Hij is een scooterkneus.quote:
Zelfs een hypocriece scooterkneusquote:
nee... Word....quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:28 schreef kwintenstraler het volgende:
Zozo, wat een tekst. Typeles?
Ik heb ooit inderdaad scooter gereden.quote:
Volgens mij duurt dat 8 uur hoor... Bron? Ga zelf maar zoeken, kneus.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:25 schreef Panatic85 het volgende:
Na een tijdsbestek van 1.30 uur is een glas bier verwerkt
quote:Daarbij komt nog dat alcohol op veel mensen een remmend effect heeft in het verkeer, men is zich meer bewust van de risico's en rijdt voorzichtiger.
wat had je dan verwacht op een warme meidag om half 5..... ?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:30 schreef Panatic85 het volgende:
Selectief lezen noem ik dit,
Ach, wtf, waarom zit ik te fok!ken! Ik ga weer naar buiten!quote:Effecten alcohol korte termijn: Verdovend, ontremmend, aantasting beoordelings- en reactievermogen, agressie, zelfoverschatting, onverschilligheid, aantasting van motoriek.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:25 schreef Panatic85 het volgende:
Autorijden met een paar biertjes op verspreid over de gehele avond kan best. Waarom?
Na een tijdsbestek van 1.30 uur is een glas bier verwerkt, stel je gaat stappen van 10 tot 4, = 6 uur, de toegestane hoeveelheid alcohol = 2 bier. In totaal is 6 bier drinken op een avond in totaal dus toegestaan, elke 1.5 uur 1 + de toegestane hoeveelheid van 2. Daarbij komt nog dat alcohol op veel mensen een remmend effect heeft in het verkeer, men is zich meer bewust van de risico's en rijdt voorzichtiger.
Dit soort dingen ook al, "kneus". Triest hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:30 schreef Henk-Wim het volgende:
[..]
Volgens mij duurt dat 8 uur hoor... Bron? Ga zelf maar zoeken, kneus.![]()
[..]
Droom maar lekker verder en kom maar terug als je eindelijk 1 slok bier van je pa hebt gekregen...
je lever jah, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je niet onder invloed bentquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:34 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Dit soort dingen ook al, "kneus". Triest hoor.
www.netdokter.nl
"Je lever is ongeveer anderhalf uur bezig met het verwerken van een biertje of
een wijntje"
"Kneus!"
Eerst moeten ze opgezocht en gecastreerd worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:35 schreef -Angel- het volgende:
Schandalig dat iemand zomaar een verhaal uit z'n duim zuigt. Zulke mensen moeten gelijk geband worden voor het leven.
Oh ik ben dus niet de enige...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:35 schreef -Angel- het volgende:
Schandalig dat iemand zomaar een verhaal uit z'n duim zuigt. Zulke mensen moeten gelijk geband worden voor het leven.
Het is algemeen bekend dat 1 glas alcoholische drank (of dat nou een biertje is of een (wijn)glas wijn) gemiddeld na anderhalf uur door het menselijk lichaam is afgebroken. TS heeft gewoon gelijk, theoretisch kun je 3 glazen bier per anderhalf uur nuttigen en voor de wet niet teveel hebben gedronken om nog te mogen rijden. Bron? Ga zelf maar zoeken, bladieblaquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:30 schreef Henk-Wim het volgende:
Volgens mij duurt dat 8 uur hoor... Bron? Ga zelf maar zoeken, kneus.![]()
Nee, zeker niet. Ik snap ook niet wat een mens bezielt om zomaar een verhaal te verzinnen.quote:
Dat zal ryan3 leuk vinden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:36 schreef vdo28 het volgende:
....pff ik vind dat er wel een ban op topics mogen staan die verzonnen zijn...
(buiten onzin om)
Jij wordt ook met de dag grappigerquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:38 schreef -Angel- het volgende:
Fok! is toch enigzins een serieus forum, mag ik aannemen?
Mijnheer had beter meer energie in het vak "Nederlands" op de middelbare school kunnen steken.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:33 schreef beyond_cool het volgende:
Mijnheer had beter een woordenboek gekocht in plaats van een auto. "Hypocrisie" is de juiste schrijfwijze, beste man. Waarmee je bewijst dat je dom en ongeletterd bent.
Verder gaat je reactievermogen met 1 biertje reeds achteruit. En de kans bestaat dat je vader belt dat je moeder van de trap gevallen is en of je vroeger naar huis wil komen. Dan zit je daar met 4 bier in je bloed ipv 2 bloed.
Maar er wordt wel erg hard uitgehaald hier op Fok!, daar kan ik je geen ongelijk in geven. Soms lijkt het hier wel een schuurt met jongetjes zonder haar en kistjes aan en een stijf armpje. Het getuigt iig niet van veel tolerantie.
Bronquote:Invloed op rijden
Je reageert trager
Alcohol heeft een verdovende werking op de hersenen. Hierdoor reageert iemand die alcohol heeft gedronken trager dan normaal. De controle over z'n been- en armspieren gaat ook achteruit. In situaties waarbij je snel op de rem moet trappen of plotseling aan het stuur moet trekken, reageer je al gauw te laat.
Een voorbeeld: u rijdt 80 kilometer per uur (= 22 meter per seconde), u hebt 3 of 4 glazen bier gedronken en u reageert daardoor een halve seconde langzamer. Als u dan plotseling moet remmen, betekent dit dat u 11 meter méér afstand nodig hebt om tot stilstand te komen dan in nuchtere toestand.
Je ziet minder
Na alcoholgebruik heb je de neiging om recht vooruit te kijken, alsof je in een tunnel zit. Veel van wat er links en rechts van je gebeurt zie je daardoor niet of minder goed. Zo zie je plotseling overstekende voetgangers al gauw te laat.
Wat ook moeilijk gaat is de aandacht verdelen over alles wat je ziet. Je moet in het verkeer op veel dingen tegelijk letten en dat kun je niet goed meer als je gedronken hebt.
Je concentreert je slechter
Alcohol maakt suf en vermindert je concentratie. In de praktijk blijkt dat concentratieverlies vooral gevaarlijk is als er weinig verkeer is en je het gevoel hebt dat er niet veel mis kan gaan. Het gevolg is 'onbegrijpelijke' ongevallen: een auto die op een stille weg in een flauwe bocht tegen een boom rijdt.
Je denkt nog prima te kunnen rijden
Onder invloed denk je meer te kunnen en durf je vaak meer risico te nemen. Zo denk je na een paar glazen nog prima te kunnen rijden, misschien zelfs nog wel beter. De werkelijkheid is anders. Je wordt overmoedig en rijdt roekelozer, je schat situaties verkeerd in en denkt te snel (bijvoorbeeld als je wilt inhalen): "Dat lukt me nog wel".
Nee jij bent een groot licht wil je zeggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:39 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Mijnheer had beter meer energie in het vak "Nederlands" op de middelbare school kunnen steken.
"En de kans bestaat dat je vader belt dat je moeder van de trap gevallen is en of je derhalve vroeger naar huis wilt komen."
Dom en ongeletterd figuur.
Laten we dit kinderachtige gezeik op typefouten nu achterwege?
Dank u.
Wie zeikt er hier nou.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:43 schreef Panatic85 het volgende:
Wat een gezeik.
Fok! bedoel ik als geheel en alle users die er posten.
Moderator verbeter de topictitel even. Of verander hem naar eigen inzicht.
Ik stel nergens dat ik eis dat je zo reageert. Je hebt de openingspost dus niet helemaal begrepen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:42 schreef Dirkh het volgende:
Oh sorry, ik zal voortaan reageren zoals jij wil.
Dus als jij iemand dood rijdt nadat je je vol hebt laten lopen in de kroeg, en je opent daar een topic over, dan zal ik vol medelijden op je reageren.
Want potverdikkie, het is niet makkelijk voor je als je iemand naar de andere wereld hebt geholpen. Ik heb nu al medelijden met je.
Oh, zwak van je om dat topic fictief te noemen, lamlul.
Jazeker, geheel Fok!. Ik vraag me soms ook wel eens af "wat die ik hier?".quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:43 schreef Panatic85 het volgende:
Fok! bedoel ik als geheel en alle users die er posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |