Vragen, opmerkingen en commentaar graag in het commentaar-topic: Commentaren op de streamverslagen Deel 4
Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op: Streamverslagen 13 oktober 2001
Sandy: nee hoor, ik ben een plattelandsvrouw!
Ze genieten nu van het lekkere bakkie. Sandy bekijkt nu haar schaafwonden en blauwe plekken van gister.
De dames hebben onwijs veel zin in chocolaaaaaaaaa.
Ed geeft weer aan hoe raar hij het vond dat gister alles weg was toen ze terugkwamen van de battle.
Ze balen ervan dat ze nix lekkers te eten hebben en op hetzelfde rantsoen zitten als arm (dit naar aanleiding van het zien van de factuur van de kippepoten).
Onder het slurpen van de koffie worden de facturen besproken (het water loopt ze ondertussen in de mond)
Ed (tegen kelly): heb jij een looie pijp in je strot zitten ofsow?? Ik kan dat ech nie, de koffie zo heet drinke.
Ed lacht Sandy weer uit over de rrrrrrrrrrrrrr
Ze moeten weer heel veel lachen om nix
Ed heeft zijn sjag in een grote plastic zak zitten, [raar], hij moet er zelf ook aan wennen.
Pascal is nu ook wakker en zit in zijn boxer op de bank.
En jawel, ook Coos is nu uit bed.
Ed: het is hier net alsof Robocop hier loopt, zo met die geluidjes (hij doelt op de geluiden van de apparaten)
Ed heeft nu een lange zwarte broek erbij aangetrokken.
Pascal wil morgen naar de dagboekkamer om te vragen of ze meer rantsoen kunnen krijgen.
Sandy vind dat hij dat nu wel kan doen, omdat BB dag en nacht voor ze klaar zou staan.
Coos wil dat ze het niet gaan vragen omdat hij dan vind dat ze zich laten kennen. Pascal is het hier niet mee eens.
Coos: kan ik hier veilig bij komen zitten, want ik hoor net dat iemand geen onderbroek aan heeft.
Sandy tegen pascal: je moet doen wat je wil doen.
Pascal: neeeeeeeee, dit doen we in overleg.
Pascal vraagt weer of iedereen het er mee eens is dat hij gaat vragen of het rantsoen uitgebreid kan worden.
Sandy en Ed zijn voor. Coos vind wel dat er meer suiker moet komen, omdat hij dat gewoon nodig heeft.
Kelly: op een onbewoond eiland is het wel goed uit te houden , zo met de zon, dan blijf je er tenminste goed uitzien...
Ed vertelt weer over zijn verbazing dat alles weg was toen ze terugkwamen van het battlefield.
Pascal gaat nu naar de dagboekkamer. Maar die deur gaat niet open...
Iemand vind het eng dat ze hen niet te woord willen staan.
Er wordt nog ff over leo geroddeld (dat ie zijn baardje had moeten laten staan etc).
Kelly heeft het erover dat GJ nog wel wakker moet zijn. Dit is inderdaad het geval, want Coos praat ff met hem in de slaapkamer (de rest speelt ondertussen luistervinkje want ze zijn heel stil).
Pascal is wel wakker en aanwezig maar zegt nix (baalt waarschijnlijk omdat ie niet naar de dagboekkamer mag).
Ze hangen allemaal wat op de bank, een echt gespreksonderwerp hebben ze niet, maar ze kunnen gewoon niet slapen.
Kelly: ohhh ja, das waar ook, GJ was ook nog captain
Ed geeft aan dat ie niet echt behoefte heeft om captain te zijn, omdat je dan toch veel verantwoordelijkheden e.d. hebt.
Pascal kijkt sip piekerend voor zich uit, en Kelly en Sandy zijn heel slap aan het ouwehoeren. Ed lacht af en toe ook leuk mee, maar pascal niet. Ed attendeerd hem hier op een leuke manier op.
Pascal: zooo, da spul moet ik ook hebben.
Ed: dan zit iedereen hier stoned op de bank, van die lachkicks. Dat zou leuk zijn, die beginverschijnselen. Dan laat eentje een ruft en dan ligt iedereen in een deuk.
Kelly en Sandy moeten WEER lachen en doen raar.
Pascal: blijven ademen kel, blijven ademen
Ed doet net alsof hij een nepjoint rookt en hij doet stemmetjes en zinnetjes na uit een film of serie. Dit doet hij in het engels.
Pascal: Nee, joh
Ed: de camera's staan toch aan?
Pascal: Ja, uh, maar zij bepalen wat er uitgezonden wordt, zelfs op internet, joh..
En het klopt wat Ed opmerkt, ze zijn echt bored momenteel. Dit is echt een dood momentje. Er wordt wat gezucht en weer over eten gepraat.
E: Woon je al op jezelf Kel?
K: Ja, in een appartement.
E: Je kunt ze natuurlijk ook gek maken, net zo lang bellen totdat ze de deur openmaken.
P: Wel eng dat ze je gewoon niet te woord willen staan.
E: Dadelijk hoor je weer piep, piep, piep, wil Coos naar de DBK komen.
Weer wat over (geen) eten.
K: Ik krijg alleen maar meer cellulitus.
E: Ik heb dat woord nog nooit zo vaak gehoord als hier, in Spanje ook al.
Twee grote gapen
K: M'n benen worden echt dun, liggen ze daar nog onder de bank?
S: Hier ligt nog een krummel, een pistachenoot.
K: Ik kan gewoon niet slapen, en ik heb wel koffie gedronken, wat moet je anders. Een smaak in m'n mond alsof ik een dooie hond heb lopen beffen.
S: M'n haar lijkt wel touw, door die cremespoeling.
E: lult wat over roken, dat hij evt. planten uit de tuin als sjek gebruikt.
K: Je kan ook je schaamhaar eraf scheren, dan heb je ook sjek, of je baard.
Gaap.
P: Andersom.
E: Ook leuk als je de laatste peuk in je zak hebt en hij breekt, ik draai ze gewoon weer in elkaar, met een joint ook.
K: En dan stoned worden, ik heb dat een paar keer gedaan, nou nooit meer.
E: Roken in een koffieshop, hij vertelt een verhaal over een oud vrouwtje die midden tussen de rook zat, de sfeer is altijd wel leuk in een koffieshop, er komen veel dezelfde mensen, je leert mensen goed kennen.
(iets gemist)
S: Dan moet je je maag leeg laten pompen.
E: Nou, dat valt wel mee.
S: En dan ga je poepen en dan heb je gewoon een sjekkie gedraaid, ipv een drol.
K: Ik kom BB uit als een lijk. Maar op tv zien wij er absoluut niet dunner uit, Nance van Lingo is hartstikke afgevallen door haar scheiding van William maar ziet er toch heel goed uit op tv.
S: Lukt het allemaal?
K: We roken maar nog een peuk, helemaal niets te eten. Laat je een wind komt de rook uit je kont.
Gelach.
K: Bibi wat doe je nu?
E: Er zijn van die roddeltjes hè over sigaretten, bij de big M, als je negen rondjes rookt en dan het tiende rondje er doorheen dan krijg je voor de rest van je leven gratis sigaretten.
K: Bibi, baby, zo ben ik pas lang.
E: Ja captain, hoe ben je eigenlijk captain geworden? Een motie?
P: Ja, Kel.
K: O ja Gert was ook nog captain.
E: Ja, het is wel een hele verantwoordelijkheid.
P: Nou, valt wel mee.
E: Nou ik weet niet of ik het zou willen hoor, dat geouwehoer.
K: BB is toch in 16 landen? Turkije ook? Marokko? Lacht.
Babyy. Babyyy, Babyyyyy. Zingt: Weet je wat ik wil, een opblaaskrokodil. Ik weet niet wat er is maar ik moet zo lachen.
E: dat spul moet ik ook hebben. Zit iedereen hier stoned op de bank, van die lachkicks. Lijkt me leuk zoals in het begin, laat eentje er één en dan begint iedereen, en lachen.
P: Blijven ademen Kel, blijven ademen.
E: Now the moment has come, ... Look, you are my son. Yeah, this can be so frustrating. (met stemmetjes).
What the hell? Hé als je vind dat ik stink moet je het gewoon zeggen hoor.
Een of ander geluid, (het bubbelbad, zie ik nu).
K: Pascal kun je effe kijken, hij doet het niet hij gaat niet uit.
K: O top, wat raar dat hij opeens aanging.
P: Ik weet wel wat het was, hij ging reinigen.
K zingt: Weet je wat ik wil, een opblaaskrokodil.
K: Ik heb het idee dat als je ... drinkt dat je daar high van wordt. Ik ben bont en blauw.
P: Je ziet er niet uit. Geintje.
K: Zullen we naar bed gaan? We doen gewoon net alsof we hebben gegeten vandaag. Babyyyy.
P: Ik kan me niet voorstellen dat ze vandaag mooie beelden hebben gehad, hier. Als je nou gisteren keek, dat was toch veel mooier.
E: Ja, gisteren viel het me een beetje koud op m'n dak. Kom je binnen na een battletje, is dat hele huis leeg. Volgens mij is er een heel zooitje mensen binnen geweest. Zal er wel raar hebben uitgezien op internet.
P: Zullen ze wel een knop voor hebben, dat dat niet te zien is op internet. Zij bepalen alles, zij zijn BB.
E: Hoe laat had je het nu?
P: 5 voor 1. Maar ik zit hier nu 5 weken. 115 dagen in totaal, 16 en een halve week (hij maakt een rekensommetje).
E: Nee, maar voor hetzelfde geld ga je er eerder uit.
P: Ja, maar daar ga ik niet van uit. Ik wil bij de laatste vier komen.
Dan discussiëren P en E erover hoe BB het gaat aanpakken met het oneven aantal bewoners.
E: Wie wil je eigenlijk hebben?
P: Ik zou zeggen Tanja.
E: Voor de groep zou ik zeggen Pris. Maar de captain beslist.
P: Nee joh zo werkt dat niet. Als er bij die andere groep een exit komt, dan moet er één van ons naar hun, ik zou voor een nieuwe kiezen. Ze willen natuurlijk zien of je daar de ballen en de moed voor zou hebben.
Kelly en Sandy zijn inmiddels naar bed. Coos ligt er al langer weer in.
Kelly en Sandy gaan nu naar bed.
Ed en Pascal hangen nog op de bank.
Pascal: ik kan me niet voorstellen dat ze vandaag mooie beelden hebben gehad. Gister wel, dat was 1 dolle pret.
Ed geeft ook zijn visie hierop.
Ed: het viel me rauw op me dak. Battle, oke. Kom je terug, hele huis leeg. Volgens mij zijn er een zooitje mensen binnen geweest, niet normaal, we zijn een half uurtje op het battlefield geweest, nou dat red je niet met 2 man. Zou ook wel raar zijn, zit je op internet te kijken, zien ze dat het huis bestormd wordt.
Pascal: ze zullen wel een internetknop hebben, want zij bepalen wat op internet komt, zij bepalen alles, zij zijn BB
Ed: master of poppets
Pascal: ik ben al bijna anderhalve maand onderweg, die drie maanden kunnen er ook nog wel bij, als het moet. Moet je nagaan, het duurt nog drie weken voordat pricilla er is.
Ed: die komt toch a.s. donderdag
Pascal: het duurt nog 2,5 maand. Ik wil de laatste vier halen.
Ed: jaaa, dat zou wel netjes weze
Pascal: als precilla er is, dan moeten we stemmen.
Ed: we komme mensen te kort straks of niet.
Pascal: nee
Ze zijn nu aan het rekenen met personen,weken en duur van het programma en wanneer de nominiaties beginnen.
Ed: wie wil je er eigenlijk hebben als die 2 (precilla en tania) kome??
Pascal: ja ik heb het vanmiddag aan jou gevraagt want jij kent ze langer. Ik zou daarom kiezen voor Tania. Ik zou het laatste woord kunnen hebben als captain, maar ach, daar moet je niet zo zwaar aan tillen. Het gaat hier allemaal in goed overleg. Maar we kunnen voor een volgend probleem komen te staan. Stel nou, de exit valt volgende week weer aan die kant, dan moet er 1 van ons naar hun, daar heeft niemand zin in. Ik denk dat ik persoonlijk zou gaan voor degene die als laatst binnenkomt, dat zou betekenen Tania of Precilla. Het gaat om de daadkracht, of je de ballen hebt om iemand weg te sturen, dat willen ze zien, dat vinden ze mooi. Maar ik denk dat we er wel over moeten praten over wie wat wil. We zijn al eerder in een soortgelijke situatie geweest.
Ed: je moet wel zorgen dat je verschillende mensen hebt in een team, voor alle soorten battles, dat je dus niet alle slimme mensen wegstuurt, kijk, want ik ben niet goed in raadsels enzo. Daarom moet je misschien Precilla erbij nemen.
Pascal: ja, maar dat trekt Coos niet.
Pascal: wat gebleken is, is dat de nieuwelingen het iedere keer moeilijk hebben om erin te blijven. Ik denk dus wel dat jullie (ed en leo) erbij zitten. De eerste 3 dagen is altijd wennen, maar daarna is het een geweldige sfeer, iedereen kijkt elkaar recht in de ogen. Je moet aan Kel wennen, ik moest dat ook. Ik vond haar in het begin overdreven. Ik zeg tegen nancy "Nance waar zijn we belanddddddd??". Ik vond GJ eerst heel afstandelijk, maar hij is oke. Over mij moet je zelf oordelen, ik weet wel dat ik met niemand kwaaiigheid voorheb en dat ik geen onaardige jongen ben. Maar hebben denk ik, omdat wij eerlijk en open tegen elkaar zijn, en dat het duidelijk is hoe de vork in de steel zit, hierdoor hebben we Sandy binnen kunnen houden. En dat gaan we nu ook met jou doen. Leo is nu niet zich zelf.
Ed: ze vroege gister aan mij nog in de dagboekkamer hoe ik het vond en of ik het met iedereen kon vinden.
Pascal: kelly is een aardig wijf, maar morgen kan ze ook ineens uit haar dak gaan.
Ed: dat vind ik niet erg. Gister was ik ook pissed.
Pascal: maar daar moet je voor uit kijken. Want ze (BB) pakken het team, en dat doen ze om een emotie los te maken. Als jij gaat aggeren en kwaad wordt, dan hebbe ze je. Je ging met de deur gooien, en ja, dat is prachtig. Dat is het, je moet de middenweg vinden. Dat je jezelf toch een beetje moet wegcijferen. Niet helemaal hoor, maar dat doe ik ook. Je moet je eigen principes en standpunten handhaven en proberen uit te dragen, maar ik denk ook dat je soms, op sommige momenten, kijk, je weet hoe ik was in spanje, ik kan niet alles naast me neer leggen, maar hier moet ik het toch. Dat je in het belang van 6 mensen, in plaats van alleen naar jezelf.
Ed: kijk als ik kwaad ben en ik voel me kut, dat gaat niet, dan ga ik het opkroppen en lopen maaien, maar dat kan ik niet. En nu, nu ben ik het kwijt.
Pascal: je bent afhankelijk van wat je teammaten doen.
Ed gaat weer verder over het gebeuren van gister.
Pascal: ja, we zijn als groep gepakt, dat hebben Coos en ik gedaan, geintje. We zaten in de dagboekkamer en we wilden de captainsprocedure weten en op de wijs van We are the world gingen we de regels zingen, we gingen uit ons dak. Toen kregen we op ons sodemieter, en toen hadden we een officiele waarschuwing.
Danielle is nu wakker en uit bed, zit bij het hek.
Pascal: we roken al onraad want normaal krijgen we een battle altijd aangekondigd in een brief.
Ed: maar wat ik ook raar vond, is dat er in de dagboekkamer werd gezegd dat het fout is uitgelegd.
Tegenstrijdigheid tussen BB en Captain Pascal vond ie dus erg verwarrend.
Pascal: wat ik denk is dat zij deze manier aangrepen, juist zonder brief, want tegen andries zeiden ze precies hetzelfde, maar , het is echt, 1 1 richtingsverkeer. Als BB bijvoorbeeld zegt dat die tafel rood is, dan is ie rood (ook al is ie blauw), dit moet je gewoon aannemen en er niet tegenin gaan. Ik zit hier al veel langer, dus ik weet hoe het gaat. Nu gingen ze gewoon een hele nieuwe procedure volgen. Misschien was het wel een echte battle, ik weet het niet, ik weet het echt niet meer.
Ed: maar als het wel een echte battle is, waarom krijgen we dan geen uitslag?
Pascal: maar ik denk dat ze ons aan het denken wouden zetten. Dat er echt iets mis was, maar ze konden ons met geen mogelijkheid pakken.
Ed: ik denk wel dat ze hier iedere cm van het huis kunnen filmen.
Pascal: nee. In die tuin is alles te filmen, maar niet alles te zien.
UItgebreide stream zonder betaling ...Iemand heeft gekraakt .....Beveiliging deugt niet ........
Ben je een BB fan en geen zin om telkens 2,50 te betalen?
Erg dom om het zo open te zetten! Have fun, zolang het nog werkt
Breedband
mms://62.250.19.110/BigBrother_bb_1
mms://62.250.19.110/BigBrother_bb_2
Smalband
mms://62.250.19.110/BigBrother_nb_1
mms://62.250.19.110/BigBrother_nb_2
mms://62.250.19.110/BigBrother_nb_3
mms://62.250.19.110/BigBrother_nb_4
DISCLAIMER:
We zijn niet aansprakelijk voor mogelijke schade....
Eigen risico ..
Sandy is weer uit bed en is suiker aan het eten. Ze heeft geen microfoon om dus ze praat niet tegen Ed en Pascal.
Danielle zit nog steeds bij het hek, maar ze bemoeit zich niet met het gesprek.
En Sandy gaat weer naar bed toe.
Ed en Pascal praten door over de spreekwoorden.
Pascal: ze hebben het denk ik gedaan om ons aan het denken te zetten, dat wij gaan denken hoe zij denken. Hierna vraag ik het, dit vergeet ik nooit meer. Prachtig, ik vind dit echt een schitterende actie.
Ed: en dan kom je terug, en dan is gewoon het huis leeg.
Ed pakt wat water en Danielle zit nog steeds stil bij het hek.
[ik ga stoppen]
Pascal vertelt dat hij in de DBK voor de grap de regels zong. Toen ging H van der T uit 'r dak. En toen kregen we een officiële waarschuwing.
Daan komt bij het hek, ze kan niet slapen omdat het zo heet is.
P: Gisteren was GJ dronken en heeft hij die fles daar neer gezet, en ik heb er ook één daarneer gezet. Soms heb je iemand tegen je, maar tijdens de battle ben je allemaal samen.
E: Het viel me gisteren gewoon rauw op m'n dak. Ik kwam binnen en jullie wantrouwden de boel al.
P: Ja, dat kwam omdat we geen officiële envelop hadden gekregen.
E: Ja, en wat ik raar vond was dat ze in de DBK zeiden dat jij iets verkeerd had uitgelegd, en dat jij iets heel anders zei.
P: Ja maar het is echt eenrichtingsverkeer. Als zij zeggen dat die tafel rood is, dan is die rood, ook al zie jij dat hij blauw is. Daarom moet je mij maar geloven want ik zit hier al drie weken. Misschien was het wel een echte battle, en is het gewoon een nieuwe procedure, ik weet het gewoon niet.
E: Ja, maar ik ging maar gewoon door, want anders...
P: Maar ik denk dat ze ons gewoon ergens om moesten pakken, er was gewoon iets mis, met die camera's.
E: Ik denk dat ze iedere cm. in dit huis kunnen filmen.
P: Alles is te filmen, maar niet te zien. Geeft een vb.
Maar ik kan jouw theorie volgen maar die van mij ook.
Nu hebben ze het over de voorwerpen van de battle die met spreekwoorden te maken hebben. Pascal noemt alle spreekwoorden op.
E: Maar als deze sanctie om de battle ging, dan was het wel erg voorbarig dat ze al die spullen weghaalden.
P: Ze hebben het gewoon gedaan om ons aan het denken te zetten.
E: Ja, het is wel gelukt.
...
E: Ik heb stijve poten joh, ik heb overal pijn.
P: Van het rennen. Maar ze waren niet boos gisteren?
E: Nee, ik heb nog bedankt voor die cd.
P legt E het koffiezetapparaat uit.
Ik kap ermee hoor, dit is echt saaaaaaaaaaai.
Coos en Andries bij het hek.
Een hoop gefluister.
Coos probeert Andries te bewegen een 'Koen hagelslag' truc uit te voeren, met koffiebonen deze keer.
Coos wil dat Andries 'Het lukt toch niet' gaat schrijven.
Andries lijkt nu inderdaad iets bij het hek te schrijven op de grond.
Iets met de woorden 'Frenk' en 'Loser'.
(De rest van het huis is in diepe slaap)
Coos: Ed, we zijn een geintje met arm aan uithalen. Er moet vlak bij het hek in Arm op de grond komen te staanL Frenk Looser. Maar daar menen we niks van.
Onderstussen probeert Andries de woorden te maken. Onee de helft staat in rijk op de grond. Ze vinden dat er een knipoog moet komen te staan omdat ze er niks van menen (jaja).
Ed helpt nu ook.
Andries: Ook nik s tegen paskal en gj zeggen.
Coos: Ik zeg helemaal niks laat maar een beetje escaleren.
Hihi er worden een paar scheten gelaten
Ze gaan weer slapen, wordt er gezegd.
De Ed komt ook naar het hek, Coos (degene die dit allemaal bedacht heeft) legt uit dat ze aan een kant van het hek 'Frenk' hebben geschreven, en aan de andere kant 'Looser'.
Ed mag niks zeggen, het is een grapje.
Ze willen er nog een knipoogje bij maken, om te laten zien dat het een grapje is (Yeah right! Andries is m.i. wel erg dom om in dit trucje van Coos te trappen!).
(Coos heeft trouwens nog steeds z'n fake bril op.)
Ed doet driftig mee met het vervaardigen van de knipoog.
Er worden een paar scheten gelaten en gegiecheld.
De mannen gaan naar bed.
(Ik ook, ik lees morgen wel in de streams hoe Frenk lekker gaat flippen )
Het is inmiddels duidelijk dat het niet alleen maar door zijn eigen team gedaan kan zijn aangezien de koffiebonen onbereikbaar waren voor zijn team.
Andries probeert Frank ervan te overtuigen dat team rijk wel degelijk bij de confetti kon komen om het woord 'Looser' te maken.
"Als diegene zoveel spirit, zoveel lef in zijn lijf heeft moet hij het ook zeggen", zegt Frank. "Ik moet er wel om lachen eigenlijk. Nu ben ik onderwerp van gesprek in 1 keer..."
Tegen Andries zegt hij: "Ik kan niemand gaan verdenken..... Als ik het zelf gedaan zou hebben, zou ik het toegeven".
"Ja", zegt Andries koel.
(Ik snap er nog steeds niets van... Ondankt dat velen hier Andries niet mogen, vind ik dat toch geen typische Andries actie... zeer vreemd!)
quote:Andries is overghaald door Coos
Op zondag 14 oktober 2001 11:57 schreef scanman01 het volgende:(Ik snap er nog steeds niets van... Ondankt dat velen hier Andries niet mogen, vind ik dat toch geen typische Andries actie... zeer vreemd!)
Andries zegt dat hij dit beter niet kan doen, vroeg of laat komt de dader zich wel melden. (hoe scheinheilig)
Frank: "Dit zegt iets over je leiderschap."
Diane zegt dat zij het gedaan heeft (?) (waarschijnlijk om van het gezeik af te zijn)
Frank: "Ja, als dit jou overkwam zou je het ook niet leuk vinden"
Bij het hek zit GJ: "Ik vind het wat beneden de gordel om dit te doen.
Coos komt er aan: "Je moet je niet druk maken om niets jongen... Dit stelt toch helemaal niets voor! Ik denk dat de captain even moet vragen aan BB of het weggehaald kan worden."
"Ja, de captain kan het weer doen", reageert Andries meteen. "Er worden opeens allerlei taken aan de captain toegewezen."
"Als er een andere naam had gestaan was ik al in de dbk geweest", verzekert Frank hem. "Dan had ik al om opheldering gevraagd. De enige die weet wie het gedaan heeft is Big Brother".
"Als je het wil weten moet je het maar even zelf gaan vragen", zegt Andries.
"Ik had het ook niet leuk gevonden", reageert GJ weer vanaf de andere kant van het hek....
Frank kijkt wat sip voor zich uit. Hij zegt wel dat het hem niet uitmaakt, maar hij lijkt er toch wel wat mee te zitten.
"Ik zou het tot de bodem uitzoeken als ik jou was", roept Coos vanuit de keuken.
"Ik vind dat Andries naar binnen moet gaan om het te vragen", zegt Frank nu wat harder.
"Ik vind dit geen captaintaak", reageert Andries.
"Het is ook geen captainstaak om mensen te gaan beschuldigen", zegt Kelly vanuit de andere kant.
"Ik heb het gedaan", zegt Diane. "Zijn we dan klaar nu?"
"Mijn advies is om niet gelijk naar papa en mama te lopen", zegt Andries verdedigend. "We lopen zowiezo te snel naar BB toe.... Ik vind dit geen goeie grap trouwens".
"En als je weet wie het gedaan heeft... wat dan?", vraagt Diane.. "Veeg het weg en sta er gewoon boven man! Het is geen big deal!"
"Er zit wel wat in", reageert Andries.
"We zullen het zien donderdag", zegt Frank. "Ga ik eruit dan ben ik een loser... misschien gaat wel de persoone eruit die het er neer heeft gelegd."
Leo is aan het zagen, frank gaat ook naar buiten.
Frank weer tegen Andries: maar waarom looser met 2 o's. Andries: ja, dat snap ik ook niet, het moet door iemand gedaan zijn die taalkundig niet goed onderlegd is.
Gert-Jan: "Qua skills zijn wij beter. Ik kan hier nog wel een half jaar zitten en dan denk ik dat ik hooguit 3 keer daar (aan de arme kant) zit".
"We zien het wel", zegt Frank...
"Ik denk dat het dan leuker wordt", gaat GJ verder. "Wij zijn nu sterker.... Ik kan hier nog een half jaar zitten en dan nog maar drie keer aan de arme kant. Ik weet dat het team zoals het nu is niet veel battles zal verliezen. Met mij aan jullie kant wordt het veel leuker...!"
Frank zou het een rotstreek vinden als niemand toegeeft het gedaan te hebben.
Gert-Jan: "Iedereen zegt het niet gedaan te hebben, dus dat moet je aannemen".
Pascal: "Dat heb ik nog niet iedereen horen zeggen, hoor".
Frank, tegen Gert-Jan: "En jij hebt meegedaan!".
Gert-Jan: "Dat slaat als een lul op een drumstel".
Frank: "Nee, jij hebt het niet gedaan".
Diane: "Jawel, ik heb het gedaan om te zien wat een loser je bent, je zit er nu al twee uur over te zeiken!".
Frank: "Pleurt lekker op naar het toilet".
Diane: "Ik hoef niet te zeiken".
Diane fluisterend tegen Frank: "Laat het nou los... Als je er niet meer over zeurt dan komt de waarheid vanzelf naar je toe. Diegene die het gedaan heeft durft het al niet eens meer toe te geven omdat er zo heftig gereageert wordt"!
"Zullen we nu ombeurten een half uur volhouden dat we het gedaan hebben?" , stelt Andries lachend voor.
In de woonkamer gaat het gesprek tussen rijk en arm over hoe ze het gaan oplossen dat Ellen verdwenen is uit Spanje. Volgens Pascal zouden er 6 keer mensen komen uit Spanje naar Almere, maar nu maar 5 keer.
Leo merkt op dat nog steeds de nieuwe mensen er snel uitgaan. Volgens hem is dat nooit anders geweest.
In de tuin begint Andries wat te zagen. Frank zit nog steeds gehurkt bij de oven. De rust lijkt even te zijn wedergekeerd.
Onderwerpen: slechte kwaliteit, beestjes, de mensen (wie er nog komen en hoe het probleem door BB opgelost zou worden ivm tekort van de mensen)> hier praten ze al de hele nacht over en dit gaat maar door en door. Ze denken dat misschien de nominaties uitegesteld worden, of de toevoer van de spanje mensen uitgesteld worden, of dat er nieuwe zijn, of dat er 1 week geen exit zal zijn.
12.20 Bij het hek. Sandy vindt het belachelijk dat één van hen het gedaan zou hebben. Andries : Ik denk dat we er iets te veel tijd aan spenderen. Frank : Dit zegt iets om mij uit mijn tent te halen om een motie van uitdaging te trekken (letterlijk). Ik maak me daar niet druk om. Gert Jan : Frank, kom eens mee. Effen naar buiten. Even een onderonsje. Frank en Gert Jan gaan naar de tuin. Gert Jan : Ik denk dat de exit bij jullie gaat vallen omdat een aantal mensen bij jullie heeft aangegeven weg te willen. Dan moet er ééntje van ons naar jullie gaan. Wij hebben afgesproken dat iemand zelf mag aangeven dat hij weg wil. Dan kom ik naar jullie toe. En dan gaan we hen opvreten. Dan is het ook afgelopen met Pascal als captain. Pascal is de stroman van Coos. We gaan Andries afzetten. Even een paar dagen wachten. Dan doe ik die motie van uitdaging. Ik vraag je een paar dagen geduld. Ga niet Andries uitdagen. Ik vraag je een paar dagen geduld. Daarna wordt het feest. Dan gaan we battles winnen. Als ik weg moet gaat het niet door. Als er iemand van ons team weg moet ook niet. Frank : Er moet iets veranderen. Gert Jan : Sinds Andries heeft gehoord dat hij de populairste is is hij veranderd. Ik heb meer senioriteit, ik loop al wat langer mee in het bedrijfsleven. Met mijn iq zit het ook wel goed. Ik denk dat ik Diane wel mee krijg. Daan weet ik niet. Ik denk dat ze mij makkelijk laten gaan. Ik denk dat ze die fout maken. Ik denk namelijk dat Coos en Pascal mij niet leuk vinden. Omdat ik ze iedere keer challenge.
12.27 Gert Jan bespreekt de fysieke krachtverhoudingen die er zouden zijn als hij in het andere team zou zitten. Hij zegt dat de verhouding dan 1 en 4 aan de ene kant tegen 2 en 3 aan de andere kant zou zijn. Gert Jan : Zullen we het doen ? Frank : Ja, ik heb er ook al over nagedacht. Gert Jan : Hier heeft Andries niet over nagedacht. Als jij het nu doet (uitdagen) krijg je Diane en Danielle niet mee. Als ik het doe denk ik dat ik een kans maak. Ik denk dat BB het ook wel leuk vindt. Frank legt nog eens uit dat hij emotioneel was toen hij op Andries schold op het battlefield. Gert Jan : Ik weet zeker dat je vier dagen je mond kan houden. Anders had ik het niet verteld. Ik had het eigenlijk niet willen vertellen. Maar als zoiets gebeurt. Gert Jan zegt dat ze op alle punten sterker zouden zijn, alleen fysiek zouden ze aan elkaar gewaagd zijn. Gert Jan : Ik denk dat we misschien dan nog drie keer daar (arm) zitten. Ik bloed hier dood. Dan zit ik liever in dat team. Ja ? Frank : We zien het wel. Ik hoef dat captainschap niet. Gert Jan : Ik ook niet, maar dan gaat het wel los. Ze gaan weer naar binnen.
12.32 Het gesprek gaat verder over wie het gedaan heeft. Gert Jan grapt er over. Frank zegt dat de dader het moet zeggen. Pascal : Niet iedereen heeft gezegd dat hij het niet gedaan heeft. Andries vraagt wie er mee gaat lopen. Frank : Ik ga niet rennen. Danielle en Leo gaan met Andries mee naar buiten. Ze gaan rondjes lopen.
12.38 Stream naar binnen. Frank : Ik heb mijn vermoeden. Pascal : Wie ? Frank : Hij (Coos) en die rooie. Alleen dat looser met dubbel o (snap ik niet). Diane : Het spijt me heel erg. Frank : Jij hebt het niet gedaan. Coos : Hoezo geloof je haar nou niet ? Diane : Ik dacht, ik laat zien dat je een echte loser bent. Frank : Pleur even op naar het toilet. Ik krijg de rillingen als ik naar je kijk. Gert Jan : Dat heb ik je wel eens anders horen zeggen Frank.
12.40 Stream naar de tuin waar Coos en Frank kijken naar Andries, Leo en Danielle die nog rondjes lopen. Coos : Frank, jij denkt altijd zo verkeerd over mij. Ik snap dat niet. En ik ben zo'n goeie jongen. Frank : Het interessert me geen zak. Ik vind het alleen zwak dat degene die het gezet heeft er niet voor uit komt. Coos : Ik zou het leuk vinden (als het mij overkwam). Ik zou alles doen om een tegenactie te gaan doen. Frank : Wat dan ? Coos : Een beetje leven in de brouwerij kan geen kwaad. BB is een spel. De spelletjes zijn positief bedoeld. Dat bedoelen ze met die knipoog, en dat bedoelen ze ook met die twee o's. Iedereen denkt dat ik het heb gedaan. En misschien is dat ook wel zo. Diane komt er bij. Coos : Heb je goed geslapen. Diane : Ik heb de hele nacht niet geslapen. Tegen Frank : Is het gelukt ? Heb ik je op de kast ? Coos : Wat is dat ? Diane : Zwangerschapspigment. Alle meiden in de familie hebben het. Frank komt met een late reactie : Op de kast jagen, nee hoor.
12.48 Diane : Stook je niet te hoog op voor het broodje Frank ? Frank : Er zit niks in (de oven). Er brandt niks.
12.50 Andries : Hee, we hebben een kwartier gelopen, zullen we even de andere kant op ?
12.52 Frank : Daar maak je mij niet gek van. Ik vind het alleen zielig. Andries : Ik versta er geen woord van hoor. Frank : Dat maakt niet uit.
13.00 Andries : Het is nu één uur. Het is goed als je een beetje uitloopt. Anders ga je van tien in één keer naar nul, nou van tien, van vier naar nul. Leo : Ik heb wel vaker hard gelopen. Leo tegen Frank : Het is in ieder geval uitgekomen ? Andries : Wat is uitgekomen ? Frank : Dat Coos en Diane het gedaan hebben. Andries : Coos heeft gezegd dat hij het niet gedaan heeft. Frank : Ik vind het echt iets van Coos. Hij zet zichzelf te kijken. Andries : Ik denk niet dat Coos het gedaan heeft. Frank : Als ze oorlog in de tent willen. Andries : Zie de humor er van in. Frank : Ik vind het een beetje zieke humor. Andries : Het is gewoon een teringgeintje. Frank : Als zij het gedaan heeft wordt ik scherp. Dan ga ik spijkers op laag water zoeken. Andries : Een beetje pittigheid kan geen kwaad in the game. Frank : Als ze me op deze manier uit de kast wil hebben dan krijgt ze dat. Ik hou niet van dat soort geintjes. Danielle : Ze heeft het gezegd om van het gezeur af te zijn. Andries : Dat denk ik ook. Frank : Ze heeft het in de slaapkamer nog een keer gezegd. Leo : Dit kan uren doorgaan zo. Als ze zegt dat ze het gedaan heeft heeft ze het gedaan. Je moet het uitpraten. Leo : Dat hoeft niet. Andries : Je hoeft het niet uit te praten. Volgens mij wordt jij hier alleen maar sterker van. En het team ook. Frank : Het kan ook negatief uitpakken. Als ik het onderwerp van gesprek ben daar houd ik niet van. Andries tegen Diane die er bij is komen staan : Maar eh, loser is met één o poppiedoppie, schetepeet. Diane zegt dat er ook een woord looser met twee o's bestaat. Andries : Wat dan ? Frank : Als je a zegt moet je ook b zeggen. Diane : Ik doe nu precies wat jij altijd doet. Andries : Jongens geen ruzie maken. Het is een geintje. Frank : Dit is geen geintje. Het is persoonlijk. Looser met twee o's, nooit van gehoord. Andries : Ik heb zelfs twee jaar engels er bij gedaan. Als Diane zegt dat het bestaat zal het wel. Andries zegt voor de zoveelste keer dat het een geintje is. Danielle : Frank, ze heeft het niet gedaan. Frank : Dan moet ze het niet zeggen. Danielle : Waarom denk je dat ze het gezegd heeft ? Frank : Omdat ik er niet over moet zeiken. Diane : Je moet er niet te zwaar aan tillen. Andries : Leo heeft het gedaan, Leo moest in the picture. Frank : Eerst zeggen dat je het gedaan hebt en dan dat je het niet gedaan hebt vind ik ook een beetje zout. Diane vertelt wat er vanmorgen besproken is. Diane : Ik word zo verschrikkelijk moe van je. Wat maakt het nou uit wie het gedaan heeft ? Iemand haalt een geintje uit en jij bent de hoofdrolspeler. Leuk toch ? Je blijft er drie uur over doorzeuren. Frank : Zo ben ik. Laat me. Je weet hoe ik in elkaar zit. Diane : Ik weet absoluut niet hoe je in elkaar zit. Andries : We zitten nu binnen het team te bakkeleien. En dat is precies wat het andere team wil. Wie heeft de confetti gelegd ? Waarom maken we daar binnen deze groep ruzie over ? We moeten daar binnen dit team niet over gaan bakkeleien. Frank : Op het battlefield ben ik er klaar voor. Andries : Dat roep je iedere week. En op het battlefield geef je het op.
13.16 Diane hurkt naast Frank bij de oven. Diane : Laat ze nou denken dat ik het heb gedaan. Dan komt de waarheid vanzelf naar je toe. Frank : Ik hou niet zo van dat in scene zetten. Diane : Nu komen ze vanzelf. Frank : Wat betekent loser met twee oo's. Diane : Ik zeg maar wat. Frank : Jij bent af en toe een toneelspeler. Jij bent heel naief in bepaalde dingen. En als je dan vijf keer tegen me zegt dat je het gedaan hebt. Ik ben ook de hele nacht wakker geweest, was ik er godverdomme maar uit gegaan. Diane tegen Frank : Als we net een sanctie hebben gehad denk je toch niet dat ik aan koffiebonen heb gezeten. Frank : Als jij het had gedaan had ik het heel zielig gevonden. Diane : Dat is het ook.
13.21 Danielle gaat nu bij Frank zitten bij de oven : Gaat ie ? We reageren allemaal op onze eigen manier. Misschien is dit wel de bedoeling. Dat ze jou op de kast jagen. Je kunt er toch boven staan. Frank : Als het is wie ik denk. Danielle : Je moet mensen niet gaan beschuldigen. Frank : Ik heb een vermoeden. Er is er ééntje die heeft noch ontkend noch bevestigd. Ed en Coos hebben niets gezegd. Danielle : Zij hebben beiden ontkend. Frank over Coos : Als hij het wel gedaan blijkt te hebben hoop ik dat je wat anders over hem gaat denken. Danielle : Ik weet het zeker. Coos heeft het niet gedaan. Zal ik het straks nog een keer gaan vragen ? Ze staan op. Danielle omhelst Frank. Danielle : Gaan we er een gezellige dag van maken ? Frank : Ik doe toch niks. Laat mij gewoon mijn gang gaan. Danielle : Okee poppie.
13.36 In de tuin. Frank : Eerst bekennen dan ontkennen. Andries : Ik snap Diaantje wel. Ed staat te kijken. Andries zingt : Ed ik wil met je naar bed. Later zegt hij dat het een liedje van Danny de Munck is, Jet ik wil met je naar bed. Ed is snel weer weg.
13.44 Andries gaat zagen.
Er ontstaat een meningsverschil over het aantal eet-momenten in het team van Andries.
Frenk wil 2x eten, de rest 3x.
Er hangt een soort spanning tussen Frenk en de rest.
Frenk:'Thuis eet ik ook 2x.'
Andries:'Je bent hier niet thuis.'
Frenk:'Ik ben hier wel thuis.'
Frenk:'Je gaat je ritme verstoren.'
Diana en Leo over de sterkte van hun glazen.
Daan zet weer een kinderstemmetje op en 'zingt' wat.
Even beeld van de badkamer tussendoor, maar direct daarna weer camera op Coos en Pascal gericht.
Coos ligt er wat onrustiger bij dan Pascal. Sandy rookt buiten een sigaretje.
C: ben je ook moe?
S: Ja, ik kan niet zonder slaap. Word ik emotioneel van. Heel erg.
S: Je bent wel moe, maar je kan gewoon niet in slaap komen
C tegen Ed: oh lekker (over koffie
E: ik kan wel even een bakkie voor je maken
C: Nee, nou, als je het wilt doen heel graag. Helemaal zwart.
Op achtergrond hoor je Ed met het koffiezetapparaat bezig.
Ik heb altijd het gevoel dat als ik heel moe ben, dat het moeilijk is slaap in te halen. C: hoe laat ga je naar bed? S: om 22 uur.
C: 8 uur slaap nodig? Net als ik...
C: ik ga direct nog ff een uurtje slapen. S: ik ook
Ed komt er weer bij zitten, terwijl de koffie loopt.
Coos grinnikt: Frenkiemen... Gaapt nog eens.
C: Nu is er ff niks aan, maar over een paar maanden denk je wat was het leuk. Sandy reageert instemmend.
Nu Ed en S over de uitdrukking zo ruig als een konijn (ff gemist)
Ed: het lijkt me wel beestachtig om dat hier te doen, een tattoo. Gewoon door een goeie, echt een goeie, voor mijn part Bob.
Ed: ik loop al zeker 5 jaar met dat idee, lijkt me leuk om dat hier te doen.
C en P uiten bezwaren omdat het moeilijk is om die tattoo in het huis goed te verzorgen.
Ik moet nu ff stoppen...
Het gaat op dit moment nergens meer over in het huis.
Danielle zingt wat.... Andries begint ook even kort te zingen. Dan is het weer stil.
We kregen even een kort shot van GJ in bad. Sandy zit alleen in de tuin te roken met een paars zonnebrilltje op.
Frank en Leo zitten even bij de oven wat te kletsen.
"Ik vind het zielig dat degene die het heeft gedaan niet naar voren durft te komen", zegt Frank.
"In spanje is zoiets ook gebeurd", merkt Leo op. "Het tape incident... het schilderij incident. En hier ook iets met Aldrico toch?"
Dan komt het gesprek over het BB lied. Frank dacht dat het liedje waar ze vanmorgen mee wakker werden het themesong is van BB (fout Frank).
Frank is bang dat zijn nichtjes en neefjes en zijn zoon misschien geplaagd worden met het 'Frank Looser' incident. Hij vindt dat de dader(s) iets beter hadden moeten nadenken.
Leo merkt op dat het misschien niet eens wordt uitgezonden. Frank denkt van wel.
"Als zoiets op de zaak was gebeurd zou ik door blijven zoeken tot ik wist wie het gedaan had", zegt Frank. "Ik laat me door niemand de mond snoeren... niemand... dat doe ik gewoon niet. Ik ga niet acteren ook... dat ken ik niet. Ik ben geen acteur... sorry. Ik heb al wel een vermoeden wie het heb gedaan. En misschien komt dat vermoeden wel uit."
Leo reageert niet echt.
"Om de teamspirit te bewaren ja.... Wat is teamspirit", vraagt Frank zich hardop af. "Tsjongejonge."
Hij staart wat voor zich uit en streelt wat over zijn kale koppie.
"Ik ga me even douchen zo....."
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 14-10-2001 14:28]
Frenk tegen Leo:'Zielig dat de dader zich niet kenbaar maakt.'
Leo:'Dit is al het derde incident.'
Frenk:'Ik hoop dat ze veel over me opnemen thuis.'
Frenk:'Als ze het uitzenden van Frenk Looser dan is dat voor mij niet zo belangrijk, maar mijn nichtjes en neefjes kunnen er mee gepest worden.'
Frenk:'Ik kan niet acteren, ik ben geen acteur.'
Frenk:'Ik heb een vermoeden wie het heeft gedaan.'
Frenk:'En om de teamspirit te bewaren, tja...'
Frenk:'..op dit moment zou ik wel captain willen zijn...'
Frenk:'maar ja 3 tegen 2'
Leo:'Je bent ook redelijk grijs.'
Frenk:'Ja, ik laat het altijd blonderen natuurlijk.'
Andries: als je zegt ik wil het echt boven water hebben dan gaan we er nu achteraan, maar als je tegen een geintje kan dan laten we het zo. (sorry hoor, maar ik word echt niet goed hier, wat een schijnheil!)
Andries: ik zeg het nog 1 keer als je mee zit dan zoeken we het uit, maar het is een teringgeintje denk ik, ik heb geen idee.
Frank: misschien is het wel een persoon van wie je juist denkt dat die het niet heeft gedaan...
(heej bij die laatste opmerking krijg ik ineens een vermoeden dat BB de waarheid heeft verteld aan Frank en dat hij het spelletje meespeelt om zo Andries terug te pakken!)
[Dit bericht is gewijzigd door Tante Bep op 14-10-2001 15:13]
Frank zei als dit geintje voor mij de exit betekent... en op dat moment vloog Coos naar het hek en zei ik heb het gedaan het was gewoon een geintje. Waarom denk je dat er 2 oo staan en die knipoog.
Kijk zegt Frank en ik zei dat van die exit om jou uit de tent te lokken. ( )
Nadat Frank tegen Kelly had gezegd 'als ik hierdoor exit ga, dan ga ik exit' Zegt Coos: dan zeg ik nu dat ik het gedaan heb, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.
No hard feelings.
Nog wel een leuke opmerking van Kelly: laat je niet kennen...TAKE IT LIKE A MAN!
Nu maakt Frank er trouwens van dat Frank Coos uit z'n tent heeft gelokt...(mmm)
Even reageert iedereen behalve Andries... Dan hoor ik opeens Andries zeggen: Wat een Ratje die Coos!!
Diane zegt dat ze in een dipje zit.
Coos komt bij het hek staan, Andries roept heej wat hoor ik heb jij met koffiebonen zitten spelen.
Coos: ja toen hij over die exit begon toen dacht ik dit gaat te ver.
Ze hadden afgesproken dat ze zouden afwachten totdat de boel echt zou escaleren, ze dán iets zouden uitleggen.
Diane vindt het kicken!! Te gek!
Frenk zegt niet heel veel...alleen dat het helemaal uitmaakt, joh!!
In de DBK waren ze onpartijdig..hadden ze geen toespelingen gedaan... ( )
"het was ook niet mijn bedoeling om je exit te laten gaan."
Coos legt uitvoerig uit hoe het in zijn werk is gegaan.
Andries: er was nog iemand die meedeed (ja verraad een ander ook nog ff joh!)
Coos: neeneenee, zo ging het niet, wij waren bezig en toen kwam Ed ineens uit z'n nest en zei, ik dacht al ben je je darmen uit je lijf aan het scheiten of zo ( ) toen lukte het mij niet om die knipoog te maken en toen heeft Ed effe die knipoog gedaan, dat is alles. (strak van Coos moet ik eerlijk toegeven)
jij kan lachen, het kan een week duren, 2 weken maar jullie komen allebei aan de beurt zegt het lachend.
Andries: ik sta te trillen op m'n benen.
(FL blijf bij me pls! want ik kan het niet zo snel opschrijven allemaal)
Diane legt uit dat ze het niet had verwacht dat juist huntwee het hebben gedaan...
Coos: Waarom niet?
Diane: Omdat hij (wijst naat Andries) gewoon een saaie lul is!! ( )
Andries: Nou!! Hoe bedoel je?? Ik denk gewoon dat ik sommige dingen niet kan maken omdat ik captain ben!
Diane: (vol bewondering!) dat had ik nou van jou niet verwacht Andries, eindelijk een toffe actie
(Ik ga al weer stoppen)
koetjes en kalfjes gebabbel tussen Andries en Danielle over spijkerjasjes, bla bla
Andries is naar binnen en Diane komt naar buiten, ze, Danielle en Diane hebben het over Leo, Diane vind het een suffe lul, ja zegt Danielle dat was me in Spanje niet zo opgevallen, ze vertelt weer over het laadje.
Edit: Frank had het over Andries.
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 14-10-2001 15:43]
Diane relativeert het een beetje door te zeggen dat hij nieuw in de groep is gekomen en dat dat best verwarrend kan zijn vanwege alle nwe indrukken.
Danielle zegt dat ze niet met Hum wou praten omdat ze het raar vind om tegen een spiegel te gaan zitten praten
Diane zegt ineens in elke zin "heb ik echt zoiets van", ze vind het andere team sterker.
(gesprek gaat vd hak op de tak)
Diane: ik heb de hele nacht niet geslapen.
quote:Nee op Coos en Andries. GJ heeft hier niets mee te maken.
Op zondag 14 oktober 2001 15:38 schreef Cynix ® het volgende:
15:40 uur
Frank belooft wraak te nemen op de schuldigen, vooral op Gert-Jan als ik het goed begrepen heb.
(o jee ze gaan zingen, ik verwacht nog wel dat dit muisje een staartje krijgt maar ik heb frank niet op de stream dus ik haak af)
Foutje is inmiddels aangepast, Wodka.
15.08 Andries : Gaat het goed met je Diane ? Diane : Nee. Andries : Waarom niet ? Diane : Het gezeik en ik heb overal pijn. Andries : Ik heb massage olie en we kunnen gaan kneden. De stream gaat naar het hek. Kelly tegen Frank : Laat je niet kennen. Take it as a man. Frank : Als ik exit ga ga ik exit. Maar ik denk dat het in mijn voordeel kan zijn. Coos komt er bij. Hij geeft toe dat hij letters gelegd heeft. Coos : Daardoor ga jij helemaal niet weg. Dat was ook helemaal niet mijn bedoeling. Als ik nu hoor over exit. Frank : Dat was alleen maar om jou nu uit je tent te lokken. No hard feelings. Coos : Dat had ik ook niet verwacht.
15.10 Frank gaat naar zijn team dat bij de oven zit. Frank : Mijn vemoeden is bevestigd en jij hebt ongelijk. Danielle : Coos heeft het gedaan ? Waarom heeft hij het dan gedaan ? Frank : Ik heb Coos uit zijn tent gelokt. Hij knipoogde al naar me, toen wist ik het al. Als ik het goed begrijp zit H. van de T. in de dagboekkamer. Andries : Wie heeft er nog behoefte om met haar te babbelen ? Andries tegen Diane : Vind je het niet leuk om even te babbelen ? Diane : Ik ben helemaal niet in de stemming om te babbelen. Het gaat wel over hoor. Andries : Mag ik mijn arm om je heen slaan ? Diane : Jawel hoor. Is dit een dip of blijft dit zo ? Andries : Het is een dip. Coos komt er bij : Ik hoorde hem praten over de exit. Dat is niet mijn bedoeling. Andries : Het is ook niet mijn bedoeling. Coos : Zal ik het vertellen ? Hij vertelt het verhaal van vannacht. Coos : We namen Frank omdat hij wel leuk zou reageren. Diane tegen Andries : Als ik zeg dat ik het heb gedaan zeg jij niet eh. Coos : Ben jij boos ? Diane : Ik vind het kicken. Ed komt er bij : Ik heb dat oog neergelegd. Wat hij neer had gelegd zag er niet uit. Frank : Dan kun je wat terug verwachten. Diane tegen Andries : Jij had midden in de nacht al je zender gepakt. Dat vond ik al raar. En mij takkewijf, bitch en gekke rooie laten noemen. Je had hem moeten horen over mij. Coos : Dan weet je gelijk hoe hij over je denkt. Andries tegen Frank : Ik heb gelijk tegen jou gezegd het is een teringgeintje. We hebben je wel goed te pakken.
15.21 Frank vertelt n.a.v. een vraag van Coos wat hij in de dagboekkamer heeft besproken. Danielle : Dit zijn er twee vanwaar ik het niet verwacht heb. Andries : Het was mijn opzet om jou te pakken, ik had willen zetten, Daan the battle. Frank zegt dat hij ze terug zal pakken, het kan misschien even duren maar hij zal ze pakken. Andries : Ik sta te trillen op mijn benen. Frank gaat naar binnen. Diane over Andries : Hij is een saaie lul, van hem had ik het niet verwacht. Andries zegt dat hij bepaalde dingen niet kan maken omdat hij captain is. Diane : Je hebt me verbaast doen staan. Eindelijk een leuke actie. Alleen jammer dat Frank er uren over doorzeikt. Maar daarom hebben ze Frank ook uitgekozen, omdat hij er zo lang over doorzeikt.
15.35 Bij de oven. Danielle beklaagt zich bij Diane over Leo. Hij begreep haar niet bij de laatjes. En nu begrijpt hij haar ook niet als zij uitlegt hoe je brood moet bakken. Danielle dacht dat Ed de letters neer had gelegd. Diane : Ik kon niemand bedenken.
15.44 Gert Jan sport. Danielle : Ben je veel afgevallen ? Gert Jan : Ja. Danielle : Voel je je er leker bij ? Gert Jan : Ja, maar ik heb honger. Het zit er zo weer aan als ik ga eten. In Papendal zeiden ze dat ik acht kilo te zwaar ben, ik weeg 93 kilo normaal. Het wordt wel makkelijker om te sporten. Misschien vindt mijn vriendin het wel leuk. Al heeft ze nooit gezegd dat ik te dik ben.
-Ik ga ff wat anders doen dus ik stop met verslaan-
Hij begrijpt nog steeds niet wat er nu gebeurt is, hij wil niet gestraft worden voor iets wat die niet gedaan heeft. Alles is oneerlijk. Leo zegt dat ie het moet accepteren, je kunt er niets aan doen.
E: Ik moet het gewoon even kwijt en dan is het weer over.
L: Het is nu alweer drie dagen geleden.
Enzo gaat hij nog even door...
L: Oke.
E: Als iedereen de polonaise gaat lopen, dan ga ik zitten, weet je. Zo ben ik.
GJ (in dbk): Yes.... (geluid weg)
Even later loopt hij met een krat met eten naar de keuken.
Iedereen blij.
(tis niet zo schokkend, maar aangezien er het afgelopen uur niks is gebeurt)
stukje kwijt. Ed: ja nu weet ik het wel
C: ik heb het je 3 keer uitgelegd.
(het schijnt dat het arme team aan Ed verteld heeft dat zij al veel meer sancties hebben gehad)
IK ga koffie drinken.
Ed:"Kinderen hartstikke leuk zolang ze van een ander zijn"
Ed weigert nieuwe werkschoenen van zijn baas, als hij die 3 maanden geleden al had gevraagd. "Dan hoeft het niet meer voor mij, zo ben ik."
Hij zegt dat als Pascal aangeeft dat ze af en toe extra dingen krijgen dat ie dat dan wel gelooft, maar voor hem hoeft het niet meer, zo is hij.
Pascal heeft hoofdpijn en gaat ff liggen.
Frank noemt hem barmhartig en assertief.
F: Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.
E: Zo ben ik gewoon. Kijk, ik moet me aan de regels houden maar ik hoef het niet te eten als ik niet wil.
Hij heeft het de hele tijd over "hun" en geeft behoorlijk af op zijn eigen teamleden.
Ed: ze hebbe het al 10x gezegd dat ze hier al weken zitten en dat ik nog maar net binnen ben. Als ik het 2 dagen red, dan red ik het ook 5 weken. En dan wordt er een battle, die ik bijna niet trek, vergeleken met het eten. Nou, dat ik die battle niet trek, betekend niet dat ik niet sterk ben met het eten.
Ed klaagt dus een beetje tegen Frank over de houding van zijn teamgenoten.
Frank luistert gedwee en praat met hem mee.
Ed is nu sterk en trekt het nog wel en daarom staat ie zijn eten aan anderen af.
Ed: nu kan ik het aan, ik hoef het niet, dus pak het maar.
Frank: wordt er moeilijk over gedaan dan?
Ed: ja, ze hebben zoiets van "wij zitten hier al een hele tijd, neem maar van ons aan dat dit geen zin heeft". En de manier waarop ik het zeg dat staat ze niet aan, dat vinden ze agressief. Ik vind het gewoon geouwehoer, en dat zeg ik en dan vinden ze me weer agressief. Gezeur.
[Dit bericht is gewijzigd door Jappie op 14-10-2001 21:27]
Frank benadrukt ook nog eens dat hij geen makkelijk persoon is [what's new...]. Vooral nu Frank in het huis zit, denkt hij er veel over na. Zijn zoon heeft hij van zijn ex-vrouw (das een ander dan de hierboven beschreven). Frank heeft genoten van zijn bruiloft maar ze gingen na een half jaar uit elkaar, hij wil ook nooit meer trouwen.
Leo: maar ja, je hebt het in ieder geval meegemaakt.
Frank heeft het nu over VONNIE. Ze is een kanjer en het is een goede vriendin van hem. Ze kennen elkaar al een tijdje maar lang uit het oog verloren, maar nu hebben ze goed contact, ze was ook in zijn filmpje.
Frank praat voornamelijk en Leo luisterd en vraagt af en toe wat.
Frank zegt dat hij raar in elkaar zit en dat hij dol is op spanning en dat dat moet blijven in een relatie.
Leo: hoe pak je dat aan?
Frank: das het moeilijkste.
Leo: deed je ex ook wat aan de spanning
Frank: ja, maar op een gegeven moment zei ze "ja doei"
Hij kreeg wel een beertje van haar, dat vond hij lief.
Leo: dat met die laatste ex, kan het nog goed komen??
Frank: ja, dat vragen een heleboel mensen. Maar ja, you never know.
Leo: zij ziet je nu op tv, misschien gaat ze wel anders naar je kijken.
Frank: ja maar elke keer als er een nieuwe bewoner komt, dan vertel ik over haar, behalve aan Au3 want die was teveel met Andries bezig. Heb jij nooit een relatie gehad?
Leo: ja zat
Frank: waarom ben je nu alleen dan?
Leo: omdat ik ook een gebruiksaanwijzing heb.
Frank: ik heb nog wel een vriendin in Utrecht wonen. Die woont vlak bij de kazerne. Heel aardig, heel aardig wijf.
Leo: het probleem is niet om aan een vriendin te komen, maar de continuiteit.
Frank: dat heb ik ook, want ik ontmoet zat vrouwen. Ik chat heel veel. Die vriend van mij zegt altijd, "het is net alsof je aan het vissen bent, je gooit je aas uit en ze komen op je af". Het is niet zo dat ik elke week een andere afspraak heb, maar ja, je chat en je belt en je spreekt wat af. Dat vind ik op dit moment spannend en leuk. Ik vraag wel altijd over de mail een foto, dat doe ik altijd hoor. Ik vind het gewoon heel erg leuk. Het is niet zo dat ik nu met 30 of 40 tegelijk contact heb, maar ach . ik vind het gewoon leuk. Soms zit ik er wel eens uren achter en dan moet ik mezelf naar bed schoppen.
Frank: ik werk in het industriegebied van Rotterdam en ik heb nooit file.
Frank: ik ga gelijk aan het werk hoor en ik wil in januari ff met mijn zoon weg, of ik koop 2 tickets en degene die met me mee wil die gaat met me mee.
Leo: das goed, dat je wat met je zoon doet.
Frank: ik heb er geen spijt van dat ik een zoon heb. Ik wil graag met hem op vakantie, maar ik moet het natuurlijk wel ff aan zijn moeder vragen, want zij moet het goed vinden. De dag voordat je in BB ging, sliep je in het hotel en dan mocht je iemand meenemen die bij je sliep, ik wou dat het mijn zoon was, maar dat vond ze (zijn ex-vrouw) niet goed, want het was druk met verjaardagen enzo. Je mocht maximaal 6 personen meenemen die nacht voordat ze erin gingen.
Zijn nicht met kinderen, haar man, Yvon en zijn zus gingen volgens mij mee.
Frank: jullie gingen die zaterdagmiddag om 2 uur vliegen. En wij moesten ons die vrijdag om 22.30 uur melden en niet later en niet eerder. Ik stond in de file en ik belde en als ik er was moest ik me belde. Ik kwam aan, werd keurig opgevangen door een hostess, en toen was er iemand continue bij je, martijn g, hele aardige gozer. Hele toffe gozer, en maar klote door die walkie talkie. Ik zeg, kom maar binnen, gaan we lekker filmpje kijken. Dat vond ie tof. Op een gegeven moment moesten we die bandjes inspreken. Later op de avond kwam de Big Age, en ik vond het zo leuk want ze vroeg of ze hier mocht roken. Ze wenste me heel veel sterkte en succes. Wacht, ik pak ff die baal sjag, dan draaien we ff een sjagie.
Diane komt ff langs met wat huishoudelijke mededelingen over kleding.
Frank: in eerste instantie werd ik gebeld en toen vroegen ze waar ik graag naar toe wou, naar almere of spanje. Maar ze wisten al dat ik in Almere zou starten. Ze dachten al dat hij dat leuk vind.
Leo: waarom Almere?
Frank: omdat hier het begint. Je moet niet zien dat ik denk dat Spanje een reservebank is. Maar je had geen keuze. Voordat we gingen starten had ik alles heel goed op internet gezocht, alle nieuwsgroepen e.d. Ik ben wel gewaarschuwd dat er veel informatie op internet staat e.d. wat niet waar is. De big age mengt zich niet in nieuwsgroepen e.d., ze geeft alleen informatie aan een bepaald blad. Ik ben al die nieuwsgroepen afgegaan. We waren in het hotel, koffer kwam daar ook, die zat vol joh, helemaal uitgepuild. En verdomd...alles ging erin. Witte shirtjes moest ik inleveren, maar ja, ik zie anderen hier wel met witte shirtjes, er wordt dus met twee maten gemeten. 's Ochtends werden we gefilmd, dat zie je ook in je clipje. Toen kwamen we het hotel uit, in de auto waar BB op staat. Helemaal nieuw die auto, bijna geen km op de teller, en daar zat geen asbak in, dus ik ben achterin gaan zitten want daar was wel een asbak. Toen kwamen we het huis in, moesten we wachten in een kamertje in dit gebouw, ik was toen heel relaxed. Heel die zaal zat helemaal vol met pers, 100 man, toen werd ik omgeroepen en toen moest ik naar binnen komen, ik hoorde dat er allemaal bekende nl waren. Ze vroegen hoe het ging, en toen vroeg ze hoe het ging en wat ik met het geld wil doen. Ik zei dat ik dat al 600 keer heb uitgegeven. Er werd me succes gewenst, ik geef patty 3 zoenen. Diane en ik waren de laatste. De pers vroeg wat mijn achternaam was. Vlak daarna zag ik Diane voor het eerst, en toen lieten we patty alleen achter, haha. Patty ging niet verder tot aan de rode loper. En toen kwamen we binnen, en dat was het. Andries keek me aan zo van "daar moet ik mee oppassen voor die jongen", GJ lag laveloos op de bank, en toen is het begonnen, zo is het gegaan, he lee.
Leo: de binnenkomst en de 1e badscene hebben we gezien in spanje.
"Diane is gewoon een mooi wijf om te zien", zegt Frank "We hebben ook een haat liefde verhouding. Diane is een heel moeilijk persoon. Ze blijft interessant. Ik kan trouwens goed bij een vrouw slapen zonder iets te doen."
"Dat zou ik niet goed kunnen", bekent Leo. "Ik kan het wel, maar met moeite denk ik."
Dan begint Frank een vrouw (wijf) op te hemelen die hij kent in zijn privé leven... in dat hoop dat ze dit hoort.
Hij herhaalt een paar keer dat ze geweldig is....
"Je zou wel wat met haar willen?", vraagt Leo.
"Ik wil nu eigenlijk even met niemand even wat", antwoordt Frank. "En ze heeft me ook al verteld dat ze me heel leuk vindt maar niets met me wil. Ze heeft trouwens een super figuurtje.... ze is 42. Ik kan er heel goed mee praten. Mijn probleem is als ik met intellectuelen zit... Ik kan er niet tegen als mensen me op fouten wijzen. Andries is mijn maatje, maar als hij zegt dat het Identificeren is, niet INdentificeren, dan baal ik weer. Ik formuleer dingen zoals ik ze denk."
Leo valt hem in de rede en vraagt weer over de vrouw van 42.
"Ze laat me in de waarde", vertelt Frank. "Ze is voor de buitenwereld leuk... dan is ze netjes... en binnen is het een loeder. Dat vind ik leuk. Met zo'n vrouw als Diane zou ik dat niet kunnen... dat zou te veel een gevecht worden."
Met zijn benen op de kist naast de over vertelt Frank verder. Leo knikt zo nu en dan. Hij lijkt wel aandachtig te luisteren, maar ik vraag me af of het werkelijk zo is.
"Als je de smaak van een relatie te pakken hebt gehad kun je niet meer terug", concludeert Leo. "Dan kun je niet meer alleen zijn.
"Ik ben lid van een alleenstaandenclub", zegt Frank. "Ze noemen het wel eens 'de spermaclub', maar het is dus een alleenstaandenclub. De mensen daar varieren van 23 tot 70. Soms komen er echt hele mooie vrouwen binnen. Het is eigenlijk een soort dancing. Er zijn drie bars en soms komt er een live band.
In het rijke deel ontstaat een discussie over het bubbelbad. Kelly wijst sporen aan in het bad en noemt het "goorigheid. GJ zegt dat het gewoon zeepresten zijn, maar biedt wel aan het schoon te maken. Kelly wijst op een vlieg die in het bad zit, wat voor haar een aanwijzing is dat het echt goorigheid is. De dames gaan naar de kamer en GJ begint te poetsen.
"Maar vertel jij nou eens wat", zegt Frank.
"Ik wil wel, maar jij neemt het constant over", reageert Leo lachend. Maar goed.... ik heb veel vrienden, maar die zijn ook niet zo bedreigend."
"Bedreigend?", herhaalt Frank. "Heb je nare ervaringen ofzo?"
"Ik heb wel nare ervaringen ja. Maar ik praat hier zowiezo wat moeilijk over. Ik ben nooit getrouwd geweest. Met één van de vrouwen waar ik iets mee heb gehad heb ik nog contact."
Dan vragen de dames of Frank en Leo even willen helpen opruimen. De mannen staan meteen op...
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 14-10-2001 23:40]
Leo wil even later nog wel het een en ander van Kelly weten.
"Ik was net 18 toen ik siliconen kreeg", vertelt Kelly. "Dat is de minimum leeftijd. Maar ik heb het net vanmiddag nog vertelt... ik word er nu een beetje moe van. Ik vertel het je nog wel, maar nu even niet .. brrrr..."
quote:leuke verspreking, Scanman..:-)))
Dat zou ik niet goed kunnen", bekent Richard. "Ik kan het wel, maar met moeite denk ik."
quote:Lol... foutje.... Even snel gecorrigeerd!
Op zondag 14 oktober 2001 23:28 schreef fokstier het volgende:
leuke verspreking, Scanman..:-)))
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |