Jouw ideale vrouw is Jomanda?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:06 schreef ReCreative het volgende:
Hoe zweveriger, hoe beter
die is niet mooiquote:
Maar da's er eentje die ik ook vaak automagisch verkeerd schrijf.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Voor Haus:
Nog een foutje in je artikel: theoriën -> theorieën.
Automagisch.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:13 schreef Alicey het volgende:
Maar da's er eentje die ik ook vaak automagisch verkeerd schrijf.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:12 schreef qu63 het volgende:
volgens mij heeft hij zijn ideale vrouw al gevonden
ze is zweverig, én mooi ()
Theorieen is afgeleid van het enkelvoud theorie, terwijl financien volgens mij geen enkelvoud kent.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Automagisch.
Het heeft met de klemtoon te maken. In deze spelling zou er 'theoriën staan. Daarom is bijvoorbeeld 'financiën' wél met één e.
Okee, is niet het beste voorbeeld, maar dat schoot me zo even te binnen. Maar er komen dus alléén twee e's als de klemtoon op 'ie' ligt: theorieën, bacteriën, mitochondriën, therapieën etc.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:17 schreef Alicey het volgende:
Theorieen is afgeleid van het enkelvoud theorie, terwijl financien volgens mij geen enkelvoud kent.
dat ligt aan de ijkmethode inzake die intelligentie. T.o.v. wat is die intelligentie gemetenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zweverig en intelligent is een contradictio in terminis.![]()
![]()
Mkay, redelijk duidelijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Okee, is niet het beste voorbeeld, maar dat schoot me zo even te binnen. Maar er komen dus alléén twee e's als de klemtoon op 'ie' ligt: theorieën, bacteriën, mitochondriën, therapieën etc.
Dat is er een die Word automagisch voor mij verbeterdquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar da's er eentje die ik ook vaak automagisch verkeerd schrijf.
IJkmethode.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:23 schreef het_fokschaap het volgende:
dat ligt aan de ijkmethode inzake die intelligentie. T.o.v. wat is die intelligentie gemeten
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat is er een die Word automagisch voor mij verbeterd
quote:
Dit is een eenvoudige regel. De tussen-(e)n-regels, die zijn achterlijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:27 schreef Alicey het volgende:
Dat het zo is is duidelijk. Ik blijf het alleen een achterlijke regel vinden.
bij mij gaat ook ieder mailtje zonder spelfout eruitquote:
Ik doelde er meer op dat je in die reactie weer een taalfout had staan.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
bij mij gaat ook ieder mailtje zonder spelfout eruit
Word zit daar ook in
alhoewel het natuurlijk iets blijft van Micro$oft...
De spellingcontrole pakt lang niet elke fout eruit hoor...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:28 schreef qu63 het volgende:
Word zit daar ook in
wu moetun guwoon allus foneeties gan sgrijfun! das pas makkuluk!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dit is een eenvoudige regel. De tussen-(e)n-regels, die zijn achterlijk.
Wat voor woorden doel je nu op?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dit is een eenvoudige regel. De tussen-(e)n-regels, die zijn achterlijk.
Nu nog een spellingscontrole op Fok!, of niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
Word zit daar ook in
ik dacht dat je automagisch een grapje was, dus die nam ik over!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik doelde er meer op dat je in die reactie weer een taalfout had staan.
ik leer em bijquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De spellingcontrole pakt lang niet elke fout eruit hoor...
* Alicey snikt zachtjes.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik dacht dat je automagisch een grapje was, dus die nam ik over!
Daar kleeft één groot bezwaar aan: dan schrijft iemand die tien kilometer verderop woont het heel anders dan ik, aangezien de regionale verschillen in uitspraak fors zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:29 schreef qu63 het volgende:
wu moetun guwoon allus foneeties gan sgrijfun! das pas makkuluk!
wat bedoel je ?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
LOL je had 'm al verbeterd voordat ik reply-de.
meer een typ controle, of een snelheidslimiet ofzoquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:29 schreef Maethor het volgende:
[..]
Nu nog een spellingscontrole op Fok!, of niet.![]()
dat maakt taal wel een stuk leuker!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Daar kleeft één groot bezwaar aan: dan schrijft iemand die tien kilometer verderop woont het heel anders dan ik, aangezien de regionale verschillen in uitspraak fors zijn.
Dan nog niet. Als jij een woord verkeerd typt maar je typo is toevallig ook een bestaand woord, dan ziet hij dat niet. Dus naast de spellingcontrole lees ik een tekst altijd nog minimaal tweemaal door.quote:
Zelfs als ik niet-fonetisch Rotterdams ga schrijven denk ik dat er al een verwarring kan ontstaan.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Daar kleeft één groot bezwaar aan: dan schrijft iemand die tien kilometer verderop woont het heel anders dan ik, aangezien de regionale verschillen in uitspraak fors zijn.
Ik gebruik nooit een spellingscontrole, maar lees eigenlijk altijd zelf een tekst door. Het zijn dan ook niet eens alleen typfouten en spelfouten die ik er uithaal, bij het lezen vind ik vaak ook een mooiere manier om zinnen te formuleren.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan nog niet. Als jij een woord verkeerd typt maar je typo is toevallig ook een bestaand woord, dan ziet hij dat niet. Dus naast de spellingcontrole lees ik een tekst altijd nog minimaal tweemaal door.
Want?quote:
Ook dat uiteraard.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:33 schreef Alicey het volgende:
Ik gebruik nooit een spellingscontrole, maar lees eigenlijk altijd zelf een tekst door. Het zijn dan ook niet eens alleen typfouten en spelfouten die ik er uithaal, bij het lezen vind ik vaak ook een mooiere manier om zinnen te formuleren.
Een Fries heeft meestal zelfs een beter taalgevoel dankzij zn tweetaligheid.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In Friesland leren wij ook schrijven hoor.
dat gebeurt mij nooitquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan nog niet. Als jij een woord verkeerd typt maar je typo is toevallig ook een bestaand woord, dan ziet hij dat niet. Dus naast de spellingcontrole lees ik een tekst altijd nog minimaal tweemaal door.
Slaap lekker.. Ik ben ook moe en heb ook weinig inspiratie meer om iets nuttigs te doen, maar het staat zo gek als ik ga slapen hier.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ook dat uiteraard.
* Lupa even dutje doen gaat wegens slaapgebrek
Dat waag ik te betwijfelen. Mensen die ik ken die thuis volledig Fries zijn opgevoed, spreken vaak behoorlijk krom Nederlands.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:34 schreef Maethor het volgende:
Een Fries heeft meestal zelfs een beter taalgevoel dankzij zn tweetaligheid.
als er fries gepraat wordt, versta ik het al niet, laat staan dat als dat ook nog eens fonetisch is!quote:
Bron?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:34 schreef Maethor het volgende:
Een Fries heeft meestal zelfs een beter taalgevoel dankzij zn tweetaligheid.
Wat betekent dat en/of bedoelt men dan?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Mensen die ik ken die thuis volledig Fries zijn opgevoed, spreken vaak behoorlijk krom Nederlands.
"Ik vind dat heel nieuwsgierig."
"Hij is zo goed als brood."
"Het begroot mij."
Inderdaad niet aan te raden waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:35 schreef Alicey het volgende:
Slaap lekker.. Ik ben ook moe en heb ook weinig inspiratie meer om iets nuttigs te doen, maar het staat zo gek als ik ga slapen hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |