Dan vind ik je vriendin op dit moment niet al te intelligent: Je gaat toch geen geneesmiddel gebruiken waarvan je ten eerste de werking niet kent, en dat daarnaast juist je hele toekomst kan bepalen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:33 schreef Lu_uK het volgende:
Naja min vriendin die snapt niet helemaal dat die dingen in de bijsluiter staan ofzo![]()
Ik moet maar condooms halen zegt ze, naja ook wel eens leuk voor een keertje, kijken of ze aardbijen smaak hebben![]()
Inderdaad, vrijen met condoom of niet vrijen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:32 schreef Lu_uK het volgende:
... condoom of niet?
ik vind niet dat ik moet weten hoe de pil werkt en het haar moet gaan uitleggen. Alleen is het zo dat zij niet wist waneer het wel en niet veilig was om sex te hebben als je een pil vergeten bent (te laat hebt ingenomen). Dus heb ik het even voor dr uitgezocht. Verder was het al 3 weken geleden dat we het voor het laatst hadden gedaan. Dus de kans lijkt me klein dat ze daarvan alsnog zwanger kan raken. Gister dus met condoom gedaan, en dat was gelijk de laatste keerquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:04 schreef innovative het volgende:
[..]
Dan vind ik je vriendin op dit moment niet al te intelligent: Je gaat toch geen geneesmiddel gebruiken waarvan je ten eerste de werking niet kent, en dat daarnaast juist je hele toekomst kan bepalen?
Snap het van jou trouwens ook niet dat jij dat ding dan niet even door leest om het haar uit te leggen.
Ennuh, zou toch nog even navragen of seks voor het vergeten die 2e keer geen invloed kan hebben. Sperma blijft ten slotte even leven in een vrouw, en ik durf echt niet met zekerheid te zeggen dat er geen eisprong komt als je dat ding twee keer vergeet... Apotheek vervelen dus.
Aangezien we allebij nog maagd waren voordat we het voor het eerst met elkaar deden vind ik dat onzin. En onze ouders hebben ook geen enge ziektes doorgegeven ofzo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Inderdaad, vrijen met condoom of niet vrijen.
Loveli heeft het over de situatie die nu is ontstaan door de pil vergeten, ze zegt simpelweg wat je de komende tijd moet doen: met condoom, of niet wippen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:05 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Aangezien we allebij nog maagd waren voordat we het voor het eerst met elkaar deden vind ik dat onzin. En onze ouders hebben ook geen enge ziektes doorgegeven ofzo.
Heb je al eerder een recept daar afgehaald? Dan zijn ze verplicht om 'm mee te geven, het is namelijk zo dat de pil "vrij" af te halen is als je eenmaal een receptje hebt gehad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:12 schreef Little_Angel het volgende:
Ik zit nu in de stopweek, en heb maandag de pil nodig. Nou, vrijdag even naar de apotheek gegaan, want m'n pillen waren zo goed als op, krijg ik niks mee (heb ze maandag nodig en zaterdag + zondag is de apotheek gesloten). Zegt ze dat ze graag een ''goedkeuring'' van de huisarts wil zien, waarom weet ik niet. Maar ze moet toch wel de pil meegeven? Al is het er maar één? Want ik heb hem nodig.
Naja, ze doen sowieso moeilijk daar, dus ik kom er voortaan niet meer.
Ja, heb ik eerder gedaan. Gelukkig nog een receptje gekregen van m'n huisarts en heb nu dus de nodige pillen weerquote:Op zondag 30 oktober 2005 09:35 schreef innovative het volgende:
[..]
Heb je al eerder een recept daar afgehaald? Dan zijn ze verplicht om 'm mee te geven, het is namelijk zo dat de pil "vrij" af te halen is als je eenmaal een receptje hebt gehad.
Ik gok trouwens dat je 'm maandagochtend in moet nemen? Zou ik even mijn huisarts bellen om 9:00 (of zodra die aanwezig is) en de zaak voorleggen. Dan kun je waarschijnlijk nog binnen een paar uur dat ding ophalen, en 'm innemen. Je mag 12 uur "te laat nodig"
In principe kunnen pillen van vergelijkbaar soort (dus de minerva en diane, of stederil30 en microgynon30) door elkaar worden ingenomen. Zolang de werkstoffen en concentraties hiervan maar hetzelfde zijn, dat is het belangrijkste. Het enige verschil zijn vaak de hulpstoffen en soms alleen maar de naam.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:37 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ja, heb ik eerder gedaan. Gelukkig nog een receptje gekregen van m'n huisarts en heb nu dus de nodige pillen weer. Alleen...
Eerst had ik de orginele Diane35, nu heb ik Minerva. Is hij nu wel veilig als ik hem vandaag inneem, of moet ik eerst 7 dagen weer wachten gezien het een andere pil is? Misschien een domme vraag, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Aha, okquote:Op maandag 14 november 2005 17:38 schreef djenneke het volgende:
Alleen valt dit dan onder de no-claim, en niet onder het eigen risico (dit is met de no-claimregeling immers komen te vervallen). Zij zouden het dus wel moeten vergoeden, alleen krijg je dan minder terug van je no-claim.
't klopt wel wat FBTO doet... 't Hangt alleen af van het pakket dat je kiest.quote:Op maandag 14 november 2005 17:38 schreef djenneke het volgende:
Ik heb het zelf zo begrepen, maar ik ben niet 100% zeker:
Volgens mij klopt wat FBTO zegt bijna, maar niet helemaal. Je krijgt wel vergoed als je voor de pil aanvullend verzekerd bent... (zoals ikzelf). In andere gevallen niet (tenzij je jonger dan 21 bent). Wat FBTO zegt geldt dan alleen voor vrouwen tussen de 18 en de 21. Alleen valt dit dan onder de no-claim, en niet onder het eigen risico (dit is met de no-claimregeling immers komen te vervallen). Zij zouden het dus wel moeten vergoeden, alleen krijg je dan minder terug van je no-claim.
Hetzelfde als de kans op zwangerschap in een maand tijd is, 10 tot 30% ongeveer...quote:Op woensdag 23 november 2005 15:28 schreef anoni3m het volgende:
Hallo,
Vorige week dinsdag was mn eerste dag, die avond seks gehad.. woensdag de pil vergeten:( verder niet nagedacht over vorige avond.. dus niet naar de huisarts gegaan toen.. gister bedacht ik me dat wel, vandaag naar de huisarts gegaan, maar ik moet nog een week wachten voor een test mogelijk is.. weet iemand hoe groot/klein de kans is dat er iets mis is?
Als je in de eerste week van je strip meer dan 12 uur te laat bent met het innemen (Dus 36 uur tussen 2 pillen) krijg je bijna per definitie een eisprong... die kans blijft gewoon zo groot. In de eerste week vergeten is problemen hebben.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef anoni3m het volgende:
hmm.. en maakt het innemen van de pil iets uit? want maandag was de laatste dag van mn periode.. dinsdag na het eten pil ingenomen.. en donderdag middag twee pillen genomen.. of heeft dat geen invloed?
Niet Romed halen, die schijnt vaak vals-negatief te zijn (op 't OUD forum gelezen), en verder is alles even veilig, incl. kruidvat huismerk.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:18 schreef anoni3m het volgende:
oke.. dan heb ik dus een dik probleem.. miss nog tips/adviezen voor zwangerschapstesten?
Je zou alvast een naam kunnen bedenken voor je kind.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:18 schreef anoni3m het volgende:
oke.. dan heb ik dus een dik probleem.. miss nog tips/adviezen voor zwangerschapstesten?
Volgens mij is dat iets overdreven. De kans op een eisprong is groter, maar zeker niet 100%. Door de pil is het baarmoederslijmvlies minder geschikt voor innesteling, waardoor de kans op zangerschap ook lager is dan bij een gewone cyclus.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:42 schreef innovative het volgende:
Als je in de eerste week van je strip meer dan 12 uur te laat bent met het innemen ...krijg je bijna per definitie een eisprong.
--> ONZ..quote:Op woensdag 23 november 2005 23:44 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Je zou alvast een naam kunnen bedenken voor je kind.
Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal goed heb begrepen, maar hier dan toch de antwoorden...quote:Op zondag 4 december 2005 12:46 schreef -Trinity- het volgende:
Ik weet niet of ik de bijsluiter goed heb gelezen, dus vraag ik het hier maar even na. Ik heb afgelopen stopweek doorgeslikt omdat ik ongesteld zijn even niet kon gebruiken, maar daardoor word ik dus deze maand wéér op een vervelend moment ongesteld. Nóg een keer doorslikken leek me even geen goed idee (ga je vocht vasthouden enzo) en in de bijsluiter staat dat je dan ook je stopweek eerder mag inlassen (dus dan hou je de derde week aan pillen over). Dus dan stop ik na twee weken weer met slikken. Blijf ik dan wel gewoon veilig enzovoorts? De pil die ik slik is microgynon 30 trouwens.
Bij mij werd meerdere keren doorslikken jusit afgeraden door de huisartsquote:Op zondag 4 december 2005 13:05 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal goed heb begrepen, maar hier dan toch de antwoorden...
Ik slik de pil 8 maanden door, en heb nog nooit vocht opgeslagen/vastgehouden o.i.d. dus volgens mij is dat een beetje onzin.
Je kunt je stopweek beter niet eerder inlassen. Houdt altijd minimaal 3 weken doorslikken aan! Je wil de kans op zwangerschap nooit vergroten. Bij het vergeten van een pil in de derde week, is dit (het eerder inlassen van een stopweek) wel gegeven als een van de mogelijkheden om veilig te zijn. Dit zal echter niemand adviseren als dit niet nodig is (en men dus geen pil in die week is vergeten).
Je kunt dus beter gewoon nog een week de pil doorslikken.
Vreemd, dan heb jij een andere bijsluiter dan ik...quote:Op zondag 4 december 2005 13:13 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bij mij werd meerdere keren doorslikken jusit afgeraden door de huisarts. Wel vreemd, de bijsluiter zegt dat je na een keer doorslikken je stopweek zonder problemen eerder mag inlassen, of gewoon doorgaan tot die strip afgelopen is. En ze zeggen er niet bij dat als je dus eerder stopt, de betrouwbaarheid minder is. Althans, dat begreep ik eruit. Vreemd
.
Daar doelen ze op de tweede strip, right? Mijn bijsluiter zegt hetzelfde. Mijn moeder zei (maar die is geen huisarts, eh) dat ik ook een week eerder kon stoppen, zonder verminderde betrouwbaarheid. En dat zou dan komen doordat je een keer hebt doorgeslikt. Nu ben ik in de warquote:Op zondag 4 december 2005 13:22 schreef djenneke het volgende:
[..]
Vreemd, dan heb jij een andere bijsluiter dan ik...![]()
Ik denk dat het ook wel meevalt met het verminderen van de betrouwbaarheid, aangezien het dus een van je mogelijkheden is bij het vergeten van een pil in de derde week. Maar ik denk niet dat het aan te raden valt bij gewoon gebruik van de pil, en dus ook niet bij het willen uitstellen van je menstruatie.
Mijn bijsluiter zegt het volgende over doorslikken:
als u uw menstruatie een keer wilt uitstellen
U kunt uw menstruatie uitstellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met de nieuwe strip Microgynon 30. U kunt met deze strip doorgaan totdat alle tableteen op zijn of desgewenst eerder stoppen. U kunt tijdens het gebruik van deze tweede strip wel last hebben van een doorbraakbloeding of spotting. Na de gebruikelijke tabletvrije periode van 7 dagen begint u dan weer met de volgende strip.
In principe moet je de pil minimaal 2 weken slikken om 'm veilig te hebben. Daarna kun je op ieder gewenst moment stoppen. Dus na 2 weken slikken, zoals normaal is na drie weken, maar ook na bijvoorbeeld 1 dag extra doorslikken, een week doorslikken of nog langer. Alle dagen na 2 weken slikken gelden als de "derde week".quote:Op zondag 4 december 2005 12:46 schreef -Trinity- het volgende:
Ik weet niet of ik de bijsluiter goed heb gelezen, dus vraag ik het hier maar even na. Ik heb afgelopen stopweek doorgeslikt omdat ik ongesteld zijn even niet kon gebruiken, maar daardoor word ik dus deze maand wéér op een vervelend moment ongesteld. Nóg een keer doorslikken leek me even geen goed idee (ga je vocht vasthouden enzo) en in de bijsluiter staat dat je dan ook je stopweek eerder mag inlassen (dus dan hou je de derde week aan pillen over). Dus dan stop ik na twee weken weer met slikken. Blijf ik dan wel gewoon veilig enzovoorts? De pil die ik slik is microgynon 30 trouwens.
Mja, dat dacht ik dus ook, en ik heb geen reservestrip meer, dus dit kwam goed uit. Djenneke en innovative, heel erg bedankt!quote:Op zondag 4 december 2005 13:58 schreef innovative het volgende:
[..]
In principe moet je de pil minimaal 2 weken slikken om 'm veilig te hebben. Daarna kun je op ieder gewenst moment stoppen. Dus na 2 weken slikken, zoals normaal is na drie weken, maar ook na bijvoorbeeld 1 dag extra doorslikken, een week doorslikken of nog langer. Alle dagen na 2 weken slikken gelden als de "derde week".
Je blijft dus veilig. Uit mijn eigen bijsluiter:"U kunt uw menstruatie uitstellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met een nieuwe strip. U kunt met deze strip doorgaan tot alle tabletten op zijn of desgewenst eerder stoppen."
Kortom, eerder stoppen mag dus, je kunt twee weken doorslikken en dan stoppen. De pillen die je extra hebt kun je gebruiken als reservepillen (als je een keer gaat kotsen ofzo) of als je een keer je menstruatie maar een weekje wilt uitstellen.
Mijn huisarts zei toen ik de pil kreeg dat doorslikken op zich niet zo erg is, maar dat hij laatst een vrouw bij zich had die klaagde over dat ze veel was aangekomen. Ze slikte de pil al 6 maanden door en was daardoor heel veel vocht gana vasthouden. Hij zei dat hij liever niet had dat mensen dat risico namen, en daardoor dus meer dan 1 keer doorslikken afkeurde.quote:Op zondag 4 december 2005 14:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn huisarts staat ook afwijzend tegenover doorslikken (overigens zonder daarvoor ook maar enig argument te geven), maar ik doe het gewoon en ik heb nergens last van. Niet doorslikken betekent elke maand een dag lang met migraine in bed liggen. Daar pas ik voor. Bovendien heb ik gewoon geen zin in steeds die ellende met bloed enzo. Er stond enkele jaren terug een artikel in een dagblad over doorslikken. Dat de stopweek eigenlijk nergens voor nodig is, zelfs geen nut heeft. En dat je dus prima door kunt slikken en dat dat ook geen nadelige gevolgen heeft (hoewel sommigen wel doorbraakbloedingen krijgen). De huisarts kan dus mijn rug op.
De gyn deed ook echt helemaal niet moeilijk toen ik zei dat ik vaak doorslikte. Vond ze hartstikke normaal, zei dat het zelfs verstandig was omdat ik zo vaak schimmels heb en je menstruatie dat ook kan triggeren.quote:Op zondag 4 december 2005 14:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn huisarts staat ook afwijzend tegenover doorslikken (overigens zonder daarvoor ook maar enig argument te geven), maar ik doe het gewoon en ik heb nergens last van. Niet doorslikken betekent elke maand een dag lang met migraine in bed liggen. Daar pas ik voor. Bovendien heb ik gewoon geen zin in steeds die ellende met bloed enzo. Er stond enkele jaren terug een artikel in een dagblad over doorslikken. Dat de stopweek eigenlijk nergens voor nodig is, zelfs geen nut heeft. En dat je dus prima door kunt slikken en dat dat ook geen nadelige gevolgen heeft (hoewel sommigen wel doorbraakbloedingen krijgen). De huisarts kan dus mijn rug op.
Na het beeindigen van je eerste strip, zonder een stopweek, en verdergaand met je tweede strip, kun je stoppen wanneer je wilt inderdaad. Dat had ik niet helemaal uit je verhaal begrepen.quote:Op zondag 4 december 2005 13:31 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Daar doelen ze op de tweede strip, right? Mijn bijsluiter zegt hetzelfde. Mijn moeder zei (maar die is geen huisarts, eh) dat ik ook een week eerder kon stoppen, zonder verminderde betrouwbaarheid. En dat zou dan komen doordat je een keer hebt doorgeslikt. Nu ben ik in de war.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |