Wij moeten ook een sollicitatiebrief gaan schrijven aan het eind van dit (eerste) jaar. Bizar.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:26 schreef Silmarwen het volgende:
Ik word er gek van, wij moeten zelfs een sollicitatiebrief naar jaar 2 schrijven waarin je je competenties bewijst.
En die pop's en pap's ik vind het tijd verspilling.
Dat probleem heb ik dus ook (docenten opleiding maatschappijleer)quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:48 schreef bloempjuh het volgende:
Ik zit op de lerarenopleiding Nederlands en we moeten over een paar maanden mbv een portfolio bewijzen dat we aan alle competenties hebben gewerkt. Maar het mag geen eigen geschreven bewijs zijn, het moet van een ander af komen.. En ik heb amper bewijsstukken die door anderen zijn geschreven..!
Die met die omgeving is bij mij ook een groot struikelblok. Zucht..quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:51 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik dus ook (docenten opleiding maatschappijleer)
Ik moet dus dingen bewijzen aan de hand van anderen. Nou op mijn stage heb ik gelukkig aardig wat dingen gekregen, we mogen ook bewijs leveren aan de hand van cijfers en presentaties, dus dat scheelt weer.
Sommige competenties heb ik dus ook nooit aan mee kunnen doen zoals werken met je omgeving (ouders, instituties voor informatie, ehbo, sponsering) dat zijn geen dingen die je doet in je eerste jaar
Dat klinkt me een beetje rechts in de oren, weet je het wel zeker?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:52 schreef thabit het volgende:
Ik zie liever competitiegericht onderwijs. Maar dat zal wel weer niet politiek correct zijn.
Ik vrees met grote vrezen dat ze dit ook in Groningen gaan doen: het eerste semester willen ze gezamenlijk voor wiskunde, scheikunde en natuurkunde doen. Ja, dat is een onmogelijk opdracht en tja, ik ben daar erg op tegen. Het moet er over 2 jaar zijn. Terwijl ze het concept in Enschedé net hebben afgeschaft.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:30 schreef MOBO666 het volgende:
Wat is jullie ervaring met competentiegericht onderwijs? (natuurlijk leren, portfolio, projectmatig werken, workshops)
Zet er ook bij elke studie richting je volgt en op welke school je dat doet
Ik doe Mbo dierenverzorging te dordrecht en mijn ervaringen kun je hier vinden :
School problemen
Dit topic is dus voor ervaringen en frustraties
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |