het is iig handig om dingen te controlerenquote:Op maandag 30 mei 2005 15:37 schreef Woutey het volgende:
Een tip:
Voorbeeld:
fn(x) = 1 + sin2x + cos nx
Vraag:
f4(x) is te schrijven als f4(x) = 1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x
dit kun je zwaar moeilijk algebraïsch oplossen
maar het kan ook makkelijker
op de GR heb je het menu 2nd+math, daar staat de = bij
dus als je op de GR intypt:
(1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x) = (1 + sin(x)^2 + cos 4x)
dan komt daar 1 uit
als er 1 uit komt dan is de vergelijking waar (true)
als er 0 uit komt dan is de vergelijking onwaar (false)
deze kun je nog best vaak gebruiken. Alleen weet ik niet of je deze
functie mag opschrijven. Iemand een idee? Bij mij is het met een
tentamen wel goed gerekend.
quote:Op maandag 30 mei 2005 16:00 schreef KarmaniaK het volgende:
dat is suicidaal gedrag.
Dan kan je ook wel als er staat "bewijs dat hoek BAC gelijk is aan hoek CDB" iets opschrijven als "bewijs het tegendeel maar eens! dikke neus!"
kortom het moet gewoon algebraïsch, helaas pindakaas.
oke ik moet nog veel leren merk ikquote:Op maandag 30 mei 2005 16:11 schreef Simeon het volgende:
Aan die GR methode heb je toch niksDa's net zoiets als doen:
1 + 8 = 9
Bewijs dat het ook te schrijven is als 3 + 6 = 9 - en dan voer je allebei in op de GR en idd 9 = 9Wat ze bedoelen is dat je het gaat omschrijven met behulp van een formule op de formule kaart
leen mij wat punten danquote:Op maandag 30 mei 2005 16:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
woohoo
net even tussen de 5,4 en de 7,1 gehaald (afhankelijk hoe er wordt nagekeken) voor 2004 1
dus die 2,4 zit er wel in
van 2004 kan je toch meteen de oude norm erbij halen?quote:Op maandag 30 mei 2005 16:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
woohoo
net even tussen de 5,4 en de 7,1 gehaald (afhankelijk hoe er wordt nagekeken) voor 2004 1
dus die 2,4 zit er wel in
ik had orgineel een 7,1 maar heb er 10 punten afgetrokken om een beter beeld te krijgen en daar komt die 5,1 vandaan (voor een wat realistiser beeld)quote:Op maandag 30 mei 2005 16:58 schreef KarmaniaK het volgende:
[..]
van 2004 kan je toch meteen de oude norm erbij halen?
Wow een heuze exe. IJverige leraar, maar wel handig, bedankt!quote:Op zondag 29 mei 2005 19:11 schreef Exterior het volgende:
Hier wel samenvattingen van de boeken van Getal en Ruimte... door mijn geliefde leraar![]()
http://www.k-s-e.nl/pluggedin/index.php?module=Vakken&vak=Wiskunde&code=wi
en dan vwosamenvattingen (d0h..)
heel relaxed dat ik mijn complete pakket printerpapier er door gejaagd hebt, en er achter kom dat EM er ook bij zitquote:Op maandag 30 mei 2005 17:22 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Wow een heuze exe. IJverige leraar, maar wel handig, bedankt!
EM?quote:Op maandag 30 mei 2005 17:23 schreef Woutey het volgende:
[..]
heel relaxed dat ik mijn complete pakket printerpapier er door gejaagd hebt, en er achter kom dat EM er ook bij zit
Dit kan nooit goed gaan.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:37 schreef Woutey het volgende:
Een tip:
Voorbeeld:
fn(x) = 1 + sin2x + cos nx
Vraag:
f4(x) is te schrijven als f4(x) = 1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x
toon dit aan
dit kun je zwaar moeilijk algebraïsch oplossen
maar het kan ook makkelijker
op de GR heb je het menu 2nd+math, daar staat de = bij
dus als je op de GR intypt:
(1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x) = (1 + sin(x)^2 + cos 4x)
dan komt daar 1 uit
als er 1 uit komt dan is de vergelijking waar (true)
als er 0 uit komt dan is de vergelijking onwaar (false)
deze kun je nog best vaak gebruiken. Alleen weet ik niet of je deze
functie mag opschrijven. Iemand een idee? Bij mij is het met een
tentamen wel goed gerekend.
sin (x) = sin (x)quote:Op maandag 30 mei 2005 18:43 schreef commeric het volgende:
[..]
Dit kan nooit goed gaan.
de X die je hier invult heeft maar 1 bepaalde waarde. druk maar is op de x knop en dan enter. Dan verschijnt die waarde. Nou komt toevallig die vergelijking van jou uit bij die bepaalde x, maar dat wil niet zeggen dat ie uitkomt bij alle andere X'en (je kan toevallig net op een snijpunt zitten). Een methode die wél werkt is het volgende (kennen jullie allang maar even om aanteduiden wat wel werkt):
y1= functie 1
y2 = functie 2
en dan tabel en checken of er dezelfde waarde in de 2 kolommen staat. Zoja dan is het dezelfde functie.
MAar dan bewijst het nog steeds niets, als je het moet bewijzen op je examen moet je het (meestal) via de formules op je formule kaart uitschijven totdat je bijv overhoud
sin (x) = sin(x)
dan zijn ze idd gelijk
Maar dat is dus juist de essentie van die vraag. Het is de bedoeling dat jij aantoont dat ze gelijk zijn, en daarvoor heb je de vaardigheid nodig om die formule om te zetten die toetsen ze...het gaat er niet om dat de corrector inzicht toont, dat had jij al moeten doen....quote:Op maandag 30 mei 2005 18:49 schreef Woutey het volgende:
[..]
sin (x) = sin (x)
om heel zeikerig te doen:
die formule komt dan toch ook overeen met sin (x) dus als die lui zelf een beetje inzich hebbe kunnen ze toch ook zelf wel zien dat die gelijk zijn.
Fuck man ik ga maar es beginne, dit red ik echt nooit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |