je kan er ook thuis aan werken maar de enne keer is het eraf, 9 van de 10 keer ben je met portfolio bezig inplaats van les of iets dergelijks, en de enne keer kan je er niet opquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:09 schreef Kluupkluup het volgende:
Wat dat Portfolio betreft.. Dan zet je het toch op een USB-stick / diskette.. kan je er thuis aan werken.
Heel veel leerlingen denken er zo over en ook leraaren, ik ga volgende week weer naar school ... morgen hoef ik niet naar schoolquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:07 schreef Neuralnet het volgende:
Zijn er meer mensen die er zo over denken en die bereid zijn er wat mee te doen? Zo ja, mail dan even de gegevens, de andere dingen die niet kloppen en eventueel andere belangrijke informatie naar de website in m'n sig. Dan kunnen we kijken of er wat mee gedaan kan worden.
zover ik weet willen ze dat natuurlijk leren en portfolio landelijk in gaan voeren, het is al op meerdere scholen ik weet alleen niet of het daar op de zelfde manier gebeurt, het is ook nog maar 2 jaarquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:15 schreef Speedski het volgende:
Is er niet iets als een onderwijsinspectie ?
het meeste is dus precies hetzelfde bij ons, je word gewoon in de maling genomen en dat ben ik zat, en ik wil er iets aan gaan doen, niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen want met die opendagen word je 99% in de maling genomen en dat vind ik niet kunnen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:19 schreef Kluupkluup het volgende:
Maar ik begrijp je wel..
Bij ons hebben ze ook een nieuwe methode ingevoerd (2e jaar HBO Ruimtelijke Ordening & Planologie)..
Het houdt in dat:
- Je maximaal 5 contacturen per week hebt
- Je bent niet verplicht te komen
- Je in groepjes werkt
- Contact/vragen aan leraren gaat per mail
- We hebben denk ik tegen de 400 computers op school met internet en alles, maar op prime-time is alles vol.
- Portfolio maken.... Ik noem het 'de leraar bezig houden'.. gaat helemaal nergens over..
- Wanneer je op school zit achter een pc is het een half uurtje MSN, uurtje pauze, half uurtje MSN, uurtje pauze, m.a.w. je voert geen flikker uit.
- Al je info copy-paste je van internet en je leert geen fuck..
- Ik heb hier nu 24 boeken thuisliggen met een waarde van bij elkaar 1500 euro en heb werkelijk waar nog geen 10 bladzijden bij elkaar gelezen van al die boeken.
Wat wel prima werkt is homedrive.. Op die manier kan ik thuis mijn bureaublad en m'n mail van school opvragen. Hier kan beiden voor 50 mb op opgeslagen worden. Daarnaast heeft ieder groepje d.m.v. je studentennummer+pass toegang tot een directory op de server, waar ook 50mb op kan.
Babbelen met de directeur, naar de media stappen, de inspectie inlichten of anderszins actie voeren.quote:maar wat zou je er mee kunnen doen dan? en wat ga je doen met de gegevens?
Heb ik dus ook, dat ik wil stoppen.. Mja, volgend jaar alweer 3e jaar... En ik bén al een keer geswitched van opleidingquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:23 schreef MOBO666 het volgende:
[..]
het meeste is dus precies hetzelfde bij ons, je word gewoon in de maling genomen en dat ben ik zat, en ik wil er iets aan gaan doen, niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen want met die opendagen word je 99% in de maling genomen en dat vind ik niet kunnen.
ik kan wel naar een andere school gaan, maar dan moet ik helemaal weer op 0 beginnen, stoppen heeft geen zin want ik wil wel mn papieren halen
Hart van Nederland zal het wel goed doenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:26 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Babbelen met de directeur, naar de media stappen, de inspectie inlichten of anderszins actie voeren.
Probleem is wel dat het portefollio in het hele onderwijs is ingevoerd, dus dat krijg je er inderdaad niet uit. Dat betekent echter niet dat ze er een potje van mogen maken.
dan heb ik wel iemand nodig die dan het woord doet want daar ben ik erg slecht in, maar dat lukt welquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:31 schreef Neuralnet het volgende:
Hart van Nederland is zeker een optie.Maar je hebt wel een aantal mensen nodig die mee willen doen, want alleen bereik je niks.
Dat lijkt me zeker handig om te doen. Probeer nog een keer een gesprek op gang te krijgen en als dat niet lukt kan je zeggen dat je het via andere wegen gaat proberen (alhoewel dat een laatste uitvlucht is).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:33 schreef MOBO666 het volgende:
[..]
dan heb ik wel iemand nodig die dan het woord doet want daar ben ik erg slecht in, maar dat lukt wel
maar hangen daar nog risico's aan? ik bedoel als je zoiets gaat ondernemen, en moet je de directeur op de hoogte stellen dat als er niks gebeurt dat je dan de media er bij roept ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |