Ik snap je redenering wel enzo... maar mensen die bewust geen kinderen hebben en zich meestal aan kinderen ergeren (iemand zoals ik eigenlijk) houden ook niet van mensen die constant (hun) kinderen de hemel in lopen te prijzen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:48 schreef Angeles het volgende:
Oei, herkenbaar, Moonah. Ik hou ook echt niet van mensen die niet van kinderen houden, vind het vaak onverdraagzame chagrijnen.
Overigens vind ik dit niet hetzelfde als "geen kinderen willen" of "niet zoveel met kinderen hebben", maar mensen die zich echt constant ergeren aan kinderen, dat vind ik ook echt niks.
Heb je ff?quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:52 schreef Moonah het volgende:
Gisteren zei iemand dat op de radio en die uitspraak bleef me maar bij.
Hoe kun je kinderen nou niet leuk vinden???
Ja maar daar kies ik niet voor, dat zit nou eenmaal in mij. Ik heb kinderen nooit gemogen. En ik zal dat ook niet snel gaan doen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:00 schreef Moonah het volgende:
Maar het scheelt alles als je je daar niet aan ergert.
Het gaat hier niet over niks met kinderen hebben of geen kinderen willen of zoiets. Het gaat om mensen die heel weinig kunnen hebben van kinderen en dat dan ook de hele tijd ventileren.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:03 schreef diabolotin het volgende:
[..]
Ik snap je redenering wel enzo... maar mensen die bewust geen kinderen hebben en zich meestal aan kinderen ergeren (iemand zoals ik eigenlijk) houden ook niet van mensen die constant (hun) kinderen de hemel in lopen te prijzen.
Mensen die niets ergerlijks in een kind kunnen vinden en die kinderen helemaal het einde vinden en die zich ergeren aan mensen die totaal niets met kinderen hebben en ze gewoon strontvervelend vinden eigenlijk die brengen bij elkaar eigenlijk dezelfde reacties teweeg (lees: onbegrijp).
Ik houd niet van kinderen, ik zie ze niet graag, ik ben er niet graag bij in de buurt en meestal erger ik me er ook aan. Toch ben ik verder bijna altijd optimistisch enzo... De onverdraagzame chagrijnen zijn volgens kinderliefhebbers de kindervrijen... maar ik vraag mij soms af wie er nu onverdraagzaam is...
Ik zag het verband niet helemaal tussen je twee opmerkingen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:56 schreef Angeles het volgende:
Je hoeft ook niet alle kinderen leuk te vinden. Als je even mijn hele post had gelezen had je kunnen zien dat ik het niet heb over mensen die gewoon niet zoveel op hebben met kinderen. Selectief quoten vind ik een beetje vervelend.
Daar ben ik het mee eens. Die mensen maken het vooral zichzelf moeilijk lijkt mij. En waarschijnlijk zeiken ze ook over nog 1001 andere zaken.quote:Ik heb het over mensen die echt actief een hekel hebben aan kinderen en daar altijd over lopen te zeiken. Dat vind ik zuurpruimen.
Dat is wel heel leuk als broer en zus zo met elkaar omgaan, maar in heel veel gevallen is er toch wel veel concurentie onderling hoor, je zit toch net in andere leeftijden, net iets andere ontwikkeling, in veel gevallen hebben ze niet heel veel aan elkaar als ze echt jong zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:01 schreef Markster het volgende:
Ik en mijn zus speelden alleen maar met elkaar (non-sexueel, *haha* ) Nadeel daaraan was wel, dat we zovaak met elkaar speelden, dat we eigenlijk niet zo snel naar vriendjes zochten, op vakantie. Buiten vakantie hadden we natuurlijk wel ons eigen vrienden
Ik zeik niet altijd over kinderen, alleen in dergelijke situatiesquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:07 schreef Angeles het volgende:
Mensen die het altijd hebben over dat kinderen stinken, lawaai maken, lelijk zijn, dom zijn, irritant zijn, die komen gewoon heel mopperkonterig over.
Je gaat mij niet vertellen dat je ze allemaal even leuk en aardig vindt. Ik heb ook zelden een hekel aan iemand, maar dat betekent nog niet dat ik iedereen aardig vind. Da's een onmogelijkheid. Ik kan wél begrip hebben voor het gedrag van iemand die ik niet aardig vind.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:57 schreef Moonah het volgende:
Ik heb al heel wat kinderen in mijn klassen gehad de afgelopen 10 jaar, en ik heb aan niet een kind een hekel gehad. Ik heb daar geen vooroordeel in.
Dat zijn gewoon feitenquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:07 schreef Angeles het volgende:
Mensen die het altijd hebben over dat kinderen stinken, lawaai maken, lelijk zijn, dom zijn, irritant zijn, die komen gewoon heel mopperkonterig over.
Mag ik mij met nadruk niet tot die groep rekenen?quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:03 schreef diabolotin het volgende:
Mensen die niets ergerlijks in een kind kunnen vinden en die kinderen helemaal het einde vinden en die zich ergeren aan mensen die totaal niets met kinderen hebben en ze gewoon strontvervelend vinden eigenlijk die brengen bij elkaar eigenlijk dezelfde reacties teweeg (lees: onbegrijp).
Maar wát vind je niet leuk aan kinderen? Daar ben ik zo benieuwd naar!quote:Ik houd niet van kinderen, ik zie ze niet graag, ik ben er niet graag bij in de buurt en meestal erger ik me er ook aan. Toch ben ik verder bijna altijd optimistisch enzo... De onverdraagzame chagrijnen zijn volgens kinderliefhebbers de kindervrijen... maar ik vraag mij soms af wie er nu onverdraagzaam is...
Gewoon een misverstandje, kan gebeuren.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:10 schreef Angeles het volgende:
Ik heb het dus over mensen die er actief niet van houden en geen gelegenheid voorbij laten gaan om dat te vermelden, ik dacht dat dat wel duidelijk was omdat ik onderscheid maakte tussen dat en mensen die gewoon niet zoveel met kinderen hebben.
Maar kinderen zijn ook geen eenheidsworst, ik kan niet met elk kind opschieten, kinderen zijn net als volwassenen individuen, met de een lig je veel meer op 1 lijn als met de ander, dat is gewoon zo...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:05 schreef Markster het volgende:
[..]
Ja maar daar kies ik niet voor, dat zit nou eenmaal in mij. Ik heb kinderen nooit gemogen. En ik zal dat ook niet snel gaan doen.
tuurlijk vind ik een kindje wel eens schattig als ze lacht, of gaat janken als hij zijn kadootje moet afgeven omdat ik hem over de scanner moet halen. Maar dat is meer geforceerd leukvinden, dan echt spontaan.
Nou, ik vind ze niet allemaal even leuk en aardig. Maar ik kan van elk kind genieten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je gaat mij niet vertellen dat je ze allemaal even leuk en aardig vindt. Ik heb ook zelden een hekel aan iemand, maar dat betekent nog niet dat ik iedereen aardig vind. Da's een onmogelijkheid. Ik kan wél begrip hebben voor het gedrag van iemand die ik niet aardig vind.
Ik hou het nog kort zegquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:09 schreef Markster het volgende:
Erodome, waarom moet jij altijd van die lappen tekst schrijven, ik ben moe
Ook kleine negertjes? Wow die zijn irritantquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, ik vind ze niet allemaal even leuk en aardig. Maar ik kan van elk kind genieten.
Eerlijk gezegd was dat niet eens zozeer de insteek van dit topic.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:10 schreef Angeles het volgende:
Ik heb het dus over mensen die er actief niet van houden en geen gelegenheid voorbij laten gaan om dat te vermelden, ik dacht dat dat wel duidelijk was omdat ik onderscheid maakte tussen dat en mensen die gewoon niet zoveel met kinderen hebben.
Dat komt doordat je je vooroordeel dat alle kinderen leuk zijn bevestigd wilt zien.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:14 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik vind ze niet allemaal even leuk en aardig. Maar ik kan van elk kind genieten.
En aan wie ligt dat dan? Aan het kind of aan die mensen die alleen nog maar aandacht hebben voor dat kind?quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:12 schreef Markster het volgende:
Als ik in de tuin zit, met vrienden en familie. En iemand komt met een klein kind, dan is het voor mij compleet verpest.
ALle aandacht gaat naar dat mormel, je kan niet meer schelden want er is een kind bij. Kind jankt erdoor heen etc.
Nee dankje, ik heb echt liever geen kinderen in een gezelschap. Doe mij maar een biertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |