Bepaalt iedereen dat niet zelf?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:48 schreef maertz het volgende:
Je moet ook niet 1 kind willen, je kan beter een stuk of 5 kinderen nemen en dan een beetje een ruim huis met een hulp erbij .Dat is heel gezellig en je wordt er niet gek van.
Vijf kinderen!?! Je kunt je kinderliefde natuurlijk ook overdrijvenquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:48 schreef maertz het volgende:
Je moet ook niet 1 kind willen, je kan beter een stuk of 5 kinderen nemen en dan een beetje een ruim huis met een hulp erbij .Dat is heel gezellig en je wordt er niet gek van.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:48 schreef maertz het volgende:
ik wil later zowiezo kinderen voor de gezelligheid.
Eens.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:48 schreef Angeles het volgende:
Overigens vind ik dit niet hetzelfde als "geen kinderen willen" of "niet zoveel met kinderen hebben", maar mensen die zich echt constant ergeren aan kinderen, dat vind ik ook echt niks.
Ik vind dat echt een vorm van mishandeling, je kind geen grenzen meegevenquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:49 schreef Moonah het volgende:
Zo zit er in mijn klas een grietje dat zich thuis onmogelijk schijnt te gedragen (moeder wordt bv 'kuthoer' genoemd..). Bij mij is ze een gewoon lief, aanhankelijk, vriendelijk kind. Heeft ze dan een rotkarakter? Nee, maar ze kan het wél krijgen als die opvoeding zo doorgaat.
Ik ben enig kind en ik vind mezelf niet zielig.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:50 schreef Markster het volgende:
Ik vind 1 kind een beetje zielig, ik denk dat kinderen echt een broertje of zusje nodig hebben.
Nou, die discussie hebben wij binnen het team dus ook.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een vorm van mishandeling, je kind geen grenzen meegeven
Je hebt opzich gelijk, maar kinderen zijn meer als het bovenstaandequote:Op woensdag 25 mei 2005 20:52 schreef Moonah het volgende:
Gisteren zei iemand dat op de radio en die uitspraak bleef me maar bij.
Hoe kun je kinderen nou niet leuk vinden???
Ik ben werkelijk dol op kinderen!
Waarom? Ze zijn:
-spontaan
-onschuldig
-vrolijk
-in voor een grapje
-nieuwsgierig
-ingenieus
-fris
-energiek
-aandoenlijk
-leergierig
-creatief
-.....
Ik heb het idee dat mensen die niet van kinderen houden verbitterd zijn. Zuur. Jaloers op het vrije van kind-zijn.
Of zou er iets anders achter zitten?
Ik ben daar serieus benieuwd naar.
Dat is net zo'n erg vooroordeel als 'alle kinderen zijn leuk'.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:48 schreef Angeles het volgende:
Oei, herkenbaar, Moonah. Ik hou ook echt niet van mensen die niet van kinderen houden, vind het vaak onverdraagzame chagrijnen.
Als jij mij en mijn zus heb zien spelen en doen, dan vind je het best jammer.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:53 schreef Angeles het volgende:
[..]
Ik ben enig kind en ik vind mezelf niet zielig.
Je hoeft ook niet alle kinderen leuk te vinden. Als je even mijn hele post had gelezen had je kunnen zien dat ik het niet heb over mensen die gewoon niet zoveel op hebben met kinderen. Selectief quoten vind ik een beetje vervelend.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat is net zo'n erg vooroordeel als 'alle kinderen zijn leuk'.
Alsof ik nog nooit broers en zussen heb zien spelen in mijn leven. Ik heb een hele hechte familie om me heen en dat is meer dan wat een heleboel mensen met broers en zussen kunnen zeggen, ik ben echt niks tekort gekomen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:55 schreef Markster het volgende:
Als jij mij en mijn zus heb zien spelen en doen, dan vind je het best jammer.
Maar het is natuurlijk wel zo dat je niet weet wat je mist, dus op zich boeit het ook niet zo als kind zijnde.
Ik heb al heel wat kinderen in mijn klassen gehad de afgelopen 10 jaar, en ik heb aan niet een kind een hekel gehad. Ik heb daar geen vooroordeel in.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is net zo'n erg vooroordeel als 'alle kinderen zijn leuk'.
Dat geldt dus ook voor de mensen die wel van kinderen houden, die doen alsof er geen nadelen aanzitten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:54 schreef erodome het volgende:
Om maar wat dingen te noemen, alles heeft 2 keerzijde's, een kind is niet alleen maar leuk en mensen die niet van kinderen houden hebben nogal de neiging naar de nadelen en de moeilijkheden te kijken ipv naar de leuke dingen.
Ik heb een broer en een zus, nu is mijn zus 9 jaar ouder, dus daarmee speelde ik niet veel toen ik klein was, maar met mijn broer die 2 jaar ouder is heb ik sinds mijn 17de/18de pas een beetje een goede relatie, daarvoor was het altijd ruzie, om een chippie meer, om de tv, overal om en echt altijd....quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:55 schreef Markster het volgende:
[..]
Als jij mij en mijn zus heb zien spelen en doen, dan vind je het best jammer.
Maar het is natuurlijk wel zo dat je niet weet wat je mist, dus op zich boeit het ook niet zo als kind zijnde.
Snap ik wel hoor.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:30 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Het is toch echt heel simpel hoor!Ik refereer hiervoor gewoon naar het feit dat ik 99 van de 100 kinderen vervelend vind en dus zelf zeer waarschijnlijk vroeger als kind net zo vervelend was. Niets meer, niets minder....
Absoluut....quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:58 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat geldt dus ook voor de mensen die wel van kinderen houden, die doen alsof er geen nadelen aanzitten.
Oh, maar ik zeg niet dat die leuke kinderen soms niet vervelend kunnen zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:58 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat geldt dus ook voor de mensen die wel van kinderen houden, die doen alsof er geen nadelen aanzitten.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
maar toch, dat je er zo serieus op ingaat. Er zit vast nog iets achter![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |