Dat is natuurlijk bullshit, als iemand niet wil stemmen dan is dat hun goed rechtquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:49 schreef BVO het volgende:
Stemmen ga ik sowieso, is wel je plicht in een democratie vind ik..
Maar het is een kleine moeite, je hoeft niet honderden kandidaten af, het is een tweeledige keuzequote:Op woensdag 25 mei 2005 20:07 schreef Svensational het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bullshit, als iemand niet wil stemmen dan is dat hun goed recht
maar toch, je hebt natuurlijk het recht niet te stemmen als je niet wilt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:10 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Maar het is een kleine moeite, je hoeft niet honderden kandidaten af, het is een tweeledige keuze![]()
De kracht van het NEE is groot. Ja op zich mag je natuurlijk niet stemmen, dat is je vrijheid maar dan kun je ook iemand anders machtigen of ergens naar emigreren waar ze geen democratie hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:14 schreef timbob het volgende:
[..]
maar toch, je hebt natuurlijk het recht niet te stemmen als je niet wilt.
Dit hele referendum is vreemd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:07 schreef Svensational het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bullshit, als iemand niet wil stemmen dan is dat hun goed recht
Inderdaad.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:40 schreef Tranceptor het volgende:
Ik ben VOOR het afschaffen van referenda![]()
Ik vraag me hardop af wat de regering doet als iets meer dan 50% voor is, het referendum is namelijk slechts adviserend iets wat ze weer hard gaan ontkennen als ze toch doen wat ze willenquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:42 schreef Airelle het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zeker bij dit onderwerp is het verre van logisch om een referendum te houden.
Het volk kiest de mensen die voor hun mogen beslissen. Lijkt me democratisch genoeg.
Klopt, het is niet bindend.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:43 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik vraag me hardop af wat de regering doet als iets meer dan 50% voor is, het referendum is namelijk slechts adviserend iets wat ze weer hard gaan ontkennen als ze toch doen wat ze willen
Edit.. niet dus.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:43 schreef Dada het volgende:
Ik vind dat je niet moet stemmen als je geen idee hebt waar je voor of tegen stemt. Ik bedoel het is natuurlijk wel een 50% kans dat je de juiste keus maakt maar toch, het kan ook fout uitpakken en dan heeft jouw onbezonnen stem daaraan bijgedragen. Daarom stem ik ook niet, ik weet er gewoon te weinig vanaf om een goede/de juiste keuze te maken. We leven in een democratie en niet stemmen behoort daarom dus ook tot de opties. Want vergeet niet ook in een dictatoriale staat mag je stemmen, mits op de juiste persoonHet argument dat je omdat we in een democratie leven dus maar moet stemmen is dus onzin
We kunnen daar eventueel ook een referendum over houden natuurlijkquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:45 schreef Bupatih het volgende:
Ik vind dat we een referendum moeten houden over de vraag of we een referendum willen houden over de vraag of er een referendum voor de grondwet moet komen.
Ik stem tegen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:45 schreef Bupatih het volgende:
Ik vind dat we een referendum moeten houden over de vraag of we een referendum willen houden over de vraag of er een referendum voor de grondwet moet komen.
Het stemrecht is één van de fundamenten van onze democratie, dat lijkt me een beetje kort door de bocht wat je zegt. In een dictatoriale staat zijn er vaak geen verkiezingen en voor zover er die zijn worden die gemanipuleerd en zijn er geen meerdere kandidaten. Eén van fundamenten van een democratie is juist dat onderscheid, het volk beslist.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:43 schreef Dada het volgende:
Ik vind dat je niet moet stemmen als je geen idee hebt waar je voor of tegen stemt. Ik bedoel het is natuurlijk wel een 50% kans dat je de juiste keus maakt maar toch, het kan ook fout uitpakken en dan heeft jouw onbezonnen stem daaraan bijgedragen. Daarom stem ik ook niet, ik weet er gewoon te weinig vanaf om een goede/de juiste keuze te maken. We leven in een democratie en niet stemmen behoort daarom dus ook tot de opties. Want vergeet niet ook in een dictatoriale staat mag je stemmen, mits op de juiste persoonHet argument dat je omdat we in een democratie leven dus maar moet stemmen is dus onzin
Kut! met peren...quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:46 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Was het maar kut dan kon je er wat mee...
Precies wat ik dus denkquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:43 schreef Dada het volgende:
quote:
Precies,... wat weet Mien uit Mussel nou van een grondwetquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:42 schreef Airelle het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zeker bij dit onderwerp is het verre van logisch om een referendum te houden.
Het volk kiest de mensen die voor hun mogen beslissen. Lijkt me democratisch genoeg.
Vat het niet persoonlijk op!quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:49 schreef mark_03 het volgende:
Sinds dat MSN 7 word ik er steeds afgeschopt... zo irritant, ben je net met iemand aan 't chatten ... bah, wat een ellende![]()
Toch niet aan het webcammen met ene sToEIpOeSjquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:49 schreef mark_03 het volgende:
Sinds dat MSN 7 word ik er steeds afgeschopt... zo irritant, ben je net met iemand aan 't chatten ... bah, wat een ellende![]()
Ja ik denk eigenlijk dat meer dan 70% van de mensen er te weinig van af weet om een goed oordeel te geven.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:48 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Precies,... wat weet Mien uit Mussel nou van een grondwet.
Sorry, maar 't is gewoon zoquote:
Maar toch moet iedereen stemmen vind je?quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:50 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ja ik denk eigenlijk dat meer dan 70% van de mensen er te weinig van af weet om een goed oordeel te geven.
Daarom slaat het dus ook nergens op.
En zitten we nu dus met een hype opgescheept.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:50 schreef Dada het volgende:
[..]
Toch niet aan het webcammen met ene sToEIpOeSj![]()
Jij ook alquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:53 schreef mark_03 het volgende:
[..]Wat een snol was dat trouwens ... echt te triest
Nee, dat vond ik ... maar nu vind ik 't niet meerquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:52 schreef Svensational het volgende:
[..]
Maar toch moet iedereen stemmen vind je?
Airelle vond dat ookquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:54 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Nee, dat vond ik ... maar nu vind ik 't niet meer
Die hele aflevering zat vol met snollen (vrouwelijk en mannelijk)quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:53 schreef mark_03 het volgende:Wat een snol was dat trouwens ... echt te triest
Ik zeg toch dat ik het een kul-referendum vind.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:52 schreef Svensational het volgende:
[..]
Maar toch moet iedereen stemmen vind je?
Ik vond die negers met die biljartstick (keu toch? weet ik 't allemaalquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:55 schreef Dada het volgende:
[..]
Die hele aflevering zat vol met snollen (vrouwelijk en mannelijk)![]()
niks mis mee bij mij..quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:06 schreef mark_03 het volgende:
Ben ik de enige wiens MSN niet werkt?
Ik ken alleen zijn nieuwste album.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:04 schreef mark_03 het volgende:
Ik ben nu officieel HELEMAAL WEG van Jack Johnson
Kende alleen z'n nieuwste album, maar die ouderen zijn NOG beter ... straks op een cd'tje bakken en in de auto met die geit
Zoooo mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |