abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27357290
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:41 schreef Markster het volgende:
Wat jij zegt is dat ik me 'moet' aanpassen om kinderen leuk te vinden, maar waarom zou ik ? Ik wil ze helemaal niet leuk vinden, ik leef prima zoals ik nu leef. Ik hoef ook geen kinderen later, kosten tijd, en nog veel erger; geld.
Tuurlijk hoef je ze niet leuk te vinden. Maar voor jezelf lijkt het me wel handig als je de 'last' die je van ze hebt zoveel mogelijk beperkt.
pi_27357425
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:45 schreef Angeles het volgende:
Ik heb je wel eens totaal iets anders zien beweren in een topic over pesten, waar je telkens maar bleef benadrukken dat het wel over kinderen ging en dat je niet begreep hoe men zo hatelijk kon denken over kinderen.
Je hebt een goed geheugen. Ik ben het daar ook nog steeds mee eens. Verreweg de meeste pesters zijn zelf slachtoffer. Maar daarom kunnen het nog wel gemene etterbakjes zijn. De vraag is alleen hoe je daarmee om moet gaan.
quote:
Vanwaar nu die omslag, of begrijp ik het niet helemaal goed?
Er is denk ik geen omslag.
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:50:50 #178
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27357505
Okee, maar geldt dat niet ook voor een heleboel volwassen gemene etterbakjes? Op de een of andere manier hebben kinderen dan toch wel meer krediet, wat ik ook wel logisch vind op zich, maar het heeft dan niet alleen te maken met de problemen die ze hebben, ook met het feit dat ze nog kind zijn.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_27357686
Ik vind kinderen even leuk, en als ze maar niet van mij zijn.... Pff dat gejank, daar kan ik dus echt niet tegen... Misschien over een paar jaar...
pi_27357709
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:50 schreef Angeles het volgende:
Okee, maar geldt dat niet ook voor een heleboel volwassen gemene etterbakjes? Op de een of andere manier hebben kinderen dan toch wel meer krediet, wat ik ook wel logisch vind op zich, maar het heeft dan niet alleen te maken met de problemen die ze hebben, ook met het feit dat ze nog kind zijn.
Ik geef kinderen niet meer of minder krediet op dat gebied denk ik. Maar kinderen zijn nog wel makkelijker 'om te vormen'.
pi_27357752
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:54 schreef Rhoona het volgende:
Ik vind kinderen even leuk, en als ze maar niet van mij zijn.... Pff dat gejank, daar kan ik dus echt niet tegen... Misschien over een paar jaar...
Je denkt dat je dat gejank over een paar jaar wél leuk vindt?
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:56:15 #182
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27357755
Ik vroeg het me af omdat je er daar de hele tijd heel erg de nadruk op legde. Dat het wel om kinderen ging.

Maar goed, zal nu kappen met oude koeien uit de sloot halen, ik was gewoon nieuwsgierig.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_27357873
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:56 schreef Angeles het volgende:
Ik vroeg het me af omdat je er daar de hele tijd heel erg de nadruk op legde. Dat het wel om kinderen ging.

Maar goed, zal nu kappen met oude koeien uit de sloot halen, ik was gewoon nieuwsgierig.
Daar legde ik toen heel sterk de nadruk op, ja. Maar dat was vooral vanwege de vreselijke dingen die sommigen met die kinderen wilden uithalen denk ik. Maar nu ik er bij nadenk, zie ik het bij volwassenen niet heel anders. Zo denk ik dat straffen (bijvoorbeeld gevangenisstraffen) meestal behoorlijk zinloos zijn. Helaas zijn we nog niet echt goed in staat om de oorzaak van gedrag aan te wijzen en weg te nemen en dus ligt de nadruk vaak meer op repressie dan op rehabilitatie. Maar goed, da's een heel ander verhaal.
pi_27357977
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je denkt dat je dat gejank over een paar jaar wél leuk vindt?
'

Nee niet leuk, maar dan heb ik misschien niet meer zo de neiging het kind uit het raam te tiefen
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:03:08 #185
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27358031
Dat is waar, maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen die het is overkomen die gedachtes wel hebben. Ik vind wraak en genoegdoening ook niet zulke goede drijfveren, daar niet van, maar ik snap ergens wel dat mensen zo denken.

Maar goed, dat is een heel ander verhaal inderdaad.
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:03:31 #186
118212 r4uz
Die 4 moet een a voorstellen.
pi_27358054
Mensen die goed met kinderen overweg kunnen gaan zijn vaak ook gezellige mensen.
http://www.xs4all.nl/~burter/ <-- mijn liedjes.
pi_27358144
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 23:01 schreef Rhoona het volgende:
Nee niet leuk, maar dan heb ik misschien niet meer zo de neiging het kind uit het raam te tiefen
Volgens mij heeft elke beginnende ouder wel eens de neiging om die krijsmachine het raam uit te tyfen.
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:09:16 #188
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27358329
Ik vind alle kinderen wel lache
BEHALVE
roodharigen

die hebben op de 1 of andere vreeeemde manier altijd de neiging, de jochies dan, om gigaaaantisch druk te zijn.
Na de puberteit is dit wel over, maar toch...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 mei 2005 @ 23:11:50 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27358434
Ik zie niet in waarom iedereen kinderen leuk zou moeten vinden.
Het is toch ook niet zo dat iedereen hondjes leuk vind?
pi_27358898
Kinderen niet leuk vinden in de zin van ' ik hoef er zelf geen' ' ik hoef ze niet dagelijks om me heen' , okay, maar gewoon je ergeren aan alle kinderen per definitie, kinderen nare wezentjes vinden, ik snap dat niet.
Het ene kind ligt mij ook beter dan het andere kind, ik vind niet alle kinderen leuk, wel veel
Je hebt mensen die vinden wel alle kinderen leuk, zoals Moonah, zoals mijn moeder, in de zin van er altijd wel iets goeds uit weten te halen. Vaak zie je ook dat die mensen, zoals Moonah, of mijn moeder, kinderen aantrekken, kinderen vanzelf op hen afkomen, ze voelen dat, dat ze daar welkom zijn, altijd.

Maar wat is het dan dat mensen zeggen dat ze kinderen NOOIT leuk vinden, waar dan ook, wanneer dan ook, hoe dan ook?
Hoe keken mensen tegen jou aan, toen jezelf klein was? Hoe ervoer je dat zelf? Had je zelf het idee niet leuk gevonden te worden? Je bent zelf tenslotte ook zo'n klein mensje geweest, was je toen enkel iets voor anderen om zich aan te ergeren?

Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen, een hekel hebben aan kinderen per definitie, net zo goed als ik me niet kan voorstellen als een vrouw zegt een hekel te hebben aan mannen, alle mannen of een man aan vrouwen, alle vrouwen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27360200
Het is niet dat ik kinderen stom vind, maar wel dat ik gewoon niet zoveel met ze heb. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het is zoiets: Als ik met kinderen omga lach ik om hun grapjes omdat ik ze gun dat iemand om hun grapjes lacht, als ik met mijn vrienden omga lach ik om hun grapjes omdat ik ze leuk vind. Bij kinderen moet ik mijn best doen om het contact een beetje okee te laten zijn, bij volwassenen gaat dat meer vanzelf en ongedwongener.
Ik heb gewoon niet zoveel met kinderen, dat heeft niets met verbitterdheid of frustratie te maken, gewoon met voorkeur.
pi_27360332
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:57 schreef Markster het volgende:
Ga bij de bart smit werken en binnen no time hou je toch niet zo van kinderen
Ik heb bij intertoys gewerkt en ik ben kinderen alleen maar leuker gaan vinden.
En ik neem naan dat de kinderen die bij Bart Smit komen toch niet heel anders zijn dan de kinderen die bij intertoys komen
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:54:25 #193
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27360400
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 23:49 schreef thaleia het volgende:
Het is niet dat ik kinderen stom vind, maar wel dat ik gewoon niet zoveel met ze heb. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het is zoiets: Als ik met kinderen omga lach ik om hun grapjes omdat ik ze gun dat iemand om hun grapjes lacht, als ik met mijn vrienden omga lach ik om hun grapjes omdat ik ze leuk vind. Bij kinderen moet ik mijn best doen om het contact een beetje okee te laten zijn, bij volwassenen gaat dat meer vanzelf en ongedwongener.
Ik heb gewoon niet zoveel met kinderen, dat heeft niets met verbitterdheid of frustratie te maken, gewoon met voorkeur.
Ja, precies, dat is het. Goed uitgelegd, Thaleia
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:55:58 #194
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_27360449
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 23:03 schreef r4uz het volgende:
Mensen die goed met kinderen overweg kunnen gaan zijn vaak ook gezellige mensen.
Dat is ook weer zo'n lekker generaliserende stelling.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_27360469
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:56 schreef Angeles het volgende:
Ik heb het over mensen die echt actief een hekel hebben aan kinderen en daar altijd over lopen te zeiken. Dat vind ik zuurpruimen.
Maar dat heeft niks met het onderwerp van dit topic te maken. Mensen die actief ergens een hekel aan hebben en daar altijd over lopen te zeiken zijn sowieso zuurpruimen.
  donderdag 26 mei 2005 @ 00:04:51 #196
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27360707
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 23:56 schreef thaleia het volgende:

Maar dat heeft niks met het onderwerp van dit topic te maken. Mensen die actief ergens een hekel aan hebben en daar altijd over lopen te zeiken zijn sowieso zuurpruimen.
Da's ook wel weer waar ja.
pi_27361008
Het zijn kuthoeren... allemaal!
  donderdag 26 mei 2005 @ 07:02:15 #198
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_27363539
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 23:56 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik heb echt een hekel aan kinderen, maar zeur er niet constant over, ik ontwijk ze gewoon zoveel mogelijk . Als er zo'n klas de trein in komt ga ik gewoon ergens anders zitten, zijn ze op een verjaardag aanwezig, dan zorg ik ervoor dat ik een eindje uit de buurt zit en geen contact met ze krijg. En daar ben ik echt niet de hele dag bewust mee bezig ofzo hoor, dat gaat bijna vanzelf!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_27364260
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 07:02 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik heb echt een hekel aan kinderen, maar zeur er niet constant over, ik ontwijk ze gewoon zoveel mogelijk . Als er zo'n klas de trein in komt ga ik gewoon ergens anders zitten, zijn ze op een verjaardag aanwezig, dan zorg ik ervoor dat ik een eindje uit de buurt zit en geen contact met ze krijg. En daar ben ik echt niet de hele dag bewust mee bezig ofzo hoor, dat gaat bijna vanzelf!
Precies zoals mij
pi_27364824
Ik hou ook niet van kinderen. Behalve die van mezelf. Sinds ik zelf kinderen heb is het ook iets minder erg geworden. Ik kan er ook slecht mee omgaan, of andersom: kinderen hebben niks met mij. Als ik in de trein mijn tong uitsteek of zwaai naar een kind, dan krijg ik een middelvinger terug of rennen ze jankend terug naar mama.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')