niet kan vinden, ook handmatig ip's etc. invoeren geeft geen internet. In het scherm met m'n Netwerkproperties staat eth0 geactiveerd, met de juiste instellingen, maar hij lijkt dus m'n modem niet te kunnen vinden. Ook pingen of browsen naar 10.0.0.138 (ip modem) doet niks.

M'n modem is een Speedtouch 580i, in de pc zit gewoon een draad want ik zit nu op dezelfde pc feilloos te internetten in WinXP. Heb wat gezocht op Ubuntu-sites, google, GoT, etc., maar niks concreets kunnen vinden. Een
1dmesg|less
geeft wel een setje error's die ook wijzen naar het niet kunnen vinden van de DHCP-server, maar wat kan ik er aan doen?

Netwerkkaart (RealTek 8139) wordt gewoon herkend in de devicemanager van Ubuntu, dus dat kan het ook niet zijn, lijkt me.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_27901789
Dit is dus de error uit dmesg:
1eth0: transmit timed out
pi_27910333
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:59 schreef keeper het volgende:
Dit is dus de error uit dmesg:
[ code verwijderd ]
half/full duplex probleempje?
Kwekker ben je niet voor even, maar voor het leven
pi_27915997
Hoe bedoel je precies? In dat zelfde dmesg gebeuren wordt die kaart gewoon herkend als full duplex.
pi_27918223
Nog een leuke hoe kun je in Bash / Minicom ascii tekentje plaatsen, ik moet 164 hebben
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:34:50 #64
65490 whoops
pi_28143572
Kan iemand me vertellen hoe ik in Gnome de animaties van de vensters kan uitschakelen? Dus het effect wat je ziet als je bijvoorbeeld een venster minimaliseert?
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:41:22 #65
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_28143789
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:34 schreef whoops het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe ik in Gnome de animaties van de vensters kan uitschakelen? Dus het effect wat je ziet als je bijvoorbeeld een venster minimaliseert?
Je kunt ze alleen allemaal uitschakelen, dus niet alleen eentje.

Ga naar je configuratie-editor, en ga dan naar Apps->metacity->general, zet daar de waarde reduced_resources op True.
Hope for the best, prepare for the worst.
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:46:26 #66
65490 whoops
pi_28143954
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:41 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

Je kunt ze alleen allemaal uitschakelen, dus niet alleen eentje.

Ga naar je configuratie-editor, en ga dan naar Apps->metacity->general, zet daar de waarde reduced_resources op True.
Thanx, dat is precies wat ik zocht! Werkt het net weer wat lekkerder op dit niet zo hele snelle beestje...
pi_28181920
Ok, ik heb een wat geavanceerder probleem

Netwerk thuis met diverse pc's (duh). Nu wil ik een extra linux bak erin hangen (hangen er al 2 in), maar elke keer als ik de netwerkkabel derin stop, valt mijn complete netwerk spontaan uit.

Ik heb maar meteen gechecked of ik met me domme kop dhcp ed. had aangezet, maar helaas bleek dat niet te zijn. Ook heeft hij geen duplicate ip, dus dat is het probleem ook niet.

Iemand enig idee wat het wel is
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_28183141
Wat gedachten spinsels
- de nieuwe linux bakt werkt verder prima, geen rare foutmeldingen?
- netwerk kaart is goed?
- de poort op je switch/hub is in orde? Lampjes ed. Als je een andere poort pakt voor e nieuwe linux bak heb je dan het zelfde probleem?
- heb je al eens met een netwerk tool ala tcpdump op je netwerk gekeken of je ineens allerlei raar verkeer krijgt als je die nieuwe bak in het netwerk hangt?
pi_28183158
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:26 schreef keeper het volgende:
Nu krijg ik echter tijdens de installatie dat hij de DHCP-server niet kan vinden, ook handmatig ip's etc. invoeren geeft geen internet.
Krijg je met een statisch ip nr (10.0.0.150) ook die "eth0: transmit time out" error?
pi_28183460
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:19 schreef existenz het volgende:
Ok, ik heb een wat geavanceerder probleem

Netwerk thuis met diverse pc's (duh). Nu wil ik een extra linux bak erin hangen (hangen er al 2 in), maar elke keer als ik de netwerkkabel derin stop, valt mijn complete netwerk spontaan uit.

Ik heb maar meteen gechecked of ik met me domme kop dhcp ed. had aangezet, maar helaas bleek dat niet te zijn. Ook heeft hij geen duplicate ip, dus dat is het probleem ook niet.

Iemand enig idee wat het wel is
oe, dit probleem heb ik gehd met een windows netwerk
er waren een rits windows pc's en 1 unix server maar er kwam een AH pc bij..
ik sloot em aan en poef netwerk pleite....
vervolgens propte ik em in een andere aansluiting en toen deed hij het wel, dit probleem kwam alleen voor bij die AH pc de rest van de pc's deed het prima op die "kapotte" netwerk aansluiting..
ben er nooit achter gekomen wat het was...
pi_28183757
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 05:40 schreef devzero het volgende:
Wat gedachten spinsels
- de nieuwe linux bakt werkt verder prima, geen rare foutmeldingen? ja
- netwerk kaart is goed? Dat is idd een mogelijke optie, maar lijkt het goed te doen
- de poort op je switch/hub is in orde? Lampjes ed. Als je een andere poort pakt voor e nieuwe linux bak heb je dan het zelfde probleem? poort maakte nix uit
- heb je al eens met een netwerk tool ala tcpdump op je netwerk gekeken of je ineens allerlei raar verkeer krijgt als je die nieuwe bak in het netwerk hangt? Nee, idd nog niet gedaan
Ik zal het eens proberen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 20:53:13 #72
65490 whoops
pi_28232847
Onder Gnome (van Ubuntu i.i.g.) is er een utility om onder X on-the-fly je resolutie en refresh rate aan te passen, genaamd 'gnome-display-properties'.

Weet iemand of er een tooltje is die dit met andere window managers kan (het liefst gewoon onder pure-X, zonder WM)? Als ik 'gnome-display-properties' wil installeren op een systeem waar bijvoorbeeld alleen maar XFCE draait, heb ik allerlei gnome-libs nodig die ik daar liever niet wil installeren.
pi_28244650
en ik heb ook weer een vraag. Op een (test)server gebruik ik nu Ubuntu met apache-php-mysql. Op een andere server wat ook een webserver is en tevens een mailserver, draait e-smith of SME(zelfde pakket andere naam). Deze laaste bak wil ik vervanger door Ubuntu om er een webserver + mailserver te maken door middel van squirrelmail en sendmail. Maar waar kan nou e-mail adressen aanmaken voor verschillende domeinnamen?

Hoe het moet lees ik dan wel op internet, maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken
  zondag 26 juni 2005 @ 11:50:23 #74
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_28245350
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:53 schreef whoops het volgende:
Onder Gnome (van Ubuntu i.i.g.) is er een utility om onder X on-the-fly je resolutie en refresh rate aan te passen, genaamd 'gnome-display-properties'.

Weet iemand of er een tooltje is die dit met andere window managers kan (het liefst gewoon onder pure-X, zonder WM)? Als ik 'gnome-display-properties' wil installeren op een systeem waar bijvoorbeeld alleen maar XFCE draait, heb ik allerlei gnome-libs nodig die ik daar liever niet wil installeren.
Was dat niet iets met Ctrl-Alt-+

Dat werkt dan wel weer alleen als je de goede modelines in je X configuratiebestand hebt.
Hope for the best, prepare for the worst.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:43:42 #75
65490 whoops
pi_28249285
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:50 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

Was dat niet iets met Ctrl-Alt-+

Dat werkt dan wel weer alleen als je de goede modelines in je X configuratiebestand hebt.
Nou, en die modelines zijn een beetje het 'probleem', bij 1 van mijn monitoren, die krijg ik alleen mooi als ik met een 'lege' xorg.conf en dat resolutieprogrammaatje de refresh rate instel.

Ik kwam er net wel achter dat ik het vanuit XFCE ook gewoon kan veranderen, dus echt veel spoed heeft het niet (meer)...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')