Misschien gewoon een poging om je een jeugdtrauma aan te praten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:09 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen aangezien ik mij daar niet zoveel meer van herinner, maar ik ga er vanuit dat ik vroeger net zo vervelend was. Over mijn hedendaagse karakter heb ik niks gezegd...
Waarom vind je dat zo interessant? Het is vrij simpel toch?

Is stil over zijn eigen jeugdquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:20 schreef Aventura het volgende:
[..]
Heb ik ook, kinderen mogen me doorgaans graag. Ik denk omdat ik ze niet als halve debielen behandel. Hoewel ik me natuurlijk ook realiseer dat ze nog niet mijn gelijke zijn.
Nog even over onopgevoede kinderen: mijn oom en tante hebben er 4. Ze werken beide fulltime. Ze doen in mijn ogen weinig aan de opvoeding. Dus die kinderen doen maar raak. Laats hadden we een etentje met de familie. De hele tijd rondrennen, janken, gillen, tijdens het eten viel er iets, een oom zei: 'dat gaat niet goed hoor'. Vervolgens krijsten die vier de héle avond in koor: 'dat gaat niet goed hoor'. Het ging zo ver dat een normale converstie niet meer mogelijk was. Er waren ok andere mensen in het restaurant, die zich duidelijk stoorden. Tijdens de maaltijd stonden ze de hele tijd op, om rond te rennen. Na het eten gingen we naar een zitje met open haard. De kinderen gooiden er allerlei spuil in, van servetten tot viltjes tot plastic. De manager moest eraan te pas komen om het ze te verbieden. en de hele tijd maar doorkrijsen. Nee sorry, maar dat vind ik dan geen leuke kinderen.
Gedwee en bang de ouders gehoorzamen is een andere uiterste natuurlijk, maar ouders moeten grenzen stellen.

Ja dat doe ik ook. En op een of andere manier vinden kinderen dat dan vaak vreselijk interessant, terwijl ik zoiets heb van "aargh, ga weg".quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:20 schreef Markster het volgende:
[..]
Ja toch! Ik probeer ook zo normaal mogelijk te praten. (ietwat stemreductie anders rennen ze meteen weg)

Dat wou ik idd even uit haar mond horen, want die kant wou ze op. Dat slaat natuulijk nergens op.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien gewoon een poging om je een jeugdtrauma aan te praten.
wel leuk om deze discussie te lezen

Als ik dat zie denk ik eerder: "Wát een ouders."quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik word af en toe echt misselijk van die ouders die hun wurm zo geweldig vinden, terwijl ik alleen maar een irritant, druk, jengelend rotkind zie.
Ik kan ook niet echt uitleggen wat me er nou zo aan irriteert. Ik denk de domheid, de drukte die ze om zich heen hebben en het gezeur en gejengel. En dan heb ik het nog niet over huilende kinderen, die halen helemaal het bloed onder je nagels vandaan...

Nou het is natuurlijk ook wel een interessante vraag, waarom jij denkt dat je vroeger zo vervelend was, zit vast iets heel erg Freudiaans achterquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:24 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Dat wou ik idd even uit haar mond horen, want die kant wou ze op. Dat slaat natuulijk nergens op.

In dat soort gevallen zou ik altijd die knuffel oprapen en aan dat kind geven... en geheel perongeloos die moeder een klein schopje gevenquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:24 schreef Toeps het volgende:
Het kind had een knuffel, en die was op de grond gevallen. Het kind zat in een buggy. De moeder was een aso-mevrouw die ondertussen aan het bellen was over koetjes en kalfjes. Het kind probeerde de aandacht van de moeder te krijgen voor die gevallen knuffel.

Het is toch echt heel simpel hoor!quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou het is natuurlijk ook wel een interessante vraag, waarom jij denkt dat je vroeger zo vervelend was, zit vast iets heel erg Freudiaans achter![]()

Ja, want je niveau is best triest.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:07 schreef Markster het volgende:
Ik sta er ook zwaar van te kijken dat ik het al bijna 4 maanden volhou bij de bart smit![]()

Dat lijkt me echt een geval van 'geen grenzen kunnen stellen' bij die ouders. Die kinderen gedragen zich zo omdat ze ws zelden gecorrigeerd worden door hun ouders. Als ze van hun ouders duidelijke grenzen zouden krijgen, zouden het ws engeltjes wordenquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:20 schreef Aventura het volgende:
[..]
Heb ik ook, kinderen mogen me doorgaans graag. Ik denk omdat ik ze niet als halve debielen behandel. Hoewel ik me natuurlijk ook realiseer dat ze nog niet mijn gelijke zijn.
Nog even over onopgevoede kinderen: mijn oom en tante hebben er 4. Ze werken beide fulltime. Ze doen in mijn ogen weinig aan de opvoeding. Dus die kinderen doen maar raak. Laats hadden we een etentje met de familie. De hele tijd rondrennen, janken, gillen, tijdens het eten viel er iets, een oom zei: 'dat gaat niet goed hoor'. Vervolgens krijsten die vier de héle avond in koor: 'dat gaat niet goed hoor'. Het ging zo ver dat een normale converstie niet meer mogelijk was. Er waren ok andere mensen in het restaurant, die zich duidelijk stoorden. Tijdens de maaltijd stonden ze de hele tijd op, om rond te rennen. Na het eten gingen we naar een zitje met open haard. De kinderen gooiden er allerlei spuil in, van servetten tot viltjes tot plastic. De manager moest eraan te pas komen om het ze te verbieden. en de hele tijd maar doorkrijsen. Nee sorry, maar dat vind ik dan geen leuke kinderen.
Gedwee en bang de ouders gehoorzamen is een andere uiterste natuurlijk, maar ouders moeten grenzen stellen.

Nee jouw niveau is lekker hoogstaand. Beetje naar mijn naam op fok lopen zoeken om weer wat zeielige reacties te kunnen plaatsen, klasse kerel.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:33 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Ja, want je niveau is best triest.
Bij de josti-band zouden ze je zelfs ontslaan.

Inderdaad, en dat hoeft dus niet op een 'strenge' manier. Mijn neefje en nichtje luisteren zéér goed en er valt vooral met mijn neefje (die is wat ouder) gewoon goed te praten, óók als hij ergens boos over is. Ze gaan niet gillen en stampen, ze aanvaarden gewoon je gezag. Niet omdat ze anders een mep krijgen, maar omdat ze van hun ouders altijd duidelijkheid krijgen. En dat is bovenal wat een kind wil: duidelijkheid en structuur.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:20 schreef Aventura het volgende:

Typen gaat je ook al slecht af... Bah bah bah...quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:37 schreef Markster het volgende:
[..]
Nee jouw niveau is lekker hoogstaand. Beetje naar mijn naam op fok lopen zoeken om weer wat zeielige reacties te kunnen plaatsen, klasse kerel.

Zwak hoor, over mijn typfouten beginnen als je uitgeluld bent.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:38 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Typen gaat je ook al slecht af... Bah bah bah...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |