Dat is wel vreemd. Bij mij zat die avcodec.h bij de download in.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:13 schreef thomastux het volgende:
[..]
heb het net geinstaleerd en opnieuw geprobeerd, maar werkt niet
die map zit er niet eens in :|quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:39 schreef kluut het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd. Bij mij zat die avcodec.h bij de download in.
Heb je de file xvidcap-1.1.4pre2/ffmpeg/libavcodec/avcodec.h ?
En doe je die make in de xvidcap-1.1.4pre2 directory?
In de manual van screen staat het "duidelijk" uitgelegd (copy mode is ctrl-a esc)quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:46 schreef whoops het volgende:
Kan iemand mij toevallig vertellen hoe ik het programma screen zo kan instellen dat ik ermee kan scrollen (a'la Page-Up/Page-Down) ?
Je kunt dus alleen scrollen in copy/scrollback mode, lijkt het.quote:copy
Enter copy/scrollback mode. This allows you to copy text from the current window and its history into the paste buffer. In this mode a vi-like ‘full screen editor’ is active:
...
C-u and C-d scroll the display up/down by the specified amount of lines while preserving the cursor position. (Default: half screen-full).
C-b and C-f scroll the display up/down a full screen.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:22 schreef devzero het volgende:
[..]
In de manual van screen staat het "duidelijk" uitgelegd (copy mode is ctrl-a esc)
[..]
Je kunt dus alleen scrollen in copy/scrollback mode, lijkt het.
Je zou het eens kunnen proberen met Ubuntu Linux. Het zou op bovenstaande configuratie prima moeten draaien, ik draai hier een desktop op een PII - 400 MHz, met 128MB.quote:Op zondag 12 juni 2005 17:05 schreef Herr_Ratt het volgende:
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke linux voor de pc van me zusje, een simpele linux moet kunnen draaien op een Celeron 700mhz, 128mb en 15gig HD. Ik heb al Fedora geprobeerd, maar die is volgends mij toch een beetje aan de zware kant, als ik meer dan 1 programma tegelijk draai dan begint ie al te protesteren
1 | dmesg|less |
half/full duplex probleempje?quote:Op maandag 13 juni 2005 21:59 schreef keeper het volgende:
Dit is dus de error uit dmesg:
[ code verwijderd ]
Je kunt ze alleen allemaal uitschakelen, dus niet alleen eentje.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:34 schreef whoops het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe ik in Gnome de animaties van de vensters kan uitschakelen? Dus het effect wat je ziet als je bijvoorbeeld een venster minimaliseert?
Thanx, dat is precies wat ik zocht! Werkt het net weer wat lekkerder op dit niet zo hele snelle beestje...quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:41 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Je kunt ze alleen allemaal uitschakelen, dus niet alleen eentje.
Ga naar je configuratie-editor, en ga dan naar Apps->metacity->general, zet daar de waarde reduced_resources op True.
Krijg je met een statisch ip nr (10.0.0.150) ook die "eth0: transmit time out" error?quote:Op maandag 13 juni 2005 21:26 schreef keeper het volgende:
Nu krijg ik echter tijdens de installatie dat hij de DHCP-server niet kan vinden, ook handmatig ip's etc. invoeren geeft geen internet.
oe, dit probleem heb ik gehd met een windows netwerkquote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:19 schreef existenz het volgende:
Ok, ik heb een wat geavanceerder probleem
Netwerk thuis met diverse pc's (duh). Nu wil ik een extra linux bak erin hangen (hangen er al 2 in), maar elke keer als ik de netwerkkabel derin stop, valt mijn complete netwerk spontaan uit.
Ik heb maar meteen gechecked of ik met me domme kop dhcp ed. had aangezet, maar helaas bleek dat niet te zijn. Ook heeft hij geen duplicate ip, dus dat is het probleem ook niet.
Iemand enig idee wat het wel is
Ik zal het eens proberenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 05:40 schreef devzero het volgende:
Wat gedachten spinsels
- de nieuwe linux bakt werkt verder prima, geen rare foutmeldingen? ja
- netwerk kaart is goed? Dat is idd een mogelijke optie, maar lijkt het goed te doen
- de poort op je switch/hub is in orde? Lampjes ed. Als je een andere poort pakt voor e nieuwe linux bak heb je dan het zelfde probleem? poort maakte nix uit
- heb je al eens met een netwerk tool ala tcpdump op je netwerk gekeken of je ineens allerlei raar verkeer krijgt als je die nieuwe bak in het netwerk hangt? Nee, idd nog niet gedaan
Was dat niet iets met Ctrl-Alt-+quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:53 schreef whoops het volgende:
Onder Gnome (van Ubuntu i.i.g.) is er een utility om onder X on-the-fly je resolutie en refresh rate aan te passen, genaamd 'gnome-display-properties'.
Weet iemand of er een tooltje is die dit met andere window managers kan (het liefst gewoon onder pure-X, zonder WM)? Als ik 'gnome-display-properties' wil installeren op een systeem waar bijvoorbeeld alleen maar XFCE draait, heb ik allerlei gnome-libs nodig die ik daar liever niet wil installeren.
Nou, en die modelines zijn een beetje het 'probleem', bij 1 van mijn monitoren, die krijg ik alleen mooi als ik met een 'lege' xorg.conf en dat resolutieprogrammaatje de refresh rate instel.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:50 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Was dat niet iets met Ctrl-Alt-+
Dat werkt dan wel weer alleen als je de goede modelines in je X configuratiebestand hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |