oh mag ik niet quoten dat hij ons dwarse leugenaars vind?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:53 schreef MUUS het volgende:
Opgeschoond.
Ik had toch echt gezegd dat jullie moesten kappen...
mensen je hoort het , hij wil ons helpen voordat we ons meer voor schut zetten.....quote:Ik weet, dat het frustrerend is om met zo'n mensen te discussieren. je wil ze eiegnlijk iets leren en ook voorkomen dat ze zich nog meer voor schut zetten dan ze zelf al doen. . Maar zolang je discussie blijft houden, gaat het van kwaad naar erger. Het is een beetje hetzelfde als een pathologische leugenaar, die zal eerder nieuwe leugens verzinnen om de oude te verdoezelen, dan toe te geven dat ze in eerste instantie al fout zaten.
Ik kan me voorstellen dat je daarover valt. Echter is schelden niet de manier om daar mee om te gaan. Mensen die meningen die anders zijn dan de hunne niet kunnen accepteren zijn oninteressant, daar kom je nooit een steek verder mee, die weten het toch allemaal al.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:13 schreef BaajGuardian het volgende:
bij deze dan in de feedback , dit zegt tong poh over mensen als ons.
Zoals ik in dat ander topic al zei: je kent mij niet. Natuurlijk praat ik niet zo tegen mijn meerdere, maar ik ben niet bang om tegen hun in te gaan als ik het ergens niet mee eens ben. Maar ik vind het wel een stomme vergelijking. Tegen docenten praatte ik in het verleden wel zo. Laten we duidelijk zijn, dat ik met name op de middelbare school niet populair was bij de leraren. Ik vind dit een slecht vergelijking.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:13 schreef iteejer het volgende:
Om anderen badinerend te behandelen zegt iets over de sociale vaardigheden zijnerzijds; en verder nergens over. Op zo'n manier praat hij vast niet op zijn werk tegen zijn meerderen, of op school tegen zijn docenten. Het is tuurlijk ook wel makkelijk he, dat internet: dan durft iedereen wel..
Even voor de goede orde: MDF en BG begonnen in het genoemde topic met schelden.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:13 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je daarover valt. Echter is schelden niet de manier om daar mee om te gaan. Mensen die meningen die anders zijn dan de hunne niet kunnen accepteren zijn oninteressant, daar kom je nooit een steek verder mee, die weten het toch allemaal al.
Het is niet zo moeilijk om te beargumenteren dat hun 'zekerheden' meer te maken hebben met geloven dan met nadenken en weten.
'Er is geen zekerheid groter dan die van het absolute geloof'. Een eeuwenoude katholieke leerstelling. Waarmee mensen als tong po geclassificeerd kunnen worden als rationeel-fundamenlistisch in hun eigen wereldbeeld.
Om anderen badinerend te behandelen zegt iets over de sociale vaardigheden zijnerzijds; en verder nergens over. Op zo'n manier praat hij vast niet op zijn werk tegen zijn meerderen, of op school tegen zijn docenten. Het is tuurlijk ook wel makkelijk he, dat internet: dan durft iedereen wel..
Klopt: maar dat geldt dan ook voor diegenen die er mee begonnen. En in dit geval waren het (imo) héél duidelijk MDF en BG die begonnen met schelden. En dan vind ik het misplaatst dat BG komt klagen dat hij ook uitgescholden wordt. Wie kaatst moet de bal verwachten.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:19 schreef iteejer het volgende:
Ik heb eea al in dat andere topic beantwoord. Kwam er op neer dat je irl in een beperkte kring vrienden je anders en harder kunt opstellen dan in een publiek forum wat veel gemeleerder zal zijn wat betreft standpunten en overtuigingen.
De oproep om dat gescheld wederzijds te staken zie ik als belangrijker dan de 'hij begon' discussie.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:25 schreef Wombcat het volgende:
Klopt: maar dat geldt dan ook voor diegenen die er mee begonnen. En in dit geval waren het (imo) héél duidelijk MDF en BG die begonnen met schelden. En dan vind ik het misplaatst dat BG komt klagen dat hij ook uitgescholden wordt. Wie kaatst moet de bal verwachten.
Hey, je kent me, en ik hou me er normaal toch buiten. Ik heb al regelmatig met deze discussies een antwoord getypt, om vervolgens na enig nadenken toch maar niet op "invoeren" te klikken. Dat zouden meer mensen moeten doen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:47 schreef iteejer het volgende:
[..]
De oproep om dat gescheld wederzijds te staken zie ik als belangrijker dan de 'hij begon' discussie.
De aanleiding kan uitstekend bestaan uit normale, doch als kleinerend ervaren bewoordingen, de één is er gevoeliger voor dan de ander, de één heeft al heel wat meer daarvan voor zijn kiezen gekregen dan de ander. Mensen reageren nou eenmaal heel divers daarop.
Vandaar dus de voorkeur van Muus en mij om op te roepen dit gewoon niet te doen. En áls het dan toch gebeurt, dat niet te zien als vrijbrief om weer terug te schieten. Wees de verstandigste. I dont care wie er begon. Wie er mee stopt vind ik belangrijker![]()
Welnee, er is geen Baajhaat campagne, alleen komen jouw woorden misschien wel net zo grievend op anderen over als hun woorden op jou. Dus reden om inderdaad allemaal te kappen met dat gedoe.quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:10 schreef BaajGuardian het volgende:
ja leuk die baajhaat campagne , ik zal er maar niks in voegen want dan word het hier een zootje
dit wil dus niet zeggen dat ik me niet ga verweren tegen domme flames , maar ik zal me proberen in te houden.
moge het wel duidelijk zijn dat mijn eerte post in dat topic geen schelden was , dat is de bullshit hier nu
dus kap maar lekker met die domme leugen.
doei
Ik haat die jongen totaal niet, maar ik vraag mij af en toe wel af of hij even op de 'preview' knop klikt voor hij iets post.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:48 schreef iteejer het volgende:
Welnee, er is geen Baajhaat campagne, alleen komen jouw woorden misschien wel net zo grievend op anderen over als hun woorden op jou. Dus reden om inderdaad allemaal te kappen met dat gedoe.
Komt wel goed joh!
Heb je volledig gelijk in.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:09 schreef APK het volgende:
Ik haat die jongen totaal niet, maar ik vraag mij af en toe wel af of hij even op de 'preview' knop klikt voor hij iets post.
Het staat zo slordig, al die in warrig Nederlands geschreven posts.
Dan neem je iemand net even minder serieus....![]()
Ik weet dat dit niet een taalkundig subforum is, maar door de manier van posten krijg ik soms de indruk dat iemand een beetje de weg kwijt is en heb ik de neiging de betreffende persoon iets minder serieus te nemen.
Klopt.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:18 schreef iteejer het volgende:
want hij weet best wel wat hij zegt, en als je tussen alle opgehitste woorden en zinsconstructies heen leest zegt hij zinnige dingen.
dat komt omdat ik zowat 24/7 engels praat op forums en dergerlijkequote:Op donderdag 16 juni 2005 00:09 schreef APK het volgende:
[..]
Ik haat die jongen totaal niet, maar ik vraag mij af en toe wel af of hij even op de 'preview' knop klikt voor hij iets post.
Het staat zo slordig, al die in warrig Nederlands geschreven posts.
Dan neem je iemand net even minder serieus....![]()
Ik weet dat dit niet een taalkundig subforum is, maar door de manier van posten krijg ik soms de indruk dat iemand een beetje de weg kwijt is en heb ik de neiging de betreffende persoon iets minder serieus te nemen.
Nee, omdat een deel er zo van overtuigd is, dat men niet eens meer de moeite neemt aanvullende informatie te zoeken, maar liever meteen overgaat tot namecalling.quote:Op donderdag 16 juni 2005 06:40 schreef UncleScorp het volgende:
Toch opvallend dat het steeds de 911-topics zijn waar het uit de hand loopt.
Is wss omdat beide partijen overtuigd zijn van hun gelijk maar niemand sluitend bewijs kan voorleggen.
Ik heb m'n lesjes hier ondertussen wel geleerd dus houd ik me er maar vantussen ... is trouwens makkelijk nu mijn persoonlijke stalker er niet meer bij is
En dat geldt ook voor beide partijenquote:Op donderdag 16 juni 2005 08:22 schreef Wombcat het volgende:
Nee, omdat een deel er zo van overtuigd is, dat men niet eens meer de moeite neemt aanvullende informatie te zoeken, maar liever meteen overgaat tot namecalling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |