FOK!forum / Examenforum / [VWO] Wiskunde B1,2
Sterke_Yerkewoensdag 25 mei 2005 @ 17:35
Is nog geen topic van.

de wiskunde voor de echte bikkels

En iig voor mij het laatste examen (van het 1e tijdvak).
Sphere2k4woensdag 25 mei 2005 @ 17:39
Ben je ook een bikkel als je hier een 3 voor stond?
Sterke_Yerkewoensdag 25 mei 2005 @ 17:41
Ja, hoezo niet?
JeRawoensdag 25 mei 2005 @ 17:43
Mijn congruente logaritmen staan al klaar om te primitiveren volgende week donderdag
marttiwoensdag 25 mei 2005 @ 17:46
Jij hebt er ook al zin in?
JeRawoensdag 25 mei 2005 @ 17:48
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:46 schreef martti het volgende:
Jij hebt er ook al zin in?
Laat ik het zo zeggen: -eπ i
KarmaniaKwoensdag 25 mei 2005 @ 18:30
da's een 1...
oh fuck... nu ben ik zeker een nerd dat ik dat weet =(

anyhow. Logaritmen is er weer helemaal uit bij mij
Sterke_Yerkewoensdag 25 mei 2005 @ 19:16
Logaritmen is ook niet zo veel van te weten he als je maar weet hoe je een log kan berekenen (formules staan in wisforta/examen kaart)
The_Notoriousdonderdag 26 mei 2005 @ 09:43
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:48 schreef JeRa het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: -eπ i
Halleluja

WiB12

De enige wiskunde die er echt toe doet!
En tevens het enige examen waar ik echt zin in heb!
Wiskunde(op zijn best) voor de Pro's!

Sta helaas maar een 8 gemiddeld, maar Ik ga voor de 10 op het CS!!!!!!!!!!!!!!!

Vooral bewijzen is een eitje!
Het enige wat kan gaan bij is kansberekening (nog niet doorgeneomen, too easy)
El.Wulfodonderdag 26 mei 2005 @ 19:18
bah...ik heb er nu al helemaal geen zin in...ik hoop dat ik natuurkunde morgen ene beetje goed maak en scheikunde goed uitvalt voor mij, dan mag ik voor wiskunden n 1.8 halen !
Qweckdonderdag 26 mei 2005 @ 19:52
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 19:18 schreef El.Wulfo het volgende:
bah...ik heb er nu al helemaal geen zin in...ik hoop dat ik natuurkunde morgen ene beetje goed maak en scheikunde goed uitvalt voor mij, dan mag ik voor wiskunden n 1.8 halen !
Totaal ! mee eens
Ez3donderdag 26 mei 2005 @ 20:24
klere wiskunde, ik sta er een 7,2 voor maar ik vind t wel echt moeilijk, weet nooit hoe ik moet beginnen aan een opgave..
JeRadonderdag 26 mei 2005 @ 20:46
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 20:24 schreef Ez3 het volgende:
klere wiskunde, ik sta er een 7,2 voor maar ik vind t wel echt moeilijk, weet nooit hoe ik moet beginnen aan een opgave..
Ik heb daar eigenlijk nooit zo'n problemen mee...als ik een som lees, visualiseer ik me automatisch de situatie en bepaal dan de ontbrekende informatie die ik vervolgens bereken en vervolgens grote tip natuurlijk de vraag nog juist beantwoorden
icecreamfarmer_NLdonderdag 26 mei 2005 @ 21:08
hmm sta een 4,7 maar als ik nat goed maak dan kan ik een 2,3 halen voor een 4 en ben ik ook geslaagd.

bij ons in de klas heeft bijna niemand een voldoende (ik ben iets onder gemiddeld) (en de jaren daarvoor ook niet) maar aan de leraar ligt het niet hoor

trouwens ook nog even





Ez3donderdag 26 mei 2005 @ 21:54
whehehehehehehe
Sterke_Yerkedonderdag 26 mei 2005 @ 22:04
Moderne wiskunde is ook een sletteboek! Antwoordenboekjes kloppen 1vd 2 antwoorden niet, kut opgaven, geen uitleg
LenLdonderdag 26 mei 2005 @ 22:48
wib12 echt een kutvak... gelukkig sta ik door PO's (dikke 9ens) een 5,7 waardoor ik voor de 1,3 kan gaan om een 4 te staan. Dus daar maak ik me gelukkig geen zorgenmeer over
frenkckdonderdag 26 mei 2005 @ 23:01
Wiskunde b is een pracht vak, maar die hele methode van getal&ruimte zuigt gewoon. Ik kon voor die hele methode ook geen intresse krijgen en zodoende sta ik nu een 5. Het lijkt ook echt alsof getal&ruimte het je zo moeilijk mogelijk probeert te maken om het te begrijpen hoor.

Ik heb namelijk 2 weken geleden een examencursus wiskunde b1&2 gedaan (3 dagen van half 9 's ochtends tot half 9 's avonds wiskunde leren) aan de universiteit Leiden en dat heeft echt zijn vruchten af geworpen . Ik geef me zelfs nog een goede kans die 6 te gaan halen met het examen na 2 jaar praktisch niets aan wiskunde gedaan te hebben.
MutZvrijdag 27 mei 2005 @ 20:01
ik moet een 6,1 halen voor een voldoende...
icecreamfarmer_NLvrijdag 27 mei 2005 @ 20:25
heeft iemand trouwens een samenvatting van collegenet kunnen ontfussellen want die van nat12 was ook erg goed
Wouteyvrijdag 27 mei 2005 @ 20:42
heb alvast geklaagd op LAKS
vraag 2 was te moeilijk
KarmaniaKvrijdag 27 mei 2005 @ 20:54
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:01 schreef frenkck het volgende:
Wiskunde b is een pracht vak, maar die hele methode van getal&ruimte zuigt gewoon. Ik kon voor die hele methode ook geen intresse krijgen en zodoende sta ik nu een 5. Het lijkt ook echt alsof getal&ruimte het je zo moeilijk mogelijk probeert te maken om het te begrijpen hoor.

Ik heb namelijk 2 weken geleden een examencursus wiskunde b1&2 gedaan (3 dagen van half 9 's ochtends tot half 9 's avonds wiskunde leren) aan de universiteit Leiden en dat heeft echt zijn vruchten af geworpen . Ik geef me zelfs nog een goede kans die 6 te gaan halen met het examen na 2 jaar praktisch niets aan wiskunde gedaan te hebben.
Ik heb 6 jaar niets aan wiskunde gedaan, sta er nu een 6,7 voor.
JeRavrijdag 27 mei 2005 @ 21:38
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 20:54 schreef KarmaniaK het volgende:

[..]

Ik heb 6 jaar niets aan wiskunde gedaan, sta er nu een 6,7 voor.
Goed hoor. Je hebt er trouwens kennelijk toch wel iets voor gedaan, aangezien je anders de stof niet zou kennen
Rooliozaterdag 28 mei 2005 @ 16:13
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:04 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Moderne wiskunde is ook een sletteboek! Antwoordenboekjes kloppen 1vd 2 antwoorden niet, kut opgaven, geen uitleg
Helemaal mee eens! Alles zeer onduidelijk uitgelegd en van het antwoordenboekje kan je inderdaad niet op aan. Super amateuristisch gemaakt!

Daarom zoek ik nu ook een goede samenvatting, iemand enig idee?
commericzaterdag 28 mei 2005 @ 16:56
Zijn er nog dingen die we niet hoeven te weten net als bij scheikunde?
Repeatzaterdag 28 mei 2005 @ 17:04
Je moet gewoon alles leren

En dat getal en ruimte zuigt ook

Ik sta wel precies een 6,0 gemiddeld
moet dus een 5 halen voor een 6....
slindenauzaterdag 28 mei 2005 @ 17:30
Je hoeft echt niet alles te leren...
http://examen.kennisnet.nl/vwo/examenonderwerpen
Helemaal onderaan.

En als je kennisnet niet vertrouwd:
http://www.eindexamen.nl/(...)4/vg5fgyvlhyyq#par17
Wiskunde B1,2 aanklikken .
commericzaterdag 28 mei 2005 @ 17:47
Ik quote
quote:
Voor het centraal examen vervalt het domein Cb, Continue dynamische modellen. (Dit domein komt wel aan de orde in het schoolexamen).

Sowieso uit het examenprogramma vervallen (verlichtingsmaatregelen):
Van Gb, 'Voortgezette meetkunde', het subdomein Beginselen van de analytische meetkunde.
Uit het subdomein meetkundige plaatsen en kegelsneden de eindtermen 151, 152 en 153.
Van Hb, 'Voortgezette analyse' de subdomeinen Sommeerbare rijen (167-169), Irrationale getallen (170-172) en Limieten en functies (173-175)
Wordt hier nu mee bedoeld dat we helemaal geen limieten en sommeerbare rijen hoeven te doen? Want dat zou wel super rlx zijn
icecreamfarmer_NLzaterdag 28 mei 2005 @ 18:02
en geen modellen

maar wat zijn irrationele getallen
slindenauzaterdag 28 mei 2005 @ 19:49
Irrationele getallen: i (complexe getallen, misschien herken je die term).

En somrijen/limieten moeten we nog steeds kunnen, alleen dus niet in functies toepassen.
Repeatzaterdag 28 mei 2005 @ 19:58
erm maar wat moeten we dan niet kunnen?
hier kan ik niks mee, en in mn boek staan die nummers ook niet achterin ofzo, dus ik weet nou niet wat er dan wel en niet geleerd moet worden
Repeatzaterdag 28 mei 2005 @ 20:03
En kan iemand mi vertellen wat nou precies het verschil is tussen een binomiale en normale verdeling?
commericzaterdag 28 mei 2005 @ 20:10
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Repeat het volgende:
En kan iemand mi vertellen wat nou precies het verschil is tussen een binomiale en normale verdeling?
binomiale verdeling is de kans dat je bijv 10 multiple choise vragen van 4 antwoorden goed hebt gegokt.
normale verdeling is hoe bijv de lengte van een redelijk grote groep mensen is verdeeld.
The_Notoriouszaterdag 28 mei 2005 @ 22:43
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 20:42 schreef Woutey het volgende:
heb alvast geklaagd op LAKS
vraag 2 was te moeilijk
het is zo grappig dat jullie nu al klagen

Maar, Ik snap het echt niet want wiskunde is echt niet moeilijk gewoon oefenen of shit in je GR doen.

Ik weet waar ik het over heb, ik ben nooit een wiskunde genie geweest, stond altijd een 3,9 tot 4,6 totdat ik opeens in de 4e dacht dit kan niet zo langer doorgaan strax haal ik mijn CS niet, dus toen ging ik heel veel oefenen en in no time was ik een wiskunde pro.
Tegenwoodig sta ik een 8,2 en neem geen genoeg met een 9 of lager op het CS

Iedereen vind bewijzen toch zo moeilijk, dat is het totaal niet je moet gewooon heel veel oefenen voor bewijzen. Als je er veel gedaan hebt zie je dat ze gewoon op elkaaar lijken en dat ze eentonig zijn
Immers hoeveel basis stellingen zijn er in de wisforta, 6 of 7. Dat betekend dat je maar een paar mogelijk heden hebt!

Ik kon eerst ook compleet niet bewijzen was er rete slecht in,

maar nu nu begin ik eerst met de bewijssommen omdat het voor mij punten zijn waarvan ik al weet dat ik ze op zak heb.
Boes-boeszaterdag 28 mei 2005 @ 23:53
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Repeat het volgende:
En kan iemand mi vertellen wat nou precies het verschil is tussen een binomiale en normale verdeling?
Binomiaal betekend dat er twee mogelijkheden zijn (bi). Wat net iemand noemde, bijvoorbeeld meerkeuze vragen. Dan heb je de mogelijkheid goed, en niet goed. De kans op goed is dan 1/4, en de kans op niet goed is 3/4.
Normaal betekend dat er in principe alles uit kan komen. Bijvoorbeeld een vulfabriek van flessen melk. Dan ga je bijvoorbeeld kijken hoe groot de kans is dat hij 999 ml in de fles dumpt ipv 1000.
commericzondag 29 mei 2005 @ 02:03
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:43 schreef The_Notorious het volgende:

[..]

het is zo grappig dat jullie nu al klagen

Maar, Ik snap het echt niet want wiskunde is echt niet moeilijk gewoon oefenen of shit in je GR doen.

Ik weet waar ik het over heb, ik ben nooit een wiskunde genie geweest, stond altijd een 3,9 tot 4,6 totdat ik opeens in de 4e dacht dit kan niet zo langer doorgaan strax haal ik mijn CS niet, dus toen ging ik heel veel oefenen en in no time was ik een wiskunde pro.
Tegenwoodig sta ik een 8,2 en neem geen genoeg met een 9 of lager op het CS

Iedereen vind bewijzen toch zo moeilijk, dat is het totaal niet je moet gewooon heel veel oefenen voor bewijzen. Als je er veel gedaan hebt zie je dat ze gewoon op elkaaar lijken en dat ze eentonig zijn
Immers hoeveel basis stellingen zijn er in de wisforta, 6 of 7. Dat betekend dat je maar een paar mogelijk heden hebt!

Ik kon eerst ook compleet niet bewijzen was er rete slecht in,

maar nu nu begin ik eerst met de bewijssommen omdat het voor mij punten zijn waarvan ik al weet dat ik ze op zak heb.
Intressant joh
Domaizondag 29 mei 2005 @ 12:08
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:43 schreef The_Notorious het volgende:

[..]

het is zo grappig dat jullie nu al klagen

Maar, Ik snap het echt niet want wiskunde is echt niet moeilijk gewoon oefenen of shit in je GR doen.

Ik weet waar ik het over heb, ik ben nooit een wiskunde genie geweest, stond altijd een 3,9 tot 4,6 totdat ik opeens in de 4e dacht dit kan niet zo langer doorgaan strax haal ik mijn CS niet, dus toen ging ik heel veel oefenen en in no time was ik een wiskunde pro.
Tegenwoodig sta ik een 8,2 en neem geen genoeg met een 9 of lager op het CS

Iedereen vind bewijzen toch zo moeilijk, dat is het totaal niet je moet gewooon heel veel oefenen voor bewijzen. Als je er veel gedaan hebt zie je dat ze gewoon op elkaaar lijken en dat ze eentonig zijn
Immers hoeveel basis stellingen zijn er in de wisforta, 6 of 7. Dat betekend dat je maar een paar mogelijk heden hebt!

Ik kon eerst ook compleet niet bewijzen was er rete slecht in,

maar nu nu begin ik eerst met de bewijssommen omdat het voor mij punten zijn waarvan ik al weet dat ik ze op zak heb.
Wouteyzondag 29 mei 2005 @ 13:16
iemand al een samenvatting van alle bagger bij elkaar gevonden?
kippiejzondag 29 mei 2005 @ 13:32
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:16 schreef Woutey het volgende:
iemand al een samenvatting van alle bagger bij elkaar gevonden?
Je hebt geen zak aan samenvattingen.
Om Wiskunde B12 te begrijpen moet je oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen

MutZzondag 29 mei 2005 @ 13:43
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 20:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heeft iemand trouwens een samenvatting van collegenet kunnen ontfussellen want die van nat12 was ook erg goed
Die was idd erg goed
Domaizondag 29 mei 2005 @ 14:16
Is er geen van, niet toen ik voor de laatste keer (paar dagen geleden) keek iig.
commericzondag 29 mei 2005 @ 15:21
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:32 schreef kippiej het volgende:

[..]

Je hebt geen zak aan samenvattingen.
Om Wiskunde B12 te begrijpen moet je oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen

true
Domaizondag 29 mei 2005 @ 16:34
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:21 schreef commeric het volgende:

[..]

true
helaas
Exteriorzondag 29 mei 2005 @ 19:11
Hier wel samenvattingen van de boeken van Getal en Ruimte... door mijn geliefde leraar

http://www.k-s-e.nl/pluggedin/index.php?module=Vakken&vak=Wiskunde&code=wi
en dan vwosamenvattingen (d0h..)
Youssefmaandag 30 mei 2005 @ 00:49
.

Wiskunde wordt hier overgeslagen. Ben al gezakt denk ik
Wouteymaandag 30 mei 2005 @ 01:13
quote:
Op maandag 30 mei 2005 00:49 schreef Youssef het volgende:
.

Wiskunde wordt hier overgeslagen. Ben al gezakt denk ik
ga je sowieso nie naar t examen toe?
of ga je net als ik in mn zwembroek slippers en tshirt, met een 6packje bier onder de arm er heen en dan zien wat je er van maakt?
Youssefmaandag 30 mei 2005 @ 01:15
Hmmm, nee.. morgen wordt niet echt mooi weer en mijn motor is kduuk. Dus waarschijnlijk wordt het morgen een saai dagje waar ik eventueel nog 3 uur ga pogen (voor nix ) een paar punten binnen te slepen en dan weer lekker chillen met klasgenoten ofzo.
Wouteymaandag 30 mei 2005 @ 01:17
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:15 schreef Youssef het volgende:
Hmmm, nee.. morgen wordt niet echt mooi weer en mijn motor is kduuk. Dus waarschijnlijk wordt het morgen een saai dagje waar ik eventueel nog 3 uur ga pogen (voor nix ) een paar punten binnen te slepen en dan weer lekker chillen met klasgenoten ofzo.
hehe ik naam aan dat je dinsdag bedoeld met morgen he?
Youssefmaandag 30 mei 2005 @ 11:11
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:17 schreef Woutey het volgende:

[..]

hehe ik naam aan dat je dinsdag bedoeld met morgen he?
WHAOAHAHAHAAHAHAHHAHAHA

Kijk net met een schuin oog naar mijn rooster... Zie ik opeens dinsdag Ik dacht echt vandaag

Vandaag lekker vrij
Wouteymaandag 30 mei 2005 @ 15:37
Een tip:


Voorbeeld:

fn(x) = 1 + sin2x + cos nx


Vraag:

f4(x) is te schrijven als f4(x) = 1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x
toon dit aan


dit kun je zwaar moeilijk algebraïsch oplossen

maar het kan ook makkelijker


op de GR heb je het menu 2nd+math, daar staat de = bij


dus als je op de GR intypt:

(1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x) = (1 + sin(x)^2 + cos 4x)

dan komt daar 1 uit

als er 1 uit komt dan is de vergelijking waar (true)

als er 0 uit komt dan is de vergelijking onwaar (false)


deze kun je nog best vaak gebruiken. Alleen weet ik niet of je deze
functie mag opschrijven. Iemand een idee? Bij mij is het met een
tentamen wel goed gerekend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Woutey op 30-05-2005 15:57:40 ]
Repeatmaandag 30 mei 2005 @ 15:58
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:37 schreef Woutey het volgende:
Een tip:


Voorbeeld:

fn(x) = 1 + sin2x + cos nx


Vraag:

f4(x) is te schrijven als f4(x) = 1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x


dit kun je zwaar moeilijk algebraïsch oplossen

maar het kan ook makkelijker


op de GR heb je het menu 2nd+math, daar staat de = bij


dus als je op de GR intypt:

(1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x) = (1 + sin(x)^2 + cos 4x)

dan komt daar 1 uit

als er 1 uit komt dan is de vergelijking waar (true)

als er 0 uit komt dan is de vergelijking onwaar (false)


deze kun je nog best vaak gebruiken. Alleen weet ik niet of je deze
functie mag opschrijven. Iemand een idee? Bij mij is het met een
tentamen wel goed gerekend.
het is iig handig om dingen te controleren
Maar ik denk dat ze het niet goed rekenen als er staat toon aan dat dit juist is. Want op het correctiemodel staan die stappen waar je punten voor krijgt en als je die stappen niet hebt krijg je die punten ook niet....
KarmaniaKmaandag 30 mei 2005 @ 16:00

dat is suicidaal gedrag.
Dan kan je ook wel als er staat "bewijs dat hoek BAC gelijk is aan hoek CDB" iets opschrijven als "bewijs het tegendeel maar eens! dikke neus!"

kortom het moet gewoon algebraïsch, helaas pindakaas.
Wouteymaandag 30 mei 2005 @ 16:04
naja ik ga het dan wel zo doen, want een goed antwoord heb ik dan wel dus iig 1 puntje
die goniometrie shit kan ik absoluut niet, snap helemaal niets van waarom je soms -sin(X) mag vervangen door cos(X) of zoiets was het.

Weet iemand wat het belangrijkste deel van het examen gaat worden? En is het zo veel als dat ik denk dat het is?
Wouteymaandag 30 mei 2005 @ 16:05
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:00 schreef KarmaniaK het volgende:

dat is suicidaal gedrag.
Dan kan je ook wel als er staat "bewijs dat hoek BAC gelijk is aan hoek CDB" iets opschrijven als "bewijs het tegendeel maar eens! dikke neus!"

kortom het moet gewoon algebraïsch, helaas pindakaas.
Simeonmaandag 30 mei 2005 @ 16:11
Aan die GR methode heb je toch niks Da's net zoiets als doen:

1 + 8 = 9

Bewijs dat het ook te schrijven is als 3 + 6 = 9 - en dan voer je allebei in op de GR en idd 9 = 9 Wat ze bedoelen is dat je het gaat omschrijven met behulp van een formule op de formule kaart
Wouteymaandag 30 mei 2005 @ 16:13
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:11 schreef Simeon het volgende:
Aan die GR methode heb je toch niks Da's net zoiets als doen:

1 + 8 = 9

Bewijs dat het ook te schrijven is als 3 + 6 = 9 - en dan voer je allebei in op de GR en idd 9 = 9 Wat ze bedoelen is dat je het gaat omschrijven met behulp van een formule op de formule kaart
oke ik moet nog veel leren merk ik
icecreamfarmer_NLmaandag 30 mei 2005 @ 16:34
woohoo

net even tussen de 5,4 en de 7,1 gehaald (afhankelijk hoe er wordt nagekeken) voor 2004 1

dus die 2,4 zit er wel in
Wouteymaandag 30 mei 2005 @ 16:48
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
woohoo

net even tussen de 5,4 en de 7,1 gehaald (afhankelijk hoe er wordt nagekeken) voor 2004 1

dus die 2,4 zit er wel in
leen mij wat punten dan
frenkckmaandag 30 mei 2005 @ 16:52
Klote rijen&reeksen, ik haat ze .
KarmaniaKmaandag 30 mei 2005 @ 16:58
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
woohoo

net even tussen de 5,4 en de 7,1 gehaald (afhankelijk hoe er wordt nagekeken) voor 2004 1

dus die 2,4 zit er wel in
van 2004 kan je toch meteen de oude norm erbij halen?
peejdoriemaandag 30 mei 2005 @ 17:02
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:52 schreef frenkck het volgende:
Klote rijen&reeksen, ik haat ze .
ik ook
icecreamfarmer_NLmaandag 30 mei 2005 @ 17:05
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:58 schreef KarmaniaK het volgende:

[..]

van 2004 kan je toch meteen de oude norm erbij halen?
ik had orgineel een 7,1 maar heb er 10 punten afgetrokken om een beter beeld te krijgen en daar komt die 5,1 vandaan (voor een wat realistiser beeld)
Sterke_Yerkemaandag 30 mei 2005 @ 17:22
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:11 schreef Exterior het volgende:
Hier wel samenvattingen van de boeken van Getal en Ruimte... door mijn geliefde leraar

http://www.k-s-e.nl/pluggedin/index.php?module=Vakken&vak=Wiskunde&code=wi
en dan vwosamenvattingen (d0h..)
Wow een heuze exe. IJverige leraar, maar wel handig, bedankt!
Wouteymaandag 30 mei 2005 @ 17:23
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:22 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Wow een heuze exe. IJverige leraar, maar wel handig, bedankt!
heel relaxed dat ik mijn complete pakket printerpapier er door gejaagd hebt, en er achter kom dat EM er ook bij zit
Sterke_Yerkemaandag 30 mei 2005 @ 17:45
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:23 schreef Woutey het volgende:

[..]

heel relaxed dat ik mijn complete pakket printerpapier er door gejaagd hebt, en er achter kom dat EM er ook bij zit
EM?
Wouteymaandag 30 mei 2005 @ 17:56
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:45 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

EM?
je de boeken voor het profiel E&M Economie en nog wat Maatschappij of zo.
Sterke_Yerkemaandag 30 mei 2005 @ 18:03
commericmaandag 30 mei 2005 @ 18:43
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:37 schreef Woutey het volgende:
Een tip:


Voorbeeld:

fn(x) = 1 + sin2x + cos nx


Vraag:

f4(x) is te schrijven als f4(x) = 1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x
toon dit aan


dit kun je zwaar moeilijk algebraïsch oplossen

maar het kan ook makkelijker


op de GR heb je het menu 2nd+math, daar staat de = bij


dus als je op de GR intypt:

(1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x) = (1 + sin(x)^2 + cos 4x)

dan komt daar 1 uit

als er 1 uit komt dan is de vergelijking waar (true)

als er 0 uit komt dan is de vergelijking onwaar (false)


deze kun je nog best vaak gebruiken. Alleen weet ik niet of je deze
functie mag opschrijven. Iemand een idee? Bij mij is het met een
tentamen wel goed gerekend.
Dit kan nooit goed gaan.
de X die je hier invult heeft maar 1 bepaalde waarde. druk maar is op de x knop en dan enter. Dan verschijnt die waarde. Nou komt toevallig die vergelijking van jou uit bij die bepaalde x, maar dat wil niet zeggen dat ie uitkomt bij alle andere X'en (je kan toevallig net op een snijpunt zitten). Een methode die wél werkt is het volgende (kennen jullie allang maar even om aanteduiden wat wel werkt):
y1= functie 1
y2 = functie 2
en dan tabel en checken of er dezelfde waarde in de 2 kolommen staat. Zoja dan is het dezelfde functie.
MAar dan bewijst het nog steeds niets, als je het moet bewijzen op je examen moet je het (meestal) via de formules op je formule kaart uitschijven totdat je bijv overhoud
sin (x) = sin(x)
dan zijn ze idd gelijk
Wouteymaandag 30 mei 2005 @ 18:49
quote:
Op maandag 30 mei 2005 18:43 schreef commeric het volgende:

[..]

Dit kan nooit goed gaan.
de X die je hier invult heeft maar 1 bepaalde waarde. druk maar is op de x knop en dan enter. Dan verschijnt die waarde. Nou komt toevallig die vergelijking van jou uit bij die bepaalde x, maar dat wil niet zeggen dat ie uitkomt bij alle andere X'en (je kan toevallig net op een snijpunt zitten). Een methode die wél werkt is het volgende (kennen jullie allang maar even om aanteduiden wat wel werkt):
y1= functie 1
y2 = functie 2
en dan tabel en checken of er dezelfde waarde in de 2 kolommen staat. Zoja dan is het dezelfde functie.
MAar dan bewijst het nog steeds niets, als je het moet bewijzen op je examen moet je het (meestal) via de formules op je formule kaart uitschijven totdat je bijv overhoud
sin (x) = sin(x)
dan zijn ze idd gelijk
sin (x) = sin (x)
om heel zeikerig te doen:
die formule komt dan toch ook overeen met sin (x) dus als die lui zelf een beetje inzich hebbe kunnen ze toch ook zelf wel zien dat die gelijk zijn.

Fuck man ik ga maar es beginne, dit red ik echt nooit.
commericmaandag 30 mei 2005 @ 19:07
quote:
Op maandag 30 mei 2005 18:49 schreef Woutey het volgende:

[..]

sin (x) = sin (x)
om heel zeikerig te doen:
die formule komt dan toch ook overeen met sin (x) dus als die lui zelf een beetje inzich hebbe kunnen ze toch ook zelf wel zien dat die gelijk zijn.

Fuck man ik ga maar es beginne, dit red ik echt nooit.
Maar dat is dus juist de essentie van die vraag. Het is de bedoeling dat jij aantoont dat ze gelijk zijn, en daarvoor heb je de vaardigheid nodig om die formule om te zetten die toetsen ze...het gaat er niet om dat de corrector inzicht toont, dat had jij al moeten doen....

maar nu weer hard aan het werk want ik ben nog lang niet klaar:P
Sterke_Yerkemaandag 30 mei 2005 @ 19:09
Hmmpf dit is ook al weer een dubbel topic

Zullen we maar verder gaan in de andere? Die was er eerder.
Rooliomaandag 30 mei 2005 @ 22:01
Iemand nog mooie memo's? Over hoe je bijvoorbeeld dat hele kansrekeing in je rekenmachine in moet typen.. (normalcdf/normalpfd/binomcfd/enz enz) Dus wanneer je het moet gebruiken en welke dingen er tussen de haakjes moeten..
Alle andere dingen zijn natuurlijk ook van harte welkom!