en dat moet zo "provocerend" (want ja zo komt het op me over) in beeld worden gebracht?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:45 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hetero's hebben zoiets wel, juist. Love Parade in Berlijn? Carnaval etc? Precies hetzelfde, wordt alleen niet als hetero feest gemarket want dat is de default.
Nederland is schijntolerant. Homosexualiteit is prima, zolang het maar niet zichtbaar is. M.i. moet het door dit soort dingen zichtbaar worden gemaakt, anders gaat de weinige acceptatie die we hebben, door het afvoerputje. Niet alleen voor hetero's, maar ook voor homo's die "net beginnen" zeg maar. Die boten maken niet voor niks reclame voor allerlei dingen. Ik wist niet dat er een homo-roeiclub was, en dat amnesty vocht voor rechten in het buitenland, en dat er een homo-accountantkantoor was. Bijvoorbeeld.
Mensen denken al heel gauw...ja waarom moeten die homos nou zo opvallen..ze zijn toch al geaccepteerd hier in Nederland.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:45 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hetero's hebben zoiets wel, juist. Love Parade in Berlijn? Carnaval etc? Precies hetzelfde, wordt alleen niet als hetero feest gemarket want dat is de default.
Nederland is schijntolerant. Homosexualiteit is prima, zolang het maar niet zichtbaar is. M.i. moet het door dit soort dingen zichtbaar worden gemaakt, anders gaat de weinige acceptatie die we hebben, door het afvoerputje. Niet alleen voor hetero's, maar ook voor homo's die "net beginnen" zeg maar. Die boten maken niet voor niks reclame voor allerlei dingen. Ik wist niet dat er een homo-roeiclub was, en dat amnesty vocht voor rechten in het buitenland, en dat er een homo-accountantkantoor was. Bijvoorbeeld.
ik weet niet in hoeverre ik mezelf als "normale" homo moet bestempelen maar ik kan me er wel in vinden in wat je zegt... ik associeer mezelf daar niet mee, maar anderen mischien welquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:51 schreef wonderer het volgende:
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat de "normale" (bij gebrek aan beter woord) homo zich ergert aan het stereotype beeld van ubernicht, omdat hij zichzelf daarmee associeert.
nee maar jij gaat er ook niet van uit dat elke hetro man/vrouw in het echt net zo is als die typische man/vrouw, terwijl dat andersom wel het geval isquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:51 schreef wonderer het volgende:
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat de "normale" (bij gebrek aan beter woord) homo zich ergert aan het stereotype beeld van ubernicht, omdat hij zichzelf daarmee associeert. Maar er is ook een stereotype beeld van heteroman en daar hoor ik niemand over. En ik voel me echt niet aangesproken als er weer eens zo'n typische vrouw op TV is.
Ik praat helemaal niet zo heul erg Limburgs.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:44 schreef xman het volgende:
[..]limburgs accent
Wablief ik had mijn gjeld op die linker gjeset ja ja
Limburgs accent
Nouja ik moet je natuurlijk nog wel kunnen verstaanquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:54 schreef beaverhausen het volgende:
[..]
Ik praat helemaal niet zo heul erg Limburgs..
Mijn moedere vertelde na m'n coming out ook direct aan vriedinnen enzo dat ik homo ben, boeie! Ik heb liever dat mensen weten hoe ik ben, wie ik ben. Als ze me niet accepteren om m'n homosexualiteit, good for them, maar tief dan op. Als mensen een vooroordeel klaarhebben, prima. Als ze de moeite niet nemen om te ontdekken dat ik geen relnicht ben, prima.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:52 schreef Cybart het volgende:
[..]
en dat moet zo "provocerend" (want ja zo komt het op me over) in beeld worden gebracht?
hetzelfde is die knuffelactie van een week of wat geleden...
ja KNUFFEL actie... dat vond ik opzich nog wel leuk...
totdat er bij Editie NL 2 heren van ergens in de 40 in het leer minuten lang op de achtergrond stonden te bekken...
ik snap ook wel dat de tolerantie beter moet, maar problemen opzoeken is weer een andere kant van het verhaal...
waarom reacties gaan uitlokken, als je het ook kan laten inburgeren (ok, met een gedeelte van een bevolkingsgroep is dat ook niet zo heel goed gelukt, maar ik denk wel dat je snapt wat ik bedoel)...
Ik (ja mijn mening), vind het niet nodig dat ik aan de wereld laat weten dat ik homo ben door dat expliciet (kussend op straat) naar buiten te brengen... zelfs Hand in hand lopen is te hoog nog eigenlijk. ik kan me wel voorstellen dat ik behoefte aan krijg om zoiets te doen. omdat het voor hetero's allemaal zo gemakkelijk is. maar je zegt het zelf, er is nog heel wat schijntolerantie, dus waarom die confrontatie opzoeken...
Hier in het dorp woont een jongen, waarvan zijn moeder tegen iedereen loopt te vertellen dat haar zoon homo is.... ik ben blij dat ik de kans heb om mensen mij te laten leren kennen, een oordeel te vellen, om daarna als het gesprek er ooit op komt of ik een vriendin heb, te vertellen dat ik daar niet naar op zoek ben. waarna mensen dus al een beeld over je gevormd hebben, wie je bent, zonder vooroordelen daar over te hebben tegen jou als persoon zelf
Ik ga wel naar de Gay Pride in Parijs, maar meer omdat er dan overal schattige jongens hand in hand rondlopenquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:59 schreef wonderer het volgende:
Ik vond het provocerend nogal meevallen. Op zo'n honderd boten geen enkele blote lul, twee of drie kadetten en een kus. Je ziet meer naakt op het strand.
Ga gewoon een keer en zie het zelf.
En daar moeten we dus tegen vechten. Vooroordelen en stereotypen blijven altijd bestaan, vooral wat minderheden betreft, maar dat betekent niet dat we het moeten opgeven.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:54 schreef Blubberzwijn het volgende:
[..]
nee maar jij gaat er ook niet van uit dat elke hetro man/vrouw in het echt net zo is als die typische man/vrouw, terwijl dat andersom wel het geval is![]()
quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:53 schreef xman het volgende:
Die nemen hun door hard vechten verworven rechten hier in Nederland alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En vergeten gemakshalve dat het door organisaties als deze, dat zij er hier nu de vruchten van kunnen plukken.
Ja makkelijk joh..met het beleerde vingertje wijzen naar anderen die wel hun steentje bijdragen in het verhogen van homotolerantie en het vieren van hun homozijn implaats van het angstig te verbergen en hopen dat mensen het niet merken.
Ik kan m'n fiets vrijdag pas ophalenquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:02 schreef AnGabhar het volgende:
[..]
![]()
Al op de fiets naar je werk geweest?
nee, ik ga niet, omdat ik er niet mee geasocieerd wil worden..quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:59 schreef wonderer het volgende:
Ik vond het provocerend nogal meevallen. Op zo'n honderd boten geen enkele blote lul, twee of drie kadetten en een kus. Je ziet meer naakt op het strand.
Ga gewoon een keer en zie het zelf.
Fair enough. Ik zie je punt ook wel. Ik had ook wel even het "moet dat nou" gevoel.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:03 schreef Cybart het volgende:
[..]
ondervraag voor de gein eens mensen op straat waar zij aan denken bij Homo's
Wat gebeurt er bij jou op het werk nu eigenlijk wanneer je uit de kast komt? Gaan er dan dingen ernstig mis? Of denk je dat alleen maar? Of is het net zo iets als hoogtevrees, waarvan je rationeel gezien eigenlijk best weet dat het niet eng is, maar wat toch niet erg lekker voelt...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:05 schreef Great_Expectations het volgende:
Ik denk dat Vlarp meer betekent voor de homo-emancipatie (of ik, wanneer ik hetzelfde zou durven) dan dat een Canal Pride dat doet.
.
LOL de meeste mensen die daar aanwezig zijn aan de kant, zijn heteros. En het waren er heel veel en ze vonden het allemaal keileuk! Iedereen was in een opperste stemming en blij en meedansen en iedereen zat fotos te maken.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:03 schreef Cybart het volgende:
[..]
nee, ik ga niet, omdat ik er niet mee geasocieerd wil worden..
zo zit ik in elkaar. en dat krijg je moeilijk veranderd...
maar wat je ziet op tv is een heel ander beeld van wat jij zegt..
wat je in dertig seconden op tv ziet (miljoenen dus) brengt denk ik meer een negatiever beeld dan een postief beeld aan het hele "homo zijn gebeuren"
ik vind het echt veel meer jammer dat zo'n homovoetbalteam in eindhoven niet van de grond komt...
omdat dat weer een ander beeld over homo's zou geven...
heb je deels gelijk in...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:00 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Mijn moedere vertelde na m'n coming out ook direct aan vriedinnen enzo dat ik homo ben, boeie! Ik heb liever dat mensen weten hoe ik ben, wie ik ben. Als ze me niet accepteren om m'n homosexualiteit, good for them, maar tief dan op. Als mensen een vooroordeel klaarhebben, prima. Als ze de moeite niet nemen om te ontdekken dat ik geen relnicht ben, prima.
ook deels gelijk heb je daarin,quote:Ik zal niet dansend op zo'n bootje in m'n string gaan staan. Ik vind het niet nodig. Maar als er geen aandacht meer wordt besteed aan het "fenomeen" homosexualiteit dan raakt het in de vergetelheid en dan neemt de intolerantie alleen maar toe.
kijk, hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Ik kan wel zeggen dat ik op m'n wer, waar toch best een machocultuur heerst, één van de meest gerespecteerde collega's ben aangezien ik er geen geheim van maak homo te zijn. Nee, ik heb het niet direct verteld, maar nadat de mensen op m'n afdeling het vroegen, en me gewoon in m'n waarde lieten ben ik steeds minder moeite gaan doen om het echt "geheim" te houden. Ik maak vergen met geintjes over homo's, incasseer genmoeg geintjes over homo's. Ik weet in ieder geval zeker dat ik daar voor veel mensen heb bewezen dat het stereotype beeld flink overdreven is.
het zou je wel opvallen, maar je zou er minder aanstoot aan nemen lijkt me..quote:En problemen opzoeken? Jeps, die tongende 40'ers bij Editie NL waren ranzig. Maar als een hetrokoppeltje net zo ranzig zou bekken, zou iemand er echt aanstoot aan nemen?
Ik probeer mijn eigen steentje bij te dragen door hard tegen discriminatie op te treden op sites waar ik wat te vertellen heb, door niet-stereotype homosexuele personages in mijn verhalen te stoppen (niet dat die worden uitgegeven, maar dan nog) en er gewoon met mensen over te praten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:05 schreef Great_Expectations het volgende:
Ik denk dat Vlarp meer betekent voor de homo-emancipatie (of ik, wanneer ik hetzelfde zou durven) dan dat een Canal Pride dat doet.
.
Je bent bang voor de confrontatie? Je realiseert je ook dat ondanks dat het Gaypride heet er 2x zoveel hetero's op het evenement afkomen dan homo's? En die mensen worden toch ook niet meteen geassocieerd met nichten?quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:03 schreef Cybart het volgende:
[..]
nee, ik ga niet, omdat ik er niet mee geasocieerd wil worden..
zo zit ik in elkaar. en dat krijg je moeilijk veranderd...
maar wat je ziet op tv is een heel ander beeld van wat jij zegt..
wat je in dertig seconden op tv ziet (miljoenen dus) brengt denk ik meer een negatiever beeld dan een postief beeld aan het hele "homo zijn gebeuren"
ik vind het echt veel meer jammer dat zo'n homovoetbalteam in eindhoven niet van de grond komt...
omdat dat weer een ander beeld over homo's zou geven...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |