abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27948204
easy-going, heel bekend hoor! Dus daarom wil Elise halverwege de dag 'naa bet!'
Als ze valt, kijkt ze triest naar haar handen en zegt dan: 'bah!', wrijft vervolgens haar handjes over elkaar en speelt weer verder.
Maar ja, als ze dan aan het eten is, dan maakt ze expres haar handjes vuil, kijkt ernaar, zegt 'bah!' en wrijft ze lekker over elkaar. Daarna nog een keer.

Oh ja - ze vindt het ook vreemd dat er dingetjes in haar yoghurt zitten als ze net daarvoor de kruimels van het blad in haar yoghurt heeft gedaan
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:28:53 #252
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27948993
Ik merk dat ik nu wel in het 'probleem'topic terecht gekomen ben.
Als ik dan lees wat de oudere kindjes hier uitvreten denk ik echt, wat staat ons dan nog te wachten?

Dat negeren werkt idd ook vrij goed. Zo heeft Léon soms 'blokkades'. Klinkt raar, maar mijn nichtje heeft het ook. Alleen heeft zij het alleen als ze positief opgewonden is. Dan verstijft ze even en 'blokkeert' ze. Zo noemen wij het maar. Best grappig om te zien, niets ernstigs.
Léon heeft het dus juist als hij giftig is. De eerste keer dacht ik "Wooohh, wat is dit?" Zag er lang niet zo 'grappig' uit als bij mijn nichtje. Vooral niet met die Dracula-tandjes van hem. Daarna zijn we het gaan negeren en het valt nu mee.
Consultatie-arts zei dat dit een goede methode was. Maar mocht het toch erger worden (sommige kinderen houden bijv. net zo lang de adem in tot ze flauw vallen) dan was het wel noodzaak om hem vast te houden en te kalmeren. Dat is gelukkig nog niet voorgekomen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_27949412
Dutchie, dat heeft Elise ook; ze schudt dan een beetje met haar hoofd (soort trillen) en daar schrik je wel van als ze net een groot stuk in haar mond heeft ...
Ze doet het nooit als ze boos/gefrustreerd is, maar alleen als ze het naar haar zin heeft. Gelukkig doet ze het niet vaak. Misschien is het ook neit echt blokkeren, maar goed, we maken ons er ook geen zorgen om.
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:47:38 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_27949711
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:05 schreef easy-going het volgende:
En dan ben ik nog benieuwd hoe het vandaag met Liam en Belana saampies gaat
Het gaat goed hier
Liam heeft tot 7 uur geslapen en meestal gaat ie er dan om 8 uur weer in om een paar uur te slapen, maar nu was ie om half 9 alweer wakker en toen ben ik maar gaan douchen en aankleden en zijn we de stad in geweest. Toen is ie zo rond kwart voor 11 zijn bedje in gegaan tot half 1 (mama heeft ook nog ff tukkie gedaan ) en daarna heeft ie net heerlijk in de tuin in zijn badje gespreeld. Inmiddels is ie alweer moe, maar ik stel het nog ff uit, kan ie zom rond half 3 nog ff slapen hoop ik.
Het gaat beter, ik ben er meer op ingesteld nu en op voorbereid en dat helpt
stormy waters...
sailin'
pi_27949868
Fijn Belana!

Bedoel je soms een breath holding spell, Dutchie? Myrthe heeft in de kraamweek een aantal keren gehad dat ze zo over haar toeren was tijdens het huilen dat ze haar adem inhield. Paar weken geleden gebeurde dat weer, maar nu van woede. Wat het ook is, het is in elk geval inderdaad gewoonlijk onschadelijk.
De kraamhulp zei toen dat ze gewoonlijk zelf snel genoeg weer gaan inademen, evt kun je een zacht tikje geven om ze te laten schrikken, maar dat is meer omdat het voor de ouders onprettig is dan dat het gevaarlijk voor het kind is (het gebeurde bijv tijdens een aankleedsessie terwijl de kraamhulp met haar bezig was, en volgens haar kwam het wel vaker voor).
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:00:37 #256
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27950227
Idd Poemojn, een kennisje van ons deed dat ook. Maar ook nog toen ze een jaar of 3 was. Was haar manier in proberen haar zin te krijgen. De eerste keer dat ik het zag schrok ik heel erg, maar iedereen bleef er heel koel onder alsof het gewoon was. En even later was het weer voorbij. Aai over haar bolletje en verder ging iedereen weer.
pi_27950932
mijn broertje heeft 't ook een aantal keren gehad, als hij was gevallen en zich erg bezeerd had. dan moest ie zo hard huilen dat hij er als 't ware in bleef. vreselijk eng om mee te maken, hij werd dan helemaal slap en blauwig. even zo rustig mogelijk met hem zitten in een zo prikkelvrij mogelijke ruimte hielp altijd wel. maar ik weet nog goed hoe naar ik het altijd vond. ik ben zo'n 9 jaar ouder dan hij, dus heb dat heel bewust meegemaakt. de eerste keer dat 't gebeurde raakte mijn moeder ook erg in paniek en riep dat ik de dokter moest bellen. ik kon natuurlijk zo gauw niet het juiste nummer vinden, brrrr. gelukkig kwam hij toen al vrij snel weer bij.
pi_27951505
Wilyan heeft dat ook af en toe en bij hem werkt het meestal wel om even (heel hard!) in zijn gezicht te blazen.

Over het bonken.. Gebeurt hier ook, al lijken het hier fasen/fases(?) Zo doet hij het een tijd niet en zo begint hij er na een tijdje weer mee. Negeren is hier het enige wat werkt. Op het moment doet Wilyan het trouwens ook weer maar alleen als hij een koekje of snoepje uit de koekjesla wil en die van ons niet mag. Dan is het brullen, traantjes bijna op.. *boenkie* en weer verder..

Wat wel lachen is..
We merken dat het op de gang zetten wel helpt. En dat meneer het zelf ook snapt.
Vandeweek werd namelijk een auto door meneer op de gang gezet!
Helemaal boos, auto op het matje: "Auto tout!" (met bijbehorend wijsvingertje),Wilyan de kamer in, *mopperdemopper*, deur dicht, *mopperdemopper*...
Dus ik vraag hem of de auto stout is en wat ie gedaan heeft.. Krijg ik me een waterval van "Auto tout!" en een boel gemopper over me heen over wat de auto allemaal wel niet verkeerd had gedaan!
(Kon er geen kont uit wijs worden overigens)
Ik vroeg of hij dan ook weer de auto uit de gang ging halen om het weer goed te maken.. Loopt ie naar de deur, deur open, gaat hurken en wenkt de auto bij zich.. (op dat moment pieste ik zowat in m'n broek van 't lachen.. dat vingertje! )
Ik heb 'm maar even gezegd dat hij naar de auto moest omdat die niet zo goed bij hem kon komen. De auto kreeg een preek en moest "Sorry" zeggen. ( "Auto tout! Auto soj!") Schijnbaar zei de auto sorry en werd er een kusje gewisseld. Toen kwam meneer naar mij toe want auto moest mij ook een kusje geven..
W ~ H ~ T
pi_27951603
Wilyan wat ontzettend grappig Jonnetje!

Dat lijkt me ook erg vervelend Bix. Ik schrok in die kraamweek ook toen ze geen adem meer haalde, maar de kraamverzorgster legde direct uit wat het was. Wel zo prettig om te weten als zoiets gebeurt.
pi_27951669
hehheh wylian.

piet vindt tegenwoordig juist alles maar 'hief' en 'mooi', en al die mooie en lieve dingen moeten kusjes krijgen. dat probeer ik een beetje te remmen want de auto's op straat wil ie ook al zoenen bijvoorbeeld.

oeh lees nu pas van sven met dat bonken. gelukkig is dat nu al wat bijgetrokken, lijkt me heel rot om te zien. dat van die vieze handen ken ik ook maar al te goed. gelukkig gaat 't al wat beter en weet ie nu dat hij z'n handen gewoon af mag vegen aan z'n broek of shirt en weer verder kan spelen. en af en toe handen wassen op de stoel bij 't aanrecht: een feest.
pi_27952744
Ha ha ha Piet!

(Wilyan wil altijd onze auto aaien..)
(Hij mag van ons niet aan 'vreemde' auto's zitten, dit ook omdat we anders nóóit ergens komen)
W ~ H ~ T
pi_27961608
ja, dat wil(de) Piet ook, alle geparkeerde auto's aaien/aanraken. maar dat mag dus gewoon niet hoor, los van dat 't veel tijd kost moet ie maar snel weten dat je niet zomaar aan spullen van anderen mag zitten (en al helemaaal niet aan auto's, dat ligt veel te gevoelig ) tegenwoordig houdt ie zich daar aardig aan. al moet ik soms wel erg vaak (of luid) herhalen dat ie alleen mag KIJKEN.
  Jubileum moderator woensdag 15 juni 2005 @ 19:57:59 #263
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27961870
Wat een heerlijke en herkenbare verhalen hier.

Wij hebben Iris en Eva geleerd dat ze bij sommige dingen alleen mogen kijken en hun handjes op de rug moeten houden. Dat doen ze ook braaf, als Bram erbij is staan ze met zijn 3en met hun handjes op hun rug te kijken. Eva brult dan al "kijken met je oogies, niet met je handjes"

Iris kan ook zo dramatisch ter aarde storten als Saskia. Erg vervelend soms maar ik kan er meestal wel om lachen.
Wat hier ook een nieuw uitprobeersel is, is om op dezelfde manier aandacht te trekken als je zus. Dus als Eva hard valt (echt) en die getroost wordt, dan laat jij je voorzichtig op de grond zakken, ga je in precies dezelfde dramatische pose liggen en ga dan heel hard nephuilen in de hoop dat mama jou dan ook komt troosten.

Hahahahaa Jonnetje, wat een prachtig verhaal
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 juni 2005 @ 20:01:04 #264
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27961948
Wilyan, geweldig, en o zo herkenbaar Alleen is het hier Pais of Nog een Pais die op de gang moeten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:09:35 #265
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27962230
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:28 schreef dutchie het volgende:

Als ik dan lees wat de oudere kindjes hier uitvreten denk ik echt, wat staat ons dan nog te wachten?
Je wilt het niet weten
Aan de andere kant zei Freek vanmorgen: "ik hou zoveel van jou Mama" .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_27962326
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:38 schreef bixister het volgende:
hehheh wylian.

piet vindt tegenwoordig juist alles maar 'hief' en 'mooi', en al die mooie en lieve dingen moeten kusjes krijgen. dat probeer ik een beetje te remmen want de auto's op straat wil ie ook al zoenen bijvoorbeeld.
daar heeft Sven dus ook last van (hij maakt wel onderscheid in auto's trouwens meneer heeft een dure smaak) en ook hij mag alleen maar met zijn oogjes kijken

Wilyan

wat lekker dat het beter ging vandaag Belana (slaapt hij nog 2x per dag?)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  FOK!fossiel woensdag 15 juni 2005 @ 21:26:31 #267
2628 Karin
pi_27964911
Hahahahaha Wilyan!!
Bram wil nog wel eens zelf op de gang gaan staan als hij erg boos is, komt er luid "Bram boos, Bram gang" uit en gaat ie even afkoelen. Maar meestal is het hier flink drama, gillen en krijsen en grote tranen. Ik ben blij dat hij niet met zijn hoofd gaat bonken ofzo, lijkt me erg moeilijk negeren. Hij slaat zichzelf wel eens, ook een rottig gezicht vind ik.

Als Bram iets wil bekijken waar hij niet aan mag komen zegt hij ondertussen zelf al "nie aankomuh, handjes rug" Geweldig gezicht!
Wij hadden vandaag het kadootje voor papa voor vaderdag meegenomen van het kdv. Het is ingepakt dus geen idee wat het is maar volgens Bram is het een taart. Hij kan ook moeilijk wachten tot zondag om het te geven. We hebben het samen verstopt. Dat papa thuiskwam was het wel een heel verhaal met taart en verstopt en kadootje maar gelukkig is het nog iets te onsamenhangend voor papa om te begrijpen.
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 23:18:02 #268
43556 miss_dynastie
pi_27968985
Wilyan Wat ontzettend lief
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:49:17 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_27973708
Wilyan

easy, Liam slaapt soms 2 keer en soms 1 keer, beetje wisselend. Ik heb hem nu ook maar weer op bed gelegd, want hij hing alleen nog maar tegen me aan. Nu ligt ie natuurlijk te giechelen en te kletsen, magoe, komt ie toch ff tot rust.
Gisteravond lag hij er om 6 uur al in
De hele dag buiten gespeeld in de tuin en in badje gezeten buiten en niet veel geslapen 's middags, dus hij was helemaal af Hij heeft tot 7 uur geslapen!

Sjonge, wat een pittbullpeuters hier allemaal he!
Het is wel goed om te lezen voor iedereen dat het overal wel zo'n beetje hetzelfde is denk ik

En Leah... dan smelt je weer he wat ontzettend lief!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2005 @ 09:06:59 #270
7074 moussy
kuttekop
pi_27973984
ze noemen het ook wel eens peuterpuberteit, ik zie het alleen maar als grenzen proberen te verleggen.

En terwijl ik dit tik gaat er een hele doos rattenvoer over de grond heen hiep hiep hoeraa....
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:51:04 #271
24188 Belana
kloon van belana
pi_27974816
ow ja moussy, het is heel gezond voor die kleintjes, alleen zo jammer dat het zo vermoeiend voor de ouders is
stormy waters...
sailin'
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:26:57 #272
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27979704
Wat zijn ze ontroerend hè?
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2005 @ 12:41:19 #273
7074 moussy
kuttekop
pi_27980144
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:51 schreef Belana het volgende:
ow ja moussy, het is heel gezond voor die kleintjes, alleen zo jammer dat het zo vermoeiend voor de ouders is
Hij heeft het samen met de hond opgeruimd alle korrels zitten nu in een vormenstoof en in een bakje
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27981308
Geef die kinderen die bang zijn vies te worden eens een boterham met appelstroop in handen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')