na drie jaar PROBEER ik er ook nog wel geld voor te krijgen, maar je MAG er niet vanuit gaan. voor hetzelfde geld rij je hem ook in puin. na een jaar gaat de all-risk verzekering er vanaf, dus de kans is er altijd. verder kunnen er deuken in komen, je motor kan opgeblazen worden, er kan vanalles gebeuren. Verder zal het ook in het gunstigste geval niet meer dan een miniem percentage zijn van de nieuwprijs.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:42 schreef dark_humanity774 het volgende:
tsja, als je al je auto's gratis weggeeft dan is de afschijving wel hoog..
Een auto gratis weggeven is natuurlijk altijd stomquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
na drie jaar PROBEER ik er ook nog wel geld voor te krijgen, maar je MAG er niet vanuit gaan. voor hetzelfde geld rij je hem ook in puin. na een jaar gaat de all-risk verzekering er vanaf, dus de kans is er altijd. verder kunnen er deuken in komen, je motor kan opgeblazen worden, er kan vanalles gebeuren. Verder zal het ook in het gunstigste geval niet meer dan een miniem percentage zijn van de nieuwprijs.
niemand wou mijn Mazda hebben, ik had zelfs een advertentie op fok en e-bay geplaatst. toen heb ik hem bij de mazda garage neergezet in ruil voor een vrijwaring. Het is maar wat de gek er voor geeft, daarom MAG je er ook niet vanuit gaan dat je nog iets voor je auto krijgt na 3 jaar. Dit is gewoon mijn ervaring, daarom houik er financieel rekening mee, door mijn auto in 3 jaar af te schrijven, dan is alles wat je er nog voor krijgt financieel meegenomen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:00 schreef dark_humanity774 het volgende:
[..]
Een auto gratis weggeven is natuurlijk altijd stom
Had je hem beter naar de sloop kunnen brengen, de oud-ijzer prijs levert je nog wat geld op. en je krijgt dan natuurlijk ook een vrijwaring. Hoewel ik het ook zonde vind een goede auto te slopen..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
niemand wou mijn Mazda hebben, ik had zelfs een advertentie op fok en e-bay geplaatst. toen heb ik hem bij de mazda garage neergezet in ruil voor een vrijwaring.
t is wel een fiat panda he..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:05 schreef ThaFreak het volgende:
bullshit dat je voor een nieuwe auto na drie jaar niet meer terug krijgt.....
de kans is er dat je er nog wat voor terugkrijgt, maar je MAG er niet vanuit gaan, dat zou financiëel onverantwoordelijk beleid zijn. Daar gaat het over, hoe langer je de periode oprekt, des te groter de kans dat je met de financiële gebakken peren komt te zitten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:05 schreef ThaFreak het volgende:
luister.. in de 1e 3 jaar schrijf je het meeste af.. na 3 jaar is je auto grofweg (verschilt per auto) nog de helft waard... en dat bouwt zich iets langzamer af...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de kans is er dat je er nog wat voor terugkrijgt, maar je MAG er niet vanuit gaan, dat zou financiëel onverantwoordelijk beleid zijn. Daar gaat het over, hoe langer je de periode oprekt, des te groter de kans dat je met de financiële gebakken peren komt te zitten.
sorry maar jij spoort echt niet hequote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de kans is er dat je er nog wat voor terugkrijgt, maar je MAG er niet vanuit gaan, dat zou financiëel onverantwoordelijk beleid zijn. Daar gaat het over, hoe langer je de periode oprekt, des te groter de kans dat je met de financiële gebakken peren komt te zitten.
ik denk dat ik al heel wat Mmetjes en andere troep van >3 jaar oud op de oprit had staan als bhfh gelijk hadquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:29 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
sorry maar jij spoort echt niet he
kijk eens voor de grap hoeveel auto's van drie jaar oud nog waard zijn.....marktplaats, dealers, handelaren, henkie op de hoek......
iedere fatsoenlijk rijdende auto krijg je geld voor, zeker als inruil !!!!!!
omdat hij na deze auto weer een nieuwe wil kopen zet hij geld opzijquote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:37 schreef Spyronius het volgende:
Heel slim van je bhfh auto heeft natuurlijk altijd nog een restwaarde en ja in het eerste jaar verliest een auto z'n meeste waarde, dus dat kost je dan ook het meest, in jouw geval dan, maar dan gaat het wat geleidelijker. Maarja ik neem aan dat jij een particulier bent dus waarom je wil afschrijven op een auto snap ik ook niet.
Ja maar dit reken je meestal uit voordat je een auto koopt en niet pas wanneer je de auto hebtquote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:41 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
omdat hij na deze auto weer een nieuwe wil kopen zet hij geld opzij
die mazda uit 1985 probeerde je voor 3500 euro te verpatsen kerel!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
tot mnu toe heb ik al mijn auto's gratis weggedaan na 3 jaar of naar de sloop.
BHFH nietquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:01 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ja maar dit reken je meestal uit voordat je een auto koopt en niet pas wanneer je de auto hebt
Dat is ideaal, ook wanneer je geen omzet hebt?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:15 schreef speedfreak1 het volgende:
Ik schrijf niet af, zodra het moment daar is heb ik meestal het geld voor een andere wel achter de hand. Verder hoef je op een Pinda zeker de eerste drie jaar niet veel af te schrijven, die dingen houden hun waarde wat beter vast dan grote wagens. Maar ik ben dan ook niet bepaald afhankelijk van een minimum loon................. Ik bepaal mijn inkomen zelf.
Tuurlijk, dit is weer zijn zoveelste onzin topic.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:05 schreef ThaFreak het volgende:
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:34 schreef ThE_ED het volgende:
Ik geloof je alleen als jij dit bent in je vorige auto;
[afbeelding]
Misschien snijdt ie alleen een stukje af op dit plaatjequote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:36 schreef Youp het volgende:
[..]
da's slecht voor t milieu... crossen enzo.. dat doet bhfh niet
Ja MAG er misschien van uit gaan, maar voor 99% procent zeker krijg je echt nog geld terug voor dat barrel hoor. Mn vader is laatste keer naar de garage geweest voor mogelijke een nieuwe auto en kreeg voor zn auto (7 jaar oud, +-1.5 ton kilometers, met eigenlijke enige luxe een airco) 5700 euro!!!!! terug, tegen een nieuw waarde van destijds rond de 50.000 gulden. Dit was wel bij dezelfde (merk)dealer als de auto gekocht is.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik baal er wel van. Ik heb dus een nieuwe auto gekocht (contacnt betaald, geen lening dus) en heb hierbij een afschrijving tot 0,- gerekend in drie jaar. Ik ben dus heel veel van mn loon opzij te zetten, omdat ik na drie jaar mn auto moet hebben teruggespaard. Hierdoor zit ik krap bij kas de hele tijd. Als ik geweten had dat een nieuwe auto zo duur was , was ik er nooit aan begonnen. Ik zit de hele tijd in de anwb koerslijsten te kijken of ik genoeg gespaard heb. Ik spaar alleen een stuk extra, omdat er vanalles kan gebeuren en je er niet vanuit mag gaan dat je nog wat terugkrijgt voor je auto na drie jaar.
Hoe los jij dit op en hoeveel reken jij aan afschrijving op je auto??? Ik heb dus net al mijn vakantiegeld in de afschrijving moeten stoppen!!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:37 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Misschien snijdt ie alleen een stukje af op dit plaatje
Pffff..... Ik ga er niet nader over uitwijden, maar ik heb en houd dus nog steeds substantiële omzet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:28 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dat is ideaal, ook wanneer je geen omzet hebt?![]()
Sommige producten verkoop je altijd welquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:28 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dat is ideaal, ook wanneer je geen omzet hebt?![]()
Of je rijdt er gewoon langer mee dan 3 jaar. Misschien nieuw voor je, maar auto's gaan langer dan 3 jaar mee.quote:Op woensdag 25 mei 2005 07:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nogmaals,ik sluit ook niet uit dat ik er nog wat voor krijg, mar ik ga er niet vanuit. Elke euro is meegenomen, dan valt het nooit tegen. in drie jaar heb ik het bedrag van de nieuwwaarde bij elkaar gespaard en HOEF ik er in feite niets meer voor te krijgen. ALS ik er wel wat voor krijg kan ik er misschien leuk van op vakantie, of uit eten.
kijk je dan bij inkoop of verkoop?quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De waarde is volgens de anwb koerslijst nu al gedaald met bijna 50% en dat na 8 maanden!! Mijn panda was met alle opties (die niet staan vermeld bij de anwb overigens) gezakt van 18.500 euro nieuprijs naar 9.500 inruil!!!!! volgend jaar 5000 het jaar erop misschie 2000 of 3000. het jaar misschien nog 500-1000 het jaar erop "loop of sloop." Misschien moet ik er dan gewoon maar 10 jaar in blijven rijden...Maar dannog zit ik nog steeds met een gat in mijn spaartegoeden dat ik MOET aanvullen, omdat de auto na zoveel jaar niets meer waard is!!
Koop maar eens een 7 seriequote:Op woensdag 25 mei 2005 21:10 schreef Youp het volgende:
onze vorige auto kostte nieuw in 1999 +-95.000 gulden vorig jaar hebben we hem ingeruild en er 19.500 euro (dus iets minder dan de helft) voor teruggekregenna 5 jaar... en dat was zo'n "vreselijk snel in waarde dalende BMW"
ik snap dus niet waar je je zorgen over maakt
maak je niet drukquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:25 schreef Halfgedraaide het volgende:
Wat een dom topic. Als nu nog niemand geloofd dat het een kloon is weet ik het ook niet meer.
Welke mongool is zo mega dom dat ie denkt dat een nieuw model panda over 3 jaar naar de sloop kan. Het mag algemeen bekend zijn dat juist kleine autootjes waardevast zijn. Na 3 jaar heb je de grootste afschrijving gehad en blijft ie redelijk zijn waarde houden. Rond de 7000+ moet je er dan bij inruil nog zeker voor vangen. Bijna zin om TS helemaal door elkaar te schudden van irritatie. Dus deze kloon doet zijn werk goed![]()
over 5 jaar mag je me mailen, omdat ik je zo aardig vind ben ik dan bereid om je er nog 1000 euro voor te geven, dat is heel wat beter dan de sloop dan krijg je er niks voor!quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De waarde is volgens de anwb koerslijst nu al gedaald met bijna 50% en dat na 8 maanden!! Mijn panda was met alle opties (die niet staan vermeld bij de anwb overigens) gezakt van 18.500 euro nieuprijs naar 9.500 inruil!!!!! volgend jaar 5000 het jaar erop misschie 2000 of 3000. het jaar misschien nog 500-1000 het jaar erop "loop of sloop." Misschien moet ik er dan gewoon maar 10 jaar in blijven rijden...Maar dannog zit ik nog steeds met een gat in mijn spaartegoeden dat ik MOET aanvullen, omdat de auto na zoveel jaar niets meer waard is!!
¤18500 voor een panda?quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ohja.. dan krijg je dus een kachel en verstelbare stoelen... als je een geluk hebt zit er ook een achterruitverwarming in maar die moet je niet te vaak gebruiken want dan fikt ie doorquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb een diesel en dan ook nog het luxte model wat je in nl niet kan krijgen en dan ook nog met alle opties erop!! mijn panda was 18500 zonder korting.
ja ik zie het staan.. hi/fi systeem.. 250 euroquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb een elektrisch glazen dak, automatishe klimacontrol mp3 speler met subwoofer, emotion modekm verstralers, lm verlgen, metellic lak, verschuifbare achterbank verstralers, etc.. 18500 totaal was hij zonder korting.
18.500 euro voor een Panda.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
.. 18500 totaal was hij zonder korting.
¤18500 in België!?!? Dat zou dus ruwweg 25% meer zijn in NL, oftewel ruim ¤23000!quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb een diesel en dan ook nog het luxte model wat je in nl niet kan krijgen en dan ook nog met alle opties erop!! mijn panda was 18500 zonder korting.
BPM?quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in nl is mijn panda niet te krijgen ivm de prijsstelling inderdaad. verder schelen de prijzen geen 25%, hoogstens 5 procent
als je nou echt slim was, deed je dat geld bij de auto en heb je nu wat meer uit te geven. Ja het is een gok, maar ga er nu maar vanuit dat wanneer je die auto gewoon netjes gebruikt hebt, goed onderhouden is en geen schade heeft (en vooral met zo veel extra opties) er altijd nog wel geld in zit...quote:nogmaals,ik sluit ook niet uit dat ik er nog wat voor krijg, mar ik ga er niet vanuit. Elke euro is meegenomen, dan valt het nooit tegen. in drie jaar heb ik het bedrag van de nieuwwaarde bij elkaar gespaard en HOEF ik er in feite niets meer voor te krijgen. ALS ik er wel wat voor krijg kan ik er misschien leuk van op vakantie, of uit eten
quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:55 schreef _Arthur het volgende:
Ik zou als ik BHFH was de auto in 1 jaar afschrijven. Ben je geheel zeker van je zaak. Verder zorgen dat je 80-100uur per week werkt anders ga je toch alleen maar fun kilometers maken. Ook af en toe de trein of de fiets pakken: scheelt in afschrijving!
En als dat koekblik dan over 3 jaar 10.000km op de teller heeft staan; DIRECT NAAR DE SLOOP met dat kreng.
Want wie wil er dan nog zo'n oude afgeragde bak met zoveel kilometers op de teller...
Kijk dan maar eens voor de grap op www.fiat.be en www.fiat.nl en stel hem dan maar eens samen. In Nederland is het allergoedkoopste model zelfs goedkoper dan in belgie. Dus hoe onmogelijk ik het eerst ook achte het is echt waar.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:57 schreef foton het volgende:
Ik weet uit ervaring dat all-in een auto in NL B toch echt wel zo'n 25% minder meer kost dan in NL B. Maar goed ik zal je topic er niet verder meer mee ontsporen.
Hoeveel heb je al gespaard in je afschrijvingsspaarpot?
Waarschijnlijk excl. BPM en BTW.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:48 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Kijk dan maar eens voor de grap op www.fiat.be en www.fiat.nl en stel hem dan maar eens samen. In Nederland is het allergoedkoopste model zelfs goedkoper dan in belgie. Dus hoe onmogelijk ik het eerst ook achte het is echt waar.
Dat dacht ik eerst ook, maar dus niet.quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:03 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk excl. BPM en BTW.
Ik bied 1100quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:53 schreef Rev- het volgende:
[..]
over 5 jaar mag je me mailen, omdat ik je zo aardig vind ben ik dan bereid om je er nog 1000 euro voor te geven, dat is heel wat beter dan de sloop dan krijg je er niks voor!
Dan ben je de grootste mongool die ik ken. Een panda voor 18500 euro kopenquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hij heeft er nog wat opties op genomen, en dat kan hard aantikken. Hij valt trouwens wel hard door de mand met zijn belerende topics over langzaam rijden en zuinig rijden, of zou hij niet snappen dat climate-control het brandstofverbruik al gauw met 10 % verhoogt? Verder, die audio die hij er in heeft verhoogt het brandstofverbruik nog eens extra. Meneer vervuilt dus gewoon doelbewust met een gore diesel het milieu.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:08 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dan ben je de grootste mongool die ik ken. Een panda voor 18500 euro kopen![]()
Das 40.000+ in oud hollandse guldens![]()
![]()
Dit is trouwens de duurste panda die in Nederland te verkrijgen is:
Fiat Panda 1.3 JTD Multijet 16v Dynamic D 5 H5 2004 .... 13.995
Idd maar ik neem die user al een lange tijd niet serieus. Maar wat ben je toch voor een heerlijke randdebiel als je 18500 euro uitgeeft aan zo'n kut pandaquote:Op donderdag 26 mei 2005 18:43 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Hij heeft er nog wat opties op genomen, en dat kan hard aantikken. Hij valt trouwens wel hard door de mand met zijn belerende topics over langzaam rijden en zuinig rijden, of zou hij niet snappen dat climate-control het brandstofverbruik al gauw met 10 % verhoogt? Verder, die audio die hij er in heeft verhoogt het brandstofverbruik nog eens extra. Meneer vervuilt dus gewoon doelbewust met een gore diesel het milieu.
let op... nou komt hij nog ff verkondigen dat zn auto voldoet aan de euro4 normquote:Op donderdag 26 mei 2005 18:43 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Hij heeft er nog wat opties op genomen, en dat kan hard aantikken. Hij valt trouwens wel hard door de mand met zijn belerende topics over langzaam rijden en zuinig rijden, of zou hij niet snappen dat climate-control het brandstofverbruik al gauw met 10 % verhoogt? Verder, die audio die hij er in heeft verhoogt het brandstofverbruik nog eens extra. Meneer vervuilt dus gewoon doelbewust met een gore diesel het milieu.
Zeker geen Panda. Ik snap sowieso niet waarom hij privé een nieuwe auto koop. Haal er dan een van 3 jaar oud. Dan kun je heel wat kopen voor 18,5,.quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:22 schreef Repeat het volgende:
ach, wat moet je dan voor 18,5k (nieuw) kopen?
Mjah die diesel is toch al vanaf meer dan 20k. En dan heb je nog geen enkele optie erin zitten.quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:33 schreef Rev- het volgende:
Nissan almere ofzo
thanksquote:Op donderdag 26 mei 2005 19:52 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
naampje voor de link
spiek maar even bij mijn post
Ik denk dat ze je wagen op de sloop nu al niet meer willen nu er 11.000 op de teller staat. Ik weet het goed gemaakt ik geef er 100 euro voor. Das meer dan de sloop ervoor geeft volgens jou redenering. Als je je e-mail adres geeft kunnen we het ff regelen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
inmiddels is hij wel mooi los gereden en rijdt hij wel prima. Hij is steeds zuiniger. I hoef geen moeite meer te doen om 1:20 te halen en hij rijdt ook zonder windje mee makkelijk 180 op de teller. Inmiddels ook al 11000 km op de teller
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |