Hallelujaquote:
Totaal ! mee eensquote:Op donderdag 26 mei 2005 19:18 schreef El.Wulfo het volgende:
bah...ik heb er nu al helemaal geen zin in...ik hoop dat ik natuurkunde morgen ene beetje goed maak en scheikunde goed uitvalt voor mij, dan mag ik voor wiskunden n 1.8 halen !
Ik heb daar eigenlijk nooit zo'n problemen mee...als ik een som lees, visualiseer ik me automatisch de situatie en bepaal dan de ontbrekende informatie die ik vervolgens berekenquote:Op donderdag 26 mei 2005 20:24 schreef Ez3 het volgende:
klere wiskunde, ik sta er een 7,2 voor maar ik vind t wel echt moeilijk, weet nooit hoe ik moet beginnen aan een opgave..
Ik heb 6 jaar niets aan wiskunde gedaan, sta er nu een 6,7 voor.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:01 schreef frenkck het volgende:
Wiskunde b is een pracht vak, maar die hele methode van getal&ruimte zuigt gewoon. Ik kon voor die hele methode ook geen intresse krijgen en zodoende sta ik nu een 5. Het lijkt ook echt alsof getal&ruimte het je zo moeilijk mogelijk probeert te maken om het te begrijpen hoor.
Ik heb namelijk 2 weken geleden een examencursus wiskunde b1&2 gedaan (3 dagen van half 9 's ochtends tot half 9 's avonds wiskunde leren) aan de universiteit Leiden en dat heeft echt zijn vruchten af geworpen. Ik geef me zelfs nog een goede kans die 6 te gaan halen met het examen na 2 jaar praktisch niets aan wiskunde gedaan te hebben.
Goed hoor. Je hebt er trouwens kennelijk toch wel iets voor gedaan, aangezien je anders de stof niet zou kennenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:54 schreef KarmaniaK het volgende:
[..]
Ik heb 6 jaar niets aan wiskunde gedaan, sta er nu een 6,7 voor.
Helemaal mee eens! Alles zeer onduidelijk uitgelegd en van het antwoordenboekje kan je inderdaad niet op aan. Super amateuristisch gemaakt!quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:04 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Moderne wiskunde is ook een sletteboek!Antwoordenboekjes kloppen 1vd 2 antwoorden niet, kut opgaven, geen uitleg
Wordt hier nu mee bedoeld dat we helemaal geen limieten en sommeerbare rijen hoeven te doen? Want dat zou wel super rlx zijnquote:Voor het centraal examen vervalt het domein Cb, Continue dynamische modellen. (Dit domein komt wel aan de orde in het schoolexamen).
Sowieso uit het examenprogramma vervallen (verlichtingsmaatregelen):
Van Gb, 'Voortgezette meetkunde', het subdomein Beginselen van de analytische meetkunde.
Uit het subdomein meetkundige plaatsen en kegelsneden de eindtermen 151, 152 en 153.
Van Hb, 'Voortgezette analyse' de subdomeinen Sommeerbare rijen (167-169), Irrationale getallen (170-172) en Limieten en functies (173-175)
binomiale verdeling is de kans dat je bijv 10 multiple choise vragen van 4 antwoorden goed hebt gegokt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Repeat het volgende:
En kan iemand mi vertellen wat nou precies het verschil is tussen een binomiale en normale verdeling?
het is zo grappig dat jullie nu al klagenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:42 schreef Woutey het volgende:
heb alvast geklaagd op LAKS
vraag 2 was te moeilijk
Binomiaal betekend dat er twee mogelijkheden zijn (bi). Wat net iemand noemde, bijvoorbeeld meerkeuze vragen. Dan heb je de mogelijkheid goed, en niet goed. De kans op goed is dan 1/4, en de kans op niet goed is 3/4.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:03 schreef Repeat het volgende:
En kan iemand mi vertellen wat nou precies het verschil is tussen een binomiale en normale verdeling?
Intressant johquote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:43 schreef The_Notorious het volgende:
[..]
het is zo grappig dat jullie nu al klagen![]()
Maar, Ik snap het echt niet want wiskunde is echt niet moeilijk gewoon oefenen of shit in je GR doen.
Ik weet waar ik het over heb, ik ben nooit een wiskunde genie geweest, stond altijd een 3,9 tot 4,6 totdat ik opeens in de 4e dacht dit kan niet zo langer doorgaan strax haal ik mijn CS niet, dus toen ging ik heel veel oefenen en in no time was ik een wiskunde pro.
Tegenwoodig sta ik een 8,2 en neem geen genoeg met een 9 of lager op het CS
Iedereen vind bewijzen toch zo moeilijk, dat is het totaal niet je moet gewooon heel veel oefenen voor bewijzen. Als je er veel gedaan hebt zie je dat ze gewoon op elkaaar lijken en dat ze eentonig zijn
Immers hoeveel basis stellingen zijn er in de wisforta, 6 of 7. Dat betekend dat je maar een paar mogelijk heden hebt!
Ik kon eerst ook compleet niet bewijzen was er rete slecht in,
maar nu nu begin ik eerst met de bewijssommen omdat het voor mij punten zijn waarvan ik al weet dat ik ze op zak heb.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:43 schreef The_Notorious het volgende:
[..]
het is zo grappig dat jullie nu al klagen![]()
Maar, Ik snap het echt niet want wiskunde is echt niet moeilijk gewoon oefenen of shit in je GR doen.
Ik weet waar ik het over heb, ik ben nooit een wiskunde genie geweest, stond altijd een 3,9 tot 4,6 totdat ik opeens in de 4e dacht dit kan niet zo langer doorgaan strax haal ik mijn CS niet, dus toen ging ik heel veel oefenen en in no time was ik een wiskunde pro.
Tegenwoodig sta ik een 8,2 en neem geen genoeg met een 9 of lager op het CS
Iedereen vind bewijzen toch zo moeilijk, dat is het totaal niet je moet gewooon heel veel oefenen voor bewijzen. Als je er veel gedaan hebt zie je dat ze gewoon op elkaaar lijken en dat ze eentonig zijn
Immers hoeveel basis stellingen zijn er in de wisforta, 6 of 7. Dat betekend dat je maar een paar mogelijk heden hebt!
Ik kon eerst ook compleet niet bewijzen was er rete slecht in,
maar nu nu begin ik eerst met de bewijssommen omdat het voor mij punten zijn waarvan ik al weet dat ik ze op zak heb.
Je hebt geen zak aan samenvattingen.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:16 schreef Woutey het volgende:
iemand al een samenvatting van alle bagger bij elkaar gevonden?
Die was idd erg goedquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heeft iemand trouwens een samenvatting van collegenet kunnen ontfussellen want die van nat12 was ook erg goed
truequote:Op zondag 29 mei 2005 13:32 schreef kippiej het volgende:
[..]
Je hebt geen zak aan samenvattingen.
Om Wiskunde B12 te begrijpen moet je oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen![]()
ga je sowieso nie naar t examen toe?quote:Op maandag 30 mei 2005 00:49 schreef Youssef het volgende:.
Wiskunde wordt hier overgeslagen. Ben al gezakt denk ik![]()
hehe ik naam aan dat je dinsdag bedoeld met morgen he?quote:Op maandag 30 mei 2005 01:15 schreef Youssef het volgende:
Hmmm, nee.. morgen wordt niet echt mooi weer en mijn motor is kduuk. Dus waarschijnlijk wordt het morgen een saai dagje waar ik eventueel nog 3 uur ga pogen (voor nix) een paar punten binnen te slepen en dan weer lekker chillen met klasgenoten ofzo.
WHAOAHAHAHAAHAHAHHAHAHAquote:Op maandag 30 mei 2005 01:17 schreef Woutey het volgende:
[..]
hehe ik naam aan dat je dinsdag bedoeld met morgen he?
het is iig handig om dingen te controlerenquote:Op maandag 30 mei 2005 15:37 schreef Woutey het volgende:
Een tip:
Voorbeeld:
fn(x) = 1 + sin2x + cos nx
Vraag:
f4(x) is te schrijven als f4(x) = 1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x
dit kun je zwaar moeilijk algebraïsch oplossen
maar het kan ook makkelijker
op de GR heb je het menu 2nd+math, daar staat de = bij
dus als je op de GR intypt:
(1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x) = (1 + sin(x)^2 + cos 4x)
dan komt daar 1 uit
als er 1 uit komt dan is de vergelijking waar (true)
als er 0 uit komt dan is de vergelijking onwaar (false)
deze kun je nog best vaak gebruiken. Alleen weet ik niet of je deze
functie mag opschrijven. Iemand een idee? Bij mij is het met een
tentamen wel goed gerekend.
quote:Op maandag 30 mei 2005 16:00 schreef KarmaniaK het volgende:
dat is suicidaal gedrag.
Dan kan je ook wel als er staat "bewijs dat hoek BAC gelijk is aan hoek CDB" iets opschrijven als "bewijs het tegendeel maar eens! dikke neus!"
kortom het moet gewoon algebraïsch, helaas pindakaas.
oke ik moet nog veel leren merk ikquote:Op maandag 30 mei 2005 16:11 schreef Simeon het volgende:
Aan die GR methode heb je toch niksDa's net zoiets als doen:
1 + 8 = 9
Bewijs dat het ook te schrijven is als 3 + 6 = 9 - en dan voer je allebei in op de GR en idd 9 = 9Wat ze bedoelen is dat je het gaat omschrijven met behulp van een formule op de formule kaart
leen mij wat punten danquote:Op maandag 30 mei 2005 16:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
woohoo
net even tussen de 5,4 en de 7,1 gehaald (afhankelijk hoe er wordt nagekeken) voor 2004 1
dus die 2,4 zit er wel in
van 2004 kan je toch meteen de oude norm erbij halen?quote:Op maandag 30 mei 2005 16:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
woohoo
net even tussen de 5,4 en de 7,1 gehaald (afhankelijk hoe er wordt nagekeken) voor 2004 1
dus die 2,4 zit er wel in
ik had orgineel een 7,1 maar heb er 10 punten afgetrokken om een beter beeld te krijgen en daar komt die 5,1 vandaan (voor een wat realistiser beeld)quote:Op maandag 30 mei 2005 16:58 schreef KarmaniaK het volgende:
[..]
van 2004 kan je toch meteen de oude norm erbij halen?
Wow een heuze exe. IJverige leraar, maar wel handig, bedankt!quote:Op zondag 29 mei 2005 19:11 schreef Exterior het volgende:
Hier wel samenvattingen van de boeken van Getal en Ruimte... door mijn geliefde leraar![]()
http://www.k-s-e.nl/pluggedin/index.php?module=Vakken&vak=Wiskunde&code=wi
en dan vwosamenvattingen (d0h..)
heel relaxed dat ik mijn complete pakket printerpapier er door gejaagd hebt, en er achter kom dat EM er ook bij zitquote:Op maandag 30 mei 2005 17:22 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Wow een heuze exe. IJverige leraar, maar wel handig, bedankt!
EM?quote:Op maandag 30 mei 2005 17:23 schreef Woutey het volgende:
[..]
heel relaxed dat ik mijn complete pakket printerpapier er door gejaagd hebt, en er achter kom dat EM er ook bij zit
Dit kan nooit goed gaan.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:37 schreef Woutey het volgende:
Een tip:
Voorbeeld:
fn(x) = 1 + sin2x + cos nx
Vraag:
f4(x) is te schrijven als f4(x) = 1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x
toon dit aan
dit kun je zwaar moeilijk algebraïsch oplossen
maar het kan ook makkelijker
op de GR heb je het menu 2nd+math, daar staat de = bij
dus als je op de GR intypt:
(1,5 - 0,5 cos 2x + cos 4x) = (1 + sin(x)^2 + cos 4x)
dan komt daar 1 uit
als er 1 uit komt dan is de vergelijking waar (true)
als er 0 uit komt dan is de vergelijking onwaar (false)
deze kun je nog best vaak gebruiken. Alleen weet ik niet of je deze
functie mag opschrijven. Iemand een idee? Bij mij is het met een
tentamen wel goed gerekend.
sin (x) = sin (x)quote:Op maandag 30 mei 2005 18:43 schreef commeric het volgende:
[..]
Dit kan nooit goed gaan.
de X die je hier invult heeft maar 1 bepaalde waarde. druk maar is op de x knop en dan enter. Dan verschijnt die waarde. Nou komt toevallig die vergelijking van jou uit bij die bepaalde x, maar dat wil niet zeggen dat ie uitkomt bij alle andere X'en (je kan toevallig net op een snijpunt zitten). Een methode die wél werkt is het volgende (kennen jullie allang maar even om aanteduiden wat wel werkt):
y1= functie 1
y2 = functie 2
en dan tabel en checken of er dezelfde waarde in de 2 kolommen staat. Zoja dan is het dezelfde functie.
MAar dan bewijst het nog steeds niets, als je het moet bewijzen op je examen moet je het (meestal) via de formules op je formule kaart uitschijven totdat je bijv overhoud
sin (x) = sin(x)
dan zijn ze idd gelijk
Maar dat is dus juist de essentie van die vraag. Het is de bedoeling dat jij aantoont dat ze gelijk zijn, en daarvoor heb je de vaardigheid nodig om die formule om te zetten die toetsen ze...het gaat er niet om dat de corrector inzicht toont, dat had jij al moeten doen....quote:Op maandag 30 mei 2005 18:49 schreef Woutey het volgende:
[..]
sin (x) = sin (x)
om heel zeikerig te doen:
die formule komt dan toch ook overeen met sin (x) dus als die lui zelf een beetje inzich hebbe kunnen ze toch ook zelf wel zien dat die gelijk zijn.
Fuck man ik ga maar es beginne, dit red ik echt nooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |