quote:
Op donderdag 26 mei 2005  20:15 schreef mie_at_work het volgende:Mr-Z ging het bij jou in begin ook zo gebrekkig qua telefoonvaardigheden?

ja dat heeft iedereen natuurlijk.. aan de andere kant van de ljjn begint iemand een snel verhaal en jij moet al die informatie in korte tijd tot je nemen en bedenken wat je er mee moet doen. Dat is in een bedrijf waar je stage loopt of net werkt helemaal moeilijk omdat je ten eerste niemand kent en ten tweede je weet helemaal niet hoe de zaken geregeld zijn binnnen het bedrijf. Ik heb veel knullige telefoon gesprekken gehad ja maar daar leer je van. Gewoon zelfverzekerd en enthousiast die telefoon opnemen met: Goeiemorgen! , (naam van het bedrijf) met marcel!(vul hier eigen naam in 
![]()
 ).  Als dit al zelfverzekerd overkomt dan is de eerst stap gezet. Ga ook niet te veel ehhhh zeggen en val ook niet stil. Als je iets niet weet houd ff de hand op de luidspreker en vraag het aan iemand in de omgeving. Of zet hem ff op stil als dat kan en loop snel naat iemand als er niemand in je directe omgeving is. Zeg gewoon: heeft U een ogenblikje. Dat zijn die mensen aan de andere kant wel gewend 
![]()
 . Ik zal zeggen veel succes en het is echt minder erg dan je er over denkt. het is gewoon even over die drempel heen gaan! 
En nog maals net zoals hierboven.. SCHRIJVEN! Als je de telefoon aanneemt en je hoort een naam, OPSCHRIJVEN! Zo vergeet je het niet.. Je moet wel snel leren schrijven, maar ook dat leer je vanzelf 
![]() 
  ![]() 
   ![]() 
   ![]() 
   ![]() 
   ![]() 
   ![]() 
  Hopelijk kun je hier iets mee.. ik hoor het morgen wel 
![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Mr-Z op 26-05-2005 22:29:07 (nog wat er bij) ]
 [ Bericht 7% gewijzigd door Mr-Z op 26-05-2005 22:29:07 (nog wat er bij) ]