abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:01:32 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27355210
Ik ben de jongste in een gezin van drie kinderen. Totaal anders dan mijn broer en mijn zus, die ik dan ook vaak gezamelijk tegenover mij had (of zij mij tegen hun, 't is maar hoe je het bekijkt). Mij leek het als kind vaak heerlijk enig kind te zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27355288
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:48 schreef Angeles het volgende:
Oei, herkenbaar, Moonah. Ik hou ook echt niet van mensen die niet van kinderen houden, vind het vaak onverdraagzame chagrijnen.

Overigens vind ik dit niet hetzelfde als "geen kinderen willen" of "niet zoveel met kinderen hebben", maar mensen die zich echt constant ergeren aan kinderen, dat vind ik ook echt niks.
Ik snap je redenering wel enzo... maar mensen die bewust geen kinderen hebben en zich meestal aan kinderen ergeren (iemand zoals ik eigenlijk) houden ook niet van mensen die constant (hun) kinderen de hemel in lopen te prijzen.

Mensen die niets ergerlijks in een kind kunnen vinden en die kinderen helemaal het einde vinden en die zich ergeren aan mensen die totaal niets met kinderen hebben en ze gewoon strontvervelend vinden eigenlijk die brengen bij elkaar eigenlijk dezelfde reacties teweeg (lees: onbegrijp).

Ik houd niet van kinderen, ik zie ze niet graag, ik ben er niet graag bij in de buurt en meestal erger ik me er ook aan. Toch ben ik verder bijna altijd optimistisch enzo... De onverdraagzame chagrijnen zijn volgens kinderliefhebbers de kindervrijen... maar ik vraag mij soms af wie er nu onverdraagzaam is...
Bite me!
pi_27355317
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:52 schreef Moonah het volgende:
Gisteren zei iemand dat op de radio en die uitspraak bleef me maar bij.
Hoe kun je kinderen nou niet leuk vinden???
Heb je ff?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27355448
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:00 schreef Moonah het volgende:

Maar het scheelt alles als je je daar niet aan ergert.
Ja maar daar kies ik niet voor, dat zit nou eenmaal in mij. Ik heb kinderen nooit gemogen. En ik zal dat ook niet snel gaan doen.

tuurlijk vind ik een kindje wel eens schattig als ze lacht, of gaat janken als hij zijn kadootje moet afgeven omdat ik hem over de scanner moet halen. Maar dat is meer geforceerd leukvinden, dan echt spontaan.
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:07:07 #130
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27355513
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:03 schreef diabolotin het volgende:

[..]

Ik snap je redenering wel enzo... maar mensen die bewust geen kinderen hebben en zich meestal aan kinderen ergeren (iemand zoals ik eigenlijk) houden ook niet van mensen die constant (hun) kinderen de hemel in lopen te prijzen.

Mensen die niets ergerlijks in een kind kunnen vinden en die kinderen helemaal het einde vinden en die zich ergeren aan mensen die totaal niets met kinderen hebben en ze gewoon strontvervelend vinden eigenlijk die brengen bij elkaar eigenlijk dezelfde reacties teweeg (lees: onbegrijp).

Ik houd niet van kinderen, ik zie ze niet graag, ik ben er niet graag bij in de buurt en meestal erger ik me er ook aan. Toch ben ik verder bijna altijd optimistisch enzo... De onverdraagzame chagrijnen zijn volgens kinderliefhebbers de kindervrijen... maar ik vraag mij soms af wie er nu onverdraagzaam is...
Het gaat hier niet over niks met kinderen hebben of geen kinderen willen of zoiets. Het gaat om mensen die heel weinig kunnen hebben van kinderen en dat dan ook de hele tijd ventileren.

Als jij je in jezelf ergert aan kinderen dan zal er niemand zijn die jou dat verbiedt en dan kan niemand daar ook onverdraagzaam in zijn.

Mensen die het altijd hebben over dat kinderen stinken, lawaai maken, lelijk zijn, dom zijn, irritant zijn, die komen gewoon heel mopperkonterig over.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_27355549
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:56 schreef Angeles het volgende:
Je hoeft ook niet alle kinderen leuk te vinden. Als je even mijn hele post had gelezen had je kunnen zien dat ik het niet heb over mensen die gewoon niet zoveel op hebben met kinderen. Selectief quoten vind ik een beetje vervelend.
Ik zag het verband niet helemaal tussen je twee opmerkingen. Je zei namelijk: "Ik hou ook echt niet van mensen die niet van kinderen houden, vind het vaak onverdraagzame chagrijnen." En 'niet houden van' lijkt mij iets anders dan 'zich constant ergeren aan'.
quote:
Ik heb het over mensen die echt actief een hekel hebben aan kinderen en daar altijd over lopen te zeiken. Dat vind ik zuurpruimen.
Daar ben ik het mee eens. Die mensen maken het vooral zichzelf moeilijk lijkt mij. En waarschijnlijk zeiken ze ook over nog 1001 andere zaken.
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:08:08 #132
37769 erodome
Zweefteef
pi_27355571
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:01 schreef Markster het volgende:
Ik en mijn zus speelden alleen maar met elkaar (non-sexueel, *haha* ) Nadeel daaraan was wel, dat we zovaak met elkaar speelden, dat we eigenlijk niet zo snel naar vriendjes zochten, op vakantie. Buiten vakantie hadden we natuurlijk wel ons eigen vrienden
Dat is wel heel leuk als broer en zus zo met elkaar omgaan, maar in heel veel gevallen is er toch wel veel concurentie onderling hoor, je zit toch net in andere leeftijden, net iets andere ontwikkeling, in veel gevallen hebben ze niet heel veel aan elkaar als ze echt jong zijn.

Enigst kind zijn is niet erg, ouders moeten er wel zorg voor dragen dat het kind genoeg met andere kinderen in aanraking komt, dat dan voornamelijk de eerste 4 jaar, daarna zitten ze op school en zoeken ze zelf wel gezeldschap.

Die van mij is 5 en enigst kind, hij is elke dag opstap met andere kinderen, hier bij mij thuis, bij anderen thuis, buiten spelen, dan heeft hij zijn 2 neefjes in dezelfde leeftijdsklasse waar we regelmatig mee optrekken, genoeg kids in zijn buurt zodat hij zich niet hoeft te vervelen.

Wel is het zo dat als het echt slecht weer is en de andere kids zijn een keer ergens anders dat hij alleen zit, dat los ik op door s'ochtens snel door het huis te gaan en ervoor te zorgen dat ik daarna echt tijd aan hem kan besteden, dat zijn de koekjes bak dagen, of we gaan lekker dammen, of ik bouw een ingewikkeld knexding voor hem zodat hij gestimuleerd wordt dat ook te proberen, dat soort dingen, dan vermaken we ons samen, ploffen tussendoor op de bank met een bak chips om een film te kijken, lekker tegen elkaar aan zittend, reuze gezellig...

Het enigste kind hoeft ook zijn ouders niet te delen he, die kunnen meer tijd aan het kind besteden waar je met meerdere kinderen je aandacht moet verdelen.

Alles heeft zijn voor- en nadelen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_27355577
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:07 schreef Angeles het volgende:
Mensen die het altijd hebben over dat kinderen stinken, lawaai maken, lelijk zijn, dom zijn, irritant zijn, die komen gewoon heel mopperkonterig over.
Ik zeik niet altijd over kinderen, alleen in dergelijke situaties
pi_27355628
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:57 schreef Moonah het volgende:
Ik heb al heel wat kinderen in mijn klassen gehad de afgelopen 10 jaar, en ik heb aan niet een kind een hekel gehad. Ik heb daar geen vooroordeel in.
Je gaat mij niet vertellen dat je ze allemaal even leuk en aardig vindt. Ik heb ook zelden een hekel aan iemand, maar dat betekent nog niet dat ik iedereen aardig vind. Da's een onmogelijkheid. Ik kan wél begrip hebben voor het gedrag van iemand die ik niet aardig vind.
pi_27355633
Erodome, waarom moet jij altijd van die lappen tekst schrijven, ik ben moe
pi_27355664
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:07 schreef Angeles het volgende:

Dat zijn gewoon feiten ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:10:15 #137
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27355675
Ik heb het dus over mensen die er actief niet van houden en geen gelegenheid voorbij laten gaan om dat te vermelden, ik dacht dat dat wel duidelijk was omdat ik onderscheid maakte tussen dat en mensen die gewoon niet zoveel met kinderen hebben.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_27355703
Ik ontwijk ze alleen, zeur er niet perse over
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:11:10 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27355709
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:03 schreef diabolotin het volgende:
Mag ik mij met nadruk niet tot die groep rekenen?
Ik vroeg me af of mensen die niet van kinderen houden verzuurd zijn, in de zin van 'het niet kunnen hebben dat kinderen dat allemaal maar kunnen maken'. Jaloers zijn dat hun eigen jeugd voorbij is. Ik kan het niet zo goed verwoorden. Ik zal er eens (nog beter ) over nadenken.
Maar het is zeker niet zo dat ik per definitie een hekel heb aan 'dat soort mensen'.
quote:
Maar wát vind je niet leuk aan kinderen? Daar ben ik zo benieuwd naar!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27355753
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:10 schreef Angeles het volgende:
Ik heb het dus over mensen die er actief niet van houden en geen gelegenheid voorbij laten gaan om dat te vermelden, ik dacht dat dat wel duidelijk was omdat ik onderscheid maakte tussen dat en mensen die gewoon niet zoveel met kinderen hebben.
Gewoon een misverstandje, kan gebeuren.
pi_27355771
Als ik in de tuin zit, met vrienden en familie. En iemand komt met een klein kind, dan is het voor mij compleet verpest.

ALle aandacht gaat naar dat mormel, je kan niet meer schelden want er is een kind bij. Kind jankt erdoor heen etc.

Nee dankje, ik heb echt liever geen kinderen in een gezelschap. Doe mij maar een biertje.
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:13:33 #142
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_27355821
Ik vind kinderen echt vreselijk, puur irritant, stinkend en vooral nutteloos.

Nee thx, voor mij echt nooit!!!!!!!!!!!!!!
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:14:02 #143
37769 erodome
Zweefteef
pi_27355849
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:05 schreef Markster het volgende:

[..]

Ja maar daar kies ik niet voor, dat zit nou eenmaal in mij. Ik heb kinderen nooit gemogen. En ik zal dat ook niet snel gaan doen.

tuurlijk vind ik een kindje wel eens schattig als ze lacht, of gaat janken als hij zijn kadootje moet afgeven omdat ik hem over de scanner moet halen. Maar dat is meer geforceerd leukvinden, dan echt spontaan.
Maar kinderen zijn ook geen eenheidsworst, ik kan niet met elk kind opschieten, kinderen zijn net als volwassenen individuen, met de een lig je veel meer op 1 lijn als met de ander, dat is gewoon zo...

Ik heb al veel mensen horen zeggen, ik heb het niet op kinderen, totdat ze een bepaald kind leerde kennen(omdat het van familie is en je daar veel mee omgaat ofzo) ze die wel mochten, waarom, puur omdat ze die kennen en erachter komen dat het kind voor een deel op 1 lijn ligt met hun...

Zo hebben kennisen van mij een miniatuur studiebolletje, ontzettend watje van een kind, huilt al als je naar hem kijkt, is overal bang van, maar weet erg veel.
Vind dat weten wel leuk, maar de rest staat me niet aan, kan gewoon erg weinig met dat kind, maar ik ben dan ook een lekkere rausdouwer gewend, zo is mijn zoon, zo zijn zijn neefjes ook, je kent het wel, hutten bouwen, stokken sjouwen en dat soort gedoe, ontzettende pret hebben...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:14:23 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27355864
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je gaat mij niet vertellen dat je ze allemaal even leuk en aardig vindt. Ik heb ook zelden een hekel aan iemand, maar dat betekent nog niet dat ik iedereen aardig vind. Da's een onmogelijkheid. Ik kan wél begrip hebben voor het gedrag van iemand die ik niet aardig vind.
Nou, ik vind ze niet allemaal even leuk en aardig. Maar ik kan van elk kind genieten.
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:14:51 #145
37769 erodome
Zweefteef
pi_27355892
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:09 schreef Markster het volgende:
Erodome, waarom moet jij altijd van die lappen tekst schrijven, ik ben moe
Ik hou het nog kort zeg
pi_27355957
Overigens, de kinderen van mijn zus vind ik wel leuk, maar ik vind het ook altijd leuk als ze weer met mama mee naar huis gaan en ik de poepluiers niet hoef te verschonen en ze constant te corrigeren...
pi_27355968
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, ik vind ze niet allemaal even leuk en aardig. Maar ik kan van elk kind genieten.
Ook kleine negertjes? Wow die zijn irritant
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:16:42 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27355975
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:10 schreef Angeles het volgende:
Eerlijk gezegd was dat niet eens zozeer de insteek van dit topic.
Ik vraag me gewoon af wat het is dat mensen niet leuk zouden vinden aan kinderen.
Mensen die zich overal (en dus ook aan kinderen) ergeren snap ik sowieso niet.

Oh, en Markster, je al dan niet ergeren is dus wél een keuze....
pi_27356056
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:14 schreef Moonah het volgende:
Dat komt doordat je je vooroordeel dat alle kinderen leuk zijn bevestigd wilt zien. Het is een self-fulfilling prophecy. Voor jou als juf wel een goeie, maar ik vind het weinig realistisch. Het is toch net zo raar als zeggen: "Ik kan van elke volwassene genieten"? Of vind je dat ook niet raar? Kinderen hebben een persoonlijkheid en die ligt je of die ligt je niet, ik kan me maar moeilijk voorstellen dat jij de persoonlijkheid van elk kind leuk vindt. Daar zou uit moeten volgen dat je de persoonlijkheid van elke volwassene ook leuk vindt, want elke volwassene was tenslotte ooit een kind.

Er zijn zelfs ouders die hun eigen kind niet mogen...
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:18:40 #150
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27356061
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:12 schreef Markster het volgende:
Als ik in de tuin zit, met vrienden en familie. En iemand komt met een klein kind, dan is het voor mij compleet verpest.

ALle aandacht gaat naar dat mormel, je kan niet meer schelden want er is een kind bij. Kind jankt erdoor heen etc.

Nee dankje, ik heb echt liever geen kinderen in een gezelschap. Doe mij maar een biertje.
En aan wie ligt dat dan? Aan het kind of aan die mensen die alleen nog maar aandacht hebben voor dat kind?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')