Ik vind gewoon dat criminelen makkelijk te vinden moeten zijn met een veiligere maatschappij als gevolg.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:09 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Grappig dat je een Pennywise avatar hebt en zo'n bericht plaatst.
Waarover?quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:04 schreef Chriz2k het volgende:
Op naar de totale controle!
quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:14 schreef SpeedyRich het volgende:
ik niet
Ach, ik was het bijna vergeten, die goede oude privacy. Die van mij ligt daar in een hoekje.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:16 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
De mens, alles wordt in de gaten gehouden, privacy verdwijnt
Leg mij eens uit waarom privacy verdwijnt?quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:16 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
De mens, alles wordt in de gaten gehouden, privacy verdwijnt
Volgens mij grijp je hiermee alleen fietsendieven en dergelijke, de echte criminelen vervalsen die zooi met DNA van iemand anders.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:22 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom privacy verdwijnt?
Ten eerste: niemand krijgt het te zien.
Ten tweede: wat is er erg als je DNA bekend is?
En wat houdt je in de gaten, ze gebruiken het pas als er een moord gepleegd is ofzo, dan kunnen ze in een systeem makkelijk erachter komen die de dader is.
Ik had dit idee al eens eerder, maar toen ik zojuist uit verveling Peter R. aan het kijken was en ze wisten het DNA profiel van iemand, maar ze konden niemand vinden met dat DNA.
Zelfs iemand die het al vrijwel toegegeven had, had een ander profiel, alle andere verdachten of mogelijke daders hadden een ander DNA.
Met dit systeem hadden ze makkelijk de dader kunnen vinden.
Zo kunnen ze voorkomen dat de dader andere misdrijvejn pleegt, en men zal beter nadenken voordat men een misdrijf pleegt.
En die "iemand anders" kent de dader vast.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:24 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Volgens mij grijp je hiermee alleen fietsendieven en dergelijke, de echte criminelen vervalsen die zooi met DNA van iemand anders.
Het kan informatie vrijgeven die je liever niet bekend wilt hebben.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:22 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ten tweede: wat is er erg als je DNA bekend is?
Hoezo? Je hebt maar een haartje nodig.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En die "iemand anders" kent de dader vast.
"Ow wacht even mijn sperma van DNA veranderen, bijna vergeten..........."quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:24 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Volgens mij grijp je hiermee alleen fietsendieven en dergelijke, de echte criminelen vervalsen die zooi met DNA van iemand anders.
Waarom zou je niet willen dat jouw DNA-profiel en vingerafdruk in een computer ergens in Nederland staan?quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:26 schreef Boondock_Saint het volgende:
[..]
Het kan informatie vrijgeven die je liever niet bekend wilt hebben.
altijd al voorstander van geweest. ze moeten er elke dag 10.000 doen (net als inentingen), dan gaat het sneller. overigens staan mijn vingerafdrukken al in de centrale bank.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:01 schreef Ixnay het volgende:
Mij lijkt het een goed plan als ze van alle Nederlanders die in het bevolkingsregister ingeschreven staan een DNA profiel zouden afnemen.
Stel dat ze op het lichaam van een dood slachtoffer of in de buurt daarvan restjes huidweefsel, speeksel, haren, sperma etc. aantreffen dan kunnen ze daarbij heel makkelijk de bijbehorende persoon opsporen. Ook bij andere misdrijven zou het handig zijn als ze een vingerafdruk zouden hebben.
Bij 17 miljoen mensen wordt het misschien wel moeilijk. Maar het hoeft niet allemaal in 1 jaar te gebeuren. Stel dat ze iedere dag van 100 mensen een DNA-profiel afnemen, en er zijn in Nederland 40 instellingen waarbij dit kan, in iedere grote stad. Dan is het in zo'n 15 jaar wel te halen.
Wat zijn hier de voor en nadelen van volgens jullie? En heeft het wel effect denk je?
Nouja, bedoelde het meer van dat het DNA van zo'n crimineel dan wordt doorgelinkt naar bijv. een niet bestaand persoon...quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:28 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
[..]
"Ow wacht even mijn sperma van DNA veranderen, bijna vergeten..........."![]()
quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:28 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
[..]
"Ow wacht even mijn sperma van DNA veranderen, bijna vergeten..........."![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |