Het is eerder werk&geldzaken, reclameboodschappen verstoppen (quote:
Ik heb het gevoel dat dit een broodje aap verhaal is, maar ik weet het niet zeker.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:46 schreef Braamhaar het volgende:
Deden ze vroeger ook in de bioscoop, vlak voor de pauze één beeldje met coca cola tussen de film door, amper waarneembaar maar genoeg om de gemiddelde idioot, lees filmbezoeker, een flesje cola in de pauze te laten kopen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat dit een broodje aap verhaal is, maar ik weet het niet zeker.
Er schijnen al voor WO 2 experimenten gedaan te zijn, IMO waren de resultaten niet duidelijk.
Een filmpje van 3,2 sec valt best op....quote:Twee keer per uitzending verschijnt een flitsend filmpje van 3,2 seconde met 76 frames. De beelden zijn meestal in zwart/wit, soms met rode achtergrond. Het geheel wordt steeds door hetzelfde muzikale deuntje ondersteund. Al kijkend is het mogelijk om enkele woorden te herkennen, maar bij het overgrote deel is dat onmogelijk vanwege de hoge snelheid. Vandaar het subliminale karakter.
Bij het door TMF op televisie uitgezonden optreden van de Engelse band Orbital op Dancevalley 2001, werd het publiek 20 minuten blootgesteld aan een visueel bombardement met woorden als Satan, Devil, Lucifer, Murder, Rape, Kill, Chaos – en het festival eindigde in een onvoorstelbare chaos.
Ja tuurlijk.... en al die kinderen gaan dan spontaan de was doen en weten hoe alles werkt door 1 subliminaal plaatje...quote:In het BRT-kinderprogramma Ketnet zitten dagelijks subliminale boodschappen verwerkt rondom het Disney Festival. Daar staan hele series plaatjes in universele symbooltaal: o.a. afbeeldingen van wasvoorschriften gevolgd door een poppetje in een ronddraaiende wasmachine
Reclame? Subjectieve Media? Mode?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:54 schreef Fonkmeistah het volgende:
Iemand die op zo'n manier opzettelijk je pyschologische integriteit aanrand .... bla bla bla
Ik verwacht dat het tussen de gewone frames door is geregen, als ik de tekst lees. Zoiets dus: AAABAAABAAABAAABAAAB......AAAB. Het filmpje is dus gesplitst in 72 stukjes (B).quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:13 schreef evil_cupido het volgende:
Sowieso als dat echt de plaatjes zijn van die site dienen ze weining doel. Het activeert niks... Het werkt niet met een hele tekst en:
[..]
Een filmpje van 3,2 sec valt best op....
[..]
Ja tuurlijk.... en al die kinderen gaan dan spontaan de was doen en weten hoe alles werkt door 1 subliminaal plaatje...![]()
Ok dat zou kunnen, maar dan nog? Wat is het doel van de voorbeeldenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:11 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het tussen de gewone frames door is geregen, als ik de tekst lees. Zoiets dus: AAABAAABAAABAAABAAAB......AAAB. Het filmpje is dus gesplitst in 72 stukjes (B).
Dat is verzonnen. Het is een 'urban myth'.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:46 schreef Braamhaar het volgende:
Deden ze vroeger ook in de bioscoop, vlak voor de pauze één beeldje met coca cola tussen de film door, amper waarneembaar maar genoeg om de gemiddelde idioot, lees filmbezoeker, een flesje cola in de pauze te laten kopen.
Het zou er dan gaan op een manier van:quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:05 schreef Mirel het volgende:
[..]
Dat is verzonnen. Het is een 'urban myth'.
Ik vind het zelf ook onzin, waarom zou je gelijk iets willen kopen als je onderbewustzijn het ziet...![]()
Apart te zien dat dit verhaal en enkele andere soortgelijke, de laatste week voorbij komen terwijl het me anders eigenlijk niet op is gevallen. Ik heb gehoord dat de programmamakers van Netwerk bezig zijn met een onderzoek hierna, maar of dit juist is weet ik niet zeker. Ik hoop het wel en het zou iig respect bij mij afdwingen om dit over je eigen wereldje (tv wereld) te durven publiceren.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:48 schreef Poepoog het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/005133.html
wordt het toch nog interessant.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:05 schreef rookie het volgende:
[..]
Apart te zien dat dit verhaal en enkele andere soortgelijke, de laatste week voorbij komen terwijl het me anders eigenlijk niet op is gevallen. Ik heb gehoord dat de programmamakers van Netwerk bezig zijn met een onderzoek hierna, maar of dit juist is weet ik niet zeker. Ik hoop het wel en het zou iig respect bij mij afdwingen om dit over je eigen wereldje (tv wereld) te durven publiceren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |